Elevator installation price
قیمت نصب آسانسور | قیمت نصب آسانسور در آپارتمان

قیمت نصب آسانسور ، بهای تمام شده نصب آسانسور و هزینه خدمات آسانسور در تهران ، مد نظر بسیاری از سازندگان ساختمان و مدیران ساختمان های قدیمی قرار می گیرد. نصب به عنوان مرحله ی اولیه خدمات آسانسور بسیار حائز اهمیت است و باید توسط متخصصین مجرب و با سابقه در آسانسور در یک برنامه پسش بینی شده انجام گیرد.

قیمت نصب آسانسور

بارزترین تعریف برای نصب آسانسور سوارکردن و مونتاژ قطعات آسانسور به طور منظم و طبق یک برنامه از پیش تعیین شده و به صورت مرحله ای است. نصب اسانسور در جندین مرحله و در یک بازه زمانی معمولا یک تا دو ماه انجام می گیرد. در نصب یک آسانسور باید به چندین سوال پاسخ داده شود.

1-قیمت نصب آسانسور و بهای تمام شده نصب چقدر است ؟

2- تفاوت نصب اجرتی با نصب شرکتی به چه صورت است ؟

3-برای نصب یک آسانسور چه اقداماتی لازم است انجام گیرد ؟

4- از چه شرکتی برای این کار باید کمک گرفته شود ؟

5- آیا می توانند سازندگان ساختمان خود نسبت به خرید قطعات آسانسور اقدام نمایند ؟

قیمت نصب آسانسور و بهای تمام شده نصب

بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور در زمینه قیمت نصب آسانسور نظرات متفاوتی داشته اند. اما سخن کلی آن ها بدین صورت است که نصب آسانسور بایستی براساس یک قرارداد از پیش تعیین شده و در یک بازه زمانی مشخص انجام گیرد. این بازه زمانی معمولا بین یک تا دو ماه انجام می گیرد.هزینه نصب بایستی به صورت درصد پیشرفت کار دریافت گردد به طوری که در مرحله اول مبلغی به عنوان پیش پرداخت و پس از پایان مرحله اول بهای تمام شده نصب مرحله اول از کارفرما اخذ گردد. این پروسه تا مرحله آخر که اخذ پایان کار و استاندارد برای آسانسور است انجام می پذیرد.

قیمت نصب آسانسور

شرایط لازم برای نصب آسانسور

نصب آسانسور یک فرآیند پیچیده و حرفه‌ای است و بهتر است توسط یک تکنسین مجرب و متخصص انجام شود. در ابتدا، باید محل نصب آسانسور را بررسی کرد و مطمئن شد که شرایط و فضای لازم برای نصب آن فراهم است. سپس باید آسانسور و قطعات مورد نیاز برای نصب آن، در نظر گرفته شوند.

بعد از آن، قطعات آسانسور باید با دقت و به روش مناسب نصب شوند. همچنین، تمام قوانین و مقررات مربوط به نصب آسانسور باید رعایت شود. در نهایت، باید آسانسور تست شود و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.

با توجه به پیچیدگی نصب آسانسور، بهتر است به یک شرکت مجرب و معتبری مراجعه کنید. قیمت نصب آسانسور را استعلام نمایید. و با متخصصین آن شرکت تماس بگیرید تا نصب آسانسور به صورت حرفه‌ای و با کیفیت انجام شود.

تفاوت قیمت نصب آسانسور اجرتی و شرکتی

تفاوت نصب اجرتی و شرکتی بدین صورت است که :

  • نصب شرکتی به صورت یک قرارداد منظم انجام می گیرد. در صورتی که در نصب اجرتی چنین نیست.
  • در نصب شرکتی پشتیبانی عملیات توسط یک شرکت انجام می گیرد. که طرف حساب کارفرما ، شرکت است.  در صورتی که در نصب اجرتی طرف حساب کارفرما ، شخص است.
  •  نصب شرکتی کارفرما بها و هزینه بیشتری متحمل می شود. در صورتی که در نصب اجرتی این رقم کمتر است.
  • نصب شرکتی را می توان قابل اتکاتر از نصب اجرتی دانست.

