کلید سه گوش درب آسانسور
کلید سه گوش درب آسانسور | قیمت کلید مثلثی آسانسور

کلید قفل درب آسانسور در انواع مختلفی ساخته می شود. اما نوع کلید سه گوش درب آسانسور از دیگر کلید ها پرکاربردتر است. کلید درب آسانسور تنها در مواقع ضروری و در زمان سرویس و یا تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد. کلید درب آسانسور از تجهیزات و لوازم جانبی آسانسور به شمار می رود. شما عزیزان می توانید این قطعه را از فروشگاه بزرگ رایا آسانسور با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید.

کلید سه گوش درب آسانسور

با کلید درب آسانسور می توان درب را در مواقع ضروری باز نمود. 

کلید سه گوش درب آسانسور نسبت به انواع دیگر کلیدها بیشترین استفاده را دارد. 

کلید درب آسانسور بیشتر به درب لولایی آسانسور اختصاص دارد. و برای باز نمودن آنان در هنگام انجام عملیات سرویس، تعمیرات و … از آن استفاده می شود.

از آنجایی که قفل های درب آسانسور در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند،

کلید ها نیز مختلف می باشند. اما کلید سه گوش جدیدترین نوع کلید درب آسانسور است.

کلید سه گوش درب آسانسور ،توضیحات

کلید سه گوش درب آسانسور مدل جدیدی از کلید درب آسانسور است که برای باز نمودن قفل های جدید درب آسانسور لولایی از آن استفاده می شود.

تا چند سال پیش از کلید های قدیمی برای باز نمودن درب استفاده می شد.

اما کم کم با تغییر قفل های قدیمی و جایگزین شدن قفل های جدید به جای آنها کلید ها نیز تغییر شکل یافته و جدید شدند. که در حال حاضر کلید سه گوش جدیدترین نوع آنها است.

قسمتی از این کلید که با قفل درگیر می شود به شکل سه پهلو تراش خورده است.

در واقع این کلید دارای یک حفره مثلثی شکل و یا سه گوش است.

بیشتر قفل درب های امروزی با این کلید باز می شوند. 

شما می توانید از قیمت لوازم جانبی آسانسور همچون کلید سه گوش آسانسور با

تماس با نمایندگی رایا آسانسور جویا شوید. 

کلید سه گوش درب آسانسور

کلید درب آسانسور

کلید درب آسانسور در زمان اضطراری به باز شدن درب ها کمک می کند.

این قطعه در طرح ها و اشکال مختلفی ساخته می شود.

اولین کلید های درب آسانسور در حدود 150 سال قبل ساخته شد.

اما به تدریج با تکامل یافتن قفل ها کلید ها نیز تغیر شکل داده و جای کلید های اولیه را گرفتند. این کلید ها که موسوم به کلید های دو گوش بودند، برای قفل های دوگوش یا همان قفل های شیندلری استفاده می شدند.

قسمتی از این کلید که با دست گرفته می شد در شکل های مختلفی ساخته می شد، اما قسمتی که با قفل درب درگیر می شد با هم مشابه بود.

این قسمت از کلید میله ای شکل و تخت بود و در انتهای این میله دو زبانه وجود داشت که دقیقا با حفره های قفل یکی بود. جالب است بدانید که درب های اتوماتیک آسانسور قدیمی نیز دارای کلید بودند.

این کلید ها معمولا از جنس پلاستیک و به شکل چوب بستنی تخت و نازک بودند و یک سر آنها به شکل قلاب بود. کلید سه گوش درب آسانسور همچنان جدیدترین نوع کلید درب آسانسور می باشد. 

کلید سه گوش درب آسانسور قیمت

انواع کلید درب آسانسور

همانطور که اشاره شد، با تغییر شکل قفل های درب آسانسور شکل و طرح کلید ها نیز تغییر یافت. 

  • کلید های اولیه یا قدیمی
  • کلید های دو گوش
  • کلید های قلاب شکل درب اتوماتیک
  • کلید های 300 شیندلر
  • کلید های 400 شیندلر
  •  کلید های 500 شیندلر
  • کلید های استوانه ای شیاردار
  • کلید های قفل سیلندری
  • کلید سه گوش درب آسانسور

از انواع کلید های درب آسانسور  هستند که برخی از آنها تا چند سال پیش اشتفاده می شد. اما با ایجاد تحول در قفل ها کلید های سه گوش روی کار آمده و هم اکنون جدیدترین نوع کلید درب آسانسور می باشند و بیشترین استفاده را دارند. 

هنوز هم تنوع قفل ها بسیار زیاد است اما عملکرد آنان مشابه هم می باشد.

