ریل راهنمای کابین آسانسور | مرکز فروش ریل آسانسور

در آسانسور های کششی ریل به صورت جفت مورد استفاده قرار می گیرد.برای ریل راهنمای کابین آسانسور معمولا از ریل تی9 استفاده می گردد.ریل جزء اجزای اصلی آسانسور است که در مرحله ی ابتدایی آسانسور ، مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.مجموعه رایا آسانسور به عنوان مرکز فروش ریل آسانسور این محصول را با توجه به اصالت جنس به سراسر کشور عرضه می نماید.

ریل راهنمای کابین آسانسور

یکی از مهم ترین قطعات آسانسور ریل است.

این قطعه با توجه به وظایفی که بر عهده دارد دارای اهمیت فراوانی است.

در آسانسور های کششی کمتر از 10 ایستگاه و با ظرفیت کمتر از 8 نفره ، ریل راهنمای کابین آسانسور به صورت تی9 و ریل راهنمای وزنه تعادل تی5 مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که تعداد ایستگاه از 10 تجاوز نماید و ظرفیت آسانسور بالای 8 نفره باشد از ریل تی16 برای کابین و از ریل تی9 برای راهنمای وزنه تعادل استفاده می گردد.ریل های آسانسور به صورت شاخه های 5 متری ساخته می شوند و نسبت به مکانیزم آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند.

ریل راهنمای کابین آسانسور توضیحات

ریل راهنمای کابین آسانسور بایستی از جنس فولاد مرغوب و مقاوم در برابر هرگونه انحراف و خمیدگی باشد.

همانطور که گفته شد:

در آسانسورهای کششی از ریل به صورت جفت استفاده می گردد.

نوع کشش ریل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ریل هایی که با کشش سرد ساخته می شوند با دمای 200 درجه سانتی گراد و با مدت زمان بیشتر نسبت به ریل با کشش گرم ساخته می شوند.از این رو ریل های کشش سرد دارای کیفیت بهتری هستند.

ریل راهنمای کابین آسانسور

وظایف ریل راهنمای آسانسور

ریل در آسانسور بسیار مهم است .

این قطعه وظیفه هدایت کابین و وزنه تعادل در حرکت عمودی و به حداقل رساندن ارتعاشات افقی را برعهده دارد.از سوی دیگر از نوسانات کابین به علت نیروهای خارج از مرکز جلوگیری می نماید.

و در زمانی که ترمز ایمنی آسانسور به کار می افتد.

وظیفه توقف و نگهداشتن کابین را بر عهده دارد.

ریل در آسانسور با مقاطع T مشخص می گردد.

و معمولا برای ریل راهنمای کابین آسانسور از ریل T9 استفاده می گردد.

باید به این نکته توجه نمود:

ریل‎‏ها را با ریسمان در هنگام نصب شاقول می‎کنند.

ریل راهنمای کابین آسانسور

نکاتی در مورد ریل راهنمای آسانسور

ریل راهنمای کابین آسانسور و وزنه تعادل بایستی از جنس فولاد مرغوب (ST-37 )ساخته شوند.

و سطح آن باید کاملاً صیقلی بوده و هیچ‎گونه تابی نداشته باشند .

باید به این نکته توجه نمود:

کابین و وزنه تعادل باید در حرکت خود توسط حداقل دو ریل راهنمای فولادی  هدایت گردند.و کیفیت ریل نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از لرزش های کابین بر عهده دارد.باید دانست شاخه ریل‏ها بطول ۵ متر می‎باشد که در ابتدا و انتهای آن چهار سوراخ جهت اتصال ریل‏‎ها به همدیگر موجود می‎باشد .توجه داشته باشید ریل‎های راهنما باید بگونه‏‎ای به براکت‎ها و سازه‎های ساختمان‎ها محکم شود که اثرات نامطلوب ناشی از نشست ساختمان یا انقباض بتن ، بصورت خودکار یا بصورت ساده قابل جبران باشد .

با مراجعه به لینک شرکت های نگهداری آسانسور با بهترین شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور بیشتر آشنا شوید.

ریل راهنمای کابین آسانسور

همانطور که گفته شد :

ریل راهنمای کابین آسانسور بایستی از جنس فولاد مرغوب ساخته شود.

باید به این نکته توجه نمود:

کابین و وزنه تعادل بایستی هر کدام به وسیله حداقل دو ریل فولادی صلب و توپر هدایت شوند.

برای سرعت های بیش از 0/4 متر بر ثانیه ریل باید از فولاد کشیده باشد و یا سطوح تماس با کفشک ها ماشین کاری شده باشد.علاوه بر آن ریلهای راهنمای آسانسور باید از جنس فولاد مخصوص (نورد سخت) بوده و استحکام ماشین کاری شده بوده که درستی انتخاب و نصب آن باید توسط شرکت آسانسوری تضمین گردد .

