تلفن داخل کابین آسانسور
تلفن داخل کابین آسانسور | قیمت تلفن دیواری آسانسور

تمامی آسانسور ها علاوه بر زنگ خطر اضطراری باید دارای تلفن باشند تا در مواقع لزوم بتوان با بیرون از ساختمان تماس گرفت. در اواسط سال 1395 با توجه به تغییراتی که در استاندارد آسانسور به وجود آمد، نصب تلفن داخل کابین آسانسور لازم شد. به همین منظور تمامی پنل ها و شستی هایی که بعد از این تاریخ تولید شدند همگی به صورت یکپارچه به تلفن نیز مجهز شدند. اما برخی از کابین ها که قبل از این ساخته شده بودند، فاقد تلفن بودند که آنها نیز می بایست مطابق با استاندارد آسانسور به صورت روکار به تلفن مجهز شوند.

تلفن داخل کابین آسانسور

امروز وجود تلفن داخل کابین آسانسور ضروری و لازم است. در هنگامی که آسانسور در حین حرکت دچار مشکلی شده و مسافرین در آن زندانی می شوند، تلفن می تواند برای برقراری ارتباط با بیرون از ساختمان به آنان کمک کند.

اما باید دانست که از تلفن آسانسور تنها در مواقع ضروری باید استفاده شود. و برای امورات شخصی نباید از آن استفاده نمود. برخی از تلفن های آسانسور بصورت توکار و برخی نیز بصورت روکار در داخل کابین تعبیه می شوند.

پنل های جدید کابین آسانسور باتوجه به استاندارد آسانسور باید دارای تلفن نیز باشند. که معمولا بصورت توکار نصب می شوند. اما در کابین های قدیمی تر که تلفن  ندارند، این وسیله بصورت روکار از تلفن هایی همانند تلفن TL500  بصورت روکار بهره می برند.

تلفن داخل کابین آسانسور جزئی از تزئینات کابین آسانسور است که امروزه به آن بیشتر توجه می شود.

تلفن داخل کابین آسانسور ،توضیحات

به واسطه تلفن داخل کابین آسانسور می توان با بیرون از ساختمان ارتباط برقرار نمود. در مواقعی که آسانسور دچار مشکل می شود و مسافرین در آن محبوس می شوند، این وسیله می تواند راه نجات خوبی برای آنها باشد.

تلفن های روکار و توکار آسانسور در مدل ها و طرح های متفاوت ساخته می شوند. تلفن های توکار در پنل و شستی های داخل کابین تعبیه شده و تلفن های روکار از پنل ها جدا است و معمولا دارای گوشی می باشد.

استفاده از تلفن های توکار زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخل کابین را بیشتر نموده و کاملا یکپارچه در پنل ها قرار می گیرد. با این روش که تلفن ها در داخل شستی ها قرار می گیرند، هم زیبایی و هم ایمنی آن تضمین می شود.

اما تلفن های روکار این ویژگی را ندارند و بعضا با استفاده های نادرست سرنشینان دچار آسیب می شوند.

برای ایمنی و جذابیت بیشتر کابین بهتر است از تلفن های توکار استفاده شود.

نصب تلفن داخل کابین آسانسور در تعیین قیمت تزئینات داخل کابین آسانسور مؤثر است.

تلفن داخل کابین آسانسور

تلفن توکار کابین آسانسور

انواع مختلفی از تلفن داخل کابین آسانسور ساخته می شود که هرکدام محاسن و معایبی دارند. جدیدترین نوع تلفن داخل کابین آسانسور توکار می باشند. اینطور که در پنل ها  تلفن اضطراری آسانسور نیز تعبیه می شود.

این نوع از تلفن های آسانسور دارای زیبایی و جذابیت و مزایای بیشتری است. نصب این نوع پنل ها که دارای تلفن نیز می باشند بسیار ساده و راحت است.

