نصب و راه اندازی آسانسور
قیمت پک آسانسور | نصب و راه اندازی انواع آسانسور |

در دنیای کنونی کمتر کسی را می توان دید که نام آسانسور را نشنیده و یا از آن استفاده نکرده باشد. آسانسور همان وسیله الکتریکی و مکانیکی در ساختمان است که توسط یک اتاقک کوچک به نام کابین، افراد و بار را از طبقه ای به طبقه ی دیگر به صورت حرکت عمودی جابجا می کند. امروزه آسانسور یکی از اجزای مهم و اساسی در ساختمان ها می باشد که در اشکال مختلف در ساختمان ها و بناهای گوناگون نصب می شود. نصب و راه اندازی آسانسور خود را به نصابان متخصص در نمایندگی های معتبر آسانسور همچون بازرگانی رایا آسانسور بسپارید. رایا آسانسور با ارائه بهترین قیمت پک آسانسور در راستای رضایتمندی مشتریان گام برمی دارد.

قیمت پک آسانسور

امروزه با استفاده از آسانسور از اتلاف وقت جلوگیری می شود. آسانسور لازمه هر ساختمان است. با نصب و راه اندازی آسانسور در ساختمان ها حمل و نقل آسان شده و مشکلات تردد در ساختمان ها به حداقل رسیده است. بهتر است طراحی و ساخت آسانسور را از افراد متخصص در این زمینه درخواست نمود. چرا که آسانسور وسیله ای است که اگر در نصب آن از قوانین و استاندارد ها پیروی نشود، خطرات و ضررهای فراوان مالی و جانی در پی خواهد داشت. همچنین استفاده از قطعات نامرغوب و یا نصب بی دقت آن ها منجر به حوادث ناگواری خواهد شد.

نصب و راه اندازی دقیق و اصولی و استاندارد آسانسور ها، مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناس در این زمینه سلامت و کیفیت کارکرد آسانسور را تضمین کرده و استفاده کنندگان می توانند با خیال راحت از دستگاه خود بهره ببرند.از نظر نصابان و متخصصین، نصب و راه اندازی آسانسور های کششی در چهار مرحله صورت می گیرد. که در ادامه با روند کار نصب آسانسور بیشتر آشنا خواهیم شد.

قیمت پک آسانسور ، توضیحات

نصب آسانسور های کششی به صورت چهار مرحله ای اتفاق می افتد. مرحله اول و دوم:

در مرحله اول و ابتدای کار به نصب ریل ها پرداخته می شود. نصب دقیق این قطعه بسیار حائز اهمیت است. زیرا ریل ها وظایف سنگینی را به دوش می کشند. در نصب ریل ها باید دقت داشت که سطح همه ی آنها ماشین کاری شده باشد و کوچکترین خمیدگی یا پیچ خوردگی نداشته باشند. در دو سر ریل ها یک زبانه و یک شیار ( نری و مادگی ) وجود دارد که در زمان نصب با هم چفت می شوند. ریل ها باید شاقول شده تا به صورت موازی با یکدیگر در چاه آسانسور نصب شوند. برای انتخاب ریل مناسب توجه به مواردی همچون ظرفیت ، سرعت و ارتفاع آسانسور بسیار حائز اهمیت است.

در مرحله دوم درب های آسانسور نصب می شوند. درب ها از سقوط افراد در چاه آسانسور جلوگیری می کنند. درب ها معمولا به صورت اتوماتیک و لولایی در عرض های مختلف بکار برده می شوند. اندازه عرض درب طبقاتی آسانسور به طور معمول 70، 80 و 90 سانتی متر می باشد. در نصب درب باید بسیار دقت داشت که به صورت دقیق انجام شود زیرا کمترین بی دقتی موجب زیان های فراوانی خواهد شد. نصب درب هایی همچون درب آسانسور بهران آرامش خاطر خاصی را برای استفاده کنندگان به ارمغان می آورد. استفاده از قطعات مرغوب در قیمت پک آسانسور تأثیر مستقیم دارد.

قیمت پک آسانسور

قیمت پک آسانسور ، قطعات مکانیکال

در ساخت آسانسور از قطعات مکانیکال بسیاری استفاده می شود. موتور آسانسور ، کابین، سیم بکسل و … از جمله قطعات مکانیکال آسانسور هستند که در مرحله سوم نصب می شوند. در رابطه با موتور آسانسور می توان گفت که یک موتور القایی یا آسنکرون می باشد که در آنها کنترل دور توسط اینورتر های ولتاژ و فرکانس ( درایوها ) انجام می شود. این قطعه در آسانسور وظیفه حمل وزن بار و نفرات را به عهده دارد. موتور های آسانسور از نظر گشتاور به دو دسته گیربکسی و گیرلس ( بدون گیربکس ) تقسیم می شوند. از لحاظ کنترل دور نیز به صورت موتور های دو سرعته AC2 و تک سرعته 3VF عرضه می شود. با توجه به نوع آسانسور و ظرفیت آن توان موتور محاسبه شده و موتور مناسب در آسانسور نصب می شود. 

