نصاب آسانسور
نصاب آسانسور |قیمت نصب آسانسور | سرویسکار آسانسور

نصاب آسانسور بایستی فردی متخصص ، باتجربه بالا و مسلط به قطعات آسانسور و عملکرد هر یک از آن ها باشد.برخی افراد تنها قیمت نصب آسانسور را مد نظر قرار می دهند.با توجه به این که نصب در چند مرحله صورت می گیرد و هر مرحله شرایط خاص خود را دارد، کمترین اشتباه در نصب مکانیزم آسانسور را تحت تاثیر قرار می دهد و عملکرد سیستم را دچار اختلال می نماید.

نصاب آسانسور

نصب آسانسور نیاز به یک برنامه ریزی جامع و عملیاتی و یک سازماندهی منظم و مرتبط با پروژه را دارد .این برنامه ریزی در یک بازه زمانی مشخص و در چندین مرحله انجام می گیرد.نصابان آسانسور باید طوری برنامه ریزی کنند که مرحله به مرحله و به صورت درصد پیشرفت کار امکان ارائه گزارش هایی به کارفرما وجود داشته باشد.نصابان باید همیشه این مورد را مد نظر داشته باشند تا هم از نظر زمانی و هم از نظر اجرایی دچار مشکل نشوند.معمولا نصب آسانسور چون به صورت درصد پیشرفت کار بوده و هزینه هر مرحله در آن مرحله گرفته می شود بایستی دقیق و به صورت حساب شده عمل شود.

نصاب آسانسور توضیحات

صنعت آسانسور در کشور روز به روز شاهد پیشرفت هایی است.

آسانسور به عنوان یک ابزار مهم در ساختمان محسوب می گردد.

که وظیفه جابه جایی افراد را بر عهده دارد.

چون آسانسور با ایمنی افراد در ارتباط است:

وجود کارشناسان و متخصصانی مانند نصاب و تعمیرکار در این زمینه لازم است.

نصاب فردی است متخصص در زمینه آسانسور ، که از سوی یک شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور ، به نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر انواع آسانسورها می پردازد.به دلیل اهمیت موضوع این صنعت شکل تخصصی به خود گرفته و افرادی که قصد ورود به نصب آسانسور را دارندبایستی اموزش هاای لازم در این زمینه را ببینند.

نصاب آسانسور

نصاب آسانسور در تهران

در استان تهران تنوع در آسانسور و قطعات مورد استفاده نسبت به سایر شهرستان ها بیشتر است.همین امر باعث شده است به خدمات آسانسور مانند نصب اهمیت بیشتری داده شود به طوری که اکثر نصابان مجرب و شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور در استان تهران متمرکز شوند .در شهرستان اکثر آسانسورها به صورت کششی بوده و اکثر نصابان آسانسور از عهده آن بر می آیند در صورتی که در تهران علاوه بر آسانسور های کششی ، آسانسور های هیدرولیک ، گیرلس و روملس نیز نصب می گردد. که هر کدام از آن ها نیاز به دانش تخصصی در آن زمینه  دارد.

مراحل مختلف نصب آسانسور

کارشناسان و متخصصان در زمینه آسانسور پروژه نصب آسانسور را به چندین مرحله تقسیم می نمایند.

  1. آهن کشی چاه آسانسور
  2. ریل و درب
  3. مکانیکال
  4. راه اندازی

هر کدام از این مراحل مستلزم وجود افراد متخصص و نصاب حرفه ای در زمینه آسانسور است.

باید دقت شود نصب آسانسور توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور انجام گیرد .

دلیل این امر این است که در نصب شرکتی قرارداد منعقد می گردد و شرکت مسئول نصب آسانسور می گردد . در صورتی که زمانی نصب به صورت اجرتی انجام گیرد قراردادی وجود ندارد و در موقع تحویل کارفرما پروژه را از شخص تحویل می گیرد . که تضمینی برای درست انجام شدن کار وجود ندارد.

