قیمت 3VF آسانسور
قیمت 3VF آسانسور |فروش انواع آسانسورهای 3VF |

یکی از مهمترین قطعات آسانسور تابلو فرمان است. در تابلو فرمان سیستم های مختلفی وجود دارد. سیستم کنترل سرعت یا 3VF  نقش مهمی در حرکت نرم و روان آسانسور ایفا می کند. آسانسور هایی که در آنها این سیستم تعبیه شده است را آسانسور تک سرعته یا 3VF گویند. قیمت 3VF آسانسور بستگی به نوع سیستم کنترل و برند تابلو فرمان دارد. انواع تابلو فرمان و سیستم های جانبی آن ها را تنها در نمایندگی رایا آسانسور جستجو نمایید.

قیمت 3VF آسانسور

سیستم 3VF:

باید دانست که تابلو فرمان آسانسور در دو نوع دوسرعته و تک سرعته یا همان 3VF ساخته می شوند. در سال های گذشته تابلو های دوسرعته بیشترین استفاده را داشتند. اما استفاده از این تابلو ها معایبی هم داشت. در آن زمان آسانسور ها در آغاز حرکت با تکانه و شوک حرکتی راه افتاده و در زمان ایستادن هم دچار لرزش می شدند.

این وضعیت برای مسافرین ناخوشایند بود تا اینکه متخصصین برای حل این مشکل سیستمی را برای کنترل حرکت آسانسور طراحی نمودند. از آن به بعد استفاده از تابلو های دوسرعته محدود شده و آنها جای خود را به تابلو های درایودار یا تک سرعته دادند.

با نصب تابلو های تک سرعته در زمان شروع حرکت و پایان آن یعنی توقف کامل آسانسور هیچ گونه لرزش و تکانه یا شوک حرکتی احساس نمی شود. و این وضعیت در زمانی صورت می گیرد که سیستم کنترل حرکت 3VF در آسانسور وجود داشته باشد. تابلو های دارای 3VF

با تغییر ولتاژ و فرکانس برای آسانسور ها حرکت نرم و روانی را ایجاد می کنند.

به طوری که مسافرین متوجه آغاز و پایان حرکت نخواهند شد.

قیمت 3VF آسانسور بر روی قیمت تمام شده آسانسور تأثیر مستقیم دارد. 

قیمت 3VF آسانسور ،شرح

همانطور که گفته شد استفاده از تابلو فرمان های دارای درایو یا همان سیستم کنترل سرعت 3VF مزایای بسیار دارد. آسانسور هایی که دارای تابلو های تک سرعته می باشند را آسانسور های 3VF نامیده و آسانسور هایی که دارای تابلو های دوسرعته می باشند را آسانسور های دوسرعته گویند.

امروزه اکثر سازندگان تابلو فرمان، تابلو های خود را به صورت تک سرعته 3VF تولید می کنند. و تعداد کمی تابلو های دوسرعته تولید می کنند. استفاده از تابلو فرمان های تک سرعته بسیار رایج شده است. در ایران تابلو های تک سرعته با درایوهای متنوعی ساخته می شود.

قیمت 3VF آسانسور به نوع درایو و مدل تابلو فرمان ها وابسته است. از آنجایی که آسانسور های 3VF دارای مزیت های بیشتری نسبت به آسانسور های دوسرعته می باشند، قیمت آنان بالاتر است. کنترل حرکت و عیب یابی در این نوع آسانسور ها راحت تر صورت می گیرد.

در آسانسور های تک سرعته 3VF قطعات کمتر دچار اصطکاک و سایش می شوند. در این آسانسور ها از موتور های تک سرعته 3VF استفاده می شود. در نصب آسانسور برای هر تابلو فرمان، موتور مخصوص همان تابلو در نظر گرفته می شود.  در واقع برای تابلو های دوسرعته موتور دوسرعته

و برای تابلو های درایودار یا تک سرعته موتور تک سرعته نصب می شود.

قیمت 3VF آسانسور را تنها از نمایندگی رایا آسانسور استعلام نمایید. 

قیمت 3VF آسانسور

نقش اینورتر در آسانسور

اکثر تابلو فرمان هایی که در آسانسور ها بکار برده می شوند، دارای درایو کنترل سرعت یا همان اینورتر می باشند. اینورتر نقش مهمی آسانسور ایفا می کند. به کمک اینورتر آسانسور چه در آغاز حرکت و چه در پایان بسیار نرم و آرام عمل خواهد کرد. با وجود اینورتر ولتاژ و فرکانس برق شهری کنترل می شود.

