نحوه تشخیص ریل مونته فرو
تشخیص ریل مونته فرو | فروش ریل مونته فرو ایتالیا

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل نوسان و افزایش سرسام آور قیمت قطعات آسانسور راه برای افراد سود جو هموار شده است.و سازندگان ساختمان در زمینه تشخیص ریل مونته فرو با مشکلاتی مواجه شده اند.از این رو در این مقاله با تفاوت های ریل اصلی و تقلبی و نحوه تشخیص آن بیشتر آشنا می شویم .تا شما سازندگان ساختمان جنسی با اصالت تهیه نمایید.

تشخیص ریل مونته فرو

ریل مونته فرو ایتالیا یکی از بهترین برندهای ریل آسانسور وارداتی است که سال هاست به کشور وارد می شود و در پروژه های مهم نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.به دلیل نوسان و افزایش قیمت ها در سال های اخیر تقلب در ریل آسانسور افزایش یافته است.برای تشخیص ریل مونته فرو چندین راه وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره می گردد.

یکی از راه های تشخیص آن از روی وزن جنس است معمولا در ریل های تقلبی از فولاد کمتری استفاده میشه بنابراین وزن کمتری دارد.به عنوان مثال برای یک جفت ریل مونته فرو ایتالیا تی5 تی9 وزنش حدودا 57 کیلوگرم درصورتی که در نمونه های تقلبی حدودا 49 تا 50 کیلوگرم وزن دارد.گفتنی است از روی شکل ظاهری نمی توان تشخیص داد چون دارای شکل مشابهی هستند.

تشخیص ریل مونته فرو توضیحات

ریل یکی از مهم ترین قطعات آسانسور به شمار می رود.

که پس از مرحله آهن کشی مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.

یکی دیگر از راه های تشخیص ریل مونته فرو از روی مارک حک شده بر روی آن است.

ریل مونته فرو ایتالیا علاوه بر آرم MF لوگوی کمپانی مونته فرو بر روی آن حک شده است.این لوگو ظاهری شبیه به یک کوه دارد.گفتنی است در سال های اخیر نوسان قیمت ها در کلیه قطعات آسانسور به چشم می خورد اما پر نوسان ترین قطعه در آسانسور به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ریل است.که قیمت آن به صورت روزانه مشخص می گردد و با تغییر نرخ ارز تغییر می کند.

تشخیص ریل مونته فرو

دلایل توجیه پذیری ریل مونته فرو چین

  • هزینه کمتر تولید: یکی از دلایل اصلی خرید ریل مونته فرو از چین، هزینه تولید کمتر در این کشور است. چین به عنوان یکی از کشورهای با نیروی کار ارزان و زیرساخت‌های صنعتی بزرگ، می‌تواند قطعات ریل مونته فرو را با هزینه کمتر تولید کند.
  • کارخانجات بزرگ در چین: چین دارای کارخانجات بزرگی در زمینه تولید قطعات ریل مونته فرو و سیستم‌های آسانسور است. این کارخانجات با داشتن تجهیزات پیشرفته و نیروی کار ماهر، تولید انبوه و با کیفیت قطعات را امکان‌پذیر می‌کنند.
  • استفاده در کشورهای اروپایی: ریل مونته فرو تولید شده در چین، به دلیل کیفیت و استانداردهای مطابق با مقررات بین‌المللی، در کشورهای اروپایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. و محصولات چینی به عنوان گزینه‌ای قابل اعتماد و با کیفیت در بازارهای جهانی شناخته شده‌اند.

به طور کلی، این دلایل ممکن است تولیدکنندگان و مشتریان در صنعت آسانسور و ریل مونته فرو را به خرید این محصولات از چین ترغیب کنند، زیرا این کشور دارای توانایی تولید بزرگ‌ترین حجم قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای این صنعت می‌باشد و همچنین به دلیل هزینه تولید کمتر می‌تواند بازاری رقابتی بسیار جذابی ایجاد کند. برای تشخیص ریل مونته فرو چین به آرم mf بر روی آن دقت نمایید.

پیشنهاد میشود: به لینک ریل مونته فرو چین نیز مراجعه نمایید. و اطلاعاتی مفید در این زمینه کسب کنید.

تشخیص ریل از روی کشش آن

ریل ها به صورت کشش سرد و گرم ساخته می شوند.

ریل های کشش سرد با درجه سانتیگراد پایین تری طراحی می شوند.

و مدت زمان بیشتری برای طراحی آن ها صرف می شود.

از این رو دارای کیفیت بهتری هستند ریل مونته فرو ایتالیا به صورت کشش سرد طراحی شده است و برای تشخیص ریل مونته فرو یکی دیگر از راه های آن از روی نورد آن است.این نوع از ریل آسانسور  مقاومت بیشتری در برابر انحراف ، کجی و خمش دارند و به اصطلاح کارشناسان آسانسور تاب برنمی دارند.

تشخیص ریل از روی کشش آن

تشخیص ریل از روی آلیاژ

یکی دیگر از راه های تشخیص ریل مونته فرو از روی جنس و آلیاژ است. ریل مونته فرو به صورت براق ، صاف و صیقلی شکل طراحی شده است. گفتنی است در این ریل ، قسمت تیغه اصلی که هدایت کفشک کابین بر روی انجام می گردد ماشینکاری گردیده است.