استفاده از تلفن های توکار آسانسور به مسافرین و اهالی ساختمان امکان سوء استفاده را نمی دهد. و تنها در مواقع ضروری می توان از آنها استفاده نمود.

یکپارچه بودن تلفن های توکار با پنل ها زیبایی محیط داخلی کابین را دوچندان می کند. 

 شما میتوانید از نمونه کابین آسانسور های جدید در نمایشگاه بزرگ رایا آسانسور دیدن نمایید.

مشخصات تلفن داخل کابین آسانسور

نصب تلفن آسانسور بصورت روکار

طبق استاندارد آسانسور کلیه آسانسور ها باید دارای تلفن اضطراری باشند. همانطور که پیشتر اشاره شد، اکثر پنل های جدید دارای تلفن می باشند. اما در کابین های قدیمی تر پنل ها از تلفن آسانسور بی بهره اند.

بنابراین باید برای آنان تلفن را نصب نمود. آن هم بصورت روکار. در برخی از کابین ها که برای نصب تلفن اضطراری تمهیداتی در نظر گرفت نشده است، تلفن بصورت روکار که مدل های متفاوتی دارد نصب می شود.

نصب تلفن های دارای گوشی در کابین ممکن است از زیبایی و جذابیت تزئینات داخل کابین بکاهد. با اینکه استفاده از تلفن در آسانسور امری ضروری است اما این نوع تلفن ها معایبی هم دارند. برای مثال ممکن است از آنها سوء استفاده شده و در مواقع غیر ضروری نیز از آنها استفاده شود.

بارها دیده شده که به دلیل نداشتن سیستم صفربند و یا دوصفر بند، قبض و هزینه های سرسام آوری برای ساختمان رقم زده شده است.

مزایای استفاده از از تلفن های روکار دارای گوشی به مراتب کمتر از تلفن های توکار و یکپارچه است. 

قیمت انواع تلفن داخل کابین آسانسور و نیز قیمت نصب آسانسور را تنها از رایا آسانسور جویا شوید.

مشخصات تلفن داخل کابین آسانسور

تلفن داخل کابین آسانسور

علاوه بر تلفن های گوشی دار که معمولا در جهت ایمنی و رعایت استاندارد آسانسور در کابین های قدیمی نصب می شوند، تلفن های دیگری هستند که آنها نیز بصورت روکار و در بعضی مواقع بصورت توکار در کابین نصب می شوند.

این تلفن ها در مدل ها و ابعاد مختلف طراحی و ساخته می شوند. برای اینکه زیبایی کابین حفظ شود، می توان با ایجاد فضایی در بدنه کابین از این نوع تلفن ها استفاده نمود. اینطور که تلفن را در فضای مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده است قرار داده می شود.

در اینصورت تلفن با سطح دیواره کابین آسانسور یکی شده و برجستگی نخواهد داشت.

با این روش کابین زیباتر و مدرنتر به نظر می رسد.

از ویژگی های دیگر این تلفن ها می توان به:

  • دارای طرح و رنگ های متفاوت
  • قابلیت تنظیم از طریق صفحه کلید بدون نیاز به کامپیوتر
  • دارای بلندگو با صدایی بلند و شفاف
  • دارای مدار زنگ و امکان پاسخگویی هنگام زنگ خوردن تلفن
  • قابلیت بستن صفر اول و دوم جهت جلوگیری از تماس با همره و شهرستان یا خارح از کشور

اشاره نمود.

باکیفیت ترین لوازم آسانسور از رایا آسانسور بخواهید.

انواع تلفن آسانسور

تلفن های سری TL100 و تلفن تاچ از انواع تلفن داخل کابین آسانسور می باشند. تلفن تاچ بصورت یکپارچه در پنل شستی کابین آسانسور تعبیه شده و دارای طول عمر بالا و زیبایی منحصر به فردی است.

