تعمیر درب آسانسور | تعمیر انواع درب آسانسور در تهران |

تعمیر درب آسانسور را باید از سرویس کاران با تجربه درخواست کرد. دعوت از سرویس کاران غیر متخصص باعث می شود که به زودی درب آسانسور نیاز به تعمیر پیدا کند. همچنین در نصب انواع درب آسانسور باید دقت کافی داشت. کوچکترین بی احتیاطی در نصب آن ها ممکن است باعث بروز مشکلات بزرگی شود. در شرکت رایا آسانسور انواع درب آسانسور با قیمت های بسیار مناسب به مشتریان ارائه می شود.  قیمت ها با توجه به مدل های مختلف و کارایی درب ها متفاوت می باشد. هممچنین این شرکت با بهره گیری از کادر باتجربه نصب انواع درب آسانسور را بصورت دقیق و حرفه ای انجام می دهد. 

 تعمیر درب آسانسور

درب های آسانسور از دو جنبه ایمنی و تزئینی برخوردار می باشند. نصب دقیق درب آسانسور باعث می شود تا از سقوط افراد و بار جلوگیری شود. درب های آسانسور در دو نوع درب طبقه ( به نسبت تعداد توقف های آسانسور و در محل ورودی کابین به طبقات نصب می شود) و درب کابین ( روی کابین نصب می شود ) در مدل های مختلف ساخته می شوند. درب های آسانسور معمولا لولایی و اتوماتیک می باشند. همانطور که گفته شد در نصب درب آسانسور باید بسیار دقت داشت که به صورت دقیق انجام شود زیرا کمترین بی دقتی موجب زیان های فراوانی خواهد شد. برای نصب درب آسانسور نیز باید حتما از نصابان یا سرویس کاران متخصص کمک کرفت. همچنین استفاده از قطعات ارزان و بی کیفیت در نصب درب باعث می شود تا درب آسانسور زودتر دچار خرابی و فرسودگی شود.

تعمیر درب آسانسور توضیحات

آسانسور وسیله ای است که نیاز به بازرسی مداوم و دقیق افراد متخصص دارد تا از به وجود آمدن مشکلات آسانسور و خرابی آن تا حد زیادی جلوگیری شود. اگر به تمامی قطعات آسانسور به موقع رسیدگی نشود خیلی سریع دچار مشکل و خرابی می شوند. درب آسانسور از جمله قطعاتی است که حتما باید با رعایت نکات ایمنی نصب و بعد از آن به صورت دوره ای سرویس شود. در تعمیر درب های آسانسور نیز باید بسیار دقت داشت . زیرا این قطعه از آسانسور وظیفه سنگین حفاظت از مسافرین و بار داخل کابین را به دوش می کشد . پس باید در تعمیر و نگهداری از آن کوشش کرد. 

تعمیر درب آسانسور

انواع درب آسانسور

درب های آسانسور معمولا لولایی و اتوماتیک می باشند. درب های لولایی شامل یک درب و یک چارچوب ساده است که باعث می شود فضای کمتری از لحاظ عرض اشغال کند. عمده مشکل این درب ها باز شدن 90 درجه ای آن ها نسبت به دیوار است که باعث مسدود شدن راهرو می شود. استفاده از این درب ها برای معلولین و ویلچر سواران و البته افراد سالمند بسیار مشکل است. این درب ها معمولا در آسانسور های ساده و ارزان قیمت بکار می روند.

درب های اتوماتیک آسانسور در مدل های مختلفی تولید می شوند. از جمله این مدل ها می توان مدل سانترال ( از وسط باز شو ) و تلسکوپی ( از بغل باز شو ) را نام برد.