نصاب آسانسور

دانش و تجربه عملیاتی در نصب آسانسور

شغل نصب آسانسور یک حرفه  تجربی است و به مرور زمان و با انجام پروزه های متعدد این تجربه حاصل می گردد.علاوه بر آن نیاز به دانش تخصصی و به روز نگه داشتن این دانش دارد.منطقی است که هرچه نصاب و تعمیرکار آسانسور از دانش و تجربه بیشتری برخوردار باشد، نصب و تعمیر آسانسور با ایمنی و اطمینان بیشتری انجام می شود.هر روز آسانسور های جدیدی وارد بازار می شوند که نصابان آسانسور نیاز است نسبت به عملکرد آن ها ، دانش خود را به روز رسانی نمایند.علاوه بر تجربه و دانش عملیاتی ، نصاب آسانسور بایستی دارای توان بدنی متناسب باشد.و چون نصب آسانسور در ارتفاع انجام می گیرد نصاب بایستی از ارتفاع نترسد.

نصاب آسانسور

شغل نصب آسانسور

نصب آسانسور به عنوان یک شغل تخصصی ، که نیاز به تجربه عملیاتی دارد دارای مزایا و معایبی است.

یکی از مزایای آن درآمد مناسب و امنیت شغلی است.

نصاب آسانسور با کنترل مرحله به مرحله فرایند نصب ، با برنامه ریزی جامع و مدون نسبت به سوار کردن و مونتاز قطعات آسانسور در هر مرحله اقدام می نماید.متاسفانه ساعت کاری نصاب و تعمیرکار آسانسور به صورت تمام وقت است و چون پروژه به صورت عملیاتی انجام می گیرد باید برای هر مرحله وقت کافی گذاشته شود.و مرحله بعدی پس از اتمام مرحله قبل انجام پذیرد.

عملکرد نصاب آسانسور

نصاب آسانسور با سوارکردن و مونتاژ قطعات به طور منظم و منطبق با اصول پذیرفته شده در آسانسور ، مبادرت به نصب مرحله به مرحله اسانسور می نماید.نصاب با بررسی و کنترل منظم چرخ دنده ها، موتورها، ترمز ها، درب ها و قفل ها برای اطمینان از امنیت آن اقدامات لازم را انجام می دهد.به پایان رساندن برخی تعمیرات ، پاسخگویی به نیاز مشتریان ، تعویض بخش های داخلی آسانسور مانند کف پوش، دکمه ها، سیستم نوردهی و سیستم های ارتباطی از وظایف مهم نصاب محسوب می گردد.نصاب با نوشتن گزارش کار به صورت روزانه اقدامات انجام شده نسبت به درصد پیشرفت کار را بررسی و گزارش را به کارفرما تحویل می دهد.بازرسی تجهیزات آسانسور از لحاظ رعایت شدن مسایل ایمنی در آنها از دیگر وظایف نصاب و تعمیرکار آسانسور محسوب می گردد.

مهارت و توانایی نصاب آسانسور

یک نصاب برای گرفتن پروژه نصب باید مهارت و توانایی هایی شامل موارد زیر را داشته باشد.

در کارهای الکتریکی و مکانیکی تجربه لازم را کسب نموده باشد.

با انواع آسانسورها نقشه های مرتبط با آنها آشنایی کامل داشته باشد.

نکته ای که برای هر نصاب حائز اهمیت است مهارت ارتباطی خوب با سازندگان ساختمان و افراد ، برنامه ریزی حجم کاری و زمان مورد نیاز آن ، توان تصمیم گیری بالقوه ، حل و تشخیص درست و سریع مسایل و مشکلات به خصوص در شرایط خاص نصب و تعمیر آسانسور است.یک نصاب بایستی نسبت به مسایل ایمنی حساس بوده و به طور کامل آن را به انجام برساند.در نصب و تعمیر آسانسور هر گونه کوتاهی می تواند منجر به خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر گردد بنابراین داشتن مسئولیت پذیری و تعهد در کار بسیار مهم است.

شما می توانید قیمت نصب قطعات آسانسور و قیمت نصب مراحل آسانسور را از مجموعه رایا آسانسور استعلام نمایید.

 آموزش نصب و آموزش سرویس و نگهداری آسانسور به صورت تخصصی ، برای پرسنل موجب افزایش رضایتمندی مشتریان می گردد.

