استاندارد ساخت کابین آسانسور
استاندارد ساخت کابین آسانسور | فروش انواع کابین آسانسور

کابین جزء 5 قطعه مهم و اساسی آسانسور محسوب می گردد.که بایستی به صورت استاندارد و دقیق ساخته شود.استاندارد ساخت کابین آسانسور  براساس مشخصاتی تعیین می گردد.برای طراحی کف و سقف کابین بایستی از حداقل ورق فولادی 2 میلی متر استفاده نمود.برای و دیواره ها نیز از ورق 1.25 استفاده گردد.مجموعه رایا آسانسور با طراحی انواع مختلف کابین ، این محصول را به سراسر کشور ارسال می نماید.

استاندارد ساخت کابین آسانسور

کابین های آسانسور در ابعاد و ظرفیت های مختلف بسته به ابعاد چاهک آسانسور ساخته می شوند.

استاندارد ساخت کابین آسانسور طبق یک متریال مشخص انجام می گیرد.

معمولا بایستی برای کف و سقف آسانسور از ورق فولای 2 میلیمتر و برای دیواره ها از ورق فولادی 1.5 میلیمتر استفاده گردد.ضمن این که ارتفاع استاندارد یک کابین آسانسور 2 متر در نظر گرفته می شود.

باید به این نکته توجه نمود :

کابین جزء قطعات مهم اسانسور محسوب می گردد.

که علاوه بر جنبه ایمنی بایستی جنبه تزیینی نیز داشته باشد.

استاندارد ساخت کابین آسانسور توضیحات

در استاندارد ساخت کابین آسانسور علاوه بر سقف و کف کابین عرض لته های کابین ۳۰ تا۴۰ سانتی متر بایستی در نظر گرفته شود.معمولا ارتفاع مفید برای یک کابین 2 متر در نظر گرفته می شود.

باید به این نکته توجه نمود:

لبه لته به مقدار ۳٫۵ تا ۴ سانتی متر برگشته تا امکان نصب در کابین و نیز پیچ و مهره کردن تمام قطعات را به ما دهد.بهتر است تا اتصالات کابین آسانسور پیچ و مهره گردد تا عمر مفید کابین افزایش پیدا نماید.باید دانست سقف کابین بایستی توان تحمل دو نفر را داشته باشد که هم آن را تحمل کند و هم در حرکت خود هیچ گونه منحرف نشود.

استاندارد ساخت کابین آسانسور

تزیینات داخل کابین آسانسور

می توان با استفاده از نورپردازی ، تعویض بدنه‌های کابین آسانسور ، تعویض پنل و سایر موارد باعث زیبایی بیشتر کابین شد.

یکی از قطعاتی که در زیبایی کابین تاثیر زیادی دارد:

درب آسانسور است.

درب های اتوماتیک آسانسور را می توان با انواع طرح های ورق استیل تزیین نمود .

و باعث زیبایی بیشتر کابین آسانسور شد.

برای کف کابین آسانسور معمولا از انواع سنگ‌های معرق و گرانیتی استفاده می‌شود.

نوع سنگ و طرح آن در زیبایی کابین اسانسور تاثیر گذار است.

برای سقف کابین نیز می توان اقداماتی را انجام داد.برای مثال سقف‌ کابین آسانسور را می‌توان CNC کار کرد و نورپردازی کرد.برای نورپردازی کابین آسانسور می‌توان از انواع لامپ فلورانس استفاده کرد.می توان سقف کابین را آینه کاری نمود.باید دانست استاندارد ساخت کابین آسانسور به گونه ای است که ورق مورد استفاده در سقف و کف حداقل بایستی 2 میلیمتر باشد.

باید دانست :

علاوه بر فروش کابین یکی از اقدامات مجموعه رایا فروش اینترنتی موتور آسانسور و دیگر قطعات است .

استاندارد ساخت کابین آسانسور

استاندارد ابعاد کابین آسانسور

تعیین ابعاد و اندازه کابین دارای اهمیت فراوانی است.

و بایستی توسط نصابان آسانسور یا شرکت سازنده کابین انجام گیرد.

