درب لولایی آسانسور
درب لولایی آسانسور | نمایندگی فروش انواع درب آسانسور |

 در کشور ما انواع مختلف درب آسانسور در حال طراحی و ساخت می باشد. درب لولایی آسانسور یکی از مدل های درب آسانسور است. معمولا از این مدل در آسانسور های ارزان قیمت استفاده می شود. زیرا قیمت درب های لولایی کمتر از درب های اتوماتیک آسانسور است. برخی از شرکت های ایرانی با تولید درب های لولایی با کیفیت های متفاوت توانسته اند بازار کشور را بی نیاز از درب های خارجی کنند. نمایندگی رایا آسانسور با ارائه مرغوب ترین درب های آسانسور توانسته سهم قابل توجهی از بازار کشور را به خود اختصاص دهد. 

درب لولایی آسانسور

درب آسانسور:

درب آسانسور از دو جنبه ایمنی و تزئینی برخوردار است. با وجود درب آسانسور از سقوط افراد و بار به چاه آسانسور جلوگیری می شود. درب های آسانسور در انواع درب طبقه ( لولایی ، نیمه اتوماتیک ، اتوماتیک ) ، درب کابین و مدل های متنوعی (  سانترال ، تلسکوپی و …) طراحی و تولید شده اند. درب ظبقه آسانسور در محل ورودی طبقات به کابین قرار می گیرد. درب کابین آسانسور روی کابین نصب می شود. در نصب درب آسانسور باید بسیار دقت داشت که به صورت دقیق انجام شود کمترین بی دقتی موجب زیان های فراوانی خواهد شد.

درب لولایی آسانسور ، توضیحات

 در سال های قبل بیشترین کاربرد از آن درب های لولایی بود. اما با پیشرفت تکنولوژی درب های اتوماتیک آسانسور طراحی و تولید شدند. درب های آسانسور لولایی پیشتر از جنس چوب ساخته می شدند. ولی امروزه این نوع درب ها از جنس های مختلفی چون، ورقه های فولاد استیل ، شیشه و … ساخته می شوند که شکیل تر می باشند. درب لولایی آسانسور به لحاظ پهنا فضای کمتری را اشغال می کند و فقط دارای یک چارچوب و یک درب ساده است.

درب لولایی آسانسور

به علت عدم کنترل در باز و بسته شدن درب های لولایی چرخه رفت و برگشت آسانسور نیاز به زمان بیشتری دارد و این امر باعث ایجاد ترافیک در ساختمان می شود. هم چنین به علت باز شدن 90 درجه ای این درب ها نسبت به دیوار، راهروی ساختمان مسدود می شود. برای افرادی که سوار ویلچر هستند و افراد معلود و نیز افراد سالمند باز کردن این درب ها بسیار مشکل است.

برند های متداول درب لولایی آسانسور در بازار

خوشبختانه در کشورمان درب های لولایی متنوعی با معرفی برند های مختلف تولید می شود که از جمله آن ها می توان به :

درب لولایی بهران

درب لولایی کیوان فراز

و … اشاره نمود. 

در ادامه به معرفی کامل این محصولات می پردازیم.

درب لولایی آسانسور

درب لولایی بهران لیفت

درب های لولایی بهران از بهترین نوع ورقه های فولادی ST37 ساخته شده است. این ورقه های فولادی در ضخامت های 1/5 و 2 میلیمتر در ساخت درب ها بکار رفته است. این درب دارای ابعادی استاندارد (60 تا 90 سانتیمتر) می باشند. این درب آسانسور دارای ظرافت و زیبایی خاصی است و این به خاطر استفاده از رنگ پودر الکترواستاتیک کوره ای در آن است. از نکاتی که در مورد این درب هاحائز اهمیت است سیستم جوش کاری به صورت نقطه جوش است. این عمل باعث می گردد استحکام درب بیشتر گردد. باید این نکته را در نظرگرفت درب های تولیدی بهران، مهندسی معکوس شده درب های سلکوم ایتالیا بوده و همین امر بر کیفیت درب های بهران افزوده است.

پیشنهاد ما برای تهیه درب های بهران لیفت، مراجعه به نمایندگی رایا آسانسور می باشد.  

درب لولایی آسانسور کیوان فراز

این درب لولایی استاندارد آسانسور با قابلیت بسته شدن پنل به چهارچوب با پیچ خودکار برای حمل آسان و حفظ ریگلاژ درب ، قابلیت باز شدن درب تا زاویه 110 درجه وبا توجه به قابل تعویض بودن پنل که به دلیل همسان بودن پنل ها و چهارچوب است طراحی گردیده است. این درب با تست و کنترل نهایی تک تک درب ها (قفل – دیکتاتور – فنر – ریگلاژ درب ) و تست لولا با بستن وزنه 300kg به پنل جزء درب های لولایی پر کاربرد در کشور محسوب می گردد. این درب با بهره گیری از پانچ و خم و برش CNC و جوش Co2 تولید گردیده و ریگلاژ لوله به شکل عمودی (دولا طرح فوپا) از دیرباز در بسیاری از ساختمان های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته است. 

درب اتوماتیک آسانسور

قیمت محصولات فوق

درب های آسانسور بهران و کیوان فراز با کیفیت و مرغوبیت بالایی تولید شده و قابلیت رقابت با انواع درب آسانسور وارداتی را دارا می باشند.  قیمت درب های آسانسور ایرانی نسبت به محصولات مشابه وارداتی کمتر و البته مناسب تر است. این درب ها با توجه به کیفیت و قیمت مطلوب بسیار پر کاربرد می باشند. هر دو درب با داشتن 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ، جزء محصولات با ضمانت در زمینه قطعات آسانسور محسوب می گردند.

نمایندگی فروش انواع درب های آسانسور در ایران

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با ارائه برندهای معتبر و متنوع درب آسانسور در سطح کشور توانسته است سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. این مجموعه نمایندگی انواع درب آسانسور را دارا می باشد که با توجه به کیفیت بالای این محصول قیمت مناسب و مطلوبی برای فروش آن تعیین می کند. مجموعه رایا با یک برنامه ریزی مدون با توجه به نیاز بازار کشور و البته متناسب با خواسته های مشتریان انواع قطعات آسانسور را عرضه می کند. 

شما می توانید قیمت درب های لولایی ، قیمت موتور آسانسور و خدماتی چون تعمیرات موتور گیربکس را از مجموعه رایا آسانسور استعلام نمایید.

قطعات بکار رفته در درب های لولایی آسانسور

چارچوب

لته

دستگیره

لولاها

دیکتاتور

کنتاکت

همه ی این قطعات باید دارای کیفیت باشند تا درب آسانسور عملکرد نرمالی را داشته باشد.

برخی عوامل مؤثر در خرابی درب های آسانسور

  • بسته شدن درب های آسانسور با شتاب زیاد
  • اقدام به باز کردن درب های دستی قبل از رسیدن کابین به طبقه مورد نظر
  • ضربه زدن به درب ها
  • دعوت از سرویس کاران غیر متخصص
  • بسته شدن درب های اتوماتیک کابین به صورت دستی
  • قرار دادن اشیاء نامربوط لا به لای درب ها
  • تکیه دادن به درب کابین در حال حرکت

مطمئنا  رفتار نامناسب با درب های آسانسور آن ها را خیلی زود فرسوده کرده و از عمر مفید آن ها می کاهد. در این صورت به تعمیر و شاید در بعضی مواقع نیاز به تعویض پیدا کنند. که این نشانگر بی دقتی افراد در فرهنگ استفاده از آسانسور می باشد.