فلکه های موتور گیربکس
فلکه های موتور گیربکس | قیمت فلکه هرزگرد پرشیا |

با توجه به وظیفه ی مهم فلکه ها ،کیفیت و استاندارد آن ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. فلکه های موتور گیربکس بسیاری در کشور در حال تولید است. این فلکه ها با کیفیت های متفاوتی تولید می شوند. البته با پیشرفت تکنولوژی در صنعت آسانسور، روز به روز کیفیت قطعات ارتقاء یافته و کاربرد آن ها بیشتر می شود. با مراجعه به نمایندگی رایا آسانسور می توانید از انواع قطعات آسانسور باکیفیت دیدن نمایید و آن ها را با بهترین و مناسب ترین قیمت ها نسبت به دیگر نمایندگی ها خریداری نمایید. 

فلکه های موتور گیربکس

فلکه موتور:

فلکه موتور در واقع همان فلکه کششی است که به صورت قرقره ای برای منتقل نمودن قدرت موتور و حرکت به سیم بگسل از آن استفاده می شود. و به نوعی فلکه وسیله ای است که در سیستم تعلیق آسانسور نقش اساسی و مهمی را به عهده دارد. این قطعه مهم آسانسور در موتورخانه نصب می شود. باید دقت کرد در نصب فلکه می توان از فلکه بزرگی استفاده نمود که روی گیربکس موتور آسانسور نصب شود. اما این کار با توجه به فضای زیادی که اشغال می کند مقرون به صرفه نیست. راهکار آن این است که از دو فلکه با قطر و ابعاد کوچک تر ، یکی برای گیربکس و یکی برای فلکه هرزگرد استفاده نمود. علت اصلی این کار تنظیم نمودن فاصله بین کابین آسانسور و وزنه تعادل است.

فلکه های موتور گیربکس ، توضیحات 

همانطور که می دانید فلکه هرزگرد قرقره ای است که وظیفه ی انتقال قدرت موتور و حرکت به سیم بکسل آسانسور را به انجام می رساند. خوشبختانه در کشور در تولید فلکه هرزگرد آسانسور چندین برند مطرح در کشور وجود دارد و در واقع نیازی به واردات از سایر کشورها نداریم. از جمله فلکه های هرزگرد معروف کشور می توان به: فلکه هرزگرد سخاوت، فلکه هرزگرد پرشیا، فلکه بهران، فلکه کوثر و فلکه مایر اشاره نمود. در مورد قیمت فلکه، فلکه های هرزگرد اشاره شده نسبت به فلکه های هرزگرد وارداتی، دارای قیمتی مناسب تر و مقرون به صرفه تراند. بترین نوع فلکه در ایران فلکه سخاوت است که بسیار باکیفیت و مرغوب می باشد. این فلکه از مواد مرغوبی ساخته شده و بسیار پرکاربرد است. در ادامه به ویژگی برخی از فلکه های ساخت کشور اشاره خواهیم نمود.

برای خرید انواع قطعات آسانسور مانند انواع فلکه موتور آسانسور می توانید به نمایندگی رایا آسانسور مراجعه نمایید.

فلکه های موتور گیربکس

انواع فلکه های موتور گیربکس در ایران

فلکه پرشیا: 

فلکه هرزگرد پرشیا یکی از بهترین و معتبرترین فلکه های آسانسور در کشور است که بسیار کاربرد دارد. این فلکه از مواد مرغوب ساخته شده و دارای مقاومت بالایی در برابر ساییدگی است. قطر این فلکه 40 سانتی متر است و با رنگ کوره ای به صورت ثابت به بازار عرضه می شود. این فلکه آسانسور دارای شفت با کیفیت بالایی است. اکثر نصابان آسانسور فلکه هرزگرد پرشیا را به استفاده کنندگان پیشنهاد می دهند چرا که در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم است. این فلکه با کارایی بالا قابلیت طراحی در انواع سایز ها را داراست. از مواردی که در مورد این فلکه حائز اهمیت است قابلیت طراحی در انواع تعداد شیار است. فلکه آسانسور پرشیا با مواد و آلیاژ مرغوب ، تکنولوژی نوین ، ابزار آلات پیشرفته و استفاده از دانش روز، برای انواع آسانسور می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انواع قطعات آسانسور

فلکه بهران:

این فلکه با کارایی بالا قابلیت طراحی در انواع سایزها را داراست. از مواردی که در مورد این فلکه هرزگرد حائز اهمیت است قابلیت طراحی در انواع تعداد شیار است. این فلکه هرزگرد آسانسور مانند فلکه پرشیا نیز با مواد و آلیاژ مرغوب ، تکنولوژی نوین ، ابزار آلات پیشرفته و استفاده از دانش روز، برای انواع آسانسورمی تواند مورد استفاده قرار گیرد. از نکاتی که در مورد این فلکه هرزگرد آسانسور حائز اهمیت است کارایی و راندمان بالای آن به دلیل استفاده از دو بلبرینگ است.این فلکه هرزگرد طوری طراحی شده که قابلیت افزایش تعداد بلبرینگ ها به 3 عدد را داراست.

