تعمیرات موتور گیربکس
تعمیرات موتور گیربکس |تعمیر و نگهداری انواع موتور آسانسور |

تعمیرات موتور گیربکس | نمایندگی تعمیر انواع موتور گیربکس |مشخصات فنی انواع موتور گیربکس | موتور گیربکس بهران |

تعمیرات موتور گیربکس آسانسور جزء کارهای تخصصی و زمانبر برای یک تعمیر کار آسانسور محسوب می گردد. این امر نیازمند سال ها تجربه تخصصی در زمینه آسانسور است.

تعمیرات موتور گیربکس

موتور آسانسور

موتور آسانسور در واقع قلب و مرکز اصلی آسانسور شناخته شده و در حفظ و نگهداری آن باید بسیار تلاش نمود. در امر استفاده از آسانسور ها باید دانست که نباید بیش از ظرفیت آسانسور از آنها استفاده کرد. موضوع قابل توجه این است که در استفاده از هر آسانسور باید از مقررات و استاندارد های آن پیروی کرد تا در فعالیت نرمال آسانسور خللی ایجاد نشود. همچنین باید در نظر داشت که با زیر پا گذاشتن مقررات و استفاده غیر مجاز از آسانسور ها مخصوصا نادیده گرفتن ظرفیت آنها باعث ایجاد مشکل و خرابی در موتور آسانسور می شود. در اینصورت موتور آسانسور نیاز به تعمیر و گاها نیاز به تعویض پیدا می کند. انواع مختلفی از موتور های اسانسور در شرکت های سراسر دنیا در حال طراحی و تولید هستند. از جمله آنها می نوان به:

موتور های گیربگسی 

موتور های گیرلس  ( بدون گیربکس )

و البته موتور مغناطیسی اشاره کرد.

در کشور ما استفاده از موتور های گیربکسی و موتور گیرلس بیشتر می باشد.

 

 

آشنایی با گیربکس و تعمیرات موتور گیربکس آسانسور

موتور گیر بکس به چهار بخش تقسیم می شود:

موتور الکتریکی

گیربکس

فلکه گیربکس

ترمز الکتریکی

آشنایی کامل با کارکرد این آیتم ها در تعمیرات موتور گیربکس به تعمیرکار کمک بسیار می کند. در اینجا بهتر است با گیربکس موتور آشنا شویم. گيربکس ماشيني است که براي انتقال توان مکانيکي از يک منبع توليد توان به يک مصرف کننده،و هچنين برآورده ساختن گشتاور و سرعت دوراني مورد نياز مصرف کننده به کار مي رود. گيربکس در واقع يک واسطه بين منبع توان و مصرف کننده توان مي باشد که بين منبع توان و مصرف کننده توان يک انعطاف پذيري برقرار ميکند.به دليل هماهنگ بودن گشتاور و سرعت دوراني منبع توليد توان با مصرف کننده نياز به ماشيني که بتواند، اين هماهنگي را به صورت يک واسطه برقرار کند امري ضروري به نظر مي رسد.

دستگاهي که اين خواسته را مي تواند تامين کند گیربکس نام دارد.

تعمیرات موتور گیربکس

تعمیر موتور آسانسور را باید از افراد کاملا متخصص و مجرب در زمینه ی صنعت آسانسور درخواست کرد. به دلیل اینکه این امر نیازمند به تجربه ی سالها کار در حرفه تعمیرات قطعات آسانسور است. یکی اساسی ترین بخش از قطعات آسانسور موتور گیربکس آن است که در تعمیر بهنگام و نگهداری از آن باید بسیار دقت شود. افراد مشغول بکار در صنعت آسانسور، در این امر باید از نظر دانش به روز باشند و در رابطه با پیشرفت تکنولوژی و امکانات در این حرفه از آگاهی بالایی برخوردار باشند. تا حداکثر امکان ایمنی در این صنعت به طور کامل صورت پذیرد. عموما اشکالات در موتور آسانسور در بخش گیربکس آسانسور است.

