مراحل نصب آسانسور کششی
مراحل نصب آسانسور کششی | لیست قیمت روز آسانسور

آسانسور دارای انواع مختلفی است که نصب آنها با هم متفاوت است. نصب آسانسور ها باید به صورت مرحله به مرحله انجام گیرد. مراحل نصب آسانسور کششی باید کاملا دقیق و منظم انجام شود. آسانسور کششی در اکثر ساختمان های پر رفت و آمد و با ارتفاع بلند بکار برده می شود. مجموعه رایا آسانسور انواع پک آسانسور وارداتی و ترکیبی را با بهترین قیمت به مشتریان در سراسر کشور ارائه می دهد.

مراحل نصب آسانسور کششی

انجام منظم و صحیح مراحل نصب آسانسور کششی بسیار پر اهمیت است. این آسانسور دارای قطعات زیادی بوده و نصب آنها مستلزم دقت بالایی است. معمولا در یک پک آسانسور کششی بالغ بر 60 نوع قطعه وجود دارد. این قطعات یک به یک نصب شده و آسانسور را تشکیل می دهند.

نصب آسانسور کششی شامل چهار مرحله می باشد.

بعد از ساخت سازه آهنی و در واقع آهن کشی چاه آسانسور، نصاب آسانسور مرحله ی اول از مراحل نصب آسانسور کششی که نصب ریل آسانسور است انجام می دهد.

ریل از قطعات اصلی و مهم آسانسور است که در هدایت کابین و جلوگیری از لرزش های افقی آن نقش مهمی ایفا می کند. ریل ها معمولا به صورت شاخه های 5 متری با مقاطع مختلف (T5 T9 T16) با توجه به ارتفاع، سرعت و ظرفیت آسانسور ها بکار برده می شود.

ریل ها توسط قطعاتی به نام پشت بند، براکت و لقمه به صورت موازی نسبت به هم در چاه آسانسور نصب می شوند.

ریل ها باید دارای سطحی صاف و بدن پیچ و تاب باشند. 

مراحل نصب آسانسور کششی ، توضیحات

بعد از مرحله نصب ریل، نوبت به مرحله دوم یعنی نصب درب طبقات آسانسور می رسد.

توجه داشته باشید که این مراحل باید با دقت بالا و تخصصی و البته پشت سرهم انجام شود.

درب طبقات بر روی محل ورودی کابین به طبقات نصب می شود.

با نصب این قطعه امنیت برای کارکنان و نصابان ایجاد شده و از سقوط آنان به چاه جلوگیری خواهد شد. بنابراین این قطعه باید دقیقا سر جای خود و به صورت صحیح نصب شود.  مکانیزم درب های آسانسور با هم متفاوت است. درب آسانسور به صورت درب لولایی (ساده) و درب اتوماتیک (سانترال، تلسکوپی، آکاردئونی و …) تولید می شود.

درب نیز همچون ریل از قطعات اصلی آسانسور به شمار می رود.

مراحل نصب آسانسور کششی با دیگر آسانسور ها تفاوت دارد. بعد از نصب درب، نصب قطعات مکانیکال و بعد از آن نصب و راه اندازی قطعات الکتریکال صورت می گیرد. این مراحل باید به نوبت انجام شود. 

با توجه به راهنمای خرید آسانسور می توان از مشخصات کامل آسانسورها مطلع شد.

مراحل نصب آسانسور کششی

آسانسور کششی

آسانسور کششی در بیشتر ساختمان ها استفاده می شود. این آسانسور شامل سه نوع گیربکس، گیرلس و روملس می باشد. نوع گیربکسی آن از موتور گیربکس دار برای تدمین نیروی حرکتی استفاده کرده

و نوع گیرلس آن از موتور بدون گیربکس یا همان موتور گیرلس برای حرکت بهره می برد.

اما آسانسور روملس به معنی آسانسور بدون موتور خانه یا MRL است.

در مواقعی که فضای کافی برای ساخت موتور خانه وجود نداشته باشد از این نوع آسانسور آستفاده می شود. در آسانسور روملس یک فضای کوچک در چاه آسانسور برای موتور در نظر گرفته می شود.

به دلیل استفاده از قطعات مختلف در نصب آسانسور کششی عیب یابی از آن مشکل می باشد. اما به لحاظ کارایی و قیمت بسیار به صرفه می باشد. 

مراحل نصب آسانسور کششی و تعمیرات آسانسور در غرب تهران را به متخصصین باتجربه رایا آسانسور بسپارید.

مراحل نصب آسانسور های کششی

 

نصب قطعات مکانیکال، موتور، گاورنر، سیم بکسل و …

در مرحله سوم از مراحل نصب آسانسور کششی به نصب قطعات مکانیکال که مهمترین آنها موتور، سیم بکسل، گاورنر و … می باشدف پرداخته می شود. از دیگر قطعات مکانیکال آسانسور کششی می توان به:

  • فلکه هرزگرد
  • قلاب سربکسل
  • وزنه بتنی
  • کابین
  • کرپی
  • گارد سیم بکسل
  • لاستیک زیر موتور و پیچ موتور

اشاره نمود.

تک تک این قطعات به نوبت و در محل مورد نظر نصب می شوند. نکته ای که در مراحل نصب آسانسور کششی مهم است، دقت و تخصص است. نصابان متخصص و باتجربه با سرعت بالا و کاملا دقیق قطعات را یکی پس از دیگری نصب می کنند.

