راهنمای خرید آسانسور
راهنمای خرید آسانسور | لیست قیمت روز آسانسور 402 |

انتخاب یک شرکت معتبر به عنوان راهنمای خرید آسانسور و نصب آن یک امر بسیار مهم تلقی می شود. امروزه شرکت های بسیاری در حوزه صنعت آسانسور در کشور فعالیت می کنند. این شرکت ها با ارائه خدمات آسانسور سعی در راهنمایی مشتریان در خرید آسانسور مناسب دارند. در انتخاب آسانسور باید دقت کامل داشت. مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با ارائه مشاوره فنی رایگان این امکان را به خریداران می دهد تا بهترین آسانسور را انتخاب نمایند.

راهنمای خرید آسانسور

به جرأت می توان گفت که آسانسور یکی از الزامات ساختمان ها محسوب می شود. چرا که این روز ها بدون آسانسور نمی توان در ساختمان ها تردد کرد. انتخاب و خرید آسانسور مستلزم دقت بالایی است. برای اینکار باید یک سری موارد را بررسی کرد.

بررسی ظرفیت و ارتفاع آسانسور و این که به طور متوسط برای چه ظرفیتی در هر بار نیاز به نصب آسانسور می باشد، ضروری است. عدم توجه به این موارد می تواند موجب عدم تناسب آسانسور به ساختمان شده و سبب مشکلات بدتر شود.

بهتر است از یک شرکت خدمات دهنده آسانسور به عنوان راهنمای خرید آسانسور کمک گرفته شود.

با راهنمایی این شرکت ها می توان به آسانسور دلخواه و ایده آل دست یافت.

راهنمای خرید آسانسور ،توضیح

نصب آسانسور در تمامی ساختمان های بالای سه طبقه ضروری است. اما چگونه می توان یک آسانسور مناسب انتخاب نمود؟

برای اینکار بهتر است به یک راهنمای خرید آسانسور معتبر همچون نمایندگی رایا آسانسور مراجعه نمایید.

باید دانست که آسانسور باید با ساختمان تناسب داشته باشد.

مثلا ساختمانی که با تجهیزات و مصالح عالی و باکیفیت ساخته شده است، نیازمند یک آسانسور باکیفیت و مرغوب می باشد. باید توجه داشت که در یک ساختمان مسکونی همه ی ساکنین از آسانسور استفاده می کنند و این یعنی آسانسور یک وسیله ضروری برای آنها است.

بنابراین اگر آسانسوری انتخاب و نصب شود که به لحاظ ظاهری زیبا و جذاب باشد اما از لحاظ فنی دارای کیفیت نباشد، مطمئنا همیشه دچار مشکل شده و توقف طولانی خواهد داشت و این اصلا به نفع ساکنین نیست.

علاوه بر انتخاب آسانسور برای ساختمان مسکونی ممکن است در انتخاب آسانسور برای ساختمان های اداری، تجاری و … نیز این سؤال در ذهن خریداران ایجاد شود که باید به چه نکاتی توجه نمود. به طور کلی باید ظرفیت و تعداد طبقات ساختمان ها در انتخاب و خرید آسانسور بررسی شود تا بتوان به آسانسور مناسب دست یافت.

راهنمای خرید آسانسور

باید از راهنمای خرید آسانسور یا همان شرکت های معتبر کمک گرفت.

معمولا شرکت های آسانسوری به مشتریان خود لیست قیمت آسانسور را ارائه داده و آنان را علاوه بر قیمت ها از مشخصات کامل آسانسور ها نیز آگاه می کنند.

توجه به گواهینامه ها، مدارک، اعتبار و رزومه کاری شرکت ارائه دهنده خدمات مورد نظر ضروری است.

همچنین باید تمامی مشخصات فنی آسانسور ها را بررسی نمود.

انتخاب آسانسور به لحاظ نوع سیستم

بیشتر آسانسور ها دارای سیستم کنترل سرعت یا درایو 3VF می باشند. برای عموم خریداران آسانسور تنها اینکه آسانسور دارای سیستم کنترل سرعت باشد کافی است اما باید دانست که این سیستم ها باهم متفاوت اند.

معمولا در آسانسور هایی با سرعت یک متر بر ثانیه و با موتور هایی با قدرت ۹ کیلووات از تابلو فرمان هایی استفاده می شود که دارای سیستم Open Loop می باشند. ویژگی بارز این سیستم این است که هیچ گونه اطلاعاتی همانند سرعت موتور به درایو برگردانده نمی شود.

در حقیقت سرعت موتور را خود درایو به واسطه ی اطلاعاتی همچون مشخصات جریان و ولتاژ و اختلاف فازهای بین آن ها انجام می شود. در این جا چون درایو کنترل دقیقی روی حرکت موتور ندارد، حرکت کابین آسانسور معمولا با لرزش همراه است.

با کمک راهنمای خرید آسانسور درمی یابیم که در سیستم Close Loop کلیه اطلاعات موتور توسط انکودر به درایو متصل می شود.

درایو هم تمامی پالس های الکتریکی که از انکودر دریافت می کند را پردازش نموده

و در این صورت کنترل دقیق تری بر روی حرکت موتور دارد که این سبب حرکت بسیار نرم کابین می شود. 

از لیست قیمت آسانسور رایا آسانسور غافل نشوید.

