سیم بکسل ایرانی
سیم بکسل ایرانی | قیمت روز انواع سیم بکسل آسانسور |

کشورمان با تولید سیم بکسل های ایرانی باکیفیت گامی بلند در عرصه صنعت آسانسور برداشته است. مطمئنا با تولیدات ملی دیگر نیازی به واردات قطعات آسانسور نخواهیم داشت. سیم بکسل های ایرانی بسیار باکفیت و مرغوب بوده و نیز دارای طول عمر بالایی می باشند. با استفاده از تولیدات داخلی صنعت آسانسور در کشور رونق بیشتری خواهد داشت. شما می توانید علاوه بر تهیه قطعات آسانسور وارداتی و خارجی، از انواع قطعات آسانسور ایرانی در نمایندگی رایا آسانسور دیدن نمایید و با کیفیت بالا و بهترین و مناسب ترین قیمت آن ها را خریداری نمایید و برای اطمینان بیشتر، کارت گارانتی معتبر رایا آسانسور را نیز دریافت نمایید.

سیم بکسل ایرانی

سیم بکسل چیست؟

سیم بکسل از تعدادی رشته سیم فلزی تشکیل شده است. به طوری که این سیم ها به صورت تابیده به هم به دور یک هسته مفتولی شکل از جنس فولاد تابیده می شوند. جنس هسته مرکزی سیم بکسل ها مشخص کننده ی انعطاف آن ها است. سیم بکسل ها بنا بر جنس هسته ی مرکزی شان (پنبه، کنف، فولاد، پروپیلن) انواع مختلف و کاربرد های گوناگونی دارند. بهترین سیم بکسل تولید شده در جهان سیم بکسل گوستاولف آلمان می باشد که بسیار مقاوم و کاربردی است.  

سیم بکسل ایرانی ، توضیحات

امروزه در کشور با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه صنعت بزرگ آسانسور، دانشمندان کشورمان سعی در تولید قطعات آسانسور مرغوب و باکیفیت در کشور دارند. این امر موجب می شود تا کم کم به خودکفایی رسیده و دیگر در زمینه آسانسور نیازی به قطعات خارجی نداشته باشیم. به جرأت می توان گفت که بسیاری از قطعات آسانسور که در کشور طراحی و ساخته می شوند، بسیار باکیفیت بوده و طول عمر بالایی دارند. حتی می توان گفت برخی از این قطعات قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را نیز دارا می باشند. از جمله قطعات آسانسور که در کشور تولید می شوند می توان به سیم بکسل اشاره نمود. یکی از کارخانجاتی که در تولید سیم بکسل فولادی فعالیت می کند، در استان همدان واقع شده است.

این طناب ها یا سیم بکسل های فولادی ایرانی علاوه بر مقاومت بالا در مقابل کشش، شوک ، تنش های فیزیکی و ازدیاد طول، در مقابل خستگی مقاوم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار می باشد. تمامی این طناب های فولادی دارای ضمانت نامه و گواهی نامه کیفیت می باشند. با مراجعه به نمایندگی رایا آسانسور انواع سیم بکسل را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

سیم بکسل ایرانی

مزایای استفاده از سیم بکسل فولادی

آیا تابه حالب این سؤال برای شما بوجود آمده است که چرا بعد از گذشت نزدیک به یک قرن از اختراع آسانسور های الکتریکی، هنوز هم از سیم بکسل های فولادی استفاده می شود؟ آیا می شود به جای طناب های فولادی یا همان سیم بکسل های فولادی از طناب های الیاف مصنوعی، زنجیر ها،یا نوار های فولادی و … استفاده نمود؟ در اینجا اول باید به مزایای سیم بکسل های فولادی توجه نمود. یکی از مزایای این طناب ها این است که بعد از گسیخته شدن برخی از تار ها در میان رشته ها هنوز رشته های دیگری مقاومت نموده و این باعث می شود تا بکسل همچنان در سرویس قرار گیرد. شاید طناب های الیاف مصنوعی بتوانند تا حدی ماند سیم بکسل فولادی عمل کنند، اما زنجیر ها و نوار های فولادی چنین قابلیتی ندارند.

