سرویس آسانسور پیروزی
سرویس آسانسور پیروزی |هزینه سرویس آسانسور در تهران|

شهر تهران یکی از پر جمعیت ترین شهرهای کشور است. در این شهر نصب آسانسور امری ضروری است. پیروزی یکی از مناطق مهم در کلانشهر تهران است که نصب آسانسور در آن به تعداد بالایی صورت گرفته است. سرویس آسانسور در پیروزی یک امر مهم و لازم در این منطقه محسوب می شود. سرویس آسانسور در این منطقه توسط شرکت های متعددی در جهت جلوگیری از خرابی مکرر آسانسور ها صورت می گیرد.

سرویس آسانسور پیروزی

پیروزی یکی از مناطق قدیمی شهر تهران است. این منطقه در شرق تهران واقع شده که بعد از احداث بزرگراه ها و ساخت ساختمان های مختلف به یکی از پر جمعیت ترین مناطق شهر تهران تبدیل شده است. وجود آسانسور در ساختمان های پیروزی به سرعت رفت و آمد مردم در این منطقه افزوده است. 70% ساختمان های پیروزی نوساز بوده و دارای آسانسور می باشند. از این رو سرویس آسانسور در پیروزی نقش مهمی در سلامت آسانسور ها و عملکرد ایده آل آنها خواهد داشت. با انجام به موقع سرویس آسانسور می توان تا چندین سال بدون نگرانی از آنها استفاده نمود. 

سرویس آسانسور پیروزی ،توضیحات

همانطور که پیشتر گفته شد، پیروزی نام یکی از مناطق قدیمی کلانشهر تهران است که دارای جمعیت بسیاری است. اکثر ساختمان های این منطقه مجهز به سیستم آسانسور می باشند. به همین علت اجرای خدماتی چون سرویس آسانسور در پیروزی یک امر مهم و لازم تلقی می شود. سرویس و نگهداری آسانسور به صورت مرحله ای انجام می شود. روند این کار بدین صورت است که بین مدیر ساختمان و شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور قراردادی به مدت یک سال منعقد می شود. شرکت ارلائه دهنده خدمات آسانسور با یک برنامه ریزی منظم در طول سال به سرویس و نگهداری آسانسور پرداخته و در هر دوره از سرویس،

طرف قرارداد که معمولا مدیر ساختمان می باشد را

از شرایط و وضعیت آسانسور آگاه می کند. 

شرکت های خدمات دهنده آسانسور تهران به طور منظم

و تخصصی به سرویس آسانسور در پیروزی می پردازند.

سرویس آسانسور پیروزی

سرویس آسانسور پیروزی

اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور:

به طور کلی هر دستگاه یا ماشین نیاز به سرویس و بازرسی دارد. آسانسور سیستمی است که در آن امنیت جان مسافرین از هر موضوع دیگری مهم تر است. لذا باید به طور منظم سرویس شود. شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور با بازرسی ماهانه آسانسور ها عملکرد تمامی بخش های آنها را مورد بررسی قرار می دهند. فرقی نمی کند که آسانسور از چه نوعی باشد، همه ی آسانسور ها نیاز به سرکشی و سرویس دارند. با انجام سرویس ماهانه آسانسور از فرسایش غیر عادی اجزاء آسانسور و توقف طولانی آن جلوگیری می شود. این کار سبب کاهش تعداد خرابی ناگهانی آسانسور و کاهش هزینه های تعمیرات می شود. سرویس آسانسور پیروزی نقش مهمی در فعالیت ایده آل آسانسور های این منطقه داشته است.

سرویس آسانسور پیروزی

با سرویس آسانسور از وضعیت و عملکرد آسانسور مطلع خواهیم شد. 

به طوری که خواهیم دانست قطعات در چه وضعیتی در حال فعالیت هستند. برای مثال فرسودگی سیم بکسل برایمان روشن می شود. که باید نسبت به وضعیت آن توجه کامل داشت. با مراقبت های به موقع و منظم از آسانسور شاهد توقف های طولانی آن نخواهیم بود. سرویس منظم آسانسور سبب کاهش خطا یا فراموشی سرویسکار می شود. علاوه بر اینها از کیفیت کار سرویسکار نیز مطلع می شویم. که آیا به درستی کار خود را انجام می دهد یا نه. بنابراین بهتر است سرویس و نگهداری آسانسور را جدی گرفته و به آن اهمیت دهیم.

با سرویس آسانسور می توان از ایرادات

و خرابی های جدی و بزرگ آسانسور آگاه شده و زودتر آن ها را برطرف نمود.  

سرویس آسانسور پیروزی

سرویس آسانسور پیروزی

از آنجایی که در منطقه پیروزی تهران ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری بسیاری وجود دارد، اهمیت استفاده از آسانسور در این منطقه بسیار حائز اهمیت است. سرویس آسانسور در پیروزی به عنوان یک اصل مهم در حفظ امنیت و سلامت آسانسور سواران این منطقه تلقی می شود. باید دقت داشت که عملیات سرویس و نگهداری آسانسور ها باید طبق یک برنامه ریزی منظم صورت گیرد. در سرویس آسانسور باید به تک تک قطعات و بخش های آسانسور سرکشی کرده و از وضعیت آنان آگاه شد. در انجام سرویس دوره ای آسانسور اگر قطعه ای در حال فرسایش و خراب شدن باشد باید حتما نسبت به تعویض آن اقدام نمود. در غیر این صورت خرابی همان قطعه سبب ایجاد مشکل بزرگتری در آسانسور خواهد شد.