موتور قلب آسانسور تلقی شده و باید به دقت نصب شود. محل نصب این قطعه موتورخانه است. اما اگر در آسانسورهای کششی روملس به دلیل نبود موتورخانه، موتور در فضای کوچکی در چاه آسانسور نصب می شود. موتور آسانسور به صورت تک سرعته3VF و دوسرعته AC2 ساخته می شوند.

مراحل نصب آسانسور های کششی

در موتور آسانسور که یک موتور القایی یا آسنکرون می باشد، کنترل دور توسط اینورتر های ولتاژ و فرکانس ( درایوها ) انجام می شود. 

  • موتور آسانسور ساسی ایتالیا و اسپانیا
  • موتور آسانسور مونتاناری ایتالیا
  • موتور آسانسور زیلابگ آلمان
  • موتور آسانسور جم ایتالیا
  • موتور آسانسور ویتور آلمان
  • موتور آسانسور ایتال گیرز ایتالیا

از نمونه موتور های آسانسور وارداتی رایج در بازار می باشند.

دقت در نصب موتور یک اصل مهم در مراحل نصب آسانسور کششی است.

  • موتور آسانسور بهران
  • موتور آسانسور پرگاس
  • موتور آسانسور یاران
  • موتور آسانسور الکمپ
  • موتور آسانسور الکو

نیز از جمله موتور های تولید داخل هستند.

مراحل نصب آسانسور کششی

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور تمامی مراحل نصب آسانسور کششی را با تکیه بر دانش فنی و مهارت بالای تکنسین های متخصص و زبده به صورت مرحله به مرحله و منظم به انجام می رساند.

یکی از ویژگی های خدماتی این مجموعه آموزش نیروهای خود در بخش های خدمات رسانی است. رایا با برگزاری جلسات آموزشی و پرورش دانش و مهارت و تجربه نیروهای خود توانسته پیشرفته ترین خدمات آسانسور را در این چند سال اخیر به مشتریان ارائه دهد.

رضایتمندی 94 درصدی مشتریان دلیل محکمی برای اثبات این ادعا است.

نصب، سرویس و نگهداری، تعمیرات، بازسازی، طراحی و ساخت کابین و … از جمله خدمات این مجموعه است که کاملا تخصصی و با رعایت نکات ایمنی و استاندارد ها صورت می گیرد. رایا بهترین شرکت نگهداری آسانسور در تهران شناخته شده است.

نصب و راه اندازی قطعات الکترونیکال، تابلو فرمان، تراول کابل و …

نصب قطعات الکترونیکال مرحله آخر از مراحل نصب آسانسور کششی است. این قطعات شامل تابلو فرمان، تراول کابل، شالتر، شاسی، درب کابین، تابلو سه فاز، میکروسوییچ اورلود، سنسور، سیم آسانسور، چراغ تونلی، کلید قارچی استپ، پریز روکار، دیکتاتور و … می باشد.

نصب این قطعات از حساسیت بالایی برخوردار است.

تخصص و مهارت و البته دقت در نصب قطعات الکترونیکال امری ضروری است.

این قطعات باید با دقت بالا تنظیم شده تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. تابلو فرمان آسانسور را می توان فرمانده این قطعات دانست. چرا که این قطعات تحت امر تابلو فرمان فعالیت می کنند.

تابلو فرمان با پردازش کلیه اطلاعات آسانسور و انتقال آن از طریق تراول کابل به کابین فرمان های مهمی به آسانسور می دهد. لذا باید در نصب این قطعه دقت نمود. باید دانست که نوع و برند این قطعات در قیمت روز آسانسور تأثیر مستقیم دارد.

  • تابلو فرمان آسانسور پار
  • تابلو فرمان آسانسور آریان
  • و تابلو فرمان آسانسور آرمان فراز

از نمونه تابلو های کنترل آسانسور ساخت داخل است که بسیار با کیفیت می باشند.

نصب آسانسور کششی گیرلس

آسانسور گیرلس آسانسوری است : در آن از موتور بدون گیربکس استفاده می شود.این گونه آسانسورها دارای مزایایی هستند.که آن ها را متمایز از آسانسورهای گیربکس دار می نماید.آسانسور کششی گیرلس به دو صورت با موتورخانه و بدون موتورخانه (آسانسور روملس) نصب و استفاده می‌شود. البته آنچه باعث برتری این نوع موتورها می‌شود کارایی و بازدهی آن است که سبب می‌شود مصرف انرژی کاهش چشمگیری داشته باشد. در حالت کلی پیشنهاد می‌گردد برای آسانسورهایی که نیازمند سرعت بالاست. از موتورهای گیرلس استفاده شود.گفتنی است : مراحل نصب آسانسور کششی گیربکس دار و بدون گیربکس تقریبا مشابه است.

نصب سریع تر آسانسور گیرلس

 در آسانسور گیرلس بدلیل فقدان گیربکس از لحاظ حجم کوچک تر از موتورهای گیربکسی می باشد .و طبیعتا باعث نصب سریع تر آسانسور می شود. و هزینه سرویس و تعمیرات آسانسور را به کمترین حالت می رساند. و همین مشخصات باعث می شود که موتور گیرلس آسانسور برای ساختمان‌های اداری و یا ساختمان‌های مسکونی پرترافیک بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد.گفتنی است : دور موتورهای بدون گیربکس 150 دور در دقیقه است.در صورتی که دور موتورهای گیربکس دار 1500 دور در دقیقه است.و به همین دلیل است.که موتورهای بدون گیربکس هرگز داغ نمی کنند.و نیازی به فن خنک کننده برای آن ها نیست.