برخی از تلفن های تاچ دارای سیستم محدود کننده دسترسی به آسانسور می باشند. این مدل از تلفن های تاچ با استفاده از سیستم محدود کننده دسترسی به آسانسور علاوه بر تماس ضروری، امکان انجام کارهای مفیدتری را نیز به استفاده کنندگان می دهد.

مثلا اینکه با استفاده از این سیستم می توان روی توقف های آسانسور رمزی قرار داد

تا هر کسی نتواند از آسانسور استفاده کند.

در اینصورت از بسیاری از مشکلات همچون:

  • تردد و ترافیک بی مورد در طبقات
  • سرقت از طریق آسانسور
  • کاهش استهلاک آسانسور
  • کاهش هزینه های تعمیرات
  • اتلاف وقت و …

 جلوگیری می شود. 

تلفن های تاچ دارای بلند گوی قوی هستند که معمولا در پنل و یا سقف کابین آسانسور نصب می شوند.

تلفن داخل کابین آسانسور تاچ از تلفن های دیگر زیباتر و البته دارای قیمت بالاتری می باشد.

تلفن های سری TL100 

این نوع تلفن ها (TL100، TL101، Tl500) در بدنه پنل کابین آسانسور نصب شده

و کاملا با بدنه استیل پنل هم سطح می باشند.

این تلفن ها در ابعاد مختلفی ساخته می شوند.

وجود جای پیچ در پشت این نوع تلفن ها امکان نصب آنان بر روی دیواره کابین آسانسور را فراهم آورده است.

برخی از این تلفن ها

  • دارای گوشی
  • لمسی و
  • غیر لمسی

می باشند.

امکانات این نوع تلفن ها از نوع تلفن های تاچ کمتر و قیمت آنان نیز پایین تر است. 

نمایندگی فروش قطعات و لوازم آسانسور

مجموعه رایا آسانسور با دراختیار داشتن نمایندگی برترین برند های قطعات و لوازم آسانسور، بهترین قطعات و تجهیزات آسانسور را وارد کشور نموده و آنان را همراه با بهترین تولیدات داخلی به سراسر کشور توزیع می نماید.

رایا آسانسور دارای یکی از معتبرترین فروشگاه های قطعات و تجهیزات و لوازم آسانسور در کشور است که در طی چند سال اخیر با برنامه ریزی مدون و بازاریابی حرفه ای توسط تکنسین های متخصص و باتجربه توانسته

عنوان برترین مرکز فروش لوازمات آسانسور را کسب نماید.

رضایتمندی مشتریان و حفظ آرامش و ایمنی آسانسورسواران ایرانی

از اهداف بلند این مجموعه پرتلاش و پرافتخار است.

الزامی شدن نصب تلفن در آسانسور

از اواسط سال 95 نصب تلفن داخل کابین آسانسور الزامی شد.تا آن زمان تنها زنگ خظر برای گرفتن استاندارد ضروری بود.جهت زیبایی هر چه بیشتر فضای داخل کابین، این تلفن بایستی در پنل شستی بصورت یکپارچه تعبیه گردد. از طرفی ساختمان هایی وجود دارند که برای تلفن اضطراری داخل کابین آنها راهکاری از پیش وجود ندارد. و چاره ای جز استفاده از تلفن های روکار را ندارند.

 

نصب تلفن تاچ بر روی پنل آسانسور

برای زیبایی و جلوه بهتر کابین در آسانسور از تلفن تاچ بر روی پنل آسانسور استفاده می گردد.این تلفن علاوه بر عمر بسیار بالای و زیبایی آن به علت یکپارچه پیاده شدن روی پنل های تاچ دارای امکانات متفاوت و خوبی است. این دسته از تلفن ها می توانند فقط بصورت تلفن و یا همراه با سیستم محدود کننده دسترسی به آسانسور باشند. بترتیبی که می توان علاوه بر تماس تلفنی در مواقع اضطراری کاربرد مفید دیگری نیز داشته باشند.و باعث محدود کردن دسترسی برخی از افراد و کاهش تردد و ترافیک بی مورد در ساختمان شوند.