فروش سیم بکسل | استعلام قیمت روز سیم بکسل آسانسور

فروش سیم بکسل بسته به نوع استفاده از آن قابل تعیین است.باید به این نکته توجه نمود بیش از 2000 نوع سیم بکسل وجود دارد که انواع سیم بکسل با توجه به نیاز ، در صنایع و دستگاههای مختلف مانند صنایع کشتی سازی ، دستگاههای حفاری ، دکل های حفر چاه های نفت و گاز ، ماشین آلات معدنی ، ماشین های بالابر ، آسانسورها و… از  آنها استفاده می شود.

فروش سیم بکسل

تعریف سیم بکسل

برای سیم بکسل چندین تعریف وجود دارد اما متداول ترین آن به شرح زیر است.سیم بکسل  نوعی طناب از جنس فولاد است که از الیاف فولاد ساخته می شود.در واقع مجموعه‌ای از چندین رشته سیم مفتول است که به دور یک مغزی تنیده شده است. سیم بکسل بسته به شرایط محیطی و میزان تحمل بار به تولید می رسد.طناب فولادی شامل چهار بافت کلی سیل ، فیلر ، وارینگتون و وارینگتون سیل است.سیم بکسل برای صنایع و دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.انواع مختلف سیم بکسل را می توان شامل سیم بکسلهای حفاری ، آسانسوری ، نتاب و سایر موارد دانست.

فروش سیم بکسل توضیحات

فروش سیم بکسل با توجه به نوع کاربری و نوع صنعت انجام می گیرد.

در فروش سیم بکسل، سیم بکسل های فولادی از نظر سختی و مقاومت در برابر خوردگی با دیگر سیم بکسل ها متفاوت هستند.

که با توجه به نوع صنعت و شرایط محیطی مورد استفاده قرار می گیرند.

باید به این نکته توجه نمود :

که سیم بکسل های استیل چه از نوع بگیر باشندو چه از نوع نگیر دارای تنسایل 700 مگاپاسکال هستند.

اما سیم بکسل های فولادی با درصد کربن مختلف دارای تنسایل بالای 100 و حتی تا حدود 1800 مگاپاسکال هستند.

فروش سیم بکسل

همانطور که می دانید:

در فروش سیم بکسل نوع کاربری و کارایی از اهمیت بالایی برخوردار است .

از نظر نوع کارایی سیم بکسل های استیل به سبب دارا بودن درصد زیادی کروم و نیکل در ساختار خود در برابر رطوبت و زنگ زدگی ناشی از آن مقاومت بسیار مناسبی دارند، این در حالی است که سیم بکسل های فولادی بصورت ذاتی مقاومتی در برابر رطوبت نداشته و از این رو معمولا بصورت گالوانیزه عرضه میشوند. 

برخی از کشور های مطرح در زمینه فروش سیم بکسل شامل آلمان ، کره ، تایوان و چین هستند.

سیم بکسل در آسانسور

سیم بکسل در آسانسور به صورت مغز فولادی و مغز کنفی به تولید می رسند.که با توجه به نوع کاربری در آسانسور بایستی از استحکام و مقاومت بالاییی برخوردار باشند.سایز های پر کاربرد سیم بکسل آسانسوری عبارتند از سایز 8 میلیمتر، 10 میلیمتر، 11 و 12 میلیمتر. سیم بکسل های آسانسور معمولا بصورت گالوانیزه و گاهی بصورت روغن اندود زرد رنگ و سیاه رنگ در بازار موجود می باشند.در آسانسور بیشتر از سیم بکسل نمره 10 استفاده می گردد.چرا که در آسانسورهای کششی مورد استفاده قرار می گیرد.و اکثر آسانسور های کشور به صورت کششی نصب می گردند.در آسانسور یک یک سیم بکسل دیگر بر روی گاورنر قرار می گیرد که آن سیم بکسل نمره 6 است.

در آسانسور از لحاظ کیفیت سیم بکسل های مغز فولادی دارای کیفیت و مقاومت بالاتری هستند.بهای تمام شده آن ها نیز نسبت به مغز فولادی گران تر است.

مجموعه رایا آسانسور شما را خرید سیم بکسل یاری نموده و علاوه بر آن در فروش تابلو فرمان آسانسور به سراسر کشور ، همچنین آموزش تابلو فرمان آسانسور به پرسنل گام های گسترده ای برداشته است.

فروش سیم بکسل

سیم بکسل آسانسور نمره 10

همانطور که می دانید:

سیم بکسل نمره 10 پر استفاده ترین نوع سیم بکسل در صنعت آسانسور است.

این نوع سیم بکسل در آسانسور های دارای موتور گیربکس مورد استفاده قرار می گیرد.

این سیم بکسل ها با ساختار 8X19 و به صورت مغز فولادی و مغز کنفی به بازار عرضه می گردند.