 

 

تعمیرات موتور گیربکس

بررسی لرزش ها در تعمیرات موتور گیربکس آسانسور

لرزش های کابین آسانسور میتواند یکی از عوامل خرابی در موتور گیربکس آسانسور باشد. افراد بایستی در موقع استفاده از آسانسور، کوچکترین صداها و تکان هایی که در یک آسانسور ایجاد شده را کاملاً جدی گرفته و سریعا موضوع را با مسئول تعمیر و نگهداری آسانسور در میان بگذارند. صداها و لرزش های هر چند کوچک را اصلا نباید نادیده گرفت .با توجه نکردن به این لرزش ها عملکرد موتور آسانسور و مکانیزم آسانسور با مشکلات فنی مواجه خواهد شد.

تعمیر موتورگیربکس را باید:

به دست تعمیر کار ماهر یا در صورت داشتن گارانتی به نمایندگی شرکت تولید کننده موتور آسانسور خریداری شده سپرد.

تعمیرات موتور گیربکس

خدمات مرتبط با تعمیرات موتور گیربکس

اگر افراد استفاده کننده از آسانسور لرزش هایی در کابین آسانسور در حال حرکت را احساس کنند،

بایستی سریعا کارشناسان فنی آسانسور را مطلع کرده و هر گونه لرزش و صدا را با کارشناس فنی در میان بگذارند.

در این مرحله کارشناسان بلبرینگ ها و حلزونی داخل گیربکس را که ممکن  است دچار مشکل شده باشند، بررسی می کنند.

هم راستا نبودن فلکه اصلی موتور با فلکه هرزگرد آسانسور می تواند یکی از دلایل مهم در خرابی آن باشد .

باید به این نکته توجه داشت که:

فلکه اصلی آسانسور و فلکه هرزگرد آسانسور بایستی به صورت کاملاً دقیق روبروی هم و در یک راستا نصب شوند.

عدم یکنواختی و تطابق کشش طناب های فولادی در فلکه اصلی موتور نیز باعث ایجاد خرابی در فلکه اصلی موتور می شود.

در صورتی که فشار بر روی یک سیم بکسل از سیم بکسل های دیگر بیشتر باشد،

باعث سایش و فرسودگی سیم بکسل می گردد.

جنس فلکه اصلی موتور (فلکه اصلی موتور ضد سایش )،

و جنس سیم بکسل (مغز فولادی و مغز کنفی ) را نیز باید در نظر داشت.

مجموعه رایا آسانسور علاوه بر انجام خدمات مرتبط با تعمیر موتور گیربکس ، در آموزش تابلو فرمان آسانسور نقش داشته و قیمت روز انواع موتور آسانسور مانند قیمت موتور آسانسور بهران را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد.

خرابی سیم بکسل در تعمیرات موتور گیربکس

حرکت و جابه جایی کابین آسانسور و قاب وزنه تعادل، به عهده ی سیم بکسل است.

انتخاب سیم بکسل باکیفیت و مرغوب ، نقش اساسی در امنیت آسانسور ایفا می نماید که باید به آن توجه کامل داشت. متراژ درست سیم بکسل در موقع نصب ، روغنکاری ،رعایت استانداردها و موارد ایمنی و… در افزایش عمر مفید سیم بکسل موثر است. در غیر این صورت باید به درستی بررسی شده و گاهی هم نیاز به تعویض دارد. قطعا با رعایت برخی موارد ، می توانیم از ساییدگی و فرسودگی سیم بکسل پیشگیری نمودهو عمر مفید سیم بکسل را افزایش دهیم.

تعمیرات موتور گیربکس

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور، نمایندگی تعمیر انواع موتور گیربکس

در شرکت رایا آسانسور افراد مجرب و متخصص در زمینه تعمیرات انواع قطعات آسانسور مخصوصا موتور آسانسور به صورت 24 ساعته در حال فعالیت و خدمات رسانی می باشند. این مجموعه با سپردن تعمیرات انواع قطعات آسانسور به افراد و کارکنان کارآزموده خود، در امر سرویس دهی بسیار پیشرفت داشته است.

نمایندگی تعمیر انواع موتور گیربکس رایا آسانسور

در این امر کاملا در راستای حفظ قوانین و مقررات و در نظر گرفتن استاندارد ها گام برمی دارد.