قیمت پولی آسانسور
قیمت پولی آسانسور | لیست قیمت روز قطعات آسانسور

قیمت پولی آسانسور  براساس نوع موتور گیربکس و تعداد شیارهای آن قابل تعیین است.نسبت به قیمت روز آسانسور قیمت پولی آسانسور نیز تغییر می کند.پولی آسانسور در قسمت موتورخانه آسانسور قرار گرفته و به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهد و دچار سایش می گردد.پولی آسانسور شامل پولی هرزگرد آسانسور و پولی اصلی فلکه موتور است.

قیمت پولی آسانسور

در اصطلاح آسانسور پولی همان فلکه آسانسور است .در آسانسور از دو نوع فلکه یا پولی استفاده می گردد.

1- پولی یا فلکه هرزگرد آسانسور

پولی هرزگرد آسانسور همان قرقره ای است که برای جابه جایی و انتقال قدرت موتور به سیم بکسل مورد استفاده قرار می گیرد.

2- پولی یا فلکه اصلی موتور آسانسور

این فلکه بر روی موتور آسانسور قرار می گیرد و مانند فلکه هرزگرد عاملی است برای انتقال قدرت موتور به سیم بکسل

قیمت پولی آسانسور توضیحات

در ساختمان ها پولی آسانسور در قسمت موتورخانه آسانسور قرار می گیرد.قیمت پولی هرزگرد بسته نوع آلیاژ به کار رفته ، کیفیت ، تعداد شیار و سایر موارد تعیین می گردد.پولی اصلی موتور آسانسور نیز براساس نوع موتور آسانسور ، برند موتور ، کیفیت و تعداد شیار تعیین می گردد. باید این نکته را در نظر گرفت که فلکه اصلی موتور یکی از اصول اساسی سیستم تعلیق آسانسور می باشد.وقیمت آن بسته به عواملی قابل تغییر است.

قیمت پولی آسانسور

قیمت پولی آسانسور بازرگانی رایا آسانسور

بازرگانی رایا آسانسور با توجه به این که در واردات و نمایندگی برخی از برندهای معتبر قطعات آسانسور نقش داشته ، اقدامات مطلوبی را در جهت فروش این قطعات با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب انجام داده است.این مجموعه در جهت ارائه خدمات آسانسور از صفر تا صد پیشگام بوده و با بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص خدماتی چون تعویض تراول کابل آسانسور ، تعویض سیم بکسل ، تعویض و نصب پولی آسانسور ، تعویض و نصب تابلو فرمان و سایر خدمات را به انجام می رساند.

به عنوان مثال تعمیر آسانسور غرب تهران

نگهداری آسانسور غرب تهران و سایر مناطق

نصب ، تعویض و قیمت روز پولی آسانسور نیز جزء خدمات این مجموعه بوده و مشتریان عزیز می توانند قیمت روز این قطعه و سایر قطعات را از مجموعه استعلام نمایند.این مجموعه دارای نمایندگی چندین برند معتبر به شرح زیر است.

نمایندگی فروش موتور آسانسور آلبرتو ساسی

نمایندگی فروش موتور آسانسور بهران

قیمت پولی آسانسور

نصب صحیح پولی آسانسور

همانطور که گفته شد در آسانسور از دو پولی یا فلکه استفاده می گردد.

یکی فلکه اصلی موتور و یکی فلکه هرزگرد

علت آن نیز به این خاطر است که اگر از دو فلکه اصلی استفاده گردد :

دو فلکه اصلی حجم زیادی را اشغال کرده و قطعا مقرون به صرفه نخواهد بود.

لذا از دو فلکه کوچکتر، یکی برای گیربکس و یکی برای فلکه هرز گرد استفاده می شود.

که بدین ترتیب فاصله بین کابین و وزنه تعادل فراهم میگردد.

نصب این دو فلکه بسیار حساس بوده و مستلزم استفاده از تعمیرکاران متخصص و با سابقه است. چنانچه نصب این دو فلکه و سیم بکسل به صورت تراز انجام نگیرد باعث خوردگی و سایش این دو فلکه و کاهش عمر مفید آن خواهد گردید.

شما عزیزان می توانید قیمت روز قطعات آسانسور مانند پولی آسانسور ، قیمت موتور آسانسور ایرانی یاران و سایر قطعات را از مجموعه رایا آسانسور استعلام نمایید.یا از جدول انتخاب موتور آسانسور استفاده نمایید.

