قیمت نصب سیم بکسل آسانسور
نصب سیم بکسل آسانسور | فروش سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل در آسانسور جزء قطعات مهم و کاربردی است که در قسمت مکانیکال راه اندازی می گردد.نصب سیم بکسل آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی توسط نصابان مجرب و با سابقه انجام گیرد.در این مقاله با انواع سیم بکسل در آسانسور ، مقدار سیم بکسل مورد نیاز برای نصب و نحوه نصب آن بیشتر آشنا می شویم.

نصب سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل طنابی است از جنس فولاد ، که معمولا از طریق تاباندن تعدادی رشته سیم فلزی به دور یک هسته مفتولی شکل از جنس فولاد ساخته می گردد. نصب سیم بکسل آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی توسط نصابان با سابقه و شرکت های معتبر خدمات آسانسور انجام گیرد.سیم بکسل از یک سو به کابین و سوی دیگر به وزنه تعادل متصل می گردد.

بنابراین طبق استاندارد بایستی 5 برابر وزن کابین را تحمل نماید.

در آسانسور با توجه به تعداد شیارهای فلکه اصلی آسانسور تعداد رشته های سیم بکسل مشخص می گردد.معمولا موتورهای آسانسور 5.5 و 6.1 کیلووات به صورت 4 شیار و موتور آسانسور 7.3 کیلووات به صورت 5 شیار ساخته می شود.البته موتورهای 5.5 یا 6.1 کیلووات نیز ممکن است. 5 شیار ساخته شوند.

نصب سیم بکسل آسانسور توضیحات

سیم بکسل از قطعات کاربردی آسانسور است که در قسمت مکانیکال راه اندازی می گردد.

برای نصب سیم بکسل آسانسور رشته ها را از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل می نمایند.گفتنی است هسته سیم بکسل مهم ترین بخش آن است در واقع هسته نشان دهنده خواص خمشی سیم بکسل است و توانی را که سیم بکسل تحمل می کند مشخص می نماید.

معمولا در آسانسور بیشتر از سیم بکسل نمره 10 و سیم بکسل نمره 6 استفاده می گردد.

نصب سیم بکسل آسانسور

نحوه محاسبه سیم بکسل

سیم بکسل جزء قطعات مهم آسانسور است.

برای نصب سیم بکسل آسانسور متراژ سیم بکسل به این صورت محاسبه می شود.

تعداد توقف در عدد 4.2  ضرب می گردد.

سپس در تعداد رشته سیم بکسل ضرب می شود.

برای مثال برای یک آسانسور 5 توقف با موتور آسانسور 4 شیار ، 84 متر سیم بکسل مورد نیاز است.البته این مدل از محاسبه برای استفاده در سیم بکسل نمره 10 است و در آسانسورهای کششی کاربرد دارد.برای محاسبه سیم بکسل نمره 6 کافی است تعداد توقف در عدد 6.4 ضرب گردد و سپس با عدد 7 جمع شود.برای مثال در یک آسانسور 5 توقف حدودا 39 متر سیم بکسل نمره 6 کافی است .که معمولا در پک های آسانسوری 42 متر استفاده می شود.

نصب سیم بکسل آسانسور

نقش سیم بکسل در آسانسورهای کششی

در آسانسورهای کششی سیم بکسل از اهمیت بالایی برخوردار است.

در واقع نقش کشش راسیم بکسل ایفا می نماید.فلکه آسانسور وظیفه اول آن بعنوان نیروی محرکه نقش جابجایی سیستم و حرکت آسانسور را برعهده داشته و وظیفه دوم آن تغییر جهت نیرو می باشد. بدین صورت که از یک طرف فلکه موتور کابین و از طرف دیگر آن، وزنه های تعادل معلق است.گفتنی است نسبت به شیارهای فلکه و گام شیار سیم بکسل طراحی می شود معمولا در آسانسورهای کششی از سیم بکسل نمره 10 برای این فلکه ها استفاده می گردد.و برای گاورنر از سیم بکسل نمره 6 استفاده می گردد.

نصب سیم بکسل آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است.

و بایستی سعی شود. برای تعویض و نصب سیم بکسل ابتدا با یک شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور مشاوره لازم گرفته شود و سپس از آسانسور بازدید به عمل آید.

میزان تحمل سیم بکسل

هر سیم بکسل از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل می گردد .

سیم بکسل ها بایستی طوری ساخته شوند.

که توانایی تحمل وزن 5 برابر کابین را داشته باشند.

زمانی که از 5 رشته سیم بکسل استفاده می شود. در واقع 25 برابر وزن کابین تحمل می گردد.