این قفل ها تنها به لحاظ کیفیت و ایمنی مورد مقایسه قرار می گیرند.

که البته باید گفته شود که قفل های تولید شده در شرکت های صاحب برند و مشهور دارای کیفیت و ایمنی کامل هستند. توصیه می شود در انتخاب نوع قفل درب آسانسور دقت نموده و از کیفیت و سلامت آن مطمئن شوید. 

یکی از قفل های مطرح در بازار قفل آسانسور جان لیفت می باشد.

کلید سه گوش درب آسانسور قیمت

کلید سه گوش درب آسانسور

کلید سه گوش از رایج ترین کلید های درب آسانسور است.

امروزه بیشتر از کلید سه گوش برای باز نمودن اضطراری درب های آسانسور استفاده می شود. کلید سه گوش درب آسانسور دارای یک حفره مثلثی شکل است که با قفل درگیر شده و با چرخش آن درب باز می شود.

باید دانست که فقط در زمان ضرورت از این کلید استفاده می شود.

امروزه برای ایمنی بیشتر از قفل های قدیمی جای خود را به قفل های سه گوش می دهند. در رابطه با تعویض قفل ها باید توجه نمود که بعضی از قفل ها را در صورتی که زبانه قفل و سوراخ پیچ ها مشابه باشند را می توان تعویض نمود. 

با استعلام قیمت قطعات آسانسور از نمایندگی رایا مطمئن خرید کنید.

نکته:

نکته مهمی که باید به آن توجه نمود این است که هرگز در هنگام حرکت آسانسور قفل درب را نباید باز نمود. حتی نباید در زمانی که آسانسور متوقف است قفل درب را باز نمود. قفل درب طبقاتی که کابین در آنها متوقف نیست را نیز نباید باز نمود.

باید دانست که باز نمودن قفل درب آسانسور توسط افراد متفرقه بسیار خطر آفرین است.

باید مراقب این موضوع بود.

تنها در مواقع ضروری و شرایط خاص همچون جهت انجام عملیات سرویس و نگهداری آسانسور ، آن هم توسط تکنسین متخصص با رعایت نمودن نکات ایمنی می توان درب را باز نمود. در غیر اینصورت ممکن است حوادث ناگواری رخ دهد. 

 

نمایندگی فروش انواع قطعات و لوازم آسانسور

مجموعه رایا آسانسور دارای یکی از بزرگترین فروشگاه های آسانسوری در کشور است که با فروش بالای قطعات و لوازم آسانسور در چند سال اخیر توانسته عنوان معتبرترین مرکز فروش قطعات آسانسور را به خود اختصاص دهد.

و نیز موفق به کسب بالاترین سهم فروش قطعات آسانسور بازار کشور شود.

رایا آسانسور بهترین لوازم و تجهیزات آسانسور را با کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت بدون واسطه به سراسر کشور عرضه می دارد. انواع قفل و کلید درب آسانسور در این نمایندگی به فروش می رسد.

رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان و امنیت و آرامش آنان از اهداف بلند رایا است. 

نحوه استفاده از کلید سه گوش

به دلایل مختلف ممکن است در هنگام حرکت آسانسور کابین ایستگاه ها گیر کند.و در این حال مسافری داخل آن باشد.نحوه استفاده از کلید سه گوش درب آسانسور به این صورت است که در طبقه ای که آسانسور می ایستد. با کلید درب را باز کنید.احتیاط کنید احتمال دارد آسانسور بالاتر یا پایین تر لول طبقات باشد.کلید را در جایی که باید کلید را وارد کنید، وارد کنید و به سمت راست یا چپ بچرخانید.معمولا محل قرارگرفتن کلید برای بازکردن در قسمت بالای درب است.درب را بکشید، درب باز می شود.برای اطیمنان درب را بکشید تا مطمئن شوید درب قفل است.

 

نقش کلید سه گوش در مواقع اضطراری

کلید سه گوش در مواقع اضطراری نقشی مهم و اساسی بر عهده دارد. این کلید در مواقع اضطراری نظیر عملیات نجات افراد محبوس در آسانسور هنگام خرابی آسانسور و یا قطع برق شهر و همچنین هنگام سرویس و نگهداری و تعمیرات آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. کلید درب آسانسور از تجهیزات و لوازم جانبی آسانسور به شمار می رود. این کلید ها از آلیاژ مقاوم و دارای طول عمر بالا ساخته می شوند.از آنجایی که قفل های درب آسانسور در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند، کلید ها نیز انواع مختلفی دارند، اما کلید سه گوش جدیدترین نوع کلید درب آسانسور است.