ریل آسانسور تی9
ریل آسانسور تی9 | مشخصات ریل آسانسور تی5 تی9 |

ریل آسانسور تی9 و تی 5 بیشترین کاربرد را در آسانسور هاتی هیدرولیک دارند. ریل همچون موتور، درب، تابلو فرمان و کابین از قطعات اصلی و مهم آسانسور محسوب می شود. ریل ها با دو روش کشش سرد و کشش گرم ساخته می شوند که معمولا ریل های سرد مقاوم تر بوده و قیمت بالاتری دارند. شما می توانید بهترین ریل های آسانسور را در نمایندگی رایا آسانسور جستجو نمایید.

ریل آسانسور تی9

بعد از آهن کشی چاه آسانسور ریل ها نصب می شوند. ریل وظیفه سنگین و مهمی را به دوش می کشد. از ریل ها برای هدایت کابین و وزنه تعادل در حرکت عمودی استفاده می شود.

ریل آسانسور در شاخه های 5 متری با مقطع T شکل ( T5 T9 T16 ) ساخته می شوند.

ریل آسانسور تی9 در بسیاری از آسانسور های با تعداد بالاتر از 10 ایستگه جهت هدایت وزنه تعادل استفاده می شود.

این ریل معمولا با روش کشش سرد ساخته شده و بسیار مقاوم است. 

ریل آسانسور تی9 ،توضیح

ریل یکی از مهمترین قطعات مکانیکی آسانسور است که در مراحل اولیه ساخت آسانسور نصب می شود. ریل ها برحسب ظرفیت، سرعت و ارتفاع آسانسور انتخاب و نصب می شوند.

ریل آسانسور تی9 در ظرفیت و ارتفاع کم، برای کابین آسانسور در نظر گرفته می شود.

اما در ارتفاع بالاتر و ظرفیت بیشتر ریل آسانسور تی 9 را به عنوان ریل هدایت گر وزنه تعادل بکار برده می شود. ریل باید دارای سطح صاف و صیقلی باشد تا ایجاد مشکل نکند. همچنین ریل ها باید از مواد مرغوب و مقاوم همچون فولاد ساخته شوند تا دچار کجی و انحراف نشوند.

قیمت ریل آسانسور تی9 را از نمایندگی رایا آسانسور جویا شوید.

ریل آسانسور تی9

تفاوت ریل سرد و گرم

ریل آسانسور به دو روش نورد سرد و نورد گرم ساخته می شوند. در روش نورد سرد ورق های فولادی تحت فشار بالایی قرار گرفته تا به شکل مورد نظر برسند اما در نورد گرم شمش های فولادی بعد از رسیدن به دمای مورد نظر از چندین غلطک در حال چرخش عبور کرده تا به فرم مورد نظر برسند.

نورد سرد در دمای حداکثر 200 درجه سانتی گراد نیاز دارد. این در حالی است که در نورد گرم  دمای مواد باید بالاتر از 800 تا 1100 درجه سانتیگراد باشد.

در نورد سرد مقاومت فشاری و کشش بالاتر بوده و در نورد گرم کمتر است.

در نورد سرد اکسیداسیون و تلورانس کمتر و تولید سطح بهتری برای ریل های آسانسور حاصل می شود.

در این نورد روغن کاری آسان تر صورت می گیرد.

بنابراین می توان گفت که به دلیل مقاومت بالای ریل های سرد نسبت به ریل های گرم قیمت آنان بالاتر است. ریل آسانسور تی9 در زمان ساخت تحت فشار بالایی قرار گرفته و جزء ریل های سرد محسوب می شود. 

شرکت های تولید کننده ریل آسانسور بسیاری در جهان مشغول فعالیت اند.

ریل آسانسور تی9 قیمت

انتخاب ریل مناسب

در انتخاب محصولات مرتبط با آسانسور از جمله ریل باید دقت بالایی داشت.

ریل باید از فولاد مرغوب ساخته شده باشد تا بتواند فشار های وارده از سوی کابین آسانسور را به راحتی تحمل کند. باید توجه داشت که سطح ریل ها حتما ماشینکاری شده باشد. سطح صاف و صیقلی ریل ها از مهمترین نکات در انتخاب ریل است.

از دیگر نکات مهم در انتخاب ریل آسانسور تی9 این است که 

این ریل باید اصیل و دارای استاندارد باشد. باید مطمئن شد که حتما طول ریل 5 متر باشد.

این قطعه باید در برابر فشار های ناگهانی مقاومت داشته باشد.

از همه مهمتر اینکه باید دارای قیمت مناسبی باشد.

شما می توانید قیمت ریل آسانسور تی9 و همچنین قیمت آسانسور 99 را از رایا آسانسور استعلام نمایید.

ریل آسانسور تی9 قیمت

ریل آسانسور تی9

ریل آسانسور هایی که در کشور مورد استفاده قرار می گیرد عمدتا وارداتی می باشد. ریل هایی همچون سوپر ساورا اسپانیا، ریل آسانسور مارازی و مونته فرو ایتالیا، انواع برند های ریل آسانسور ترکیه ای و چینی با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند.