اطلاعات لازم برای خرید آسانسور

برای خرید آسانسور، شما می‌توانید با شرکت‌های تولید کننده آسانسور تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید. قبل از خرید، بهتر است ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید. و با مشاوران و کارشناسان آسانسور مشورت کنید تا بهترین نوع آسانسور را برای محیط خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از وبسایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین نیز برای خرید آسانسور استفاده کنید، اما در این صورت بهتر است از شرکت‌های معتبر و با سابقه خرید کنید و قبل از خرید به دقت شرایط و قوانین خرید را مطالعه کنید.

راهنمای کامل خرید آسانسور

کیفیت آسانسور

کیفیت یکی از مهمترین نکاتی است که باید در انتخاب آسانسور از آن مطمئن شد. اما چه مواردی در کیفیت آسانسور نقش دارند؟ کیفیت قطعات و کیفیت نصب آسانسور از موارد تعیین کننده کیفیت کلی آسانسور است. مطمئنا با استفاده از قطعات مناسب و باکیفیت می توان صاحب آسانسور ایده آلی شد.

البته باید دانست که وجود قطعات باکیفیت کافی نیست بلکه نصب صحیح و دقیق آنها است که کیفیت کارکرد آسانسور را بالا می برد. استفاده از سیستم هایی همچون سیستم ایمنی، سیستم نجات اضطراری و … در بالا بردن کیفیت آسانسور نقش بسزایی دارد.

انتخاب قطعاتی همچون کابین آسانسور مرغوب در قیمت آسانسور تأثیر مستقیم دارد. با توجه به راهنمای خرید آسانسور اگر از کابین آسانسور استیل استفاده شود، کیفیت آسانسور بالا رفته

و به اعتقاد متخصصین 20 درصد در قیمت آسانسور تأثیر گذار خواهد بود.

استفاده از قطعات وارداتی به دلیل داشتن کیفیت بالا نسبت به تولیدات داخلی

نیز در بالابردن کیفیت و قیمت آسانسور نقش مهمی دارد.

راهنمای کامل خرید آسانسور

راهنمای خرید آسانسور

در انتخاب و خرید آسانسور باید از ریزترین قطعات همچون پیچ و مهره ها تا درشت ترین آنها مانند موتور، کابین تابلو فرمان و … را باید به لحاظ کیفیت، اصالت، استاندارد و قیمت بررسی نمود. زیرا همه ی قطعات در میزان کیفیت و نوسان قیمت آسانسور نقش دارند.

و ممکن است اختلاف 15 تا 20 درصدی قیمت ایجاد کنند.

بنابراین تمامی قطعات را باید به دقت انتخاب و از مشخصات کامل آنها آگاه شد.

در خرید آسانسور باید هوشیار بوده و قیمت ها را به صورت روزانه استعلام نمود.

با کمک راهنمای خرید آسانسور یا همان شرکت های دارای مجوز

می توان خرید مناسب و مقرون به صرفه ای داشت.

با مراجعه به نمایندگی رایا آسانسور می توانید از قیمت آسانسور تک فاز و دیگر آسانسور ها مطلع شوید.

انواع آسانسور

همانطور که می دانید آسانسور ها در انواع مختلفی ساخته می شوند.

  • آسانسور کششی
  • آسانسور هیدرولیک
  • آسانسور مغناطیسی
  • آسانسور وینچی

در ایران بیشتر از آسانسور کششی و هیدرولیک استفاده می شود.

قبل از خرید از کیفیت و قیمت آسانسور ها مطمئن شوید.

راهنمای خرید آسانسور به شما می گوید که:

آسانسور های کششی خود به سه دسته تقسیم می شود.

  • آسانسور گیربکس دار
  • آسانسور بدون گیربکس (گیرلس)
  • آسانسور روملس

مکانیزم و قیمت این آسانسور ها با هم متفاوت است.

با توجه به راهنمای خرید آسانسور می توان آسانسور استاندارد و مناسبی انتخاب نمود.

آسانسور کششی گیربکس دار

در این نوع از آسانسور از موتورهای گیربکس دار به عنوان نیروی محرکه لازم برای حرکت آسانسور استفاده می شود. این آسانسورها توانایی حرکت با سرعت ۱.۷ تا ۲.۵ متر بر ثانیه را دارند و ظرفیتی معادل ۱۳۶۰۰ کیلوگرم دارند.(کابین آسانسور به علاوه افراد داخل آن). برای راهنمای خرید آسانسور آسانسور کششی گیربکس دار برای ساختمان های کوتاه و نیمه مرتفع مناسب است زیرا نهایتا تا ۷۶ متر را می توانند طی کنند.

 آسانسور کششی بدون گیربکس

این گونه آسانسورها فاقد گیربکس هستند.و از مزایایی برخوردار هستند.که آن ها را متمایز از آسانسورهای گیربکس دار می نماید.از این آسانسورها می توان برای سرعت های بالا ، ساختمان های مرتفع و پرترافیک استفاده نمود.در این نوع آسانسور سیم بکسل به بالای کابین آسانسور متصل می شود .و سر دیگر سیم بکسل نیز به منظور حفظ تعادل و هم چنین ایجاد حرکت به وزنه تعادل وصل می گردد.آسانسور های بدون گیربکس در فضاهای کوچک و فضای فاقد موتورخانه نیز قابلیت نصب دارند.ضمن این که از بازدهی و راندمان بالایی برخوردار هیتند.و میزان انرژی کمتری را نسبت به آسانسور های گیربکس دار مصرف می نمایند.