لیست قطعات آسانسور | فروش اینترنتی قطعات آسانسور

لیست قطعات آسانسور اطلاعات مطلوبی در اختیار سازندگان ساختمان ، نصابان آسانسور و استفاده کنندگان از خدمات اسانسور قرار می دهد.به طوری که با تعداد قطعات مورد استفاده در آسانسور ، مراحل نصب و راه اندازی ، برند قطعات و سایر موارد آشنایی پیدا نمایند. در نهایت منجر به یک خرید مناسب از یک شرکت معتبر گردد.مجموعه فنی مهندسی رایا اسانسور این لیست را در اختیار سازندگان ساختمان قرار می دهد.

لیست قطعات آسانسور

بسیاری از سازندگان ساختمان برای نصب و راه اندازی آسانسور به اطلاعاتی نیازدارند.تا بتوانند با قیمت مناسب و کیفیت بالا قطعات مورد نیاز در آسانسور را تهیه نمایند.لیست قطعات آسانسور شامل صفر تا صد قطعات آسانسور و شامل سه مرحله است.در مرحله اول درب و ریل آسانسور پیش بینی شده است.در مرحله دوم قطعات مکانیکال آسانسور و در مرحله آخر قطعات راه اندازی پیش بینی شده است.به طوری که سازندگان ساختمان می توانند در صورت کمبود موجودی نسبت به خرید یک مرحله اقدام نمایند.

لیست قطعات آسانسور توضیحات

مرحله اول لیست قطعات آسانسور شامل درب و ریل است.

ریل و متعلقات آسانسور   ریل و متعلقات شامل براکت ، لقمه و پیچ و مهره
درب طبقات آسانسور  درب لولایی ، اتوماتیک

لیست قطعات آسانسور

در آسانسور ریل ها به صورت جفت به فروش می رسند .برای وزنه تعادل از ریل تی5 و برای کابین از ریل تی9 استفاده می گردد.تعداد ریل های مورد استفاده در آسانسور نسبت به تعداد توقف و ارتفاع ساختمان مورد محاسبه قرار می گیرند.باید به این نکته توجه نمود ریل هایی که کیفیت مناسبی ندارند،باعث لرزش های متناوب قابل حس در کابین آسانسور می شوند.برخی از برندهای مطرح در زمینه ریل آسانسور شامل ریل آسانسور مونته فرو ایتالیا ، ریل آسانسور سوپر ساورا اسپانیا ، ریل آسانسور مارازی ایتالیا و سایر موارد است.

علاوه بر نصب ریل در این مرحله نصب درب طبقات نیز صورت می گیرد.در کشور برای آسانسور از دو نوع درب استفاده می گردد.درب آسانسور لولایی و درب آسانسور اتوماتیک 

باید به این نکته توجه نمود زمانی که از درب طبقه لولایی استفاده می گردد.برای درب کابین از درب نیمه اتوماتیک استفاده می گردد.و زمانی که از درب طبقه اتوماتیک استفاده می گردد.درب کابین نیز بایستی اتوماتیک باشد.برخی از برندهای درب اتوماتیک در کشور شامل درب آسانسور حریری ، درب آسانسور یاران ، درب آسانسور پارسیان سیستم رو ، درب اسانسور آریان سیستم رو   و درب آسانسور صدرا است.

لیست قطعات آسانسور

مرحله دوم لیست قطعات آسانسور مکانیکال آسانسور است.

 

موتور آسانسور  داخلی ، وارداتی 
گاورنر آسانسور   ترمز ایمنی آسانسور شامل فلکه بالا و فلکه پایین
فلکه هرزگرد  قرقره ای برای انتقال حرکت موتور و حرکت به سیم بکسل
قلاب سربکسل  نسبت به تعداد شیار فلکه محاسبه می گردد تعداد شیار ضربدر ۲
سیم بکسل آسانسور  معمولا نمره ۱۰ و ۶ مورد استفاده قرار می گیرد
وزنه بتنی گالوانیزه  برحسب کیلوگرم- بسته به ظرفیت کابین محاسبه می گردد
کرپی مورد استفاده در لیست قطعات آسانسور معمولا نمره ۱۰ و ۶ مورد استفاده قرار می گیرد
لاستیک زیر موتور و پیچ موتور  به تعداد ۴ عدد مورد نیاز است
گارد گاورنر  جهت حفاظت از گاورنر
کابین آسانسور  ام دی اف استیل ، فرمیکا ، تمام استیل 