ریل آسانسور تی9 سوپرساورا اسپانیا نسبت به سایر ریل ها از مقاومت، کیفیت و در نهایت قیمت بالاتری برخوردار است. 

نمایندگی رایا آسانسور بهترین ریل های آسانسور را به صورت مستقیم و بدون واسطه وارد نموده و آنان را با قیمت بسیار مناسبی به سراسر کشور توزیع می نماید. رایا با پخش مرغوب ترین ریل های آسانسور دنیا امنیت و ارامش آسانسور سواران ایرانی را رقم می زند.

کاربرد ریل راهنمای تی9

ریل های آسانسور باید به صورت دقیق و صحیح نصب شوند. اینکار مستلزم آگاهی و اطلاع کامل از ظرفیت و سرعت و ارتفاع (تعداد توقف) آسانسور می باشد.

با بررسی دقیق این موارد می توان ریل مناسب را انتخاب و نصب نمود. در محاسبات ریل تعیین می شود که چه نوع ریلی برای هدایت کابین و چه نوع ریلی برای هدایت قاب وزنه مناسب است.

در زمانی که آسانور دارای 8 توقف و ظرفیت کمتر از 8 نفره باشد نصابان از ریل آسانسور تی9 برای حرکت کابین و اگر ظرفیت آن بین 8 تا 12 نفره همراه با سرعت بیشتر یا کمتر از 1/6 متر برثانیه باشد از این ریل برای هدایت وزنه استفاده می کنند.

به طور کلی اگر آیتم های میزان ظرفیت، سرعت و ارتفاع بالاتر رود از ریل تی9 برای قاب وزنه و از ریل تی16 برای کابین استفاده می شود.

در پایین ترین میزان آنها هم زیل آسانسور تی5 برای وزنه

و ریل آسانسور تی9 برای کابین بکار برده می شود. 

برای اطلاع از بهترین ریل آسانسور به رایا آسانسور مراجعه نمایید.

نصب ریل آسانسور

نصب ریل آسانسور دقت بالایی می طلبد. چرا که این قطعه مسئولیت سنگینی را

به دوش می کشد. ریل آسانسور علاوه بر هدایت کابین و قاب وزنه،

باید از نوسانات کابین به علت نیرو های خارج از مرکز (جابجایی افراد و بار)

جلوگیری کند. ریل آسانسور تی9 باید در هنگام فعال شدن پاراشوت آسانسور

(ترمز ایمنی) کابین را مهار کند. همچنین باید دقت نمود که حتما ریل ها شاقول شده

و به صورت موازی نسبت به هم در چاه آسانسور قرار گیرند.

بنابراین باید در نصب آن دقت کامل داشت تا ریل بهترین عملکرد را داشته باشد

و کمتر ایجاد مشکل کند. برای نصب آسانسور باید از شرکت های خدمات دهنده آسانسور کمک گرفت .

خدمات آسانسور خود را به متخصصین باتجربه و زبده رایا آسانسور بسپارید تا

امنیت کامل در آسانسور شما برقرار شود.

انتخاب اصولی ریل آسانسور

استفاده از ریل آسانسور با کیفیت و مرغوب به دلیل هدایت کابین آسانسور و تامین ایمنی آسانسور بسیار حائز اهمیت می باشد. و اگر از برند های شناخته نشده و تقلبی استفاده شود ممکن است به دلیل اتصالات بین ریل های آسانسور، حرکت آسانسور به سختی انجام شود.باید به این نکته توجه نمود : وظیفه ریل آسانسور هدایت کابین و وزنه تعادل به صورت عمودی است.ضمن این که وظیفه مهار کابین در شرایطی که سرعت آن از حد مجاز ، تجاوز نماید.بر عهده ریل است.این که شما از ریل آسانسور تی9 و یا از ریل آسانسور تی16 برای راهنمای کابین آسانسور استفاده نمایید.به نظر نصاب آسانسور بستگی دارد.اما به طور معمول برای آسانسور های حداکثر 7 نفره از ریل تی9 برای هدایت کابین استفاده می نمایند.

 

اهمیت کیفیت بالاتر ریل های کابین نسبت به ریل وزنه

ریل راهنمای کابین فشار بیشتری را نسبت به ریل راهنمای وزنه تعادل تحمل می کند.از طرف دیگر وظیفه مهار کابین در شرایط اضطرار را نیز بر عهده دارد.باید به این نکته توجه نمود :ریل های کابین می بایست نسبت به ریل های راهنمای وزنه تعادل، دارای کیفیت بیشتری باشند زیرا اگر از ریل های بی کیفت استفاده شود ، لرزش که از حرکت وزنه تعادل از طریق سیم بکسل ایجاد می شود، نرمی حرکت را به نوعی تحت تاثیر خود قرار می دهد.