 معمولا برای آسانسورهای 4 ایستگاه و با ظرفیت 6 نفره 4 رشته سیم بکسل نمره 10 استفاده می گردد.و برای 7 الی 10 طبقه با ظرفیت 8 نفره از 5 رشته سیم بکسل نمره 10  استفاده می شود.در صورتی که تعداد توقف بیشتر از 10 باشد. و ظرفیت آسانسور بیشتر از 8 نفر ، بایستی حداقل از 5 یا 6 رشته سیم بکسل نمره 11 یا 12 استفاده نمود.مجموعه رایا در کنار فروش سیم بکسل آسانسور قیمت کابین آسانسور 6 نفره و سایر قطعات آسانسور را در اختیار سازندگان ساختمان قرار می دهد.

قیمت نصب سیم بکسل آسانسور
نصب سیم بکسل آسانسور

 نصب سیم بکسل آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است.

و بایستی توسط یک شرکت خدمات دهنده آسانسور صورت گیرد.

برای دانستن این که آیا سیم بکسل نیاز به تعویض دارد کافی است:

به موتورخانه آسانسور بروید و به صورت مستقیم سیم بکسل را مشاهده نمایید .

در صورتی که سیم بکسل دچار براده ریزی شده بایستی نسبت به تعویض آن اقدام نمود.پس از مشاوره فنی با یک شرکت آسانسور ، از آسانسور بازدید به عمل می آید. و نسبت به نصب و بروز رسانی اقدامات لازم انجام می گیرد.شما می توانید برای استیل کردن درب آسانسور با واحد خدمات آسانسور مجموعه رایا تماس بگیرید.

 

برندهای سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل از برندهای مختلفی تشکیل می شود.

بهترین مارک های سیم بکسل شامل سیم بکسل گوستاولف آلمان ، سیم بکسل کوشکلری ترک و سیم بکسل گوستاولف چین است.در کشور با توجه به قیمت بالای سیم بکسل گوستاولف آلمان و سیم بکسل ترک بیشتر از سیم بکسل گوستاولف چین استفاده می گردد.

سیم بکسل در دو نوع مغز کنف و مغز فولاد طراحی می شود.

و در پروژه های مختلف نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.

باید به این نکته توجه نمود استفاده از سیم بکسل های مغز فولادی به دلیل استحکام بیشتر ، به سازندگان ساختمان و نصابان آسانسور بیشتر توصیه می گردد.برای استعلام قیمت انواع سیم بکسل آسانسور کافی است با شماره های ثابت مجموعه رایا تماس حاصل نموده و قیمت روز آن را از مجموعه جویا شوید.

با مراجعه به لینک قیمت موتور آسانسور S38 را استعلام نمایید.

مرکز فروش سیم بکسل آسانسور

صنعت آسانسور در جهان روز به روز شاهد پیشرفت های شگرفی است.

و نیاز به تحولی عمیق و جدی در این صنعت در کشور احساس می شود.

از این رو شرکت فنی ومهندسی رایا آسانسور را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، برای اعتلای صنعت آسانسور کشور کوشاباشد.وخود را به عنوان نماینده ای موفق در زمینه سیم بکسل گوستاولف معرفی کند.

شما می توانید در کنار انواع خدمات آسانسور قیمت هر طبقه سرویس آسانسور را از ما استعلام نمایید.

تنظیم کشش سیم بکسل

یکی از نکات مهم در نصب سیم بکسل تنظیم کردن کشش سیم بکسل است.در بیشتر آسانسور ها از 4 ، 5 و یا 6 رشته سیم بکسل استفاده می گردد.در زمان برش حتما باید تاب تمامی سیم بکسل ها گرفته شود.و سپس دقت نمود. که حتما به یک اندازه مساوی برش  گردند.


حتما پس از نصب سیم بکسل ها و بستن کلمس های مربوط به آن ها، با ضربه زدن به سیم بکسل ها و دیدن بازتاب لرزش ، یکنواخت بودن کشش همه رشته سیم بکسل ها را مشاهده گردد.نصب سیم بکسل آسانسور فرآیندی زمانبر است.و بایستی به درستی این کار انجام گردد.یکی از برندهای وارداتی سیم بکسل ، سیم بکسل گوستاولف چین است.

قیمت نصب سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل را چه زمانی باید تعویض کنیم

سیم بکسل یکی از مهم ترین قطعات اسانسور است.که از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل است.این وسیله فشار زیادی را تحمل می کند.و بایستی در زمان مناسب نسبت به تعویض ان اقدام نمود.

زمانی بایستی سیم بکسل را تعویض نمود : که سیم بکسل دچار کشش شود و طول آن افزایش یابد.و بخشی از آن حالت صیقلی پیدا نماید.ضمن این که بعضی از مفتول ها در استرند سیم بکسل دچار شکستگی و ساییدگی شوند.با مراجعه به لینک فروش سیم بکسل آسانسور با انواع سیم بکسل ، قیمت و مشخصات فنی آن بیشتر آشنا شوید.