قیمت پک آسانسور

لیست قطعات مکانیکال آسانسور

موتور آسانسور  داخلی ، وارداتی
گاورنر آسانسور  وسیله ای برای کنترل حرکت کابین ، ترمز ایمنی آسانسور
فلکه هرزگرد- قیمت پک آسانسور  قرقره ای برای انتقال حرکت موتور و حرکت به سیم بکسل
قلاب سربکسل  نسبت به تعداد شیار فلکه محاسبه می گردد
سیم بکسل آسانسور  معمولا نمره ۱۰ و ۶ مورد استفاده قرار می گیرد
وزنه بتنی گالوانیزه  برحسب کیلوگرم
کرپی معمولا نمره ۱۰ و ۶ مورد استفاده قرار می گیرد
لاستیک زیر موتور و پیچ موتور  به تعداد ۴ عدد مورد نیاز است
گارد گاورنر  جهت حفظت از گاورنر
کابین آسانسور- قیمت پک آسانسور  ام دی اف استیل ، فرمیکا ، تمام استیل

نصب و راه اندازی آسانسور

کابین آسانسور را اینطور می توان تعریف نمود که: جان پناه امنی برای مسافرین و بار می باشد.  کابین در ظرفیت های مختلفی طراحی و ساخته می شود. این اتاقک کوچک فلزی شامل قسمت هایی همچون یوک، كه چهار چوبي فلزي است و كابين از طريق آن به سيستم تعليق متصل مي شود ، سکو یا كف كابين كه بار را نگهداري مي كند و دیواره یا بدنه كابين که به كف متصل است. ارتفاع آن از 190 سانتی متر به بالا و کابین با سقف بلند که ارتفاع آن بیش از دو متر می باشد تقسیم می گردد.

نصب و راه اندازی قطعات الکترونیکال آسانسور

مهمترین و اساسی ترین قطعه الکترونیکی در آسانسور تابلو فرمان آسانسور می باشد که شامل مدار های فرمان و ریزپردازنده و قطعات الکتریکی می باشد. تابلو فرمان ها معمولا در موتورخانه نصب می شوند. وظیفه کنترل حرکت و نیز اعلام وضعیت های مختلف بر عهده تابلو فرمان آسانسور است. این بخش از آسانسور در مدل های مختلفی ساخته می شود که از جمله آن ها می توان به: تابلو فرمان هیدرولیک، تابلو فرمان کنترل سرعت 3VF، تابلو فرمان دوسرعته، تابلو فرمان کنترل سرعت 3VF تلفیقی، تابلو فرمان دوسرعته تلفیقی و تابلو فرمان برق اضطراری Black Out اشاره نمود. که هرکدام بنابر نیاز آسانسور ها مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت پک آسانسور ،لیست قطعات الکترونیکال آسانسور

تراول کابل آسانسور ارتباط دهنده بین تابلو فرمان آسانسور و کابین
بافر پلی اورتان آسانسور  ضربه گیر
شالتر دور انداز پروانه ای جلوگیری از عبور کابین از حد بالا و پائین
درب کابین آسانسور  به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک
شاسی آسانسور  پنل احضار برای طبقات و کابین آسانسور
تابلو سه فاز  عاملی برای انتقال برق سه فاز به دیگر تجهیزات آسانسور
میکروسوییچ اورلود  به صورت معمولی و دیجیتال
علائم استاندارد- قیمت پک آسانسور   علایم مورد استفاده در آسانسور
بست تراول کابل  بست مورد استفاده در تراول کابل آسانسور
سنسور  به صورت آهنربایی ، پلاستیکی ، فلزی
سیم آسانسور  شامل سیم نمره ۴ ، نمره ۷۵  و سیم ۶ زوج
روغندان  قطعه ای کوچک بر روی کابین آسانسور
چراغ تونلی  به صورت ساده و ال ای دی- قیمت پک آسانسور
کلید قارچی  به تعداد سه عدد برای اسانسور مورد نیاز است
پریز روکار ،بست کمربندی  در آسانسور به تعداد یک عدد کافی است
لوله خرطومی  به صورت کلاف
نوار چسب  نسبت به پکیج آسانسور
داکت  داکت ۳ و داکت ۹
دیکتاتور ، فنردرب ، قفل درب  در صورتی که درب لولایی مورد استفاده قرار گیرد.
تابلو فرمان آسانسور- قیمت پک آسانسور  به صورت ۳VF  و AC2

نصب آسانسور در تهران

مجموعه رایا آسانسور با بیش ار دو دهه سابقه در نصب و راه اندازی انواع آسانسور و پله برقی در شهر تهران و حومه در حال فعالیت است. رایا با بهره گیری از نیرو های متخصص و زبده بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهد.