چگونه آسانسور را سرویس کنیم
چگونه آسانسور را سرویس کنیم | هزینه سرویس آسانسور|

چگونه آسانسور را سرویس کنیم یکی از دغدغه های استفاده کنندگان از آسانسور می باشد. اما باید دانست که با مشورت کردن با شرکت های آسانسوری و سپردن این کار به آنها بسیاری از مشکلات آسانسور به حداقل رسیده و دیرتر دچار فرسودگی خواهد شد. سرویس و نگهداری و دیگر خدمات آسانسور خود را به نمایندگی رایا آسانسور بسپارید. چرا که این نمایندگی دارای خدمات گسترده است و کلیه خدمات آسانسور را از صفر تا صد توسط نیروهای متخصص و زبده به صورت کاملا حرفه ای و پیشرفته به انجام می رساند.

چگونه آسانسور را سرویس کنیم

سرویس و نگهداری آسانسور:

هیچ سیستم و یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند به سرویس و نگهداری و بازبینی دوره ای نباشد به خصوص وسایلی که ایمنی در آن ها نقش بسیار ویژه ای دارد و نقص در عملکرد آن ها باعث به وجود آمدن خطرات جانی می گردد. آموزش سرویس دوره ای نقش تعیین کننده ای در مکانیزم آسانسور خواهد داشت. مطمئنا با سرویس منظم آسانسور می توان شاهد عملکرد خوب آسانسور بود. سرویس منظم و به موقع آسانسور باعث می شود از فرسودگی زود هنگام آسانسور و قطعات آن جلوگیری شود. در مقابل اگر آسانسور به موقع سرویس نشود قطعات آن نیاز به تعمیر و گاها نیاز به تعویض پیدا می کنند. با داشتن قرارداد سرویس و نگهداری سالانه آسانسور بسیاری از مشکلات آسانسور به حداقل می رسد.

چگونه آسانسور را سرویس کنیم ،توضیحات

 

همانطور که می دانید سرویس و نگهداری آسانسور دارای مزایای بسیاری است که به چند مورد اشاره می گردد. خدمات سرویس و نگهداری و داشتن سرویسکار باعث می شود آسانسور در فواصل زمانی مشخص سرویس گردد و قطعات آسانسور دیرتر مستهلک گردند. از سوی دیگر بازسازی و تعویض قطعات در فاصله زمانی بیشتری انجام می گیرد و مدیران ساختمان در زمان بروز حادثه در آسانسور می توانند از بیمه آسانسور استفاده نمایند. خرابی های آسانسور به صورت رایگان توسط سرویسکار آسانسور انجام گرفته و آسانسور به علت خرابی توقف اضطراری نخواهد داشت. در نهایت امنیت و راحتی استفاده کنندگان از آسانسور به وسیله سرویس و نگهداری منظم ، قابل اجراست. اما چگونه آسانسور را سرویس کنیم ؟

چگونه آسانسور را سرویس کنیم

 

بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور سرویس و نگهداری آسانسور را فرایندی می دانند مرحله ای ، که در آن قطعات آسانسور مورد بازبینی و کنترل قرار گرفته می شوند. این کنترل معمولا ماهی یکبار و در صورت پرترافیک بودن ساختمان به صورت ماهی دو بار انجام می گیرد. شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور قراردادی را با مدیر ساختمان تنظیم و به صورت سالیانه تمدید می نمایند. در صورت بروز خرابی مدیر ساختمان سرویسکار را مطلع و به او اعلام خرابی می نماید، در صورتی که سرویسکار در دسترس نباشد مدیر ساختمان می تواند با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات، موضوع را اطلاع دهد. شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور پس از بررسی موضوع نسبت به رفع نقص ، اقدامات لازم را انجام می دهد.

خصوصیات شرکت سرویس و نگهداری آسانسور

برخی از افراد پاسخ سؤال چگونه آسانسور را سرویس کنیم را به خوبی نمی دانند. باید گفت که سرویس و نگهداری آسانسور را حتما باید به شرکت های معتبر و باتجربه سپرد. که البته این شرکت ها دارای ویژگی های خاصی می باشند. برای مثال:

شرکتی می تواند خدمات سرویس و نگهداری مطلوب ارائه نماید که،

  • سرویس و نگهداری آسانسور را به صورت منظم و دوره ای انجام دهد.
  • رفع نقص آسانسور را بصورت شبانه روزی دنبال نماید.
  • استفاده از کارشناسان و تکنسین های مجرب و متخصص در زمینه آسانسور را در دستور کار شرکت قرار دهد.
  • از سرویسکاران خود بخواهد با ارائه گزارش ماهیانه به مدیر ساختمان باعث رضایتمندی شرکت گردند.
  • بیمه مسئولیت آسانسور را در قبال مسافرین آسانسور در اولویت قرار دهد.
  • با مدیران ساختمان در ارتباط باشد.
  • هر گونه انتقاد و پیشنهاد چه از سوی مدیران ساختمان و چه از سوی استفاده کنندگان از آسانسور را بشنود و در صورت مفید بودن اجرایی نماید.

