سرویس و تعمیر آسانسور
سرویس و تعمیر آسانسور | هزینه خدمات آسانسور در تهران |

سرویس و تعمیر آسانسور باید به صورت کاملا دقیق انجام شود زیرا کمترین بی احتیاطی و بی دقتی مستوجب زیان های فراوانی می شود. برای این کار باید از نصابان و یا سرویس کاران متبهر و باتجربه کمک گرفت. با شرکت در جلسات آموزش تعمیرات و سرویس و نگهداری آسانسور می توان آگاهی لازم برای این کار را به دست آورد و با رعایت نکات ایمنی، قوانین و مقررات و استاندارد ها از فعالیت نرمال آسانسور لذت برد. پس سرویس و تعمیر آسانسور را به افراد باتجربه و کارآزموده بسپارید.

سرویس و تعمیر آسانسور

تعمیر و نگهداری آسانسور به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که باعث افزایش طول عمر مفید آسانسور و دیگر دستگاه ها می شود. تعمیر به موقع و نگهداری از آسانسور سبب کارکرد بهتر آن و دیرتر خراب شدنش می شود. اگر افراد در هر دستگاه آسانسور از قوانین ایمنی و ظرفیت ها پیروی کنند قطعا کمتر دستگاه آسانسور مورد استفاده آنها در معرض خرابی و تعمیرات قرار می گیرد. لذا باید توجه نمود که برای استفاده از هر سیستم و دستگاهی باید از اصول و قوانین آن ها پیروی کنیم تا شاهد فرسودگی زود هنگام آنان نباشیم. در غیر اینصورت ضرر و زیان های فراوان و دردسر های زیادی را متحمل خواهیم شد.

یک نصاب یا سرویس کار ماهر باید در زمان عیب یابی  و تعمیرات موارد زیادی را چک کند که تمامی این موارد در چک لیست عیب یابی و سرویس کاری آسانسور به طور کامل قید شده است.

سرویس و تعمیر آسانسور

سرویس و تعمیر آسانسور

هیچ سیستم و یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند به سرویس و نگهداری و بازبینی دوره ای نباشد به خصوص وسایلی همانند آسانسور ها که ایمنی در آن ها نقش بسیار ویژه ای دارد و نقص در عملکرد آن ها باعث به وجود آمدن خطرات جانی می گردد. سرویس و نگهداری آسانسور به صورت ماهانه توسط شرکت طرف قرارداد براساس موارد مشخص شده در چک لیست انجام می پذیرد. باید دانست که شرکت سرویس و نگهداری آسانسور در این قرارداد ها هیچگونه مسئولیتی در قبال تعمیرات قطعات معیوب ندارد.

باید توجه داشت که با وجود قطعات مختلفی که در آسانسور وجود دارد عیب یابی از آن بسیار کار مشکل و پیچیده ای است. و باید تعمیر کار علاوه بر شناخت قطعات آسانسور آگاهی کاملی نسبت به تأثیر متقابل هر کدام از قطعات نسبت به هم داشته باشد. آموزش عیب یابی مقدمه ای است بر یادگیری و تشخیص به موقع خرابی در آسانسور ، که باعث می گردد قبل از هر گونه اتفاق غیر مترقبه ، مسئول تعمیر و نگهداری ساختمان را مطلع سازیم تا هر چه زودتر نسبت به سرویس و تعمیر آسانسور اقدام نماید. این اطلاع به موقع علاوه بر کاهش هزینه های احتمالی ، از توقف آسانسور جلوگیری نموده و ایمنی آسانسور را افزایش می دهد.

سرویس و تعمیر آسانسور

قطعات مهم در تعمیرات آسانسور

قطعاتی که در سرویس و تعمیر آسانسور باید به آن ها توجه نمود عبارت اند از :

موتور:

این قطعه قلب و مرکز آسانسور است. عموما اشکالات در موتور آسانسور در بخش گیربکس آسانسور است.

لرزش های مداوم کابین یکی از عوامل خرابی موتور و گیربکس می باشد.

گیربکس:

عمده ایرادات اصلی در این قسمت لرزش های بیش از حد معمول در هنگام استارت و استپ می باشد

که دلیل اصلی این لرزش از لقی گیربکس آسانسور نشات می گیرد.

تابلو فرمان:

در این بخش عمده ایرادات به دلیل فرسودگی و استهلاک قطعات مورد استفاده در تابلو فرمان می باشد. در این مورد می توان به مثال هایی از قبیل ورود و خروج ولتاژ و آمپر نامناسب از داخل قطعات تابلو فرمان که منجر به فرسودگی و ضعیف شدن قطعات داخل تابلو می شود اشاره نمود.

کابین:

عمده ایرادات به صورت لرزش های شدید در کابین احساس می شود. که معمولا این گونه نقص ها از بلبرینگ ها و حلزونی داخل گیربکس می تواند باشد.

درب:

خرابی در درب ها ممکن است از کفشک ها یا کنتاکت ها یا لولاها نشأت بگیرد. که این بخاطر استفاده نادرست از درب ها می باشد.

سرویس و تعمیر آسانسور در تهران

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور با بیش از دو دهه حضور موفق در صنعت آسانسور و پله برقی در حال حاضر با ایجاد واحد توانمند خدمات پس از فروش و نمایندگی فعال در مراکز استان ها دارای یکی از گسترده ترین خدمات می باشد. این شرکت با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و کارآزموده سرویس و تعمیرات انواع آسانسور را با رعایت نکات ایمنی و استاندارد به صورت حرفه ای و ماهرانه به انجام می رساند. این شرکت متشکل از سرویسکاران مجرب و آموزش دیده است که با تمام تجهیزات در تهران و شهرستان های حومه آمادگی ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در اسرع وقت را دارد این مجموعه می تواند به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور و جنرال سرویس را انجام دهد . از خدمات شرکت رایا آسانسور می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • سرویس و نگهداری آسانسور مطابق با استاندارد بین المللی آسانسور
  • سرویس و نگهداری آسانسور های خاص (پکیج های وارداتی،گیرلس ،هیدرولیک)
  • ارائه چک لیست سرویس و نگهداری به مدیریت ساختمان به صورت ادواری
  • اجرای جنرال سرویس در ابتدای قرار داد آسانسور
  • گارانتی یکساله قطعات نصب شده در سرویس و نگهداری آسانسور
  • اجرای تعمیرات ادواری توسط پرسنل متخصص و با تجریه شرکت رایا
  • ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور به صورت منظم و به موقع
  • رفع تضمینی انواع خرابی که دیگر خدمات دهنده های آسانسور از انجام آن سر باز می زنند.

با خدمات رسانی سریع و دقیق رایا آسانسور از فعالیت عالی آسانسور خود لذت ببرید.

دلایل مهم در خرابی آسانسور

جلوگیری از بسته شدن درب ها توسط افراد، کشیدن درب قبل از رسیدن کابین به طبقه، وارد کردن ضربه به درب ها و کف آسانسور، توجه نکردن به صداها و لرزش های غیر عادی و صداهای هشدار دهنده، توجه نکردن به ظرفیت آسانسور و حمل بار های سنگین ( مخصوصا در اسباب کشی ها )، استفاده کودکان از آسانسور برای بازی، فرسوده و قدیمی بودن قطعات، استهلاک قطعات بر اساس نصب غیر اصولی، نداشتن سرویس منظم و نیز نداشتن تخصص کافی تعمیر کار و خرابی در برد تابلو فرمان و برد درب همگی از عوامل مؤثر در خرابی آسانسور می باشند که باید در هنگام سرویس و تعمیر آسانسور مورد بررسی قرارگیرند.