قطعات مکانیکی آسانسور | استعلام قیمت قطعات آسانسور

در هر آسانسور قطعات مکانیکی آسانسور جزء اقلام مهم و کلیدی محسوب می گردد.این قطعات دارای بهای تمام شده بالایی بوده و تقریبا 50 درصد بهای تمام شده یک پکیج آسانسور را تشکیل می دهند.بسیاری از سازندگان ساختمان با توجه به بهای تملم شده قطعات مکانیکال آسانسور اقدام به خرید آسانسور می نمایند.مجموعه رایا آسانسور در فروش این قطعات به سراسر کشور اقدامات گسترده ای را انجام داده است.

قطعات مکانیکی آسانسور

در آسانسور قطعات مکانیکی از اهمیت بالایی برخوردارند.دلیل این امر نیز بهای تمام شده بالای آن هاست.به طوری که بیش از نصف قیمت یک پکیج آسانسور را قطعات مکانیکی تشکیل می دهد.مهم ترین قطعه مکانیکال موتور آسانسور است.موتور آسانسور به عنوان قلب تپنده آسانسور محسوب می گردد.و در میان قطعات مکانیکی مهم تر از سایر اقلام است.قطعات مکانیکال در مرحله سوم از نصب قرار می گیرند.

قطعات مکانیکی آسانسور توضیحات

در نصب و راه اندازی آسانسور چهار مرحله وجود دارد .که هر کدام از اهمیت ویژه ای برخوردارند.یکی از مهم ترین قسمت های نصب و راه اندازی آسانسور نصب قطعات مکانیکی شامل نصب موتور ، سیم بکسل ، گاورنر ، دیگر قطعات و در نهایت کابین آسانسور است.باید دانست در مرحله نخست آهن کشی صورت می گیرد.در مرحله دوم درب و ریل ها نصب می گردد.و در مرحله سوم است که قطعات مکانیکال راه اندازی می گردد. در نهایت در مرحله چهارم قطعات الکتریکال نصب می گردند.

قطعات مکانیکی آسانسور

مشخصات قطعات مکانیکی آسانسور

موتور آسانسور  داخلی ، وارداتی  
گاورنر آسانسور   ترمز ایمنی آسانسور شامل فلکه بالا و فلکه پایین
فلکه هرزگرد  قرقره ای برای انتقال حرکت موتور و حرکت به سیم بکسل
قلاب سربکسل  نسبت به تعداد شیار فلکه محاسبه می گردد تعداد شیار ضربدر ۲
سیم بکسل آسانسور  معمولا نمره ۱۰ و ۶ مورد استفاده قرار می گیرد
وزنه بتنی گالوانیزه یکی از قطعات مکانیکی آسانسور  برحسب کیلوگرم- بسته به ظرفیت کابین محاسبه می گردد
کرپی معمولا نمره ۱۰ و ۶ مورد استفاده قرار می گیرد
لاستیک زیر موتور و پیچ موتور  به تعداد ۴ عدد مورد نیاز است
گارد گاورنر  جهت حفاظت از گاورنر
کابین آسانسور  ام دی اف استیل ، فرمیکا ، تمام استیل 

قطعات مکانیکی آسانسور

موتور آسانسور اصلی ترین قطعه مکانیکال

موتور آسانسور به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات مکانیکی آسانسور محسوب می گردد در واقع موتور آسانسور قلب تپنده آسانسور است.باید دانست نیروی محرکه لازم برای جابجایی کابین آسانسور توسط موتور آسانسور تامین می شود.البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در آسانسورهای کششی همه ی نیروی لازم برای جابجایی کابین توسط موتور تامین نمی شود؛ بلکه بخشی از این نیرو توسط وزن کادر وزنه تامین می گردد.بسیاری از سازندگان ساختمان در ابتدا اقدام به خرید موتور آسانسور می نمایند دلیل این امر نیز بهای تمام شده بالای موتور آسانسور است.که تقریبا یک سوم قیمت یک پکیج آسانسور است.

