ابعاد درب آسانسور
ابعاد درب آسانسور |نمایندگی فروش انواع درب آسانسور |

نکته ی مهمی که در انتخاب درب آسانسور مهم است، ابعاد و اندازه ی ورودی چاه آسانسور می باشد. در واقع اندازه ی ورودی چاه آسانسور در تعیین ابعاد درب آسانسور نقش بسزایی دارد. معمولا قبل از نصب درب آسانسور ابعاد چاه اندازه گیری شده و درب مناسب انتخاب و نصب می شود. درب های آسانسور مختلفی با ابعاد متنوع وارد بازار شده اند که هر کدام از آنها دارای قیمت بخصوصی هستند.

ابعاد درب آسانسور

درب یکی از قطعان اصلی و مهم آسانسور است که علاوه بر ایجاد امنیت، از جنبه ی زیبایی و تزئینی نیز برخوردار است. درب ها از سقوط افراد و بار در چاه آسانسور جلوگیری نموده و به همین دلیل در حفظ امنیت جان مسافرین و سلامت بار نقش مهمی ایفا می نماید. در آسانسور از دو نوع درب طبقه و درب کابین استفاده می شود. انتخاب این درب ها و نصب آنها از حساسیت بالایی برخوردار است. چرا که کمترین بی دقتی در نصب درب سبب اتفاقات ناگواری خواهد شد. به همین دلیل باید قبل از نصب ابعاد چاه آسانسور اندازه گیری شود. اندازه ابعاد درب آسانسور در انتخاب درب مناسب مؤثر است.  

ابعاد درب آسانسور ،شرح

درب آسانسور در مدل های مختلفی ساخته می شود. درب لولایی یا ساده، درب نیمه اتوماتیک و درب تمام اتوماتیک از انواع درب آسانسور هستند که با توجه به کاربرد با ابعاد مختلفی نصب می شوند. درب های آسانسور معمولا با ابعاد 70، 80، 90، 100، 110 و 120 سانتی متر طراحی و به بازار عرضه می شوند. طبق استاندارد ساخت درب آسانسور، ارتفاع درب طبقات باید حداقل 195 سانتی متر باشد. و عرض درب طبقات نباید بیشتر از 5 سانتی متر از عرض درب کابین از هر طرف باشد، مگر آنکه تمهیدات لازم جهت پیشگیری و ایمنی انجام شده باشد. در بعضی از چاه ها به دلیل استفاده از نهایت سایز ضلع ورودی کابین آسانسور، از درب هایی با عرض 75، 85 و … استفاده می شود. که معمولا درب های سفارشی هستند.

تعیین ابعاد درب آسانسور بستگی به اندازه ابعاد چاه دارد.

از درب های با عرض 70 سانتی متر کمتر استفاده می شود. زیرا عبور ویلچر از ورودی کم عرض این درب ها امکان پذیر نیست. بهترین و معتبرترین درب آسانسور تولید داخل با معرفی برند یاران وارد بازار شده است که چندین سال است از این درب استفاده می شود. 

ابعاد درب آسانسور

محاسبه ابعاد چاه آسانسور و نصب درب اتوماتیک

امروزه برای سرعت بخشیدن به تردد در ساختمان ها از آسانسور استفاده می شود. آسانسور ها به طور معمول از دو نوع درب لولایی و اتوماتیک استفاده می کند. درب های لولایی همان درب های ساده ای هستند که عمل باز و بسته شدن آنها با دست صورت می گیرد. اما درب های اتوماتیک بدون دخالت دست باز و بسته می شوند. استفاده از این نوع از درب ها بسیار رایج شده است. زیرا به ورود و خروج سریع مسافرین کمک فراوانی می کند. سانترال و تلسکوپی از نمونه درب های اتوماتیک آسانسور هستند. در انتخاب و نصب آنان باید دقت کامل داشت. از نکاتی که در نصب درب آسانسور باید به آن توجه داشت ابعاد درب آسانسور است که معمولا با توجه به ابعاد چاه آسانسور محاسبه می شود. 

محاسبه ی آن بدین صورت است که: اگر درب مورد نظر از نوع تلسکوپی باشد عرض چاه باید حداقل یک و نیم برابر عرض مفید بازشوی درب به اضافه 20 سانتی متر باشد. و اگر درب از نوع سانترال باشد، عرض چاه باید دو برابر عرض مفید بازشوی درب به اضافه 20 سانتی متر باشد. نصب درب آسانسور در مراحل اولیه نصب آسانسور انجام می شود. باید دقت داشت که به درستی صورت گیرد. در غیر این صورت با کمترین بی دقتی حوادث ناگواری پیش خواهد آمد. 

