هزینه بازسازی کابین آسانسور | تعمیرات کابین آسانسور |

بازسازی قطعات آسانسور هزینه های مختلفی به همراه دارد. هزینه بازسازی کابین آسانسور با هزینه بازسازی دیگر قطعات متفاوت است. در کابین بخش های مختلفی وجود دارد که در زمان بازسازی مورد بررسی قرار می گیرند. با استفاده از مواد مرغوب و جدید در بازسازی کابین هزینه بازسازی را افزایش می دهد و در مقابل کابین از کیفیت بالایی برخوردار می شود. مجموعه رایا آسانسور با طراحی و ساخت کابین آسانسور به صورت خاص، در بازسازی کابین از قطعات و مواد مرغوب استفاده کرده و با تعیین قیمت مناسب در بازسازی ها توانسته در راستای کسب رضایت مشتریان گام های بلندی بردارد.

هزینه بازسازی کابین آسانسور

آسانسور هم مانند دستگاه های دیگر نیاز به بازسازی پیدا می کند. بیشتر بازسازی ها در آسانسور های قدیمی اتفاق می افتد. بازسازی آسانسور را می توان به دو بخش فنی و تزئینات تقسیم نمود. با استفاده های ناصحیح از آسانسور، قطعا شاهد خرابی، تعمیرات و بازسازی آن خواهیم بود. که البته هر کدام از این آیتم ها هزینه ی مخصوص خود را دارند. باید دانست که اگر بیش از حد ظرفیت کابین آسانسور از آن استفاده کنیم مطمئنا دچار خرابی و فرسودگی خواهد شد. برای مثال در اثر استفاده زیاد و نادرست (مانند وارد کردن ضربه) از پنل و صفحه کلید، آن ها دچار شکستگی شده و نیاز به تعمیر و یا گاها نیاز به تعویض پیدا می کنند. بازسازی هر بخش از کابین آسانسور هزینه های بخصوصی دارد.

هزینه بازسازی کابین آسانسور، توضیحات

همانطور که می دانید، با استفاده چندین ساله از یک آسانسور، این سیستم کم کم و به مرور زمان فرسوده شده و در اثر فرسودگی قطعات، نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا می کند. گاهی با بازسازی برخی قطعات همچون کابین آسانسور می توان آسانسور را نو و مدرن نمود. از آنجایی که کابین آسانسور بیشتر از قطعات دیگر در معرض دید استفاده کنندگان است، باید در نگهداری و حفظ ایمنی آن تلاش نمود. با پی روی کردن از قوانینی همچون ظرفیت و استفاده اخلاقی از کابین آسانسور، این بخش از آسانسور کمتر دچار آسیب شده و دیرتر فرسوده می شود. گاهی کابین هم نیاز به بازسازی دارد.

در بسیاری از موارد طراحی داخل کابین ها براساس مدل های قدیمی ایجاد شده اند که بعضا با سلیقه استفاده کنندگان سازگار نیست. بد نیست قبل از اینکه به تعویض کل کابین فکر کنیم به بازسازی داخل کابین توجه کنیم. در قبال بازسازی آسانسور باید هزینه ای پرداخت کرد، که البته این هزینه ها در بازسازی بخش های مختلف کابین متفاوت است. برای مثال، تعویض صفحه کلید یا شاسی کابین، تعویض پوشش داخلی، تعویض دستگیره، تعویض لامپ های روشنایی کابین و … ، هر کدام بصورت جداگانه دارای هزینه هایی است.

هزینه بازسازی پوشش داخلی کابین آسانسور

نوع طراحی داخلی کابین آسانسور برای استفاده کنندگان بسیار پر اهمیت است. همانطور که کابین باید جان پناه امنی برای مسافرین باشد، باید از ظاهر زیبایی هم برخوردار باشد. بازسازی و مدرن نمودن کابین آسانسور باعث می شود تا مسافر در زمان کوتاهی که در کابین بسر می برد علاوه بر امنیت احساس آرامش داشته باشد. بازسازی و طراحی داخلی کابین را باید از افراد با تجربه در این زمینه در خواست کرد. تا به بهترین نحو آن را اجرا کنند. سازندگان و طراحان کابین آسانسور در برخی مواقع با آگاهی از نوع سلیقه اهالی ساختمان مدل داخل کابین را طراحی می کنند. گاهی هم با توجه به خلاقیت خود این کار را انجام می دهند.

و البته گاهی با توجه به صرفه اقتصادی این کار انجام می شود. برای طراحی و ساخت و بازسازی کابین آسانسور باید از مواردی همچون ظرفیت و توان موتور آسانسور آگاهی کامل داشته و با توجه به ترافیک طبقات اقدام به ساخت آن نمود.  در پوشش داخلی کابین آسانسور بیشتر از جنس استیل، ام دی اف و فرمیکا استفاده می شود. در برخی از کابین های آسانسور لوکس از پوشش شیشه ای و آینه استفاده می شود که فضای آن ها را بسیار دلچسب و جذاب می کند. با توجه به قیمت اجناسی که در کابین بکار می رود، هزینه بازسازی کابین آسانسور تعیین می شود.

هزینه بازسازی کابین آسانسور

بروزرسانی بخش های مختلف کابین آسانسور

در بازسازی کابین آسانسور بخش های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند.

