دیکتاتور درب آسانسور
دیکتاتور درب آسانسور | قیمت انواع دیکتاتور درب آسانسور

دیکتاتور درب آسانسور یک قطعه مکانیکی هیدرولیکی است که مانع از محکم بسته شدن درب آسانسور می شود. هر چقدر هم که شما سعی کنید درب را با شتاب ببندید این قطعه به شما این اجازه را نداده و از بسته شدن درب با شدت بالا جلوگیری می کند. این قطعه در بالای درب لولایی آسانسور نصب می شود. با وجود دیکتاتور درب آسانسور به آرامی بسته می شود. این قطعه را تنها در نمایندگی رایا آسانسور جستجو نمایید. 

دیکتاتور درب آسانسور

آسانسور دارای قطعات ریز و درشت بسیاری است.

در آسانسور های کششی، زمانی که از درب لولایی استفاده می شود، برای بسته شدن آرام درب ها از قطعه ای به نام دیکتاتور بهره گیری می شود.

دیکتاتور درب آسانسور یا همان آرام بند درب آسانسور قطعه ای به ظاهر کوچک است اما نقش مهمی در عملکرد درب های لولایی آسانسور دارد. با وجود دیکتاتور هر چقدر هم که بخواهید درب آسانسور را محکم ببندید، این قطعه امکان شنیدن صدای محکم بسته شدن درب را به شما نخواهد داد.

برخلاف اعتقاد برخی از افراد ، دیکتاتور قطعه ای با مکانیزم پیچیده ای است.

این قطعه در سال های قبل وارد کشور می شد،

اما با وجود تحریم ها صنعتگران و متخصصین کشورمان دیکتاتور را به صورت مهندسی معکوس شده دیکتاتور شیندلر و اونسا طراحی و تولید نمودند.

چندین سال است که این قطعه در کشور تولید می شود

و به جرأت می توان گفت که بازار نیازی به دیکتاتور وارداتی ندارد. 

برای اطلاع از قیمت دیکتاتورآسانسور تنها با نمایندگی رایا آسانسور تماس بگیرید.

دیکتاتور درب آسانسور ،توضیحات

دیکتاتور درب آسانسور دارای سیستم و مکانیزم پیچیده است.

به طوری که قطعات تشکیل دهنده آن در هم پیچیده و تنیده اند.

این قطعه همراه با درب های لولایی آسانسور نصب می شود.

درب های لولایی آسانسور برای آرام بسته شدن نیاز به این قطعه دارند. دیکتاتور درب آسانسور با توجه به وزن درب ها انتخاب و نصب می شود. شاید برای شما جالب باشد اینکه بدانید دیکتاتور برخلاف ظاهر و نقش کوچکی که دارد، اصلا قطعه ساده ای نیست.

بلکه دارای اجزاء مختلفی است.

در دیکتاتور حدود 40 قطعه وجود دارد که مکانیزم آن را تشکیل می دهد.

عمر مفید دیکتاتور درب آسانسور بستگی به میزان استفاده از آسانسور دارد. اما به طور معمول این قطعه دارای طول عمر 5 تا 7 سال می باشد.

در هنگام سرویس دوره ای آسانسور تنظیم این قطعه امری ضروری است. باید دانست که دیکتاتور با توجه به فصول سرما و گرما دچار تغییر می شود. در واقع روغن آن در اثر سرما و گرما سفت یا خیلی شل می شود.

بنابراین باید سرویسکار این قطعه را مرتب تنظیم کند. 

دیکتاتور درب آسانسور

اجزاء دیکتاتور درب آسانسور

دیکتاتور درب آسانسور به هیچ عنوان قطعه ساده ای نیست. زیرا خود دارای چندین قطعه کوچک است که در کنار هم سیستم دیکتاتور را تشکیل می دهند. از اجزاء اصلی دیکتاتور می توان  

  • پیستون
  • چرخ غلتان (قرقره)
  • سیلندر
  • مخزن روغن
  • پیچ تنظیم سرعت
  • بست فلزی

را نام برد.

البته چندین قطعه دیگر نیز در دیکتاتور وجود دارد که توسط آنها دیکتاتور بر روی درب نصب و تنظیم می شود.

معمولا سازنده های درب لولایی آسانسور مکان مشخصی برای نصب دیکتاتور در بالای درب ایجاد می کنند تا به راحتی این قطعه در محل خود نصب شود. 

دیکتاتور درب آسانسور قیمت

انواع دیکتاتور

همانطور که گفته شد، تا چند سال قبل از دیکتاتور های خارجی در کشور استفاده می شد. و بعد ها به دلیل تحریم ها دیکتاتور های ایرانی ساخته شدند. 