ابعاد درب آسانسور

درب آسانسور یاران

شرکت یاران بزرگترین تولید کننده درب تمام اتوماتیک آسانسور در کشور است که توانسته با تولید بهترین و باکیفیت ترین درب آسانسور امنیت بیشتری برای آسانسور سواران ایرانی رقم بزند. این شرکت درب های طبقه و کابین آسانسور را در دو مدل سانترال و تلسکوپی طراحی و به تولید انبوه رسانده است. ابعاد درب آسانسور یاران مطابق با استاندارد EN81 اروپا و استاندارد ملی طراحی و ساخته شده است. این درب به صورت دو لته و سه لته در آسانسور ها بکار برده می شود. ابعاد درب کابین یاران از این قرار است: 

 

ابعاد درب نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک کابین دو لته ابعاد درب نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک کابین سه لته
عرض: 60، 70، 80 ….. 140 سانتی متر عرض: 60، 70، 80 ….. 140 سانتی متر
طول: 94، 109، 124 ….. 214 سانتی متر  طول: 84، 96، 109 ….. 190 سانتی متر- نیمه اتوماتیک

طول: 100، 109، 124 ….. 190 سانتی متر- تمام اتوماتیک

ارتفاع: 200 تا 252 سانتی متر  ارتفاع: 200 تا 252 سانتی متر 

ابعاد درب آسانسور

ابعاد درب طبقه آسانسور یاران

ابعاد درب طبقه دولته سانترال ابعاد درب طبقه تلسکوپی دولته و سه لته
عرض: 70، 80، 90 ….. 120 سانتی متر

عرض: 60، 70، 80 ….. 140 سانتی متر 

طول: 146، 166، 186 ….. 246 سانتی متر

طول: 103، 118، 133 ….. 223 سانتی متر – دولته

طول: 109، 122، 136 ….. 198 سانتی متر -سه لته

ارتفاع: 200 سانتی متر ارتفاع: 235 سانتی متر

اندازه ی تمامی درب های آسانسور یاران طبق استاندارد های ملی و اروپایی و استاندارد بین المللی ISO 9001 طراحی و ساخته شده اند. نصب این درب ها بسیار آسان صورت می گیرد. 

انواع درب های مطرح بازار

شرکت های یاران، حریری (بیابانی)، بهران، کیوان فراز، آریان، پارسیان سیستم رو، صدرا و … معتبر ترین تولید کننده های درب آسانسور ایرانی می باشند که محصولات خود را به صورت اتوماتیک و لولایی عرضه می دارند. درب یاران بهترین و باکیفیت ترین درب تولید داخل است و بعد از آن درب حریری، درب بهران و دیگر درب ها به عنوان درب آسانسور باکیفیت بکار برده می شوند. درب آسانسور حریری در مدل های مختلفی طراحی و ساخته شده است. این درب دارای ابعاد متنوعی بوده و در بسیاری از پروژه ها استفاده می شود. ابعاد درب آسانسور حریری منطبق بر استاندارد ملی و استاندارد EN81-1/2:1998 – ۹۵/۱۶/EC طراحی شده است. این درب با عرض 60 تا 360 سانتی متر و ارتفاع 2 تا 3 متر روانه بازار شده است. 

درب آسانسور آریان از نمونه درب های تمام اتوماتیک تولید داخل است. این درب نیز با ابعاد مناسب و استاندارد وارد بازار شده است. این درب با عرض 70 تا 120 سانتی متر و ارتفاع 2 تا 2/40 متر طراحی شده است. درب آریان در دو مدل سانترال و تلسکوپی عرضه می شود. این درب به خوبی مراحل فرایند استاندارد را طی نموده و مطابق با استاندارد CE اروپا ساخته شده است. 

رایا آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور بهترین درب های آسانسور خارجی و وارداتی را به سراسر کشور توزیع می کند. این مجموعه با بکار گیری تکنسین های باتجربه و زبده در بخش خدمات رسانی پیشرفته ترین، سریع ترین و دقیق ترین خدمات آسانسور را به مشتریان ارائه می دهد. رایا در نصب انواع درب آسانسور و تعمیرات آن کاملا تخصصی و ماهرانه عمل نموده و امنیت بالایی برای استفاده کنندگان رقم می زند. متخصصین رایا با اندازه گیری دقیق ابعاد چاه آسانسور، با دقت بالا عملیات نصب درب آسانسور را به انجام می رسانند. 

درب لولایی آسانسور

درب های لولایی بیشتر در ساختمان های کم ترافیک بکار برده می شود. چرا که در زمان باز شدن بخش زیادی از فضای پاگرد ساختمان را اشغال می کند که در این صورت موجب ترافیک شده و تردد ساکنین را مختل می کند. از شرکت های تولید کننده ی درب لولایی آسانسور می توان به شرکت بهران و کیوان فراز اشاره نمود که با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب محصولات خود را ارائه می دهند. ابعاد درب آسانسور لولایی بهران و کیوان فراز نیز مطابق با استاندارد ملی و اروپایی طراحی شده است.

معمولا این درب ها با عرض 60 تا 90 سانتی متر و ارتفاع 2 متر بکار برده می شوند.