تعمیر درب آسانسور

درب طبقه و درب کابین آسانسور اتوماتیک:

در مدل سانترال این درب ها دو قسمت درب به طور همزمان به هم نزدیک و یا از هم فاصله می گیرند. باز و بسته شدن این درب با سرعت بالایی نسبت به مدل تلسکوپی صورت می گیرد. که این باعث صرفه جویی در زمان می شود و می توان از آن در ساختمان های بزرگ و آسانسور هایی که جنبه حیاتی دارند استفاده کرد. مدل سانترال از نظر ظاهری بسیار جذاب می باشد. در مدل تلسکوپی درب از یک طرف باز شده و همانطور که گفته شد مدت زمان بیشتری نسبت به مدل سانترال برای باز شدن صرف می کند. چارچوب، لته ها، سیل درب، کفشک ها و کنتاکت قطعات یک درب اتوماتیک طبقه هستند. علاوه بر این قطعات درب کابین آسانسور شامل قطعاتی همچون موتور سردرب ، درایو و قرقره ها و تسمه نیز می باشد.

تعمیر درب آسانسور

برخی از عوامل مؤثر در خرابی درب های آسانسور عبارت اند از :

1- بستن درب ها با شتاب زیاد
2- بستن درب های اتوماتیک کابین به صورت دستی
3- اقدام به باز کردن درب های دستی قبل از رسیدن کابین به طبقه ی مورد نظر
4- ضربه زدن به درب ها
5- بی توجهی به تکان ها و صدا های درب آسانسور و عدم اطلاع به شرکت سرویس دهنده

مطمئنا  رفتار نامناسب با درب های آسانسور آن ها را خیلی زود فرسوده کرده

و از عمر مفید آن ها می کاهد. در این صورت به تعمیر و شاید در بعضی مواقع نیاز به تعویض پیدا کنند.

 که این نشانگر بی دقتی افراد در فرهنگ استفاده از آسانسور می باشد. 

اهمیت دعوت از تعمیرکار باتجربه در تعمیرات آسانسور

هر سرویسکار ماهر لازم است که در مورد تعمیرات قطعات آسانسور اطلاعات خود را دائما به روز رسانی نماید.

بسیاری از سرویسکاران آسانسور با  تکنولوژی جدید آشنایی نداشته و اطلاعات

و دانش خود را به روز رسانی نمی کنند

ودر نتیجه به اشتباه رفتاری از خود نشان می دهند که جز صدمه به قطعات آسانسور هیچ دلیل دیگری ندارند.

بنابراین سرویسکاران بایستی هر ساله در دوره های مهارت آموزی شرکت کرده

و دانش خود را با تکنولوژی روز آسانسور منطبق نمایند.

نصب آسانسور نیز نیاز به دانش ، مهارت و سال ها تجربه دارد .آموزش نصب ریل آسانسور اولین گام در آن است.

تعمیر درب آسانسور در تهران

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور با در اختیار داشتن تکنسین های باتجربه و ماهر در زمینه تعمیرات آسانسور ، تعمیرات انواع قطعات آسانسور را به صورت کاملا حرفه ای و سریع و البته با رعایت نکات ایمنی و استاندارد در سراسر شهر تهران انجام می دهد. این شرکت با نصب قطعات با کیفیت و مرغوب از فرسودگی زودهنگام آسانسور های شما جلوگیری می کند. همچنین با استفاده از امکانات روز و دانش تخصصی در زمینه آسانسور ، در کلیه خدمات آسانسور به ویژه تعمیر آسانسور در تهران ،فعالیت گسترده ای داشته و برای بهبود سطح کیفی خدمات کوشا می باشد. 

این مجوعه 24 ساعته در حال پاسخگویی و خدمات رسانی بی وقفه است.

نکات تکمیلی در استفاده درست از درب های آسانسور

به هیچ عنوان از قطعات ارزان و بی کیفیت در نصب و تعمیر درب ها استفاده نکنید.

در استفاده از آسانسور هیچ گونه شئ ای را در لابلای درب ها قرار ندهید.

از تکیه دادن به درب کابین در حال حرکت خودداری کنید.

اگر درب ها نیاز به تعمیر یا تعویض داشتند ،

حتما از یک  سرویس کار متخصص و باتجربه برای خدمات رسانی دعوت کنید. 

شما می توانید خدماتی مانند سرویس آسانسور در تهران ، همچنین خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور در تهران از از مجموعه رایا آسانسور دریافت نمایید.