  • دیکتاتور آسانسور جان لیفت ترکیه
  • دیکتاتور آسانسور پارس لیفت
  • دیکتاتور آسانسور آلیفت
  • دیکتاتور آسانسور اونسا
  • دیکتاتور آسانسور ساس

از جمله دیکتاتور های درب آسانسور مطرح در بازار می باشند.

باید توجه داشت که برند های معروف همچون جان لیفت و اونسا در برخی از کشور ها همچون چین، کپی شده و به نام اصلی فروخته می شوند. بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید حتما کاتالوگ و مواردی را که باعث ایجاد اطمینان خاطر شما می شود را از فروشنده درخواست نمایید. 

دقت نمایید که:

دیکتاتور باید دارای گواهینامه استاندارد TESK و نیز مطابق با گواهینامه CE طراحی شده باشد. 

دیکتاتور درب آسانسور قیمت

نحوه نصب و تنظیم دیکتاتور 

پیشتر هم گفته شد که سازنده درب لولایی آسانسور جایی را برای نصب دیکتاتور قرار می دهد. این قطعه را می توان با یک بست فلزی همراه با دو پیچ به راحتی بر روی درب لولایی آسانسور نصب نمود.

بر روی دیکتاتور یک پیچ وجود دارد که توسط آن سرعت باز و بسته شدن چرخ غلتان تنظیم می شود. این پیچ ممکن است دوسو و یا پیچ آلن خور باشد که معمولا برای تنظیم نیاز به پیچ گوشتی دو سو و یا آچار آلن می باشد.

اما این پیچ در کدام قسمت دیکتاتور قرار گرفته است؟

انتهای میله پیستون و در واقع سوزن تنظیم خروجی روغن محلی است که پیچ تنظیم قرار گرفته است. تنظیم سرعت چرخ غلتان توسط این پیچ باید با دقت بالایی صورت گیرد. 

وقتی پیچ را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانیم، درب آسانسور به آرامی بسته می شود

و اگر پیچ را بر خلاف حرکت عقربه های ساعت بچرخانیم درب با سرعت بالاتری بسته خواهد شد.

شما می توانید با خیال راحت تعمیر درب آسانسور خود را به تعمیرکاران زبده رایا بسپارید.

 

نمایندگی فروش قطعات آسانسور

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور با پشتوانه قوی و بیش از دو دهه حضور موفق در صنعت آسانسور و پله برقی، توانسته برترین برند های قطعات آسانسور دنیا را به صورت اصل و بدون واسطه وارد کشور نماید.

این مجموعه کلیه قطعات اعم از

موتور آسانسور، درب، ریل،

تابلو فرمان، کابین، سیم بکسل،

تراول کابل، قفل درب،

دیکتاتور درب، گاورنر، فلکه،

پنل، برد درب، پاراشوت و …

را به صورت اصل همراه با گارانتی معتبر به متقاضیان در سراسر کشور ارائه می دهد. 

نمایندگی رایا آسانسور در بخش فروش آسانسور و قطعات آن از افراد متخصص و باتجربه بهره برده و با استفاده از برنامه ریزی مدون و بازار یابی مدرن تمامی محصولات خود را با حفظ کیفیت و تعیین بهترین قیمت به فروش می رساند.

رایا در امر خدمات رسانی نیز پیشرو بوده و صفر تا صد خدمات آسانسور را با رعایت نکات ایمنی و استاندارد ها، کاملا تخصصی و پیشرفته به انجام می رساند. 

بهترین برند دیکتاتور

به نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور برند جان لیفت یکی از بهترین برندهای وارداتی به کشور است.این آرام بند دارای پیچ تنظیم با گام کوتاه است. که در نتیجه باعث تنظیم دقیق سرعت عملکرد دستگاه می شود.از نکات مهم در مورد این آرام بند آسانسور نرم بودن قرقره دیکتاتور است، که در نتیجه هنگام برخورد قرقره با درب ،کاهش صدا به خوبی روشن است.دیکتاتور درب آسانسور نقش مهمی در آرام بسته شدن درب برعهده دارد.و به همین دلیل نام دیگر دیکتاتور آرام بند است.

 

قیمت آرام بند آسانسور

در آسانسور دیکتاتور جزء متعلقات درب لولایی است.و نسبت به سایر قطعات از قیمت ناچیزی برخوردار است.باید به این نکته توجه نمود برای درب طبقات همکف بایستی از بهترین برند آرام بند آسانسور استفاده نمود.چرا که درب طبقات همکف آسانسور بیش از سایر درب های طبقات باز و بسته می گردد.پیشنهاد رایا آسانسور در خصوص دیکتاتور برای استفاده در طبقه همکف ، استفاده از دیکتاتور آسانسور جان لیفت است.