لیست قطعات آسانسور

موتور آسانسور اصلی ترین قطعه مکانیکال در لیست قطعات

در مرحله مکانیکال است که موتور آسانسور یکی از اصلی ترین قطعات آسانسور مورد نصب وراه اندازی قرار می گیرد.باید دانست نیروی محرکه لازم برای جابجایی کابین آسانسور توسط موتور آسانسور تامین می شود.البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در آسانسورهای کششی همه ی نیروی لازم برای جابجایی کابین توسط موتور تامین نمی شود؛ بلکه بخشی از این نیرو توسط وزن کادر وزنه تامین می گردد.بسیاری از سازندگان ساختمان در ابتدا اقدام به خرید موتور آسانسور می نمایند دلیل این امر نیز بهای تمام شده بالای موتور آسانسور است.که تقریبا یک سوم قیمت یک پکیج آسانسور است.

برندهای موتور گیربکس وارداتی موجود در کشور شامل موتور آسانسور ساسی ایتالیا ، موتور آسانسور ساسی اسپانیا ، موتور آسانسور الکمپ ، جم ، ایتال و مونتاناری هستند.برندهای موتور بدون گیربکس وارداتی موجود در کشور شامل موتور گیرلس زیلابگ آلمان ، موتور گیرلس سیکور ایتالیا ، موتور گیرلس بلو لایت ، موتور گیرلس ویتور و موتور گیرلس ساسی ایتالیاست.

برندهای موتور گیربکس تولید شده در داخل کشور شامل موتور آسانسور بهران ، موتور آسانسور پرگاس ، موتور آسانسور یاران ، الکمپ تبریز و موتور گیربکس الکو است.

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور در امر فروش لیست قطعات آسانسور پیشگام بوده و آموزش تعمیر موتور آسانسور به پرسنل را در دستور کار قرار داده است.این مجموعه  دارای واحد سرویس آسانسور در تهران است.

مرحله سوم لیست قطعات آسانسور شامل قطعات راه اندازی آسانسور است.

تراول کابل آسانسور ارتباط دهنده بین تابلو فرمان آسانسور و کابین 
بافر پلی اورتان آسانسور  ضربه گیر و به صورت یک جفت
شالتر دور انداز پروانه ای جلوگیری از عبور کابین از حد بالا و پائین ، به صورت یک دست
درب کابین آسانسور  به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک
شاسی آسانسور  پنل احضار برای طبقات و کابین آسانسور 
تابلو سه فاز  عاملی برای انتقال برق سه فاز به دیگر تجهیزات آسانسور
میکروسوییچ اورلود  به صورت معمولی و دیجیتال
علائم استاندارد  علایم مورد استفاده در آسانسور-در هر آسانسور یک مورد کافی است
بست تراول کابل  بست مورد استفاده در تراول کابل آسانسور
سنسور آسانسور  به صورت آهنربایی ، پلاستیکی ، فلزی
سیم آسانسور مورد استفاده در لیست قطعات آسانسور  شامل سیم نمره ۴ ، نمره ۷۵  و سیم ۶ زوج
روغندان   قطعه ای کوچک بر روی کابین آسانسور- معمولا یک جفت
چراغ تونلی  به صورت ساده و ال ای دی – نسبت به ارتفاع محاسبه می گردد
کلید قارچی  به تعداد سه عدد برای آسانسور مورد نیاز است
پریز روکار ،بست کمربندی  در آسانسور به تعداد یک عدد کافی است
لوله خرطومی  به صورت کلاف
نوار چسب  نسبت به پکیج آسانسور
داکت  داکت ۳ و داکت ۹
دیکتاتور ، فنردرب ، قفل درب  در صورتی که درب لولایی مورد استفاده قرار گیرد.
تابلو فرمان آسانسور و  سیستم نجات اضطراری آسانسور  به صورت ۳VF  و AC2

تابلو فرمان اصلی ترین قطعه راه اندازی در لیست قطعات

در مرحله راه اندازی و قطعات الکتریکی آسانسور است که تابلو فرمان آسانسور به عنوان یکی دیگر از قطعات مهم اسانسور مورد نصب قرار می گیرد. تابلو فرمان طوری طراحی شده که کنترل حرکت کابین و نیز اعلام وضعیت های مختلف را انجام می دهد.در ایران چند شرکت معتبر و مطرح در زمینه تولید و فروش تابلو فرمان وجود دارد که برخی از آن ها شامل تابلو فرمان آسانسور پار ، تابلو فرمان آسانسور آریان ، آرمان فراز ، السا و داتیس را می توان نام برد.مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور نمایندگی فروش برندهای معتبر تابلو فرمان در کشور را در اختیار دارد.و آموزش تابلو فرمان آسانسور را در اولویت قرار می دهد.