قیمت آسانسور پنج طبقه
قیمت آسانسور پنج طبقه | قیمت روز پکیج آسانسور 5 توقف|

آسانسور یکی از اساسی ترین وسایل در ساختمان های امروزی است. امروزه بدون آسانسور تردد در بین طبقات ساختمان های پر جمعیت مشکل است. البته وجود آسانسور در ساختمان ها برای رفت و آمد افراد مسن و ناتوان جسمی ضروری است. در ساختمان های با تعداد طبقات بالاتر از سه طبقه باید از آسانسور استفاده نمود. برای مثال در ساختمان های پنج طبقه نصب آسانسور لازم است. قیمت آسانسور پنج طبقه برای سازندگان ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

قیمت آسانسور پنج طبقه

وجود آسانسور در ساختمان ها نه تنها سبب آسان شدن رفت و آمد در بین طبقات می شود بلکه به زیبایی ساختمان افزوده و آن را دو چندان می کند. معمولا در ساختمان های بالای سه طبقه آسانسور نصب می شود. با توجه به اینکه ساخت ساختمان های 5 طبقه رواج بیشتری دارد،

برای اهالی و سازندگان ساختمان نصب آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اما موضوع مهم در انتخاب آسانسور قیمت آن است.

باید توجه داشت که قیمت آسانسور پنج طبقه به چه عواملی بستگی دارد.

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. 

قیمت آسانسور پنج طبقه ،شرح

به طور کلی قیمت آسانسور به مواردی همچون نوع و مدل آسانسور، برند آسانسور، نوع ساختمان (قدیمی یا جدید)، ظرفیت و … بستگی دارد. با بررسی این موارد می توان قیمت مشخصی برای انواع آسانسور در نظر گرفت. قیمت آسانسور پنج طبقه علاوه بر موارد ذکر شده به نوع و تعداد قطعات به کار رفته شده در آن بستگی دارد.

برای مثال باید دانست که از چه نوع موتور، ریل، درب، کابین و … در ساخت آن استفاده شده است. اگر در این آسانسور از قطعات و تجهیزات وارداتی استفاده شود، مطمئنا قیمت بالاتری خواهد داشت و در مقابل اگر از تولیدات داخلی در نصب آسانسور بهره گیری شود، بهای کمتری باید پرداخت.

موضوع وارداتی یا داخلی بودن قطعات و پکیج ها، خود از مواردی است که در نصب آسانسور ها به آن توجه ویژه می شود. معمولا برای ساختمان های پنج طبقه آسانسور هایی با ظرفیت 4 تا 6 نفره نصب می شود که توان موتور آنها 5/5 تا 6/1 کیلووات می باشد. قیمت آسانسور پنج طبقه را تنها از نمایندگی رایا آسانسور استعلام نمایید.

این نمایندگی کلیه قطعات و پکیج های آسانسور را به صورت اصل

و با بهترین قیمت در اختیار مشتریان در سراسر کشور قرار می دهد.

قیمت آسانسور پنج طبقه

قیمت آسانسور با توجه به نوع آن

همانطور که پیشتر هم گفته شد، یکی از عواملی که در تعیین قیمت آسانسور ها تأثیرگذار است نوع آنها می باشد. به طور کلی آسانسور هایی که بیشترین استفاده را دارند به دو نوع هیدرولیک و کششی تقسیم می شوند. با توجه به برند قطعات و تجهیزات و نیز تعداد آنها، قیمت این دو آسانسور با هم متفاوت است.

قیمت آسانسور های پنج طبقه کششی با هیدرولیک تفاوت دارد.

اما بهتر است بدانید که استفاده از آسانسور های هیدرولیک

برای ساختمان های بیش از سه طبقه توصیه نمی شود.

اما آسانسور های کششی را می توان در برج ها و ساختمان های مرتفع نصب نمود.

لازم به ذکر است که آسانسور های هیدرولیکی 10 الی 15 درصد نسبت به آسانسور های کششی ارزان ترند. قیمت آسانسور های پنج طبقه از قیمت آسانسور های سه طبقه بیشتر است چرا که در آنها قطعات و تجهیزات بیشتری بکار برده می شود. 

قیمت روز آسانسور پنج طبقه

 

قیمت آسانسور پنج طبقه

معمولا برای ساختمان های سه طبقه به بالا از آسانسور های کششی استفاده می شود. برخی از این آسانسور ها از موتور های گیربکسی و برخی نیز موتور های گیرلس بهره می برند. آسانسور های کششی با توجه به نوع موتور بکار رفته در آنها نامگذاری می شوند. ( آسانسور گیربکسی و آسانسور گیرلس ).

مطمئنا قیمت آسانسور گیربکسی با گیرلس تفاوت دارد. از آنجایی که موتور های گیرلس مزایای بیشتری نسبت به موتور های گیربکسی دارند، می توان گفت که قیمت آسانسور پنج طبقه گیرلس از نوع گیربکسی آن بیشتر است. در حقیقت به دلیل اینکه موتور اصلی ترین قطعه در آسانسور است نوع و برند آن تأثیر مستقیم در قیمت آسانسور ها دارد.

باید دانست که از موتور های گیرلس بیشتر در

آسانسور های با ارتفاع بالا و پر ترافیک استفاده می شود.  

قیمت روز آسانسور پنج طبقه

قیمت روز آسانسور

بسیاری از متقاضیان آسانسور از روش تعیین قیمت آسانسور ها اطلاع دقیقی ندارند. قیمت آسانسور ها علاوه بر مواردی که پیشتر ذکر شد به شاخص نرخ ارز و موضوع وارداتی یا داخلی بودن قطعات و پکیج ها بستگی دارد. به جرأت می توان گفت که بهای ارز در تعیین قیمت اکثر قطعات آسانسور تأثیر مستقیم دارد.