باید به این نکته توجه نمود ریل مونته فرو ایتالیا برای پروژه های مهم نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. و از محبوبیت بالایی در نزد سازندگان ساختمان و نصابان آسانسور برخوردار است.

تشخیص ریل از روی تیغه ریل

یکی دیگر از راه های تشخیص ریل مونته فرو از روی ضخامت تیغه است. برای مثال در ریل تی9 مونته فرو ایتالیا ضخامت تیغه دقیقا 9 میلیمتر است در صورتی که در ریل های تقلبی این گونه نیست. گفتنی است ریل ایتالیا به صورت تی5 ، تی9 و تی16 طراحی می شود و برای پروژه های مختلف نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.

در پروژه های کمتر از 10 ایستگاه در آسانسورهای کششی ریل تی5 برای وزنه تعادل و تی9 به عنوان ریل راهنمای کابین آسانسور استفاده می شود و در پروژه های بیشتر از 10 ایستگاه از ریل تی9 و تی16 به صورت جفت استفاده می گردد.

نحوه تشخیص ریل مونته فرو یل مونته فرو ایتالیا

همانطور که می دانید: ریل مونته فرو ایتالیا و ریل ساورا اسپانیا مطرح ترین ریل های وارداتی به کشور هستند. ریل مونته فرو سال هاست به کشور وارد می شود. و در پروژه های پرترافیک مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است این ریل جزء اولین ریل های وارداتی به ایران بوده است. و به لحاظ بازرگانی فعالیت بیشتری در خصوص این ریل صورت گرفته است. از این رو نمونه های تقلبی آن بیشتر از بقیه برندهاست.

تا کنون در زمان حمل و نقل این ریل ها هیچ گونه کجی و انحراف دیده نشده است . این ریل از سطح بسیار صاف و صیقلی برخوردار است. ریل مونته فرو در آسانسور های مرتفع کاربرد بسیار دارد. همچنین برای نصب در آسانسور های پر ترافیک مناسب است. و در برابر سایش و ساییدگی خط ترمز اضطراری (پاراشوت) بسیار مقاوم است.

مجموعه رایا آسانسور علاوه بر ریل آسانسور ، انواع کفشک آسانسور و سایر قطعات را به سراسر کشور ارسال نماید.

ریل مونته فرو چین

ریل مونته فرو در کشور چین نیز تولید می گردد.

و با نام ریل مونته فرو چین شناخته می شود .

گفتنی است:

این ریل نسبت به ریل ایتالیا دارای قیمت پایین تری است.

و از این رو در کشور در بیشتر پروژه های نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است: برای تشخیص ریل مونته فرو چین بر روی آن آرم حک شده MF وجود دارد. و در ریل ایتالیا علاوه بر آرم MF بر روی آن آرمی شبیه به کوه نیز حک شده است.

با مراجعه به لینک قیمت موتور الکمپ ایتالیا موسی خانی اطلاعاتی در این خصوص کسب نمایید.

نمایندگی فروش انواع ریل آسانسور

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور عرضه مستقیم و بدون واسطه قطعات آسانسور بالاخص ریل آسانسور به سراسر ایران را از همان ابتدای فعالیت خود آغاز نمود.

این شرکت برای تمامی محصولات وارداتی خود قیمت مناسبی تعیین نموده و با توجه به اصالت جنس، فروش انواع ریل آسانسور را تضمین می کند. همچنین با ارائه تخفیف ویژه از محبوبیت خاصی در نزد همکاران و متخصصین شرکت های معتبر آسانسور و تمام ارگان های دولتی و نظامی برخوردار است.این مجموعه فروش انواع ریل آسانسور را به انجام می رساند.

شما می توانید قیمت روز انواع برندهای ریل آسانسور از ما استعلام نمایید.

تولید ریل در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا در تولید قطعات آسانسور جزء پیشتازان است.این کشور به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آسانسور جزء برترین تولیدکنندگان ریل آسانسور در جهان است.شرکت های مارازی و مونته فرو درکشور ایتالیا از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای جهان در صنعت تولید و طراحی ریل آسانسور هستند.

ریل‌های آسانسور دراین شرکت ها توسط ظریف‌ترین و جدیدترین دستگاه ها و با فناوری کشش سرد تولید می‌شوند.شما می توانید با مراجعه به لینک فروش ریل آسانسور ، از قیمت و مشخصات فنی انواع ریل مطلع شوید.

نحوه تشخیص ریل مونته فرو

جمع بندی پایانی

متاسفانه در شرایط کنونی با توجه به افزایش قیمت قطعات آسانسور و نوسانات بازار ریل برخی از افراد سودجو اقدام به فروش ریل های تقلبی می نمایند.مهم‌ترین نکته ای که در مورد تشخیص ریل مونته فرو باید یدانید این است که ریل‌های تقلبی وزن کمتری دارند. و سبک هستند چرا که از فولاد کمتری در ساخت آنها استفاده می شود.

مثلا اگر یک ریل آسانسور درجه یک و با کیفیت وزنی معادل 60 کیلوگرم داشته باشد نمونه فیک آن تقریبا 50 کیلوگرم وزن دارد.گفتنی است : یکی از بهترین برندهای وارداتی ریل ، ریل آسانسور مونته فرو ایتالیا است.

.