چگونه آسانسور را سرویس کنیم

چگونه آسانسور های مختلف را سرویس کنیم

آسانسور ها دارای انواع مختلفی هستند. برای سرویس هر نوع از آسانسور ها مهارت خاصی لازم است و نیاز به آموزش دارد. گاهی پیش می آید که یک سرویسکار با عملکرد آسانسور های کششی آشنایی داشته ،اما با مکانیزم آسانسور های هیدرولیک کمتر آشنایی دارد. در حقیقت باید برای سرویس هر آسانسور آموزش خاصی در نظر گرفت تا برای سرویس هر آسانسور از سرویسکاران مدل همان دستگاه کمک گرفت. تا با سرعت بیشتری سرویس انجام شود.

برای مثال برخی از افراد با مکانیزم آسانسور های هیدرولیک و آسانسور های کششی اطلاعی ندارند. باید دانست برخی آیتم ها مانند دمای هوا و شرایط محیطی آسانسور هیدرولیک را تحت تاثیر قرار می دهد. سرویس و نگهداری آسانسور های هیدرولیک در صورتی امکان پذیر است که سرویسکار آسانسور با تمامی امکانات و شرایط سیستم هیدرولیک آشنایی کامل داشته باشد. بنابراین در صورتی که از آسانسور هیدرولیک استفاده می کنید بایستی از شرکت های آسانسوری که ارائه دهنده خدمات آسانسور های هیدرولیک می باشند استفاده نمایید.

چگونه آسانسور را سرویس کنیم

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور

بسیاری از مدیران ساختمان ها برای سرویس آسانسور همیشه این سوال را که چگونه آسانسور را سرویس کنیم از خود می پرسند. آنان معمولا به دنبال شرکت ها و سرویس کارانی هستند که به صورت انفرادی خدمات سرویس و نگهداری آسانسور را با پایین ترین قیمت انجام می دهند. در صورتی که چیزی که از قیمت خدمات مهمتر است، توانایی و تخصص شرکت یا فردی است که قرار است سرویس و نگهدای آسانسور را به عهده بگیرد. بنابراین هیچگاه به دنبال افرادی که با قیمت پایین کار خدمات آسانسور را انجام می دهند، نباید بود. بلکه باید به دنبال شرکت یا فردی باشیم که دارای مهارت و تخصص و اعتبار است.

مهمترین موضوع برای اثبات مهارت و اعتبار آنان نیز پروژه هایی است که خدمات آنها توسط این افراد انجام شده یا می شود. توجه نمایید که هزینه سرویس و نگهداری آسانسور بر پایه ی تعداد توقف های آسانسور محاسبه می شود. بهتر است بدانید که این هزینه ها از سوی سندیکای آسانسور آن هم به صورت سالانه تعیین شده و هیچ شرکتی نمی تواند برای خود قیمت تعیین نماید. در ادامه به این سؤال که چگونه آسانسور را سرویس کنیم پاسخ بهتری داده و به شما خواهیم گفت که برای انجام خدمات آسانسور خود از چه شرکت و نمایندگی کمک بگیرید.

 

بخش های اصلی در سرویس و نگهداری آسانسور

این بخش ها شامل

موتور خانه 

( بررسی عملکرد موتور گیربکس )

چاه آسانسور 

( بررسی بتن سقف چاه )

کابین آسانسور

( بررسی لرزش های کابین )

پاسخ سؤال چگونه آسانسور را سرویس کنیم را از رایا جویا شوید.

قاب وزنه

( صداگیری وزنه )

تابلو فرمان

( محکم نمودن اتصالات ترمینال های فرمان )

درب کابین 

( بررسی عملکرد درب کابین )

درب های طبقات  

( بررسی عملکرد قفل ها )

خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

رایا آسانسور با داشتن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی به همراه عضویت در سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی با به کار گیری نیرو های متخصص و همگامی با پیشرفت های روز دنیا موفق به برداشتن گام های موثر در صنعت آسانسور شده است. با رایا نگران این که چگونه آسانسور را سرویس کنیم نخواهید بود. گروه رایا با تلفیق تخصص، دانش و پشتوانه بیش از دو دهه حضور موفق در صنعت آسانسور و پله برقی کشور آماده عقد قرارداد با مجموعه های تجاری ،اداری و مسکونی می باشد.

رایا با ایجاد واحد توانمند خدمات پس از فروش و نمایندگی فعال در مراکز استان ها دارای یکی ازگسترده ترین خدمات می باشد و در طی این مدت با تعدادی از انبوه سازان و ارگان ها همکاری داشته است. رایا آسانسور همان شرکتی است که شما می توانید با خیال راحت کلیه خدمات آسانسور خود را به آن بسپارید.

رایا برای شما امنیت و آرامش خاصی را به ارمغان می آورد.