نمایندگی رایا آسانسور علاوه بر قیمت فلکه بهران، قیمت موتور آسانسور بهران را نیز بسیار مناسب تعیین نموده است.

جنس فلکه

چدن جنسی است که به دلیل داشتن ویژگی هایی همچون قابلیت ریخته گری خوب، استحکام فشاری بالا، لغزش متناسب و ارتعاش در ساخت فلکه از آن استفاده می شود . همچنین قابلیت ایست یا حرکت اضطراری دورانی و البته مقاومت به خوردگی بالای آن را باید در نظر گرفت. سختی فلکه ریخته گری شده بستگی به ترکیب شیمیایی آن دارد. سختی شیار فلکه از سطح آن کمتر است. سطح بیرونی فلکه هرزگرد در عملیات حرارتی شده باید از سختی قابل قبولی برخوردار باشد . باید دانست که در تعیین قیمت موتور آسانسور  جنس فلکه را مورد بررسی قرار می دهند.

انواع قطعات آسانسور

عملکرد بلبرینگ در فلکه

برای ایجاد بهترین عملکرد برای بلبرینگ باید بین رینگ داخلی و شفت و نیز بین رینگ خارجی و جابلبرینگ (پوسته) انطباق کامل وجود داشته باشد. در غیر این صورت امکان حرکت رینگ بلبرینگ پیرامون شفت یا جابلبرینگ وجود دارد. این پدیده اصطلاحا ” خزش “ گفته می شود که این منجر به سائیدگی فزاینده رینگ بلبرینگ می شود و شفت یا جابلبرینگ ممکن است آسیب ببیند. مواردی که در انتخاب مناسب ترین نوع انطباق باید به آن ها توجه کرد عبارت اند از: شراط بار، مشخصه بار، شرایط دمایی، شدت بار، شرایط مونتاژ و دمونتاژ .

تعمیرات موتور گیربکس آسانسور را فقط ار تعمیرکاران رایا آسانسور بخواهید.

موارد ایمنی برای استفاده از فلکه های موتور گیربکس

چگونگی نصب فلکه باید مطابق با استاندارد ملی آسانسور باشد.
از لنگ نبودن فلکه قبل از استفاده مطمئن شوید . فلکه باید به طور محکم و بدون لنگی در یاتاقان های روانکاری شده نصب گردد. 

عوامل ایجاد لنگی :

  •  فرایند ماشینکاری
  •  معیوب بودن بلبرینگ
  • مونتاژ و نصب نادرست
  • عدم انطباق

با استفاده از خدمات رسانی رایا آسانسور، دیگر نگران هزینه سرویس آسانسور خود نباشید.

در باز رسی چشمی باید به موارد زیر توجه کامل داشت :

  • عیوب ناشی از فرایند ریخته گری شامل نواقص ، ترک ،حفره و غیره
  • عیوب ناشی از فرایند ماشین کاری
  • هر گونه علائمی که ممکن است ترک باشد
  • همراستایی محور بلبرینگ با محور فلکه

نمایندگی معتبر قطعات آسانسور

مجموعه رایا آسانسور با دراختیار گرفتن نمایندگی انواع برند های قطعات آسانسور، اجناس خود را به صورت مستقیم به سراسر کشور توزیع می کند. این مجموعه انواع قطعات آسانسور را با سطح کیفی بالا به متقاضیان عرضه می دارد. رایا آسانسور با تلاشی مضاعف و به صورت خستگی ناپذیر ، در جهت ارائه خدمات آسانسور به صورت مستمر پیشرو بوده و با در اختیار گرفتن نمایندگی انواع فلکه های موتور گیربکس در فروش فلکه های تولید داخل، به سراسر کشور و به دست آوردن رضایت مشتریان ، اقدامات گسترده ای را انجام داده است. رایا آسانسور 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل آماده به خدمات رسانی است.  

رایا آسانسور با ارسال فوری بهترین سرویسکار و نصاب آسانسور در محل مورد نظر، بسیار زبانزد است.