سیم بکسل 10 آسانسوری در هر 100 متر دارای 34.6 کیلوگرم وزن در حالت مغز کنفی و 42.2 کیلوگرم وزن در حالت مغز فولادی می باشد. میزان حداقل بار شکست در سیم بکسل نمره 10 آسانسوری مغز فولادی 61.2 کیلونیوتن می باشد که در مقایسه با سیم بکسل سایز 10 مغز کنفی که مقدار 51.9 کیلو نیوتن را دارد بالاتر می باشد.سیم بکسل مغز فولادی دارای مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به سیم بکسل مغز کنفی است.از این رو سیم بکسل مغز فولادی در صنعت آسانسور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش سیم بکسل

قیمت فروش سیم بکسل

قیمت فروش سیم بکسل با توجه به ساختار و سایز مورد استفاده در صنایع مختلف ، نوع بافت مورد استفاده ، برند کشور تولید کننده و سایر موارد تعیین می گردد.باید به این نکته توجه نمود با توجه به اینکه خرید سیم بکسل جهت واردات معمولا بصورت ارزی صورت می گیرد قیمت آن متغیر است و نسبت به نواسان بازار ارز محاسبه می گردد.پر فروش ترین سیم بسل در آسانسور سیم بکسل گوستاولف چین است.

جنس سیم بکسل نمره 10 آسانسور

سیم بکسل نمره 10 از جنس فولاد ساخته شده است.

و با توجه به نوع کاربری دارای سختی های سطحی و مقاومت کششی مختلف است.نکته ای که در مورد سیم بکسل نمره 10 حائز اهمیت است با توجه به این که ساختار کلی آن از جنس فولاد است در معرض زنگ زدگی و خوردگی قرار دارد.معمولا برای بالابردن سطح استحکام و مقاومت آن قبل از قرار گیری در فرایند تولید ، آن را با فلز روی سرد می نمایند.با توجه به این که سیم بکسل نمره 10 از جنس فولاد بوده و امکان زنگ زدگی ان وجود دارد سطح خارجی آن را با روغن سیاد یا طلایی می پوشانند.تا در مقابل زنگ زدگی مقاوم گردد.

فروش سیم بکسل

بهترین برندهای تولید کننده سیم بکسل آسانسور

در دنیا برندهای مختلف و معتبر زیادی به تولید سیم بکسل مورد استفاده در صنعت آسانسور می پردازند.

اما مطرح ترین برندها شامل سیم بکسل گوستاولف آلمان ، گوستاولف چین و کیسوایر کره است.

این برندها در بازار کشور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

باید به این نکته توجه نمود:

که محبوب ترین سیم بکسل مورد استفاده در کشور ، سیم بکسل گوستاولف آلمان است.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف آلمان که معمولا در ساختار آن از یک استرند به رنگ سبز رنگ استفاده شده و معمولا با نوار مشخصات در داخل آن عرضه میشود دارای انعطاف بسیار بالا، استحکام مناسب و طول عمر بسیار بالا می باشد. سیم بکسل آسانسوری گوستاولف آلمان بصورت مغز کنفی و مغز فولادی در سایز های مختلف در بازرگانی رایا آسانسور همراه با ضمانت اصل بودن کالا قابل عرضه است.

صنعت آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است و بازرگانی رایا آسانسور علاوه بر عرضه سیم بکسل به کشور به عنوان نمایندگی فروش موتور آسانسور آلبرتو ساسی مطرح است.

فروش سیم بکسل

ویژگی های سیم بکسل نتاب

سییم بکسل نتاب با تعداد استرند بالا در دو ساختار 19 استرندی و 35 استرندی به تولید رسیده است.

در هر استرند 7 رشته سیم قرار گرفته است.

باید به این نکته توجه نمود که مغزی سیم بکسل های نتاب در واقه سیم بکسل استیل می باشد و بافت ریز آنها سبب بالا بودن انعطاف آن میشود. نوع بافت سیم بکسل نتاب بگونه ای است که جهت گردش و باز شدن لایه های درونی و بیرونی در خلاف جهت هم می باشد و از این رو در گردش به هر سمت ساعت گرد و پاد ساعتگرد یکی از لایه های درونی یا بیرونی در برابر باز شدن مقاومت میکند.موارد کاربرد این سیم بکسل در تاور کرین ها است.این سیم بکسل ها طوری طراحی شده که از لنگر بار جلوگیری نموده و در برابر گردش مقاوم است.

 فروش سیم بکسل حفاری توضیحات

سیم بکسل های حفاری به صورت 6 استرند به تولید رسیده اند.

این سیم بکسل ها برای داشتن انعطاف مناسب معمولا با مغزی الیافی و پلاستیکی تولید و عرضه می شوند.

از ویژگی های مهم سیم بکسل حفاری می توان تنسایل بالا و مقاومت در برابر ضربه و مقاومت حرارتی بالا برای کار در شرایط محیطی دشوار اشاره نمود.طراحی سیم بکسل های حفاری به صورت سیل می باشند.متاسفانه این سیم بکسل ها به سبب سایش بالایی که دارند دارای طول عمر کمتری نسبت به سایر سیم بکسل ها هستند.که البته برای افزایش طول عمر سیم بکسل حفاری ساختار های ویژه ای مانند کمپکت وجود دارند که مفتول سیم بکسل دارای پروفیل گرد نیست بلکه در جهاتی دارای سطوح تخت می باشد که مقاومت سایشی را افزایش دهد.