عملکرد اینورتر بدین صورت است که اینورتر فرکانس و ولتاژ اولیه اعمال شده از سوی تابلو فرمان به موتور آسانسور را که بسیار پایین می باشد را کم کم افزایش داده تا به حداکثر فرکانس برق شهری یعنی 50HZ و حداکثر ولتاژ برق سه فاز شهری یعنی 380V برسد.

در این وضعیت به تدریج موتور به حداکثر سرعت تعریف شده خود رسیده و تا قبل از مرحله دوراندازی با همین سرعت به حرکت خود ادامه می دهد. به دلیل وجود اینورتر در آسانسور های 3VF ، آسانسور قسمتی از مسیر خود را با ولتاژ پایین تر از 380V طی می کند

که این خود موجب صرفه جویی در مصرف برق می شود.

آسانسور های 3VF قیمت های متفاوتی دارند و در حقیقت قیمت 3VF آسانسور

با توجه به نوع درایو و برند تابلو فرمان ها محاسبه می شود. 

قیمت روز 3VF آسانسور

 

مزایای استفاده از تابلوفرمان های تک سرعته 3VF 

نصب تابلو فرمان های درایودار 3VF در آسانسور سبب کاهش سروصدا و همچنین کاهش چشمگیر مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن می شود. البته مزیت های این تابلو ها به این موارد ختم نمی شود.

این تابلو فرمان ها به دلیل بهره گیری از درایو کنترل سرعت کیفیت حرکتی آسانسور را بالا برده به طوری که در شروع و پایان حرکت هیچ گونه تکانه و لرزش در کابین آسانسور احساس نخواهد شد. کاهش استهلاک قطعات دیگر همچون ترمز موتور آسانسور و بالابردن طول عمر آنها شده

که البته این خود سبب کاهش هزینه های مربوط به تعمیرات قطعات

خواهد شد نیز از دیگر مزایای استفاده از تابلو های تک سرعته می باشد.

جالب است بدانید که در آسانسور های دارای 3VF موتور کمتر داغ می کند و نیازی به استفاده از فن موتور نیست. 

قیمت روز 3VF آسانسور

قیمت 3VF آسانسور

امروزه تابلو فرمان های تک سرعته آسانسور در مدل ها و توان های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. مدل این تابلو ها با توجه به نوع درایو آنها مشخص می شود. با توجه به استفاده بسیار از تابلو های تک سرعته یا درایودار، سیستم کنترل سرعت یا همان درایو با معرفی برند های متنوعی در بازار موجود می باشد. هر کدام از این درایوها با قابلیت های ویژه ای که دارند آرامش خاصی را در آسانسور رقم می زنند.

از انواع درایو ها می توان به 

  • درایو یاسکاوا
  • درایو ال ایکس
  • درایو جفران
  • درایو فوجی
  •  درایو آی استار
  • درایو دانفوس
  • درایو ال جی
  • درایو توشیبا
  • درایو زیلابگ

و … اشاره نمود.

 

 

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، قیمت 3VF آسانسور

با توجه به نوع درایو و برند تابلو فرمان ها محاسبه می شود.

از تابلو های تک سرعته درایو دار در بازار می توان 

  • تابلو فرمان پار
  • تابلو فرمان آریان
  • تابلو فرمان آرمان فراز
  • تابلو فرمان داتیس
  • تابلو فرمان پایا
  •  تابلو فرمان السا 

و … را مثال زد. تابلو فرمان های پار و آریان نسبت به دیگر تابلو ها به لحاظ کیفیت،

قیمت بالاتری داشته که این خود در تعیین قیمت 3VF آسانسور تأثیر گذار است.

نمایندگی رایا آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور دارای نمایندگی برترین برند های تابلو فرمان آسانسور در کشور بوده که تمامی آنها را به صورت اصل و مستقیم با توجه به نیاز بازار و درخواست مشتریان به سراسر کشور توزیع می نماید.

این نمایندگی متشکل از نیروهای متخصص و زبده در بخش های مختلف فروش، نصب، تعمیر و نگهداری آسانسور می باشد که هر کدام به طور تخصصی و کاملا حرفه ای به وظایف خود عمل می کنند. نمایندگی رایا آسانسور کلیه تابلو فرمان ها را با قیمت بسیار مناسب همراه با گارانتی معتبر به مشتریان ارائه می دهد. قیمت 3VF آسانسور را تنها از این نمایندگی استعلام نمایید.

این نمایندگی همواره در تعیین قیمت ها شرایط اقتصادی حاکم در کشور را در نظر گرفته است.

به جرأت می توان گفت که رایا آسانسور بیشترین سهم فروش تابلو فرمان آسانسور

در چندین سال اخیر را به خود اختصاص داده است.

و دلیل آن هم قیمت ها و خدمات مناسبی است که ارائه می دهد.

با رایا خرید مقرون به صرفه و مطمئنی تجربه خواهید کرد.