تراول کابل آسانسور چیست
تراول کابل آسانسور چیست | قیمت تراول کابل آسانسور

تراول کابل آسانسور چیست و در آسانسور چه کاربردی دارد.این قطعه از آسانسور جزء قطعات مهم و پرکاربرد در آسانسور است.متریال تراول کابل آسانسور بسیار مهم است و بایستی از آلیاژ مرغوب در آن استفاده گردد.تراول کابل با برندهای ایرانی و خارجی به بازار عرضه شده است.و جزء قطعات راه اندازی آسانسور محسوب می گردد.و بایستی نصب و راه اندازی آن توسط افراد متخصص انجام گیرد.

تراول کابل آسانسور چیست

تراول کابل آسانسور چیست ساده ترین تعریفی که می توان از تراول کابل آسانسور کرد بدین صورت است که تراول کابل رابط بین کابین با تابلو فرمان آسانسور است.به طوری که درخواست هایی که از طرف کابین و طبقات وجود دارد و بایستی به تابلو فرمان برسد از طریق تراول کابل انجام می گیرد.و زمانی که این درخواست به تابلو فرمان رسید.تابلو فرمان آن را پردازش کرده و به موتور آسانسور منتقل می نماید.در واقع این قطعه از آسانسور با بسیاری از قطعات اصلی آسانسور مانند تابلو فرمان آسانسور ، کابین آسانسور ، موتور آسانسور و سایر موارد مرتبط است.بنابراین جنس تراول کابل بایستی از آلیاژ مرغوب ، مقاوم و انعطاف پذیر باشد.

تراول کابل آسانسور چیست توضیحات

تراول کابل آسانسور چیست و چه برندی قابل اتکا است.

در آسانسور تراول کابل به صورت 12 ، 18 ،20 و 24 رشته مورد استفاده قرار می گیرد.

البته بیشتر از تراول کابل 24 رشته در آسانسور استفاده می گردد.

چراکه زمانی که یک یا چند رشته تراول کابل با مشکل مواجه شود.بتوان از رشته های رزرو برای حفظ کارایی سیستم استفاده نمود.باید به این نکته توجه نمود جنس تراول کابل بسیار مهم است و بایستی از مواد مرغوب و مقاوم در آن استفاده گردد.تراول کابل جزء قطعاتی است که در مرحله پایانی فرایند نصب آسانسور ، مورد نصب قرار می گیرد.این قطعه از آسانسور در داخل و خارج از کشور توسط برندهای متعددی به بازار عرضه شده است.

تراول کابل آسانسور چیست

برندهای معتبر تراول کابل آسانسور وارداتی

در تراول کابل آسانسور برندهای معتبری به کشور وارد می شود و در بسیاری از پروژه ها مورد استفده قرار می گیرد.این برندها شامل تراول کابل آی سی سی ایتالیا ، تراول کابل دت وایلر سوییس ، تراول کابل دت وایلر چک ، تراول کابل فوپا ، تراول کابل آکیش و سایر برندهاست.

برندهای معتبر تراول کابل آسانسور داخلی

خوشبختانه در داخل کشور نیز در زمینه تولید تراول کابل آسانسور اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.برندهای معتبر تراول کابل داخلی شامل تراول کابل دت وایلر ایرانی ، تراول کابل گلشنی ، تراول کابل آسیا و سایر برندهاست.باید به این نکته توجه نمود تراول کابل جزء قطعات مهم در آسانسور است.و بایستی در انتخاب و خرید آن دقت کرد.باید دانست این قطعه از آسانسور دارای عمر مفید مشخصی است و در طول سالیان کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد.تعویض این قطعه چون کار زمانبری است بایستی توسط تعمیر کاران متخصص و با تجربه انجام گیرد.

تراول کابل آسانسور چیست

تراول کابل آسانسور چیست

تراول کابل آسانسور چیست.

و عملکرد آن در آسانسور به چه شکل است.

تراول کابل از چند رشته سیم برق که در یک راستا توسط یک پوسته به شکل تخت کنار هم قرار گرفته اند، تشکیل شده است.