موضوع دیگر این است که وقتی بکسل از روی چرخ بکسل می گذرد، درگیر تنش های فشاری، خمشی، و پیچشی می شود. همانطور که می دانید بکسل در معرض خوردگی و سایش هم قرار دارد. با گذر زمان با به وجود آمدن پارگی در قسمت های سیم های بیرونی بکسل، این امر امکان پذیر است که عمر مفید باقیمانده بکسل تخمین زده شود. البته در زمانی که تولید بکسل، انتخاب آن و بکار بردن آن به درستی و کاملا مطابق با آیین نامه صورت گرفته باشد. بنابراین ضرورت استفاده از سیم بکسل های فولادی در آسانسور کامکلا آشکار بوده و بسیار لازم است. ناگفته نماند که سیم بکسل های ایرانی بسیار مقاوم و نیز دارای طول عمر بالایی می باشند.

پیشنهاد ما برای انجام خدمات آسانسور مانند تعمیر آسانسور، دعوت از تعمیرکاران متخصص و باتجربه  رایا آسانسور است.

قطعات آسانسور ایرانی

انواع سیم بکسل ایرانی آسانسور

سیم بکسل کششی:

از این نوع سیم بکسل برای شرایطی که خصوصیاتی از قبیل انعطاف و نیرو لازم باشد، استفاده می شود.

سیم بکسل کششی با نیروی بالا:

این سیم بکسل در مواردی که احتیاج به سرعت حرکت و یا ارتفاع زیاد می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع سیم بکسل در اکثر کاربری های آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. 

سیم بکسل آهنی:

از این نوع سیم بکسل در اکثر کاربری های آسانسور استفاده می شود.

قطعات آسانسور ایرانی

مواردی در ساخت سیم بکسل آسانسور ایرانی

  • مغزی الیافی از جنس کنف، پروپیلن و سیزال با ساختار 8 استرندی
  • به صورت گالوانیزه ، روغن زرد و سیاه
  • اندازه های 8 ، 10 ، 11 و 12 میلی متر

سیم بکسل آسانسور 10 میلیمتری

  • ساختار ۱۹*۸ و با مغزی الیافی و بعضا فولادی
  • با مغزی کنفی، در هر ۱۰۰ متر دارای وزن ۶/۳۴ کیلوگرم است
  • با مغزی فولادی در هر ۱۰۰ متر دارای وزن ۲/۴۲ کیلوگرم است
  • حداقل بار شکستی برای سیم بکسل آسانسوری با مغزی کنفی ۹/۵۱ کیلو نیوتن است
  • حداقل بار شکستی برای سیم بکسل آسانسوری با مغزی فولادی ۲/۶۱ کیلو نیوتن است

با توجه به موارد فوق در میابیم که سیم بکسل ایرانی با مغزی فولادی از نیروی کششی و خواص مکانیکی بالاتری برخوردار است ولی بدلیل انعطاف کمی که دارد کاربرد آن نسبت به نوع مغز کنفی محدود و کمتر می باشد.

سرویس و نگهداری آسانسور خود را با خیالی آسوده به سرویسکاران رایا آسانسور بسپارید.

عمر مفید سیم بکسل آسانسور

بطور دقیق نمی توان عمر مفید سیم بکسل ها را تعیین نمود. زیرا طول عمر آن ها بستگی به عواملی همچون میزان استفاده و کشش آن و … دارد. به طور معمول طول عمر سیم بکسل ها بین 8 تا 10 سال است. در صورت پدید آمدن هرگونه پارگی، ساییدگی از نوع شدید، پیچیدگی و یا شکستی، باز شدن بافت سیم و … باید بلافاصله آن را تعویض نمود.

رایا آسانسور

مجموعه رایا آسانسور با دراختیار داشتن نمایندگی انواع قطعات آسانسور، بهترین و باکیفیت ترین قطعات را به سراسر کشور عرضه می دارد. این مجموعه در امر خدمات آسانسور نیز بسیار سریع عملکرده و زبانزد است. رایا آسانسور با توزیع انواع قطعات آسانسور ایرانی و خارجی مانند

تابلو فرمان آسانسور،

درب اتوماتیک آسانسور،

موتور آسانسور و… ،

دسترسی مردم را به انواع قطعات آسانتر نموده است.