مدت زمان سرویس آسانسور
مدت زمان سرویس آسانسور | هزینه سرویس آسانسور در تهران |

مدت زمان سرویس آسانسور بستگی به نوع و مدل آسانسور ها و نیز تعداد توقف در آن ها دارد. اگر سرویسکار با نوع و عملکرد آسانسور مربوطه آشنایی کامل داشته باشد و البته دارای مهارت و تجربه نیز باشد در کمترین زمان ممکن به بررسی و سرویس تمامی بخش های آن می پردازد. کسب تجربه و مهارت در انجام خدمات آسانسور مستلزم گذراندن دوره های آموزشی و نیز انجام عملیات های متعدد می باشد. انتخاب شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات آسانسور سبب بهره گیری از سرویسکاران باتجربه و ماهر و نیز ایجاد آرامش و امنیت بیشتر در آسانسور می شود. تیم تخصصی رایا آسانسور با بکارگیری نیروهای متخصص در بخش سرویس و نگهداری آسانسور با رعایت نکات ایمنی و پیروی از قوانین و استاندارد ها آرامش خاطر خاصی را برای شما رقم خواهد زد.

مدت زمان سرویس آسانسور

سرویس آسانسور: 

به طور کلی سرویس آسانسور، کنترل و نظارت بر قطعات نصب شده در آسانسور از اجزا کلی تا قطعات جزئی، در یک پروسه زمانی مدون که معمولا ماهی یک بار می باشد تعریف می گردد. هر قطعه ای با هر مکانیزمی نیازمند این کنترل و نظارت مستمر است، مخصوصا سیستم هایی که ایمنی افراد در اولویت قرار گرفته، و خرابی در آن ها زیان های جبران ناپذیری برای افراد استفاده کننده از آن مکانیزم را به بار می آورد. سرویس آسانسور را باید از افراد باتجربه و متخصص در این زمینه درخواست نمود. زیرا با وجود سرویسکار متخصص مدت زمان سرویس آسانسور به حداقل رسیده و زودتر انجام می شود.

مدت زمان سرویس آسانسور ،توضیحات

همه ما می دانیم که، هیچ سیستم و یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند به سرویس و نگهداری و بازبینی دوره ای نباشد به خصوص وسایلی از قبیل آسانسور که ایمنی در آن ها نقش بسیار ویژه ای دارد و نقص در عملکرد آن ها باعث به وجود آمدن خطرات جانی می گردد. مطمئنا آموزش سرویس دوره ای نقش تعیین کننده ای در مکانیزم آسانسور خواهد داشت. برای انجام خدمات آسانسور باید از شرکت های معتبر آسانسور کمک گرفت. این شرکت ها معمولا با عقد قرارداد سالیانه خدمات آسانسور های مختلف را عهده دار می شوند. قرارداد بعد از یکسال دوباره تمدید و یا با شرکت دیگری بسته می شود. شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات آسانسور برای پیشرفت در کار خود، از نیروهای متخصص و کارآمد در بخش های سرویس، تعمیر و نگهداری آسانسور بهره گیری می کنند.

مدت زمان سرویس آسانسور

 

وجود سرویسکاران باتجربه و متخصص از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سرویسکاران باتجربه با سرعت بالا خرابی آسانسور را پیدا نموده و مدت زمان سرویس آسانسور را کوتاه می نمایند. مطمئنا با سرویس منظم آسانسور می توان شاهد عملکرد خوب آسانسور بود. سرویس منظم و به موقع آسانسور باعث می شود از فرسودگی زود هنگام آسانسور و قطعات آن جلوگیری شود. در مقابل اگر آسانسور به موقع سرویس نشود قطعات آن نیاز به تعمیر و گاها نیاز به تعویض پیدا می کنند. با داشتن قرارداد سرویس و نگهداری سالانه آسانسور بسیاری از مشکلات آسانسور به حداقل می رسد. 

مدت زمان سرویس انواع آسانسور

باید دانست که آسانسور ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. آسانسور ها علاوه بر قطعات مخصوص خود به سرویس و نگهداری بخصوصی نیازمندند. بنابراین برای هر کدام از آسانسور ها باید از سرویسکار مخصوصی کمک خواست. برای مثال گاهی می بینیم که یک سرویسکار تنها با آسانسور های هیدرولیک آشنایی داشته و از عملکرد و طریقه سرویس آسانسور های کششی بصورت کامل مطلع نمی باشد. مطمئنا این سرویسکار فقط می تواند آسانسور های هیدرولیک را بررسی و سرویس نماید و برای سرویس آسانسور های کششی توانایی لازم را ندارد. اگر هم بخواهد آسانسور کششی را سرویس نماید مدت زمان سرویس آسانسور به درازاخواهد کشید.

همانطور که گفته شد، طریقه سرویس و نگهداری آسانسور ها به نوع و میزان ترافیک و استفاده از آنها دارد. آسانسور های مسکونی معمولا هر یک ماه یکبار و در یک دوره 30 روزه مورد بررسی و سرویس قرار می گیرند. اما آسانسور هایی که دارای میزان ترافیک بیشتری می باشند، بیشتر از یکبار در هر ماه عملیات سرویس و نگهداری در آنها انجام می شود. 