قیمت پولی آسانسور

 متعادل کردن فاصله کابین و قاب وزنه توسط پولی آسانسور

در مورد پولی هرزگرد این نکته بسیار مهم است که چون در پولی هرزگرد شیارها نقش کشش ندارند و فقط برای هدایت سیم بکسل ها استفاده می شوند و در واقع نیروی کششی ایجاد شده بوسیله فلکه گیربکس متناسب با کاهش یا افزایش زاویه پیچش زاویه ای که سیم بکسل ها بدور فلکه گیربکس می پیچند، کاهش یا افزایش می یابد بنابراین می توان متوجه شد که استفاده از فلکه هرز گرد، نیروی کششی فلکه گیربکس را کاهش می دهد .در نتیجه فاصله بین کابین و قاب وزنه متعادل می گردد.باید دانست در صورتی که این فاصله به طور صحیح رعایت نگردد کابین آسانسور دچار لرزش می گردد.

 علت هم راستا و هم جهت بودن پولی هرزگرد و پولی اصلی موتور

باید به این نکته توجه نمود فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد بایستی هم راستا و هم جهت باشند.

دلیل آن نیز این است که نیروی کششی لازم توسط فلکه اصلی موتور ایجاد گردد.

بنابراین محل نصب فلکه هرز گرد بسیار مهم است.

بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور بر این باورند که حداقل میزان زاویه پیچش بدور گیربکس، صد و پنجاه درجه است.باید دقت شود این زاویه بایستی به طور صحیح در نصب فلکه رعایت گردد.پس بنابراین انجام این کار نیاز به سال ها تجربه نصب آسانسور و تخصص در این زمینه دارد.

قیمت تعویض پولی آسانسور

فلکه اصلی موتور به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و دچار ساییدگی می گردد.و بایستی توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور تعویض گردد.تعویض به موقع این فلکه بسیار مهم بوده چرا که باعث خوردگی سیم بکسل نیز می گردد و در صورت عدم تعویض به موقع خسارات مالی بیشتری به بار می آورد.قیمت تعویض پولی آسانسور پس از بازدید از محل و ثبت دقیق مشاهدات توسط شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور مشخص می گردد.به صورتی که پیش فاکتور شامل قیمت فلکه آسانسور و اجرت نصب برای کارفرما فرستاده می گردد.پس از تایید کارفرما اقدامات لازم جهت تعویض پولی آسانسور انجام می گیرد.

علت خوردگی شیارهای پولی اصلی موتور

یکی از مهم ترین دلایل آن هم جهت و هم راستا نبودن سیم بکسل هاست .

اگر سیم بکسل ها در یک راستا قرار نگیرند:

به یک سمت کشیده شده و باعث می گردد سیم بکسل ها به دور خودشان در حال چرخش باشند.

قطعا این امر باعث می گردد شیار های سیم بکسل و فلکه اصلی موتور دچار ساییدگی گردند.باید به این نکته توجه نمود قطر سیم بکسل بایستی متناسب با سایز شیارهای فلکه اصلی موتور باشد.اگر سایز سیم بکسل بیشتر از سایز شیار باشد باعث خوردگی سیم بکسل می شود. همچنین اگر سایز سیم بکسل کمتر از سایز شیار فلکه موتور باشد نیز باعث سر خوردگی سیم بکسلها و خوردگی آنها می شود.

سیم بکسل ها بایستی به صورت یکسان بریده شود و نوع سیم بکسل نیز یکسان باشد.

یعنی باید به تناسب تعداد از هر دو نوع سیم بکسل راستگرد یا چپ گرد استفاده گردد.

جنس آلیاژ  فلکه اصلی موتور نیز بسیار مهم است و بایستی از آلیاژ مرغوب استفاده شود.برخی لرزش ها و ارتعاشات غیر عادی سیم بکسلها نیز باعث خوردگی پولی اصلی موتور می گردد.جنس نامرغوب سیم بکسل ها نیز دلیل دیگری برای خوردگی فلکه موتور و سیم بکسلها می باشد.

باید دانست:

نصب صحیح و تعویض به موقع پولی آسانسور عاملی برای کم کردن هزینه هاست .