آموزش تعمیر موتور اسانسور
آموزش تعمیر موتور آسانسور | لیست قیمت انواع موتور آسانسور |

آموزش تعمیر موتور آسانسور | بهترین برند موتور آسانسور | موتور گیربکس آسانسور | قطعات الکترو نیکی آسانسور |

آموزش تعمیر موتور آسانسور از اهمیت ویژه ای در صنعت نصب و سرویس انواع آسانسور برخوردار می باشد.

این امر باید تحت نظر اساتید و متخصصان با تجربه در زمینه آسانسور انجام شود.

آموزش تعمیر موتور آسانسور

آسانسور وسیله ای است که توسط آن افراد طبقات مختلفی از ساختمان ها رادر جهت حرکت عمودی (بالا و پایین) طی می کنند. دستگاه  آسانسور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن ها به تابلو فرمان، درب، کابین، ریل های راهنما و موتور آسانسور که همانا قلب و مرکز اصلی سیستم آسانسور می باشد می توان اشاره کرد. تمامی قطعات آسانسور به طور هماهنگ در کنار یکدیگر عمل کرده و فعالیت ایمن و سالمی برای آسانسور رقم می زنند. عملکرد درست و صحیح آسانسور دقیقا نیاز به همین هماهنگی دارد. مطمئنا وقتی که در کارکرد تنها یکی از قطعات آسانسور خللی ایجاد شود، عملکرد کلیه قطعات بهم ریخته و آسانسور نمی تواند به خوبی فعالیت کند.

در واقع این ناهماهنگی نیاز به بررسی کامل و دقیقی دارد که معمولا در زمان خرابی افراد باتجربه و متخصص در امر سرویس دهی آسانسور شروع به عیب یابی کرده و مشکل را مورد بررسی قرار می دهد و با تشخیص درست خرابی در صورت نیاز قطعه ای را تعمیر و یا تعویض می کند. کمک گرفتن از افراد با تجربه در امر سرویس دهی و تعمیر و نگهداری به موقع از آسانسور و قطعات آن باعث عملکرد بهتر آن و دیرتر خراب شدنش می شود. بخشی از تعمیرات آسانسور معمولا مربوط به تعمیر کابین، درب و برد آن می شود و بخش دیگر نیز مربوط به تعمیر گیربگس و موتور آسانسور می شود که در اینجا این موضوع را شرح می دهیم.

تعمیرات موتور گیربکس1

کیفیت و ایمنی در آموزش تعمیر موتور 

کیفیت و ایمنی در تعمیرات برای افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هر دستگاه آسانسور باید از قوانین ایمنی و استاندارد ظرفیت ها پیروی کرد. تا دستگاه آسانسور در معرض خرابی و تعمیرات کمتری قرار گیرد تا شاهد فرسودگی زود هنگام آنان نباشیم . در غیر اینصورت ضرر و زیان های فراوان والبه دردسر های زیادی را متحمل خواهیم شد. البته در تعمیرات آسانسور هزینه های متغیری وجود دارد که با یک پرس و جوی ساده و استعلام قیمت می توان با مناسب ترین هزینه آسانسور را تعمیر کرد.

همانطور که اشاره شد مهمترین قطعه در آسانسور موتور آسانسور می باشد. در واقع موتور آسانسور یکی از فاکتور های مهم آسانسور می باشد. موتور آسانسور در انواع متنوعی در شرکت های مختلفی در جهان طراحی و تولید می شود. در کشور ما عموما از موتور گیربکس و گیرلس بیشتر استفاده می شود. قیمت هر موتور آسانسور نیز با در نظر گرفتن امیاز آن ها از لحاظ کیفیت و مرغوبیت و کارکرد و قدرت بالای آنها تعیین می شود.

مهمترین وظیفه موتور آسانسور ارائه نیروی محرکه لازم برای حرکت عمودی کابین آسانسور می باشد. ایجاد هرگونه خرابی در موتور آسانسور باعث ناهماهنگی در عملکرد سایر قطعات می شود. عموما اشکالات در موتور آساسنور در بخش گیربکس آسانسور است. لرزشهای مداوم کابین یکی از عوامل خرابی موتور و گیربکس می باشد که در اینجا تعمیر موتور گیربکس آسانسور بسیار قابل توجه است.