و به افزایش طول عمر آن می افزاید.

انتخاب سیم بکسل مناسب

انتخاب مناسب سیم بکسل بایستی نسبت به نوع صنعت مورد استفاده ، نوع کاربری ، سایز مورد استفاده ، متریال و سایر موارد انجام گیرد.انتخاب انواع سیم بکسل از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه به بالا بردن امنیت و طول عمر بالاتر برای سیم بکسل کمک می نماید.در انتخاب سیم بکسل مناسب چند عامل نقش دارد.

  1. اولین عامل کاربرد سیم بکسل در صنعت مورد استفاده است.با توجه به نوع کاربرد می توان ساختار، استاندارد تولید و مغزی سیم بکسل که از مهمترین مشخصه های آنها است انتخاب نمود.
  2. دومین عامل در انتخاب سیم بکسل نقش اساسی ایفا می نماید میزان بار قابل تحمل سیم بکسل است این با بایستی با در نظر گرفتن ضریب اطمینان محاسبه گردد.با محاسبه میزان بار قابل تحمل، در انتخاب سایز سیم بکسل روکش دار، تنسایل و متریال بکار رفته در آن که از خصوصیات مهم دیگر سیم بکسل است بهتر می توان عمل نمود.
  3. سومین عامل در انتخاب سیم بکسل میزان حرارت و رطوبت وارده به آن است به طوری که در مناطق مرطوب مثل مناطق ساحلی که یکی از پرکاربردترین نقاط استفاده سیم بکسل ها نیز می باشد به منظور جلوگیری از اکسید شدن و زنگ زدگی سیم بکسل ها معمولا بصورت گالوانیزه و حتی استنلس استیل مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است سیم بکسل روکش دار ضد زنگ نمی باشد.و این خود مسئه ای است که در انتخاب سیم بکسل نقش اساسی ایفا می نماید.

دسته بندی انواع سیم بکسل

سیم بکسل ها با توجه به کاربرد آن در صنایع مختلف دارای انواع مختلفی هستند.

باید به این نکته توجه نمود :

برخی از سیم بکسل ها را در نظر گرفتن کاربرد مثل سیم بکسل روکش دار، آسانسوری و سیم بکسل حفاری، برخی بر حسب نوع مغزی مثل سیم بکسل مغز فولادی و مغز کنفی، بر حسب نوع و جهت گردش استرند ها مثل سیم بکسل نتاب و بتاب، سیم بکسل روکش دار برخی بر حسب ساختار بافت مثل استاندارد و سیل و گاهی نیز بطور ساده تر بر حسب متریال مثل سیم بکسل فولادی ، فولادی گالوانیزه و استنلس استیل دسته بندی می نمایند.بنابراین کاربرد سیم بکسل ، نوع مغزی ، جهت گردش استرندها ، متریال و سایر موارد در انتخاب سیم بکسل و دسته بندی سیم بکسل ها نقش اساسی و مهم ایفا می نمایند.

کیفیت نقش اساسی در فروش سیم بکسل

کیفیت همواره از عواملی است که در هر صنعت جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

کیفیت تضمینی است :

که مشتری به سمت آن حرکت می کند.

اگر محصول یا خدمت ارائه شده در جنبه‌هایی خاص، کیفیت بسیار بالایی داشته باشد:

اما مشتری بدان نیاز نداشته باشد.

تنها هزینه‌ای است که پرداخته شده ولی ارزش افزوده‌ای ایجاد نکرده‌است.

در سیم بکسل کیفیت بسته به نوع صنعت مورد استفاده و نوع کاربری بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نکته ای که در مورد کیفیت سیم بکسل حائز اهمیت است:

ثابت بودن برخی از فاکتورهای کیفیت است .

بعنوان مثال کیفیت متریال بکار رفته در تولید سیم بکسل و کیفیت بعمل آوری مفتول ها که ترد نبوده و دارای سطح صاف و بدون ترک باشند.باید به این نکته توجه نمود خواصی مانند انعطاف زیاد در یک صنعت برای سیم بکسل مزیت محسوب شده و در صنعتی دیگر ضعف محسوب می شود.پس نوع کاربری و نوع صنعت در انتخاب کیفیت سیم بکسل بسیار مهم است.

نمایندگی برندهای سیم بکسل در آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با تشخیص نیاز صنایع مختلف و در راس آن ها نیاز به قطعات آسانسور به عنوان نمایندگی فروش سیم بکسل گوستاولف آلمان و چین در کشور مطرح است.این مجموعه با انجام صفر تا صد انواع خدمات آسانسور همچون تعمیر آسانسور در تهران ، سرویس و نگهداری آسانسور و سایر خدمات نقش اساسی در رضایتمندی مشتریان ایفا نموده است.