خدمات آسانسور |قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور|

خدمات آسانسور مفهوم گسترده ای از انواع خدمت در زمینه آسانسور است ، که می توان آن را در بخش های گسترده ای تقسیم نمود.بسیاری از شرکت های آسانسوری ارائه دهنده برخی از خدمات آسانسور می باشند و قابلیت انجام صفر تا صد اجرای انواع خدمات آسانسور را ندارند.مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور ارائه دهنده صفرتا صد خدمات است.

انواع خدمات آسانسور

خدمات آسانسور به بخش های گسترده ای تقسیم می شود و اجرا و عملیاتی کردن هر بخش مستلزم استفاده از افراد متخصص و باتجربه در آن بخش است.این خدمات از اهمیت بالایی برخوردارند.و در بسیاری از شرکت های آسانسوری دارای واحد مجزا می باشند.چرا که هر بخش وظیفه خاص خود را دارد.

متداول ترین خدمات آسانسور در بخش های زیر طبقه بندی می گردد:

  • خدمات سرویس و نگهداری آسانسور
  • خدمات تعمیر آسانسور
  • خدمات نصب آسانسور
  • خدمات بازسازی آسانسور
  • خدمات فروش قطعات آسانسور

خدمات آسانسور

برای مشاهده فیلم آموزشی آسانسور و عیب یابی آسانسور به لینک زیر بروید :

 تعمیر آسانسور 

هزینه سرویس آسانسور

یکی از دغدغه های اصلی مدیران ساختمان تعیین دقیق هزینه سرویس آسانسور است.شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور را به صورت سالیانه منعقد می کنند.و معمولا به صورت ماهیانه هزینه سرویس را دریافت می کنند.هزینه سرویس آسانسور براساس تعداد توقف ، نوع درب آسانسور ، نوع موتور ، تراکم ترافیک ساختمان و… تعیین می شود.

خدمات سرویس آسانسور

بهترین تعریفی که می توان از سرویس و نگهداری آسانسور ارائه نمود به شرح زیر است :

کنترل قطعات ، بازدید کلی و جزئی از صفرتا صد قطعات به طور مستمر که با استفاده از تنظیم  یک قرارداد سالانه توسط سرویسکار آسانسور انجام می پذیرد.خدمات سرویس و نگهداری یا به عبارت دیگر بازبینی قطعات به صورت ماهی یکبار انجام می گیرد.و هزینه آن براساس قرارداد دریافت می شود.هر گونه خرابی در طول مدت قرارداد مستلزم رسیدگی و رفع نقص توسط سرویسکار آسانسور می باشد.این بخش از خدمات برای کلیه آسانسور ها بایستی انجام گیرد ، چرا که در صورت جدی نگرفتن این بخش علاوه بر خسارت های مالی وارده بر آسانسور ، ممکن است جان افراد استفاده کننده از آسانسور را نیز به مخاطره بیندازد.

خدمات آسانسور

مزایای خدمات سرویس و نگهداری آسانسور

همانطور که می دانید سرویس و نگهداری آسانسور دارای مزایای بسیاری است که به چند مورد اشاره می گردد.

خدمات سرویس و نگهداری و داشتن سرویسکار باعث می شود آسانسور در فواصل زمانی مشخص سرویس گردد و قطعات آسانسور دیرتر مستهلک گردند.از سوی دیگر بازسازی و تعویض قطعات در فاصله زمانی بیشتری انجام می گیرد و مدیران ساختمان در زمان بروز حادثه در آسانسور می توانند از بیمه آسانسور استفاده نمایند.خرابی های آسانسور به صورت رایگان توسط سرویسکار آسانسور انجام گرفته و آسانسور به علت خرابی توقف اضطراری نخواهد داشت.

در نهایت امنیت و راحتی استفاده کنندگان از آسانسور به وسیله سرویس و نگهداری منظم ، قابل اجراست.

خدمات آسانسور در تهران

خدمات تعمیرآسانسور

در بسیاری از موارد زمانی که سرویس و نگهداری آسانسور به طور منظم انجام گیرد ، سرویسکار آسانسور از بسیاری از خرابی های بی مورد در آسانسور جلوگیری نموده و نیازی به تعمیر نیست.اما تعمیر آسانسور در برخی موارد مستلزم دانش فنی بالا و تخصص و تجربه کافی در زمینه آسانسور است.به طور مثال خرابی در قسمت تابلو فرمان آسانسور بسته به نوع تابلو فرمان متفاوت بوده و ودر بسیاری از موارد باید توسط متخصصان فنی شرکت تولید کننده تابلو فرمان خریداری شده ، خرابی مورد نظر رفع نقص گردد.