مدت زمان سرویس آسانسور

ویژگی شرکت ارائه دهنده خدمات

شرکت های نگهداری آسانسور با انجام سرویس ماهیانه آسانسور و تنظیم قرارداد سالیانه نسبت به سرویس و نگهداری یک ساختمان اقدام می نمایند .این شرکت ها با به کارگیری نیرو های متخصص و با سابقه ، با به حداقل رساندن خرابی در آسانسور نقشی اساسی در امنیت افراد استفاده کننده از آسانسور ایفا می نمایند. چرا که مکانیزم آسانسور بایستی حداقل ماهی یکبار مورد بررسی و چکاپ قرار گیرد. این شرکت ها بایستی دارای تیم اختصاصی بوده تا در زمان تعمیرات اساسی تنها به یک سرویسکار آسانسور متکی نباشند. این شرکت ها با استفاده از تیم متخصص بایستی علاوه بر خدمات سرویس و نگهداری آسانسور ، در خدمات نصب و راه اندازی و تعمیرات نیز خبره باشند.

باید دانست استفاده از تجهیزات و قطعات با بالاترین کیفیت ، نقشی اساسی در تقلیل خرابی در آسانسور ایفا می نماید. معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات دارای انبار قطعات بوده و در صورت خرابی و ایجاد نقص در آسانسور به انبار مراجعه نموده و قطعه مورد نیاز را در آسانسور بکار می برند. با این حساب مدت زمان سرویس وتعمیر آسانسور به حداقل رسیده و زودتر به انجام می رسد. فراموش نشود که شرکت های ارائه دهنده خدمات بایستی دارای مجوز از طرف وزارت صنایع و معادن و نیز گواهی از سوی سندیکای آسانسور باشند. 

مدت زمان سرویس آسانسور

ویژگی سرویسکار آسانسور

سرویسکار آسانسور بایستی دارای تجربه کافی در خدمات سرویس و نگهداری آسانسور باشد. به طوری که با مکانیزم آسانسور آشنایی کامل داشته باشد. این آشنایی با مکانیزم باعث می گردد تا با پشتیبانی به موقع و سریع در موقع خرابی آسانسور، از بسیاری از خسارات مالی به آسانسور پیشگیری شود. البته باید توجه داشت که هر آسانسور سرویسکار مخصوص به خود را می طلبد. پس اینطور نیست که هر سرویسکار آسانسور با تمامی آسانسور ها آشنایی داشته و طریقه سرویس و نگهداری و تعمیر آنها را بداند. لازم است در سرویس هر آسانسور، نوع آن را در نظر گرفته و از سرویسکار مخصوص آن کمک خواست.

البته سرویسکارانی هستند که با شرکت در کلاس های آموزشی آسانسور به مشخصات کامل انواع آسانسور مسلط بوده و با انجام عملیات های متعدد سرویس و نگهداری انواع آسانسور تجربه کسب نموده و در سرویس آسانسور های مختلف بسیار خبره و کارآمد می باشند. مطمئنا با بکارگیری سرویسکاران باتجربه مدت زمان سرویس آسانسور کوتاه تر شده و عملیات سریع تر انجام می شود.

 

اهمیت آموزش سرویس و نگهداری آسانسور

آموزش سرویس و نگهداری آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار بوده،

چرا که افراد با شرکت در کلاس های آموزشی با کلیه مشخصات آسانسور ها و انواع مختلف قطعاتی

که در آنها بکار برده می شود آشنا شده و از طریقه عملکرد آنان مطلع خواهند شد.

این آموزش ها سبب ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آسانسور نیز خواهد شد.

همانطور که می دانید، در دنیای امروزی نمی توان بدون آسانسور زندگی نمود،

مخصوصا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت که وجود آسانسور در ساختمان های مختلف

بسیار ضروری و واجب می باشد. بنابراین بهتر است استفاده کنندگان

از این دستگاه پراهمیت با طریقه سرویس و نگهداری و استفاده صحیح از آن آشنا شوند.

که این مستلزم شرکت در کلاس های آموزشی آسانسور می باشد.

قطعا مدت زمان سرویس آسانسور با آموزش مناسب سرویس آسانسور کمتر خواهد شد.

 

برخی از علل خرابی آسانسور

  • نادیده گرفتن ظرفیت آسانسور
  • استفاده نامناسب از پنل اسانسور و فشردن مکرر آن
  • روشن ماندن فن کابین آسانسور
  • استفاده نکردن از فتوسل چشمی یا پرده ای در آسانسور
  • اقدام به باز کردن دربهای لولایی قبل از رسیدن کابین به طبقه

مدت زمان سرویس آسانسور را با بکارگیری سرویکاران با تجربه به حداقل برسانید.

  • بی توجهی به خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور
  • ضربه زدن به درب ها و شاستی ها
  • بی توجهی به به نکات مسئول سرویس و نگهداری آسانسور
  • دستکاری تابلو فرمان آسانسور و تابلو سه فاز
  • بی توجهی به صدا های غیر عادی و عدم اطلاع به شرکت سرویس دهنده

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با داشتن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی به همراه عضویت در سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی با به کار گیری نیرو های متخصص و همگامی با پیشرفت های روز دنیا موفق به برداشتن گام های موثر در صنعت آسانسور شده است. رایا با بکارگیری سرویسکاران زبده و ماهر خدمات سرویس آسانسور را با بالاترین کیفیت و سرعت به انجام رسانده و کمترین مدت زمان در سرویس آسانسور را صرف می نماید.