باید به این نکته توجه نمود :

ابعاد کابین آسانسور متناسب با طراحی چاه آسانسور و براساس ظرفیت آن صورت می‌گیرد. باید دانست این ابعاد به شکل معمول توسط شرکت‌های آسانسوری و در چهارچوب مقررات و استانداردهای کابین آسانسور، نظیر استاندارد ملی ایران یا استاندارد اروپایی EN81، تعیین می‌گردد.

معمولا براساس  استاندارد ساخت کابین آسانسور حداکثر مساحت مجاز برای یک آسانسور 5 نفره (معادل 375 کیلوگرم) 1٫10 متر مربع با ابعاد کابین 100×110 و برای یک آسانسور 8 نفره (معادل 600 کیلوگرم) 1٫6 متر مربع با ابعاد کابین 140×110 در نظر گرفته می شود.

استاندارد ساخت کابین آسانسور

استاندارد ساخت کابین آسانسور

استاندارد ساخت کابین آسانسور به گونه ای است :

حد فاصل بین دیوار کابین و دیوار آسانسور باید حداکثر ۵ سانتی متر باشد.

باید به این نکته توجه نمود:

فاصله بین کابین و یوک آن باید از فنر و یا لاستیک استفاده شود تا هیچ گونه تکانه ای در هنگام حرکت متوجه مسافران قرار نگیرد.باید دانست کابین بایستی طوری طراحی شود که توان تحمل بیش از بار اسمی را داشته باشد.

قیمت کابین آسانسور کابین پلاس به عنوان یک طرح لوکس و با کیفیت مد نظر بسیاری از سازندگان ساختمان قرار می گیرد.

 انواع کابین در آسانسور

همانطور که گفته شد :

کابین دارای انواع مختلفی است.

و بسته به سلیقه مشتریان، ظرفیت آسانسور ، نوع کاربری ، شرایط آب و هوایی و سایر موارد نوع آن انتخاب می گردد.البته سلقیه مشتریان در ساخت کابین از اهمیت بیشتری برخوردار است.انواع کابین شامل کابین آسانسور تمام استیل ، کابین نیمه استیل ، کابین آسانسور ام دی اف ، کابین فرمیکا و کابین آسانسور پاناروما است.

هر کدام از این موارد خود دارای طرح های مختلفی هستند که بسته به سلیقه مشتریان طراحی می گردند.البته نوع کاربری و شرایط آب و هوایی را نیز باید در نظر گرفت برای مثال در شمال کشور با توجه به شرجی بودن آب و هوا بهتر است از کابین های آسانسور تمام استیل استفاده نمود.چرا که کابین های آسانسور ام دی اف در این مناطق دارای عمر مفید کمتری هستند.

شما می توانید:

با مراجعه به لینک لیست کامل قطعات آسانسور با انواع قطعات آسانسور بیشتر آشنا شوید.

قطعات آسانسور به هم مرتبط است.

و خرید قطعات بایستی یا به صورت کامل و یا به صورت مرحله ای انجام گردد.

باید دانست :

کیفیت قطعات بسیار مهم است.

و تاثیر مستقیم بر عمر مفید آسانسور دارد.

واحد ساخت کابین آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور در جهت بالابردن سطح کیفی قطعات آسانسور می کوشد.

این مجموعه از یک واحد مشخص برای ساخت و طراحی کابین های آسانسور استفاده می نماید.رایا آسانسور با توجه به انجام کلیه خدمات آسانسور ، در فروش قطعات آسانسور به سراسر کشور نیز گام های بلندی برداشته است.

واحد کابین مجموعه رایا با توجه به ابعاد و ظرفیت درخواستی نصابان و سازندگان ساختمان ، نسبت به ثبت سفارش و ساخت کابین آسانسور استیل اقدام می نماید.شما می توانید با مراجعه به سایت مجموعه فنی و مهندسی رایا آسانسور قیمت روز انواع کابین آسانسور و قیمت آسانسور را استعلام نمایید.و با مشخصات فنی ، نوع کاربری و انواع طرح های کابین بیشتر آشنا شوید.

مجموعه رایا علاوه بر فروش کابین آسانسور سایر قطعات آسانسور را از صفر تا صد به سراسر کشور عرضه می نماید.یکی از این قطعات سیم بکسل است.

با مراجعه به لینک فروش سیم بکسل با این قطعه مهم در اسانسور بیشتر آشنا شوید.