باید به این نکته توجه نمود:

تراول کابل هایی که به صورت تمام مس تولید می شوند.

دارای کارایی بهتری در آسانسور هستند.

باید به این نکته توحه نمود :

این کابل برقرار کننده ی رابطه ی بین تابلو فرمان آسانسور و کابین آسانسور می باشد.و تابلو فرمان براساس درخواست هایی که از تراول کابل می گیرد فرمان ها را به موتور آسانسور انتقال می دهد.باید دانست تراول کابل توسط رشته های سیم برق خود ترمینال های تابلو فرمان را به جعبه رویزیون کابین وصل می کند.شما می توانید قیمت روز موتور آسانسور را از مجموعه رایا استعلام نمایید.

تراول کابل آسانسور چیست

متریال تراول کابل آسانسور

در ساخت و طراحی تراول کابل آسانسور بایستی از متریال مناسب استفاده گردد. مطمئنا تراول کابل باید از یک جنس انعطاف پذیر و با مرغوبیت بالا و بسیار مستحکم ساخته شود زیرا دائم در حال حرکت است.و بایستی درخواست ها را به طور مرتب به تابلو فرمان منتقل نماید. این کابل از یک سمت به تابلو فرمان و از سمت دیگر به زیر کابین اتصال دارد و مدام به همراه آسانسور بالا و پایین می رود. باید به این نکته توجه نمود در واقع تراول کابل ارتباط بین کابین و مدار کنترل را برقرار می کند.

در تابلو فرمان های امروزی از یک جعبه کارکدک استفاده می گردد .که کارکدک نیز مشابه تراول کابل رابط بین کابین و تابلو فرمان آسانسور است. هموراه به جهت صرفه جویی در هزینه ها می بایست در مصرف تراول کابل دقت کرد و آن را کمتر استفاده کرد .به همین دلیل از یک رشته تراول کابل در آسانسور استفاده می گردد.و کارکدک نیز به عنوان رشته دیگر تراول کابل مورد استفاده قرار می گیرد.پس در پاسخ به این سوال که تراول کابل آسانسور چیست می توان گفت به همراه کارکدک دارای وظیفه مشترکی هستند.

وظایف تراول کابل آسانسور

تراول کابل آسانسور از جمله قطعات مهم و پرکاربرد در آسانسور است.

که در مرحله پایانی از نصب ، مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.

درون این کابل رشته ای از نخ نایلون بسیار مستحکم موجود است.

که باعث استحکام و همچنین بالا رفتن استقامت و همچنین طول عمر آن خواهد شد .

البته این قطعه از آسانسور دارای عمر مفید مشخصی است.

و بسته به کیفیت آن عمر مفید آن تعیین می گردد.

وظیفه ی اصلی این کابل انتقال دستور عملکرد آسانسور بین قسمت های مختلف می باشد.

باید به این نکته توجه نمود :

جریان انتقال اطلاعات از تابلو به کابین از طریق تراول کابل یا کابل os برقرار می گردد.

مجموعه رایا علاوه بر فروش قطعات آسانسور آموزش تابلو فرمان آسانسور به پرسنل را در دستور کار مجموعه قرار داده است.

نمایندگی برندهای معتبر قطعات آسانسور 

مجموعه رایا آسانسور با در اختیار داشتن نمایندگی انواع قطعات آسانسور همواره در تلاش است تا به صورت مستقیم و بدون واسطه واردات قطعات آسانسور را انجام داده و آن ها را به سراسر کشور با توجه به نیاز بازار و متناسب با درخواست مشتریان عرضه کند. این مجموعه با این کار توانسته دسترسی به محصولات با کیفیت داخلی و خارجی را برای مردم آسان تر کند. رایا آسانسور توسط کارشناسان و پرسنل متخصص و توانمند خود با نصب دقیق و ماهرانه انواع قطعات آسانسور برای مشتریان عزیز ایمنی و آرامش خاطر خاصی را رقم می زند.مجموعه رایا سرویس و نگهداری آسانسور را در اولویت قرار می دهد.