یکی دیگر از قطعات مهم در آسانسور سیم بکسل است.

با مراجعه به لینک سیم بکسل ایرانی با این محصول و مشخصات فنی مربوط به آن بیشتر آشنا شوید.

قیمت ریل راهنمای کابین آسانسور

نحوه خرید ریل آسانسور

برای خرید ریل آسانسور کافی است مشخصات پروژه شامل تعداد توقف و ظرفیت آسانسور را از طریق واتساپ به مجموعه رایا ارسال نمایید.یا این که با شماره های ثابت مجموعه تماس حاصل نموده و از کارشناسان ما مشاوره فنی دریافت نمایید.

در سایت مجموعه رایا در قسمت فروش ریل آسانسور اطلاعات جامعی در مورد انواع ریل آسانسور ، کیفیت و مشخصات فنی درج شده است.که شما را در خرید مناسب ریل راهنمایی می کند.

برخی از برندهای ریل آسانسور

ریل آسانسور دارای انواع مختلفی است که بسته مکانیزم آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از برندهای ریل آسانسور شامل ، ریل مونته فرو ایتالیا ، ریل آسانسور ساورا اسپانیا ، ریل مارازی ایتالیا ، ریل مونته فرو چین ، ریل فالگون ترک و ریل آیگون ترک است.هر کدام از این ریل ها کیفیت خاص خود را دارند و نسبت به اهمیت پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.معمولا برای پروژه های پرترافیک از ریل های آسانسور ایتالیایی یا اسپانیایی استفاده می گردد.

و برای پروژه های کم ترافیک از ریل های ترک و چین بهره گرفته می شود.

باید دانست:

 برای ریل راهنمای کابین آسانسور از ریل T9 استفاده می گردد.

و معمولا برای ریل راهنمای وزنه تعدل آسانسور از ریل T5 استفاده می گردد.

البته بایستی ظرفیت آسانسور و تعداد توقف آن بررسی گردد.

نمایندگی فروش ریل آسانسور

شرکت فنی ومهندسی رایا آسانسور با بهره گیری بیش از ۱۵ سال تجربه استفاده از دانش فنی, مدیریت روز دنیا, به کارگیری کارآمدترین تکنولوژی های موجود ، در زمینه انواع خدمات آسانسور پیشرو بوده وبا در اختیار گرفتن نمایندگی بسیاری از برندهای معتبر، افتخار ارائه بهترین قطعات و خدمات را در حوزه آسانسور بر عهده دارد.این مجموعه به عنوان مرکز فروش ریل آسانسور بهترین برندهای ریل وارداتی را در اختیار سازندگان ساختمان و نصابان آسانسور قرار می دهد.

مجموعه رایا با داشتن واحدهای مختلف شامل واحد فروش آسانسور ، واحد تعمیر و نگهداری آسانسور ، واحد پشتیبانی فنی ، واحد بازسازی و واحد ساخت کابین آسانسور ، بهترین خدمات را در اختیار سازندگان ساختمان و افراد استفاده کننده از اسانسور قرار می دهد.

مجموعه رایا این امکان را بوجود آورده است تا با خیالی آسوده به خرید اینترنتی کابین آسانسور و دیگر قطعات مرتبط با آسانسور بپردازید.

ریل آسانسور و متعلقات آن

در هر آسانسور ریل وظیفه ای مهم و اساسی بر عهده دارد.و شامل متعلقاتی است.که در زمان نصب مورد استفاده قرار می گیرد.هر ریل راهنما از اتصال متوالی چندین ریل صلب به یکدیگر به وجود می‌آید. هر قطعه ریل معمولا ۵ متر طول دارد. و با استفاده از پشت‌بند، فاق و زبانه به ریل‌های مجاور پیچ و مهره می شود. تا یک ریل راهنما‌ی واحد به ارتفاع چاه آسانسور به وجود آید.

متعلقات ریل راهنمای کابین آسانسور شامل براکت ، لقمه ، پیچ و مهره نمره 12 ، پیچ و مهره نمره 10 و پیچ مهره نمره 8 است.ضمن این که تمامی ریل هایی که در مجموعه رایا به فروش می رسد.دارای پشت بند هستند.

 

روغن مخصوص ریل آسانسور

ریل های در آسانسور نیاز به روغنکاری دارند.تا عملکردی بهتر و بدون صدا داشته باشند.روغن برای نرم و روان کردن حرکت کابین روی ریل استفاده می‌شود و برای اینکه ریل آسانسور همیشه چرب باشد، روغندانی روی کابین آسانسور نصب می‌شود و اجزای داخل روغندان، کار ریختن و چرب کردن ریل آسانسور را دارند.برای روغنکاری ریل از روغن نمره 10 استفاده می شود.