قطعات مکانیکی آسانسور

بهترین برندهای موتور آسانسور 

بهترین برندهای وارداتی موتور آسانسور به کشور ساخته شده در کشور ایتالیا است.در کشور ما نیز در سال های اخیر در صنعت تولید موتور گیربکس آسانسور اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.که در میان آن ها برخی برندهای مطرح به چشم می خورد.بهترین و معتبرترین موتور های وارداتی در بازار کشور، موتور آسانسور ساسی ایتالیا است. این موتور آسانسور در شهر میلانو ایتالیا در توان ها و ظرفیت های مختلف طراحی و تولید شده است. موتور آسانسور ساسی یکی از معروفترین و با سابقه ترین موتور های موجود در بازار کشور است . و به همین دلیل نوع تقلبی یا بی کیفیت آن در بازار بسیار زیاد است.

در کنار موتور ساسی ایتالیا می توان از برندهایی همچون موتور آسانسور ایتال ، جم ، سیکور ، مونتاناری و ساسی اسپانیا نام برد.در مورد موتور های وارداتی اصالت جنس از اهمیت بالایی برخوردار است.متاسفانه برخی از سودجویان با ترفند هایی مثل کم کردن قیمت جنس و دادن جنس بی اصالت به مشتری باعث نارضایتی آن ها می شوند. اما بهترین و معتبرترین برند موتور آسانسور در کشور موتور آسانسور بهران می باشد که در توان ها و ظرفیت های مختلف تولید می شود این موتور آسانسور نیز یکی از قدیمی ترین موتور های داخلی است که از نظر کیفیت در حال رقابت با انواع موتور های خارجی است. موتور آسانسور بهران بسیار پرفروش می باشد و در اکثر آسانسور ها کاربرد دارد.در کنار موتور گیربکس بهران می توان از برندهایی مانند موتور گیربکس پرگاس ، الکمپ تبریز ، یاران و الکو نیز نام برد.

سیم بکسل در آسانسور

سیم بکسل در آسانسور دارای اهمیت است.و به عنوان یکی از قطعات مکانیکی آسانسور شناخته می گردد.یکی از تعاریف متداول سیم بکسل به این صورت است که در واقع سیم بکسل نوعی طناب فولادی است که از الیاف فولاد ساخته می‌شود و مجموعه‌ای از چندین رشته سیم مفتول است که به دور یک مغزی  تنیده شده است. در آسانسور های کششی از سیم بکسل نمره 10 و سیم بکسل نمره 6 اسفاده می گردد.سیم بکسل سایز 10 پر مصرفترین سایز در صنعت آسانسور می باشد که از ساختار 8X19 با ساختار سیل و مغزی الیافی و گاهی فولادی عرضه میشود. سیم بکسل 10 آسانسوری در هر 100 متر دارای 34.6 کیلوگرم وزن در حالت مغز کنفی و 42.2 کیلوگرم وزن در حالت مغز فولادی می باشد.در برج ها و ساختمان های پرترافیک و با ظرفیت بالا از سیم بکسل های نمره 11 و 12 نیز استفاده می گردد.

فروش و عرضه قطعات مکانیکی آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور سال هاست در فروش و عرضه پکیج های آسانسور به سراسر کشور پیشگام است.در صورت درخواست مشتری این مجموعه به صورت مرحله ای اقدام به فروش قطعات آسانسور می نماید.بنابراین سازندگان ساختمانی که مرحله اول و دوم نصب و راه اندازی آسانسور را نیز به اتمام رسانده اند.نیز می توانند قطعات مکانیکی آسانسور را از این مجموعه خریداری نمایند.تیم تخصصی رایا با به کار گیری نیرو های متخصص و همگامی با پیشرفت های روز دنیا موفق به برداشتن گام های موثر در صنعت آسانسور شده است.

این مجموعه با ارائه کارت گارانتی معتبر رایا آسانسور اصالت و کیفیت قطعات را تضمین می کند. تمامی محصولات و خدمات این مجموعه حداقل دارای یک سال گارانتی می باشد. رایا از مرحله فروش تا نصب، تعمیر و نگهداری انواع آسانسور و کلیه قطعات آن در کنار شما است. هدف اصلی رایا خدمات و قطعات با کیفیت با قیمت مناسب و ایجاد بازار رقابتی در صنعت آسانسور و البته کسب رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان است.