کیفیت موتور آسانسور ایرانی در ارائه خدمات مهم است.

 

سرویس آسانسور

وظایف کاربردی تعمیر کار آسانسور

تعمیر کار آسانسور به بررسی و کنترل منظم برخی قطعات کلیدی مانند چرخ دنده ها، موتورها، ترمز ها، درب ها و قفل ها و… برای اطمینان از امنیت آن می پردازد.از سوی دیگر به تعویض برخی قطعات مستهلک آسانسور پرداخته و بازرسی های خود را گزارش می نماید.بازرسی تجهیزات آسانسور از لحاظ رعایت شدن مسایل ایمنی در آنها ، برنامه ریزی ، کنترل و زمانبندی ، تشخیص به موقع مشکل آسانسور و توان تصمیم گیری و حل درست و سریع مسایل و مشکلات به خصوص در شرایط خاص از دیگر وظایف تعمیر کار است.باید این نکته را اضافه کرد که کوتاهی تعمیر کار آسانسور می تواند منجر به از دست رفتن جان چندین انسان شود.

بنابراین داشتن مسئولیت پذیری و تعهد برای تعمیر کار آسانسور امری ضروری است.و آموزش عیب یابی آسانسور بایستی مد نظر قرار گیرد.

 

خدمات نصب آسانسور

به کار بردن و سوارکردن قطعات بر روی آسانسور به صورتی که ارتباط قطعات به صورت زنجیروار حفظ گردد تعریف دقیقی از نصب آسانسور است.

این فرایند به صورت چند مرحله سیستماتیک و مدون پشت سرهم انجام می گیرد.

بسیاری از کارشناسان آسانسور معتقدند نصب بایستی در یک پروسه مشخص زمان بندی شده (حداقل یک ماه ) توسط نصابان با تجربه و متخصص در زمینه آسانسور انجام گیرد.در طول این خدمت قراردادی بین شرکت ارائه دهنده خدمت و مدیر ساختمان منعقد می گردد و مرحله به مرحله اجرای عملیات پیش می رود.ضمن این که نصاب آسانسور باید شخصی متخصص و باتجربه باشد.

مراحل نصب آسانسور

با توجه به برنامه ریزی و سازماندهی از قبل پیش بینی شده نصب آسانسور به انجام می رسد.

عملیات نصب آسانسور شامل چند مرحله به صورت طبقه بندی شده و پشت سرهم انجام می گیرد.

در مرحله ی اول نصب ریل های راهنمای آسانسور به انجام می رسد.

پس از نصب ریل در طبقات آسانسور در جای مخصوص خود سوار می گردد.در مرحله بعدی نصب مکانیکال شامل موتور، کابین، قاب وزنه، سیم بکسل و … انجام می گیرد و در نهایت امر ، نصب الکترونیکال یا به تعبیری راه اندازی کامل در آسانسور به انجام می رسد.

خدمات آسانسور

خدمات بازسازی آسانسور

بازسازی آسانسور را می توان نوسازی ، بهبود و بهینه کردن قطعات مورد استفاده در آسانسور به طوری که ارتباط بین قطعات به صورت زنجیروار حفظ گردد تعریف نمود.

بسیاری از قطعات آسانسور به مرور زمان مستهلک می شوند. و کارایی خود را از دست می دهند.

در این بین بسیاری از ساختمان ها قدیمی بوده و دارای آسانسور های قدیمی می باشند که استهلاک قطعات علاوه خسارت های مالی وارده ، ممکن است جان افراد استفاده کننده از آن آسانسور را نیز به مخاطره بیندازد.بنابراین اهمیت بازسازی و نوسازی آسانسور مشخص می گردد.

مراحل و فرایند بازسازی آسانسور

بازسازی آسانسور های  مستهلک دارای فرایند و مراحلی به شرح زیر است:

در ابتدا بازدیدی کلی از قطعات آسانسور و پیداکردن نقص و خرابی و علت نقص فنی انجام می گیرد.

در مرحله بعدی تعویض نمودن قطعات مستهلک به طوری که ارتباط بین قطعات آسانسور حفظ گردد انجام می گیرد.در مرحله بعد پیمانکار پروژه  ، گزارش هایی تقدیم مدیر ساختمان می نماید و شرکت ارائه دهنده خدمات بازسازی پیش فاکتور قطعات  را برای مدیر ساختمان ارسال می کند.در مرحله بعدی تجهیزات و قطعات روی آسانسور سوار می گردد و در نهایت امر آسانسور با عملکرد مطلوب تقدیم مدیر ساختمان می گردد.

سرویس شمال تهران به عنوان یک منطقه مهم بایستی مد نظر قرار گیرد.

خدمات فروش قطعات آسانسور

آسانسور دارای قطعات بیشماری است و هر یک دارای کاربرد مشخص و جداگانه ای است.

بسیاری از قطعات آسانسور مرتبط به هم هستند.

بسیاری از سازندگان ساختمان به صورت کلی برای خرید ملزومات یک آسانسور اقدام می کنند.

و شرکت های فروشنده قطعات آسانسور با توجه به تعداد توقف و چند نفره بودن آسانسور ، پک هایی را به مشتریان عرضه می کنند که شامل کلیه قطعات مورد نیاز آسانسور است.برخی سازندگان ساختمان ، به صورت مرحله ای اقدام به خرید قطعات آسانسور می کنند.به طوری که در ابتدا درب طبقات و ریل آسانسور خریداری می گرددو سپس قسمت های الکتریکال و مکانیکال خریداری می گردد.

نمایندگی برندهای معتبر قطعات آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با بهره گیری از امکانات روز و تکنولوژی نوین در زمینه آسانسور ، با پرسنل متخصص و با تجربه در انواع خدمات آسانسور از صفر تا صد پیشگام بوده و با در اختیار گرفتن نمایندگی بسیاری از برندهای معتبر و معروف قطعات آسانسور ، توانسته است در زمینه فروش آسانسور به سراسر کشور نیز گام های بلندی بردارد.

نوع آسانسور در خدمات

در ارائه خدمات نوع آسانسور بسیار مهم است.

آسانسورها دارای انواع مختلفی هستند.

و مکانیزم آن ها با هم متفاوت است.

باید به این نکته توجه نمود نوع آسانسور در خدمات آسانسور ونصب آن تاثیر فراوانی داشته. برای مثال برای ساختمان ها با طبقات کم تر از آسانسورهای هیدرولیکی استفاده میکنند و در ساختمان های بلند و چند طبقه از آسانسورهای کششی استفاده میکنند.عملکرد این دو آسانسور کاملا متفاوت بوده و همه سرویسکاران یا تعمیرکاران با آسانسورهای هیدرولیکی آشنایی ندارند.

چرا که در کشور کمتر از این نوع آسانسور در پروژه نصب و راه اندازی آسانسور استفاده می گردد.

چرا که دارای قیمت بالاتری است.

باید دانست :

سرویس و نگهداری آسانسور از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

و اهمیت آن کمتر از نصب نیست.

و یک آسانسور می بایست :

به طور دوره ایی و حداقل یک بار در ماه توسط یک متخصص تحت بازرسی مرتب قرار بگیرد.تا از خرابی های بی مورد در آسانسور پیشگیری شود.

زمان انجام خدمات

زمان انجام خدمات به بسیاری از ایتم ها بستگی دارد.

در زمان انجام خدمات بایستی نوع آسانسور ، مشخصات ساختمان مورد نظر ، نوع خدمت ، زمان ساخت ساختمان ، نوع کاربری و سایر موراد در نظر گرفته شود.ابتدا باید دانست چه خدمتی باید ارائه شود و برای آن خدمت فرد متخصص به محل اعزام شود.زمان انجام خدمت در مورد سرویس آسانسور به صورت ماهی یکبار است و بایستی یک بازه دقیق برای این کار پیش بینی نمود.

اگر ساختمان مورد نظر توانایی خدمات آسانسور مورد نظر را نداشته باشد باید با توجه به مشخصات ساختمان مقاوم سازی شود.به هر ترتیب خدمات به هم مرتبط بوده و هر خدمت تخصص خاص خود را می طلبد.