هزینه خدمات آسانسور
نرخ سرویس آسانسور 98 | هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در تهران |

نرخ سرویس آسانسور 98 به لحاظ بالارفتن قیمت قطعات آسانسور در این سال نسبت به سال های اخیر افزایش داشته است. با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشور و تعرفه های گمرک قیمت برخی از قطعات آسانسور بالا رفته است. به همین دلیل بسیاری از کارفرمایان از سرویس به موقع آسانسور و تعمیرات آن سرباز زده و می خواهند به هر طریق ممکن از پرداخت هزینه ها فرار کنند. این درست است که هزینه های خدمات آسانسور در سال 98 بالا رفته اما این دلیل بر چشم پوشی از سرویس آسانسور و زیرپا گذاشتن قوانین نمی باشد. پس بهتر است نگران هزینه ها نبوده و فقط به سلامت عملکرد آسانسور بیاندیشیم. 

نرخ سرویس آسانسور 98

آسانسور وسیله ای است که کار حمل و نقل را در ساختمان ها راحت تر نموده است. با وجود آسانسور بسیاری از مشکلات تردد در ساختمان ها کاهش یافته است. اما باید دانست برای اینکه همیشه بتوانیم از این وسیله استفاده کنیم باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم و از ظرفیت ها، قوانین و استاندارد های آسانسور در زمان استفاده از آن پیروی کنیم. علاوه بر این ها نباید موضوع سرویس آسانسور را زیر پا گذاشته بلکه باید نسبت به آن کوشا باشیم. زیرا آسانسور هم مانند دیگر دستگاه ها نیاز به سرویس و نگهداری دارد و نیز باید دانست که هر گونه کوتاهی در انجام سرویس به موقع آن موجب خطرات جبران ناپذیری از جمله آسیب های جانی و مالی فراوانی خواهد شد. باید دانست که نرخ سرویس آسانسور به صورت سالانه و از سوی سندیکای آسانسور و پله برقی تعیین می شود.

نرخ سرویس آسانسور 98 ،توضیحات

به منظور داشتن یک برنامه منظم در خصوص نگهداری از آسانسور، قراردادی بین مدیر ساختمان (کارفرما) و شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور (پیمانکار) منعقد می گردد. این قرارداد دارای تعهدات و ضوابط خاصی است و به صورت سالانه صورت می پذیرد. سرویس آسانسور در هر ماه یک نوبت انجام می شود. البته اگر آسانسور دارای تردد و ترافیک بالایی باشد، نیاز به دو نوبت سرویس در ماه دارد. که در این صورت 60% به مبلغ نرخنامه افزوده می گردد. باید دانست که شرکت سرویس و نگهداری آسانسور در این قرارداد ها هیچگونه مسئولیتی در قبال تعمیرات قطعات معیوب ندارد. هزینه سرویس آسانسور به صورت سالانه از طرف سندیکا به پیمانکار ابلاغ می شود. در ایران، سندیکای صنایع آسانسور و پله‌ برقی و خدمات وابسته یا ISEEI سالانه نرخ‌ نامه مصوبی را برای قرارداد های سرویس و نگهداری آسانسور و همین‌ طور پله‌ های برقی تدوین می‌کند.

نرخ سرویس آسانسور 98

قبل از تنظیم و عقد قرارداد باید از عضویت شرکت مخاطب در سندیکا اطمینان حاصل نمود. با توجه به افزایش قیمت برخی از قطعات آسانسور، نرخ سرویس آسانسور سال 98 توسط سندیکا افزایش یافت. باید توجه داشت که هر چقدر هم که هزینه سرویس آسانسور بالا رود، نباید نسبت به آن بی توجه بود. بهتر این است که سرویس های دوره ای یا ماهانه آسانسور به صورت منظم انجام شود تا شاهد فرسودگی و تعمیرات پی در پی آن، و البته پرداخت هزینه های هنگفت نباشیم. 

نرخ سرویس آسانسور 98 ،استهلاک آسانسور

دستگاه آسانسور نیز همانند دیگر دستگاه ها دارای عمر مفیدی است که این عمر مفید را قطعات باکیفیت و مرغوبی که در آن بکار رفته شده است تضمین می کند. البته نصب دقیق قطعات نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که هر چقدر هم که قطعات باکیفیت  باشند اما کوچکترین ایرادی در نصب آن ها باشد، نمی توان گفت که آسانسور می تواند فعالیت درستی داشته باشد. اما جدا از این مسئله چند عامل دیگر در استهلاک آسانسور مؤثر است.

زیر پا گذاشتن قوانین و استاندارد ها از جمله حمل و نقل بار های سنگین مخصوصا در اسباب کشی ها، فشردن مداوم پنل و ضربه زدن به آن ها، نادیده گرفتن برخی لرزش های کابین، وارد کردن ضربه و فشار به درب ها در حین حرت کابینو مهمتر از همه توجه نکردن به خدمات سرویس و نگهداری آسانسور و البته سهل انگاری مدیر ساختمان و استفاده کنندگان همگی از عواملی هستند:

نرخ سرویس آسانسور 98

که منجر به استهلاک سریع و فرسودگی زود هنگام آسانسور می شوند. البته گاهی این سهل انگاری ها به خاطر فرار از پرداخت هزینه ها است. با چنین شرایطی دچار ضرر و زیان های فراوان مالی و گاها جانی شده و به همین علت باید دردسر های فراوانی را متحمل شد. پس بهتر است طبق قوانین و ضوابط از آسانسور استفاده کرده و نیز هزینه های خدمات را پرداخت نموده تا کمتر دچار درسر شویم. بنابراین در این صورت خواهیم دید که سرویس آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است به صورتی که نباید به هیچ وجه از آن چشم پوشی کرد حتی برای یک ماه یا یک نوبت. باید دانست که نرخ سرویس آسانسور سال 98 با کمی افزایش روبرو بوده است. 