مجموعه رایا علاوه بر تعمیر موتور گیربکس ، در خدماتی مانند سرویس و نگهداری آسانسور پیشرو بوده و در امر آموزش سرویس و نگهداری آسانسور به پرسنل اقدامات شایانی را انجام داده است.

تعمیرات موتور گیربکس

آموزش تعمیر موتور آسانسور : (موتور گیربکس)

موتور گیربکس دارای چهار بخش :

موتور الکتریکی

گیربکس

فلکه گیربکس

ترمز الکتریکی ، می باشد.

لیست قیمت و قیمت موتور آسانسور ایتالیایی در این صفحه .

با شرکت در کلاس های آموزش تعمیر موتور آسانسور ، از بهترین برند موتور آسانسور نیز مطلع خواهیم شد.

باید گفت موتور الکتریکی تنها وزن نفرات و بار را حمل می کند. به این ترتیب که:

یک سیم بگسل را از یک طرف به تعدادی از وزنه چدنی واز طرف دیگر به کابین می بندند.

در این هنگام با برابر گرفتن وزن کابین با وزنه های چدنی در طبقات میانی لول می کنند.

برای انقال توان مکانیکی از منبع تولید به مصرف کننده از ماشین گیربکس استفاده می شود.

گیربکس مانند یک واسطه بین منع توان و مصرف کننده برای برقراری انعطاف پذیری عمل می کند.

مصرف کننده می تواند هر نوع ماشینی باشد. تنها کافی است که مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس را به صورت گشتاور دریافت کند.

خودرو ها

کشتی ها 

هواپیما ها

و پمپ ها را می توان از جمله مصرف کنندگان دانست.

برای مطالعه در مورد نگهداری آسانسور غرب تهران وارد صفحه مربوطه شوید.

آموزش تعمیر موتور گیربکس آسانسور: (فلکه اصلی، ترمز و …)

گاهی در تعمیرات موتور گیربکس آسانسور نیاز است که فلکه اصلی گیربکس را بررسی کرد. فلکه اصلی آسانسور قرقره ای است که برای انتقال قدرت موتور و سیم بگسل به کار می رود. نیروی کششی ایجاد شده در اثر اصطکاک بین سیم بگسل و سطح شیار های فلکه می باشد. در واقع فلکه اصلی یکی از اصول اساسی سیستم تعلیق آسانسور می باشد. خوردگی شیار ها یکی از مشکلاتی است که ممنکن است فلکه هرز گرد ایجاد کند از عوامل آن می توان به: تراز نبودن موتور، در آکس قرار نگرفتن سیم بگسل ها، همتراز نبودن فلکه اصلی و فلکه انحراف و لرزش بیش از حد شاسی اشاره کرد.

سیستم ترمز روی موتور آسانسور نصب شده و از یک سیم پیچ، هسته فلزی متحرک، بازو و لنت ترمز تشکیل شده است. ترمز در آسانسور همیشه درگیر است و تنها در زمانی که آسانسور در حال حرکت است ترمز آزاد می باشد.

در جلسات آموزش تعمیر موتور آسانسور با کلیه قطعات جانبی موتور آسانسور و نحوه عملکرد آنها بهتر و بیشتر آشنا خواهیم شد.

برای یادگیری آموزش نصب ریل آسانسور به این صفحه مراجعه کنید. 

عیب یابی و تعمیر موتور آسانسور

نمایندگی رسمی انواع موتور آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با توزیع بهترین انواع برند های موتور آسانسور سعی در پیشرفت روزافزون تکنولوژی در صنعت نصب آسانسور در کشور دارد. مجموعه رایا آسانسور همواره توانسته سهم قابل توجهی از فروش معتبرترین برند های موتور آسانسور در بازار سراسر کشور را به خود اختصاص دهد.

برای آموزش تعمیر آسانسور غرب تهران  وارد صفحه مربوطه شوید .

فــرم در خواست تعمیر موتور آسانسور

لطفا فرم زیر را با دقت تکمیل کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.