همانطور که می دانید بهای ارز مدام در حال نوسان می باشد. همین موضوع سبب نوسان و تغییر قیمت قطعات آسانسور پنج طبقه خواهد شد. از قطعاتی که بهای ارز در تعیین قیمت آنها نقش دارد می توان به قطعات اصلی از قبیل موتور، درب، ریل، تابلو فرمان، سیم بکسل، تراول کابل و … اشاره نمود.

طول آسانسور را نباید فراموش کرد. هر چه طول آسانسور بیشتر شود، استفاده از قطعاتی همچون تراول کابل آسانسور بیشتر می شود و این خود در بالا رفتن قیمت آسانسور ها موثر است. باید دانست که قیمت ها به صورت روزانه تعیین می شود. ممکن است قیمت امروز با روز گذشته متفاوت باشد.

بنابراین بهتر است که قیمت ها را روزانه استعلام نمایید. متأسفانه قیمت آسانسور پنج طبقه همچنان سیر صعودی خود را ادامه می دهد. با توجه به بالا رفتن قیمت ها تهیه آسانسور در امروز بهتر از فردا است.

نمایندگی رایا آسانسور علاوه بر قیمت روز انواع آسانسور،

لیست قیمت قطعات آسانسور پنج طبقه را نیز به مشتریان ارائه می دهد. 

پکیج آسانسور پنج طبقه

پکیج های متنوعی در بازار صنعت آسانسور کشور وجود دارد. در برخی از این پکیج ها تماما از قطعات وارداتی استفاده شده و برخی کاملا داخلی بوده و یا به صورت ترکیبی از قطعات وارداتی و داخلی ساخته شده اند. که البته با توجه به کیفیت بالای قطعات وارداتی قیمت پک آسانسور وارداتی گرانتر است.

پکیج آسانسور پنج طبقه از پکیج های کم تردد و کم جمعیت محسوب می شود. این پکیج ها معمولا دارای کابینی با ظرفیت 4 تا 6 نفره ( 300 تا 450 کیلوگرم) می باشند. باید توجه نمود که به ازای هر نفر 75 کیلوگرم در نظر گرفته می شود. برای این پکیج مناسب ترین موتور، موتور های با قدرت 5/5 کیلووات است.

که البته با توجه به این میزان قدرت موتور نیاز به تابلو فرمان 7/5 کیلووات می باشد. قیمت آسانسور پنج طبقه وارداتی از آسانسور های داخلی با همین تعداد طبقه بیشتر است. باید به این نکته توجه نمود که نصب تخصصی از الزامات آسانسور است

و بایستی به صورت اصولی توسط یک شرکت معتبر انجام گیرد.

رایا آسانسور با بهره گیری از تکنسین های متخصص و زبده

بهترین و دقیق ترین خدمات آسانسور را به مشتریان ارائه می دهد.

هدف این نمایندگی حفظ امنیت و آرامش آسانسور سواران ایرانی است. 

آسانسور کششی

آسانسور های کششی بیشترین استفاده را دارند.

زیرا به راحتی می توان آنها را در برج ها و ساختمان های غول پیکر نصب نمود.

این آسانسور ها از قطعات و لوازم مختلفی تشکیل می شوند.

بنابراین دارای قیمت بالاتری می باشند.

برای نصب آسانسور های کششی نیاز به چاه آسانسور و آهن کشی است.

که با توجه به ارتفاع و ابعاد چاه استفاده از آهن آلات در آن ها متفاوت است.

قیمت آسانسور پنج طبقه کششی نسبت به آسانسور های هیدرولیک بالاتر است.

و آن هم به دلیل تعداد بیشتر  قطعات مکانیکی و الکترونیکی است که در این نوع آسانسور ها

نسبت به آسانسور هیدرولیک بکاربرده می شود.

البته همین موضوع عیب یابی از این آسانسور ها را مشکل تر می کند.

هزینه خدمات آسانسور از جمله نصب، سرویس، تعمیر و نگهداری نیز در این نوع آسانسور ها بیشتر است.

ریل آسانسور 5توقف 

ریل یکی از اجزای اصلی آسانسور با سطح مقطع T شکل است ، که در مرحله اول از نصب آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.هر شاخه ریل به صورت ۵ متری بوده و برای هدایت کابین و وزنه تعادل از آن استفاده می گردد.ریل آسانسور ۵توقف به صورت ۷ جفت ریل ، شامل : شاخه های تی۵ برای هدایت وزنه تعادل و شاخه های تی۹ برای هدایت کابین است.در این پک متعلقات ریل نیز نسبت به ۵ ایستگاه در نظر گرفته می شود. تا سازندگان ساختمان نیازی به محاسبات آن نداشته باشند.و با خیالی آسوده نسبت به خرید اقدامات لازم را انجام دهند.شما می توانید : قیمت آسانسور پنج طبقه را از مجموعه رایا آسانسور استعلام نمایید.

قطعات آسانسور مکانیکال راه اندازی 5توقف

آسانسور از قطعات و ملزومات مختلفی تشکیل می شود.و در مراحل و فرآیند مختلف مورد نصب قرار می گیرد.پس از اجرای مرحله آهن کشی و نصب درب و ریل ، مرحله مکانیکال و پس از آن در آخرین مرحله قطعات راه اندازی مورد نصب قرار می گیرد.قطعات مکانیکال راه اندازی ۵توقف  شامل : موتور ، فلکه هرزگرد ، گاورنر ، وزنه تعادل ، سیم بکسل ، تابلو فرمان ، درب کابین ، شاسی آسانسور و سایر قطعات است.