سرویس دوره ای آسانسور از آن جهت لازم است که

از ایجاد مشکل و خرابی مکرر آسانسور جلوگیری نموده

و هزینه های تعمیرات آن را کاهش می دهد.

مراحل سرویس آسانسور

سرویس آسانسور پیروزی تهران به صورت دوره ای و منظم توسط شرکت های مختلف ارائه دهنده خدمات آسانسور انجام می شود. سرویس و نگهداری آسانسور مرحله به مرحله صورت می گیرد. هر آسانسور مطابق با چک لیست سرویس و نگهداری حداقل یکبار در ماه باید مورد بازرسی و سرویس قرار گیرد. سرویسکار از شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور مربوطه چک لیستی را دریافت کرده تا با توجه به آن به قطعات و بخش های مختلف آسانسور سرکشی کرده و آنان را مورد بررسی و بازبینی قرار دهد. سرویس آسانسور در 5 مرحله انجام می شود. مرحله ی اول بازدید از موتورخانه است. در موتورخانه به بررسی وضعیت موتور آسانسور و متعلقات آن، تابلو فرمان و قطعات مرتبط با آن و … پرداخته می شود. مرحله ی دوم از چاه آسانسور بازبینی می شود. برای مثال بازدید از ادوات مکانیکال داخل چاه، بازدید از ریل ها، تراول کابل و … صورت می گیرد.

مرحله سوم به کابین و قاب وزنه توجه می شود.

در این مرحله به مواردی همچون وضعیت و عملکرد شستی ها، مگنت درب بازکن، کفشک کابین و وزنه، کشش سیم بکسل ها، عملکرد زنگ اضطراری و جعبه رویزیون و … رسیدگی می شود. در مرحله چهارم بازدید از عملکرد کابین صورت می گیرد. عملکرد مکانیزم سردرب و اجزای ایمنی همچون فتوسل و … از جمله مواردی هستند که در این مرحله به آنان توجه می شود.

و در آخرین مرحله از عملکرد درب طبقات باردید می شود.

در این مرحله وضعیت قفل ها، دیکتاتور ها، کفشک های زیر درب و… بررسی می شود.

سرویسکار بعد از طی نمودن هر مرحله

وضعیت بخش مورد نظر را در چک لیست سرویس یادداشت می کند.

و مدیر ساختمان را از وضعیت آسانسور مطلع می کند. 

وظایف شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور

پیشتر هم گفته شد که برای نگهداری صحیح از آسانسور مدیران ساختمان با یک شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور قراردادی به صورت سالیانه می بندد. این شرکت ها موظفند که در طول سال به سرویس ماهیانه آسانسور مربوطه پرداخته و مدیر ساختمان را از وضعیت آسانسور مطلع کنند. اگر خرابی در آسانسور اتفاق افتاده است باید حتما آن را برطرف نمایند. باید به سرعت سرویسکار خود را به محل اعزام نموده تا مشکلات آسانسور را حل کند. این شرکت ها باید از قطعات اصل برای تعمیر یا تعویض قطعات آسانسور استفاده کنند. شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور باید دارای انبار قطعات باشند تا در صورت نیاز فورا قطعه یا قطعات را تعویض نمایند. آنان باید طبق قوانین و استاندارد های آسانسور عمل کنند.( سرویس آسانسور پیروزی براساس دوره های منظم صورت می گیرد.)

این شرکت ها معمولا چک لیستی از مراحل سرویس آسانسور را در اختیار سرویسکاران قرر داده

تا طبق آن عمل نموده و بازدید از هیچ قطعه ای را فراموش نکنند.

فراموش نکنید که این شرکت ها باید حتما دارای مجوز از وزارت صنایع و معادن

و همچنین گواهینامه عضویت در سندیکای آسانسور باشند.

یک شرکت نگهداری آسانسور باید با انواع آسانسور آشنا بوده و برای هر آسانسور باید

سرویسکار متخصص همان آسانسور را برای انجام خدمات اعزام نماید.

زیرا یک سرویسکار به تنهایی قادر به سرویس انواع آسانسور نمی باشد.

مگر اینکه در خصوص تمامی آسانسور ها آگاهی داشته و یا بسیار باتجربه و حرفه ای باشد.

خدمات رایا آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با بیش از دو دهه حضور موفق در صنعت آسانسور و پله برق توانسته بهترین و پیشرفته ترین خدمات آسانسور را به آسانسورسواران ارائه دهد. رایا با بهره گیری از نیروهای متخصص در انجام عملیات خدمات رسانی بسیار سریع و دقیق عمل نموده و تا به حال دچار خطا و بی احتیاطی در حین انجام وظایف نشده است. این مجموعه همواره بر عملکرد نیروهای خود نظارت کامل داشته و به طور منظم آنها را آموزش می دهد. تکنسین های متخصص رایا با نظم خاصی به انجام عملیات خدمات آسانسور از جمله سرویس و نگهداری آسانسور می پردازند. به طوری که موجب رضایت درصد بالایی از مشتریان شده اند.