قیمت نصب آسانسور

اقدامات لازم برای نصب یک آسانسور- خدمات آسانسور

همانطور که می دانید:  نصب یک آسانسور مستلزم برنامه ریزی و سازماندهی مراحل در یک پروسه زمانی است. مدیران و سازندگان ساختمان برای نصب آسانسور می توانند ازیک شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور بهره بگیرند. آن ها همچنین می توانند از یک کارشناس برای بازدید ساختمان کمک بگیرند. و از او جهت مشاوره فنی استفاده نمایند. در مشاوره فنی باید از نوع قطعات  ، برند قطعات ، ظرفیت مورد استفاده ، توان موتور  ، نحوه نصب و تنظیم قرارداد و سایر موارد پرسیده شود . به طوری که اطلاعات اولیه جهت خرید قطعات و سایر موارد در دست باشد.

از چه شرکتی برای نصب آسانسور استفاده شود

برای نصب آسانسور شرکتی می تواند قابل اتکا باشد که :

پروژه های نصب بیشماری را به پایان رسانده باشد.

از افراد متخصص و باتجربه در زمینه نصب استفاده نماید.

شرکتی قابل اتکاست :

که طبق قرارداد مراحل نصب را برنامه ریزی و عملیاتی نماید.

آن شرکت جزء سندیکای آسانسور بوده و به تعهدات خود عمل نماید.

باید این نکته را در نظر گرفت که میزان رضایت مشتریان از شرکت بسیار مهم است . شرکتی می تواند قابل اتکا باشد که درصد رضایت مشتریان از آن شرکت بالا باشد. می توان با مراجعه به آدرس اینترنتی آن شرکت میزان رضایتمندی مشتریان و تعداد پروژه های تکمیل شده ان شرکت را بررسی نمود. و از ان شرکت اطلاعات مطلوبی دریافت نمود.

قیمت نصب آسانسور

اقدام سازندگان ساختمان برای خرید قطعات آسانسور با توجه به قیمت نصب آسانسور

 سازندگان ساختمان بایستی از یک شرکت یا یک نصاب آسانسور جهت مشاوره فنی کمک بگیرند زمانی که اطلاعات آن ها در زمینه آسانسور تکمیل گردید می توانند از آن شرکت یا شرکت های دیگر درخواست پیش فاکتور خرید قطعات نمایند. این پیش فاکتور بایستی براساس تعداد توقف ، ظرفیت و ابعاد کابین ، نوع قطعات مورد استفاده توسط شرکت آسانسوری محاسبه گردد.

پیش فاکتور بایستی شامل کلیه اقلام مورد استفاده در آسانسور  باشد. به طوری که مرحله اول شامل اقلام درب و ریل ، مرحله دوم شامل اقلام مکانیکال و مرحله سوم شامل اقلام راه اندازی باشد. باید دانست: محاسبات اهمیت فراوان دارد. و بایستی توسط افراد متخصص در زمینه آسانسور انجام گیرد.

عامل اصلی در قیمت نصب آسانسور

همانطور که می دانید در قیمت نصب آسانسور عوامل زیادی دخیل هستند. برخی از این عوامل شامل ظرفیت ، ابعاد ، قطعات مورد نصب (داخلی ، خارجی ) ، تعداد توقف و سایر موارد هستند. در این بین دو عامل بیشتر از بقیه در قیمت نصب آسانسور تاثیر دارند

1- ظرفیت آسانسور

می توان ظرفیت آسانسور را مهمترین عامل در بهای  نصب و راه اندازی آسانسور دانست. ظرفیت آسانسور بر روی تمامی عوامل از جمله مراحل نصب از آماده سازی چاه و اسکلت و ابزار های الکتریکی و مکانیکی آسانسور تاثیر گذار است. ظرفیت آسانسور براساس ابعاد چاهک آسانسور محاسبه می شود.

2- تعداد توقف

در قیمت نصب آسانسور عامل مهم دیگر تعداد ایستگاه های آسانسور است.

به طوری که هر چه تعداد ایستگاه در یک آسانسور بیشتر باشد :

برخی قطعات مورد استفاده بیشتری مورد نیاز است.

به طور مثال در یک آسانسور 4 توقف 25 متر تراول کابل مورد نیاز است. در صورتی که در یک آسانسور 8 توقف 37 متر تراول کابل مورد نیاز است.

باید به این نکته توجه نمود نصب و راه اندازی آسانسور در یک ساختمان در حال ساخت با اضافه کردن آسانسور به یک ساختمان قدیمی بسیار متفاوت است. هم از این جهت که هزینه آماده سازی بسترهای مورد نیاز بسیار متفاوت است و هم نوع تجهیزات با توجه به عمر ساختمان فرق می کند. آسان ترین راه نصب آسانسور ساختمان در همان زمان ساخت است. معمولا برای ساختمان های قدیمی با توجه به ابعاد کم از آسانسورهای هیدرولیک استفاده می گردد.

