عمر مفید سیم بکسل آسانسور
عمر مفید سیم بکسل آسانسور | نگهداری سیم بکسل آسانسور |

معمولا عمر مفید سیم بکسل آسانسور را نمی توان به صورت دقیق مشخص نمود. عمر سیم بکسل ها به عواملی همچون شرایط محیط استفاده از سیم بکسل و نوع نگهداری آن بستگی دارد. باید دانست که سیم بکسل ها را زمانی که دچار آسیب دیدگی شده باشند، تعویض می نمایند. مجموعه رایا آسانسور کلیه قطعات آسانسور از جمله سیم بکسل های خارجی و داخلی را با کیفیت بالا به سراسر کشور توزیع می نماید. 

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل با تاباندن چند رشته سیم فلزی به دور یک هسته ی مفتولی شکل که از جنس فولاد است ساخته می شود. در ساخت مغزی سیم بکسل ها معمولا از پنبه، فولاد، کنف و پروپیلن استفاده می شود که در آسانسور بیشتر سیم بکسل ها با مغزی فولاد و کنف بکار برده می شود. معمولا سیم بکسل ها به بالای کابین متصل شده و بعد از عبور از سیتم تعلیق و پولی ها به وزنه تعادل وصل می شود. عمر مفید سیم بکسل ها تاریخ و زمان مشخصی ندارد. با سرویس منظم آسانسور و روغن کاری به موقع سیم بکسل ها می توان به عمر مفید آنها افزود. معتبرترین سیم بکسل آسانسور در آلمان ساخته می شود. سیم بکسل گوستاولف آلمان باکیفیت ترین و مقاوم ترین سیم بکسل آسانسور در سطح بین المللی است

که به دلیل طول عمر بالا می توان تا مدت ها از آن استفاده کرد. 

عمر مفید سیم بکسل فولادی آسانسور

به طور کلی نمی توان مدت زمان مشخصی برای استفاده از سیم بکسل ها را در نظر گرفت. عواملی همچون مشخصات فلکه موتور آسانسور، ویژگی های سیم بکسل مربوطه، میزان بار وارده، نوع سیستم تعلیق، تعداد سیم بکسل بکار رفته شده و… به عمر مفید سیم بکسل های فولادی بستگی دارد. عمر مفید سیم بکسل ها را نمی توان از زمان نصب آنها تخمین زد. زیرا نحوه نگهداری از آنها پیش از نصب و تاریخ تولید آنها و مدت زمان نگهداری شده در انبار را هم باید در نظر گرفت. ممکن است سیم بکسل آسانسور به مدت طولانی در انبار مانده باشد و یا در محلی نگهداری شده باشد که از نظر شرایط آب و هوایی مناسب نبوده باشد.

برای مثال رطوبت بالای محیط و نفوذ آب به مغزی سیم بکسل ها سبب پایین آمدن عمر مفید سیم بکسل ها شده و باعث می شود تا زودتر دچار خرابی و پوسیدگی شود. بهتر است سیم بکسل آسانسور در محیطی به دور از رطوبت و در شرایط آب و هوایی مناسب نگهداری شود. در زمان استفاده از آن باید به صورت مرتب روغنکاری شود. ناگفته نماید که نوع روغن استفاده شده نیز در طول عمر آنها بسیار مؤثر است. شما می توانید

سیم بکسل آسانسور گوستاولف آلمان

سیم بکسل آسانسور گوستاولف چین 

را از نمایندگی رایا آسانسور با قیمت مناسب خریداری نمایید.

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

روغنکاری سیم بکسل های فولادی آسانسور

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در عمر مفید سیم بکسل ها روغنکاری آنها است. که باید به صورت منظم انجام شود. با توجه به اینکه سیم بکسل های فولادی بدون محافظ هستند، تنها می توان با روغنکاری از خوردگی و زنگ زدگی آنان محافظت نمود. با استفاده از روغن ها می توان از تخریب ناشی از اکسیده شدن و فرسودگی زودهنگام سیم بکسل ها جلوگیری نمود چرا که روغن بسان یک پوشش کلی عمل نموده و از سطوح مفتول حفاظت می کند. به ویژه این که پوشش روغن بر روی مفتول ها اثر ضربه گیری نیز داشته و از آنها در برابر خراش ناشی از اصطکاک حین حرکت با سطوح خشن و زبر شیار فلکه ها دفاع می کند. مفتول هایی که در سیم بکسل روی هم تابیده اند در حین کار مرتب به هم سابیده شده و دچار اصطکاک می شوند.

روغن باعث می شود تا این مفتول ها از

اثرات ثابت اصطکاک در امان باشند و کمتر دچار ساییدگی شوند.

روغن کاری در عمر مفید سیم بکسل ها نقش مهمی دارد.