اهمیت تخصص در نصب آسانسور

همانطور که می دانید آسانسور یکی از مهترین ابزار هر ساختمانی در صنعت ساخت و ساز محسوب می گردد.نصب و سوارکردن قطعات آسانسور به طور صحیح به دلیل وظیفه ی آسانسور که جابه جایی همراه با تامین ایمنی افراد است از اهیمت ویزه ای برخوردار است.تقریبا همه ساختمان ها نیاز به آسانسور دارند ، به ویژه برج ها و مجتمع های اداری و تجاری به دلیل تراکم ترافیک افراد و تعداد ایستگاه های زیاد ، نیاز مبرم به استفاده از آسانسور دارند.بنابراین وجود متخصصان و تکنسین های نصب و تعمیر آسانسور در صنعت ساخت و ساز بسیار ضروری است.

زمانی که تخصصی وجود نداشته باشد و نصب آسانسور به صورت غیر اصولی انجام گیرد مکانیزم و عملکرد کلی آسانسور به هم ریخته و کارایی آن به صورت محسوسی کاهش پیدا می نماید.باید دانست تخصص ، مهارت و تجربه برای هر نصاب آسانسور در اولویت اول قرار می گیرد و هر نصاب جهت ارتقای شغل خود بایستی این سه حسن را داشته باشد.

شما می توانید خدمات نصب آسانسور ،تعمیر و نگهداری آسانسور و سایر خدمات را ازمجموعه رایا آسانسور دریافت نمایید.

مهارت های ویژه نصب آسانسور

همانطور که گفته شد نصب آسانسور شامل چندین مرحله است .

و هر مرحله شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.

باید به این نکته دقت شود :

در هر یک از این مراحل گاهی خود یک تخصص ویژه مورد نیاز است.

که آن نیز مستلزم تجربه و تخصص در آن مرحله است.

تکنسین های آسانسور بعضی تنها در مرحله خاصی، مهارت های ویژه و خاص آن مرحله را یاد گرفته و تنها در آن زمینه فعالیت می نمایند.به عنوان مثال می توان گفت برخی تنها در مرحله درب و ریل فعالیت نموده و برخی دیگر در مراحل مکانیکال و راه اندازی فعالیت می نمایند.

باید دانست مهارت های ویزه نصب آسانسور به مرور زمان و با کار پیوسته بوجود می آید.

قیمت نصب آسانسور

قیمت نصب آسانسور به صورت قراردادی منظم و در جندین مرحله از کارفرما اخذ می گردد.این قیمت پس از بازرسی و کارشناسی اولیه و نسبت به ابعاد ، تعداد طبقات ، قطعات مورد استفاده و سایر موارد در نظر گرفته می شود.

آسانسور های مدرن ، نصب آسانسور

در عصر جدید آسانسور های مدرن و جدید وارد چرخه تولید گردید.ورود این آسانسور ها به صورت روزانه به بازار باعث شده است نصابان خود را نسبت به تکنولوژی جدید این آسانسور ها تطبیق دهند.این امر باعث گردیده نصابان همیشه به روز بوده و دانش و مهارت خود را در این تخصص هر روز بیشتر و بیشتر نمایند.نکته ی قابل توجه این است که هرچه تکنسین نصب و تعمیرکار آسانسور دانش و تجربه بیشتری را داشته باشد، در شغل خود به دلیل نصب و تعمیر آسانسور با ایمنی و اطمینان بیشتر و جذب اطمینان مشتری، بیشتر موفق خواهد بود.

مهارت و دانش نصاب و تعمیرکار آسانسور در ارتباط با قطعات بخش های مختلف آسانسور یکی از مهترین نکات در موفقیت در این شغل است.و هر چه تلاش و کوشش در این زمینه بیشتر شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت.متاسفانه هنوز هم در کشور ما از آسانسور های مدرن و پیشرفته کمتر استفاده می شود دلیل آن هم بهای تمام شده بالای قطعات این آسانسور هاست.به طوری که سازندگان ساختمان توان پرداخت چنین هزینه ای را ندارند و افراد کمی هستند که می توانند از این آسانسور ها استفاده نمایند.