قیمت نصب آسانسور

خدمات پس از فروش قرارداد نصب- خدمات آسانسور

در هر قراردادی پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در قرارداد های نصب که توسط شرکت ها انجام می گیرد:

آسانسورها را معمولا یکسال از تاریخ راه اندازی گارانتی می نمایند.

پشتیبانی قطعات یدکی نیز درصورتی که قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور منعقد گردد تا یک سال انجام می گیرد.

همچنین بیمه آسانسور در سال اول رایگان است.

تمامی این مزایا در صورتی است که نصب به صورت شرکتی انجام گیرد و قرارداد نصب و سرویس و نگهداری منعقد گردد. در صورتی که نصب به صورت اجرتی باشد چون قراردادی معمولا تنظیم نمی گردد این مزایا نیز شامل آن نخواهد شد.

اقدامات لازم پس از قرارداد نصب آسانسور

در مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور در صورت منعقد نمودن قرارداد نصب آسانسور ، یک کارشناس مجرب و باسابقه برای بازدید از ساختمان به محل اعزام می گردد. با بررسی توسط کارشناس با توجه به ابعاد موجود ،ترافیک ساختمان ، ظرفیت قابل اجرا و مابقی مسائل تاثیر گذار بهترین پیشنهاد مشخصات فنی به سازنده ساختمان ارائه می گردد.

پس از انجام این مرحله پیش فاکتور لازم خرید قطعات آسانسور به سازنده ساختمان تقدیم می گردد.  پس ازتحویل قطعات توسط مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور مرحله اولیه نصب شامل آهن کشی انجام می گردد. در هنگام شروع نصب نقشه های مربوطه تحویل نصاب می شود. و درپایان توسط کارشناسان  مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور مورد بررسی قرار می گیرد. و پس از تایید آن مرحله تکمیل و وارد مرحله بعدی نصب می شویم . در تمامی مراحل کلیه موارد استاندارد و کیفیت نصب و انطباق با نقشه ها توسط کارشناسان مجموعه تایید می شود.

پس از راه اندازی کامل و تایید کارشناسان مجموعه ، درخواست بازرسی و اخذ استاندارد صورت می گیرد.است. و باتوجه به نظارت کامل روی قطعات و تمامی مراحل که قبلا صورت گرفته استاندارد سریعا اخذ خواهد شد .

مجموعه رایا آسانسور با توجه به اهمیت آموزش سرویس و نگهداری آسانسور ، در کنار نصب آسانسور ، سرویس و نگهداری آسانسور در تهران در اولویت قرار می دهد.

اهمیت کارشناسان متخصص در نصب آسانسور

در هر ساختمان آسانسور به عنوان یک رکن اصلی قلمداد می گردد.

مونتاژ قطعات آسانسور  به طور صحیح به دلیل وظیفه ی آسانسور که جابه جایی همراه با تامین ایمنی افراد است از اهیمت ویژه ای برخوردار است. باید دانست همه ساختمان ها نیاز به آسانسور دارند ، به ویژه برج ها و مجتمع های اداری و تجاری به دلیل تراکم ترافیک افراد و تعداد ایستگاه های زیاد ، نیاز مبرم به استفاده از آسانسور دارند. بنابراین وجود متخصصان و تکنسین های نصب و تعمیر آسانسور در صنعت ساخت و ساز بسیار ضروری است.

استفاده از کارشناسان متخصص تضمین کیفی خدمات را فراهم می آورد.

زمانی که تخصصی وجود نداشته باشد و نصب آسانسور به صورت غیر اصولی انجام گیرد مکانیزم و عملکرد کلی آسانسور به هم می ریزد. و کارایی آن به صورت محسوسی کاهش پیدا می نماید. باید دانست تخصص ، مهارت و تجربه برای هر نصاب آسانسور در اولویت اول قرار می گیرد و هر نصاب جهت ارتقای شغل خود بایستی این سه حسن را داشته باشد. باید به این نکته توجه نمود که در نصب آسانسور شخص قابل اتکا نیست و باید از شرکت متخصص در زمینه نصب اسانسور استفاده نمود.

قیمت نصب آسانسور

شما می توانید از ساعت 9 تا 5 بعد از ظهر برای قیمت نصب آسانسور و سایر خدمات از مجموعه رایا آسانسور مشاوره رایگان دریافت نمایید.