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

روغنکاری سیم بکسل های کنفی

 

باید دانست که مقدار روغن اولیه در روغنکاری سیم بکسل حین تولید آن برای محافظت از آن در طول عمر فعالیتش کافی نیست، حتی اگر در شرایط مناسب در انبار نگهداری شده و بعد نصب و سرویس شده باشند. در سیم بکسل های با مغزی کنفی روغنکاری مرتب و یا تجدید روغن در جلوگیری از کاهش قطر هسته ی سیم بکسل کمک فراوانی می کند. اگر روغنکاری صورت نگیرد، قطر هسته ی سیم بکسل ها کمتر شده و باعث می شود سیم بکسل ضربه های برخورد با سطح شیار فلکه حین حرکت را تحمل نکند. در این صورت عمر مفید سیم بکسل آسانسور کاهش می یابد. بنابراین نتیجه می گیریم که با روغنکاری مداوم می توان به سیم بکسل کمک کرد تا عمر طولانی تر و عملکرد بهتری داشته باشد. برای اطلاع از کلیه سیم بکسل های موجود در بازار فقط با رایا آسانسور تماس بگیرید.

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل ها به طور مداوم به همراه کابین و وزنه تعادل در حال حرکت می باشد. نصب بی دقت سیم بکسل ها سبب اصطکاک و ساییدگی بالای آن شده و عمر آنها را کوتاه تر می کند. در انجام عملیات های سرویس آسانسور حتما باید وضعیت سیم بکسل ها مورد بررسی دقیق قرار گیرند. با سرویس به موقع و نیز روغنکاری مداوم می توان شاهد طول عمر سیم بکسل ها و فعالیت ایده آل آنها بود. برای همین باید از شکل شیار فلکه، جنس، دقت در ماشینکاری شیار و قطر خمش آن اطلاعاتی کسب نمود. باید دانست که خود سیم بکسل ساخت کدام شرکت بوده و کیفیت و نوع بافت آن به چه صورت است. همچنین باید ترافیک استفاده از آسانسور نیز مورد بررسی قرار گیرد. همانطور که

پیشتر اشاره شد، نحوه ی نگهداری و روغنکاری سیم بکسل

(که البته آگاهی نوع روغن نیز بسیار پر اهمیت است)

در طول عمر مفید سیم بکسل آسانسور بسیار مؤثر است.

تعویض سیم بکسل چه زمانی صورت می گیرد؟

سیم بکسل هم همانند دیگر قطعات آسانسور دچار فرسودگی می شود. که گاهی این امر بسیار زود تر از حد معمول اتفاق می افتد گاهی هم به آرامی و کم کم فرسودگی رخ می دهد. معمولا سرویسکار آسانسور با مشاهده ی مواردی از قبیل شکستگی بیش از حد مجاز سیم های خارجی سیم بکسل، آسیب مکانیکی همچون خارج شدن هسته از داخل رشته ها، افزایش طول سیم بکسل به صورت دائمی و خوردگی نامتعارف اقدام به بررسی قطر شیار فلکه ی کششی و فلکه هرزگرد نموده و بعد از آن به تعویض سیم بکسل می پردازد.

نصب ناصحیح سیم بکسل ها و کشش ضعیف آنها و نیز فشار زیاد

بر روی سطح شیار فلکه سبب کاهش قطر سیم بکسل شده که با شکسته شدن

سیم های خارجی آن طول عمر مفید سیم بکسل آسانسور کاهش می بابد.

نقش گارد سیم بکسل آسانسور

برای اینکه سیم بکسل های آسانسور از سطح شیار فلکه ی کششی یا فلکه هرزگرد خارج نشوند، نیاز به یک میله ی مهار کننده و یا یک صفحه محافظ یا گارد دارد. این محافظ باید طوری نصب شود که سیم بکسل ها به راحتی از شیار فلکه ها خارج نشوند. فاصله ای که گارد باید نسبت به سیم بکسل داشته باشد، باید حداکثر نصف قطر سیم بکسل باشد.

کنترل و بازرسی فاصله ی این قطعه با سیم بکسل باید همیشه انجام شود

تا در صورت شل بودن یا جابجایی در محل خود، بتوان آن را محکم نمود.

اندازه گیری قطر سیم بکسل آسانسور

به طور معمول در آسانسور از سیم بکسل هایی با قطرهای 8، 10، 11و 12 میلی متر استفاده می شود که پرکاربرد ترین آنها سیم بکسل های 8 و 10 میلی متری می باشند. در اندازه گیری قطر سیم بکسل ها معمولا از وسیله ای با نام کولیس استفاده می شود. اندازه گیری باید در قسمت مستقیم سیم بکسل در دو نقطه که حداقل یک متر از هم فاصله داشته باشند، در دو مرحله صورت گیرد.

در هر دو نقطه باید بیشترین فاصله از بین دو انتهای رشته مقابل هم

با کولیس اندازه گیری شود. میانگین ارقام به دست آمده

قطر واقعی سیم بکسل ها را مشخص می کند.

نمایندگی رایا آسانسور نصب آسانسور و دیگر خدمات را با کیفیت بالا و بهترین قیمت انجام می دهد.