اهمیت چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور

شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور موظفند چک لیستی در خصوص بازبنی جزئی قطعات آسانسور به صورت یک برنامه منظم در اختیار سرویس کاران خود قرار دهند. در این چک لیست قطعات اصلی و جزئی آسانسور ثبت شده و سرویسکار طبق این برنامه آسانسور را چکاپ می کند. با وجود این چک لیست، سرویسکار تمامی قطعات را بازرسی نموده و مشکلات آن ها برطرف می نماید. بعد از بررسی هر کدام از بخش ها و قطعات آسانسور در چک لیست جلوی قطعات بازرسی شده علامتی به منظور سلامت آن ها توسط سرویسکار زده می شود. این باعث می شود تا سرویسکار در سرویس ماهانه آسانسور هیچ قطعه ای را فراموش نکرده و از قلم نیندازد. سرویسکار در پایان سرویس این چک لیست را به مدیر ساختمان تحویل می دهد.

هزینه خدمات آسانسور

مراحل مهم در چک لیست

نرخ سرویس آسانسور سال 98 و هزینه خدمات آسانسور به علت بالا رفتن قیمت قطعات آسانسور افزایش داشته است.

به همین علت سندیکای آسانسور برای سرویس آسانسور در این سال

قیمت بالاتری نسبت به سال های قبل در نظر گرفته است.

سرویس و نگهداری آسانسور در پنج مرحله و به ترتیب صورت می گیرد.

  • مرحله اول: بازدید از موتورخانه
  • مرحله دوم: بازدید از چاه آسانسور
  • مرحله سوم: بازدید از کابین و قاب وزنه
  • مرحله چهارم: بازدید از عملکرد درب کابین
  • مرحله پنجم: بازدید از عملکرد درب های طبقات

همانطور که گفته شد:

این مراحل باید به ترتیب انجام شود.

یک سرویسکار متخصص و باتجربه هیچ یک از این مراحل را نادیده نمی گیرد.

پس برای سرویس و نگهداری آسانسور حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

برای اطلاع دقیق از نرخ سرویس آسانسور 98 فقط به نمایندگی معتبر رایا آسانسور مراجعه نمایید.

توجیه اقتصادی در سرویس و نگهداری آسانسور

همانطور که می دانید:

در سرویس آسانسور به صرفه بودن یا به عبارتی توجیه اقتصادی مسئله ی مهمی است.

در بعضی مواقع مدیر ساختمان و استفاده کنندگان از آسانسور برای کمتر شدن هزینه ها از قطعات نامرغوب در سرویس و تعمیرات آسانسور استفاده می کنند. که این نه فقط هزینه ها را کاهش نمی دهد بلکه مشکلات فراوانی از جمله تهدید جان استفاده کنندگان را فراهم می کند. هیچ گاه در انجام سرویس آسانسور کوتاهی نکنید و نگران هزینه هایی که بابت سرویس به موقع آسانسور می پردازید نباشید.

زیرا در صورتی که قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند در صورتیکه به موقع تعویض یا تعمیر نگردند، در عملکرد بقیه قطعات خلل وارد کرده و در نتیجه باعث اختلال در مکانیزم آسانسور می شود. جدا از هزینه زیادی که برای این اختلال و خرابی بایستی پرداخت شود ،در بدترین حالت ممکن است باعث بروز خطرات جانی در آسانسور شود.

با توجه به نرخ سرویس آسانسور 98 ، هزینه سرویس هر کدام از قطعات آسانسور نسبت به سال های اخیر افزایش داشته است.

خدمات رسانی آسانسور در تهران

مجموعه رایا با سرویس و نگهداری منظم طبق اصول پذیرفته شده در آسانسور ، مجموعه خدمات آسانسور از صفرتا صد را به انجام می رساند. این مجموعه سرویس و نگهداری از آسانسور های خاص و ویژه ، هیدرولیک ، گیرلس و سایر موارد علاوه بر انجام خدمات در فروش قطعات آسانسور با نازل ترین قیمت نیز اقدامات گسترده ای را انجام داده است.اجرای تعمیر و نگهداری آسانسور بر طبق چک لیست ، عقد قراردادهای رسمی با سازندگان ساختمان ، اعزام افراد متخصص جهت تعمیر آسانسور ، جنرال سرویس منظم جهت قرارداد سرویس آسانسور سالیانه ،اجرای تعمیرات آسانسور توسط افراد متخصص و با سابقه ،ارائه خدمات در کوتاه ترین و کمترین زمان ممکن و سایر موارد

از جمله خدماتی است که مجموعه رایا در آن زمینه به فعالیت می پردازد.

این عملکرد مطلوب باعث شد:

در چندین سال متوالی بالای 90 درصد سطح رضایمندی از مجموعه کسب گردد.

که این خود نقطه عطفی برای این مجموعه به حساب می آید.

این مجموعه با توجه به نرخ مصوب سرویس آسانسور سال 98

هزینه خدمات آسانسور را محاسبه و سرویس آسانسور را به صورت منظم به انجام می رسد.