که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

  • پوشش داخلی کابین
  • سقف کابین
  • آینه های بکار رفته در کابین
  • کفپوش کابین
  • پنل های کابین

هزینه بازسازی کابین آسانسور

هزینه بازسازی کابین آسانسور ،پوشش استیل

همانطور که گفته شد برای بازسازی پوشش فضای داخلی کابین از اجناس مختلفی استفاده می شود. در برخی از کابین ها از پوشش تمام استیل و در برخی دیگر از پوشش نیمه استیل در بازسازی کابین استفاده می شود. در کابین تمام استیل، پوشش داخلی کابین تماما از جنس استیل ساخته می شود حتی زوار و نوار ها نیز از جنس ورقه های استیل می باشد. طرح هایی مثل استیل میرور طلایی ، استیل میرور دودی ، استیل شامپاینی طوری ساخته شده اند که از لحاظ کیفیت و زیبایی در جایگاه بالایی قرار می گیرند. هزینه بازسازی کابین آسانسور تمام استیل بسیار بالاتر از پوشش های دیگر است.

اما در کابین نیمه استیل، پوشش داخلی کابین نیمی از جنس استیل و نیمی دیگر از ام دی اف ساخته شده است. که استفاده از ام دی اف در این نوع پوشش هزینه بازسازی کابین آسانسور را کمی کاهش می دهد. ناگفته نماند که هماهنگی بین استیل و ام دی اف طرح زیبا و جذابی را در کابین می سازد.

هزینه بازسازی کابین آسانسور

بازسازی کابین ام دی اف و فرمیکا

در بازسازی کابین ام دی اف تماما از جنس ام دی اف برای پوشاندن دیواره ها استفاده می شود. این نوع کابین بیشتر در ساختمان‌ های مسکونی که با تعداد واحد کم و کم ترافیک هستند استفاده می شود. اما در کابین فرمیکا به جای ام دی اف از فرم ها استفاده می شود. این کابین شباهت زیادی به کابین ام دی اف دارد. قیمت کابین آسانسور فرمیکا از سایر پوشش ها پایین تر است. هزینه بازسازی کابین آسانسور ام دی اف و فرمیکا از کابین های تمام استیل و نیمه استیل کمتر می باشد.

کابین پاناروما (شیشه ای)

کابین آسانسور پاناروما با زیبایی منحصربه فرد و چشم انداز زیبا به صورت هلالی شکل ساخته شده است. از این کابین آسانسور می توان در مجتمع های اداری ، تجاری و سایر موارد استفاده نمود. این کابین با داشتن شیشه های لمینیت و درب های شیشه ای چشم هر بیننده ای را به خود جذب می نماید. 

نوسازی کابین آسانسور

همانطور که پیشتر گفته شد، کابین هم مانند دیگر قطعات آسانسور

نیاز به تعمیر و یا در برخی مواقع تعویض دارد تا جدید و مدرن شود.

نوسازی هر کدام از آیتم های زیر در افزایش هزینه بازسازی کابین آسانسور مؤثر است.

سقف کابین آسانسور:

در تعویض و نوسازی سقف کابین از ورقه های استیل یا آینه به صورت سقف کاذب استفاده می شود.

نورپردازی های کابین آسانسور در پوشش سقف آن و با انواع لامپ های فلورسنت و ال ای دی انجام می شود.

آینه های بکار رفته در کابین:

در تعویض پوشش آینه ای کابین معمولا از آینه های مات و براق به صورت قدی و دستگیره دار

یا مدل های ساده و بدون دستگیره استیل ، بنابر سلیقه و درخواست استفاده کنندگان کمک گرفته می شود.

با آینه کاری در کابین ، فضای کابین دلچسب تر می شود. نوسازی کابین آسانسور با آینه کاری بسیار زیباست.

هزینه بازسازی بخشهای کابین آسانسور با هم متفاوت است.

کفپوش کابین:

در کفپوش کابین معمولا از سنگ های متنوعی با طرح گرانیتی و معرق استفاده می شود.

قبل از تعویض کفپوش آسانسور معمولا نیاز به زیرسازی پیدا می کند.

پنل های کابین:

امروزه پنل های کنترل قدیمی با صفحه کلید های دیجیتال تعویض می شوند.

که البته با توجه به هزینه تعویض مقرون به صرفه این بخش صورت می پذیرد.

لازم است توجه کنید که در ساخت کابین آسانسور باید در به کار بردن موارد مختلف در بازسازی و ساخت کابین،

به وزن کلی کابین که از موارد مهم تلقی می شود و با توجه به قدرت موتور آسانسور این تغییرات را در کابین انجام داد.

واحد طراحی و مونتاژ کابین آسانسور

مجموعه رایا آسانسور پیشرو و پیشگام در فروش قطعات و ارسال آن به سراسر کشور ، با داشتن واحد مجزا برای ساخت کابین آسانسور ،برای این قطعه اصلی در آسانسور اقدامات گسترده ای انجام داده است. این مجموعه متشکل از سرویسکاران مجرب و آموزش دیده است که با تمام تجهیزات در تهران و شهرستان های حومه

آمادگی ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در اسرع وقت را دارد.

مجموعه رایا می تواند به صورت شبانه روزی

حتی در ایام تعطیل خدمات نگهداری و تعمیر و جنرال سرویس را انجام دهد .

رایا آسانسور با حفظ امنیت از قطعات باکیفیت در تعمیرات و نوسازی قطعات آسانسور استفاده می کند.

رایا با در نظر گرفتن بهترین هزینه برای بازسازی کابین آسانسور مناسب ترین خدمات آسانسور را ارائه می دهد.