مزایای آسانسور کششی
مزایای آسانسور کششی | نحوه کار آسانسور کششی در ساختمان

آسانسورهای کششی جزء متداول ترین مدل های آسانسور در کشور محسوب می شوند.که در بسیاری از پروژه های نصب و راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرند.این آسانسورها از اجزا مختلفی تشکیل شده اند.که با هم ارتباط مستقیم دارند.در این آسانسورها ، وسیله ای به نام سیم بکسل که از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل است.بر روی دو قرقره ( فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد) حرکت می کند.وزنه و کابین آسانسور تمایل به دست‌یابی تعادل دارند که در نهایت باعث می‌شود که برای به‌ حرکت در آوردن کابین آسانسور نیاز به انرژی کمی باشد. زمانی که کابین به سمت بالا حرکت می کند، وزنه به سمت پایین حرکت می کند.یکی از مزایای آسانسور کششی نسبت به آسانسور هیدرولیکی ، سرعت بالای این آسانسورهاست.به طوری که از سرعت یک تا سه متر بر ثانیه پشتیبانی می گردد.

مزایای آسانسور کششی

آسانسورهای کششی در حال حاضر بیشترین استفاده را در کشور دارند.این آسانسورها توسط سیم بکسل از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل هستند.با بالارفتن کابین ، وزنه به سمت پایین و با پایین آمدن آن وزنه به سمت بالا حرکت می کند.

از مزایای آسانسور کششی می توان به سرعت بالاتر این آسانسورها نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی نام برد.این آسانسورها از مکانیزم ساده تری نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی برخوردارند.و تعمیر و نگهداری آن ها نیز توسط بسیاری از تعمیرکاران آسانسور قابل انجام است.ضمن ان که بیشتر قطعات آسانسورهای کششی گیربکسی ، در کشور تولید می شود.

مزایای آسانسور کششی به تفکیک

  • نصب و راه اندازی آسان آسانسورهای کششی
  • تعمیر و نگهداری آسان و به صرفه
  • سادگی سیستم فرمان آسانسورهای کششی
  • سرعت بیشتر نسبت به سیستم هیدرولیکی
  • مصرف انرژی کمتر نسبت به سیستم هیدرولیکی

مزایای آسانسور کششی

معایب آسانسور کششی

  • آسانسورهای کششی نیاز به موتورخانه دارند.
  • نیاز به فضای بیشتر نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی
  • نیاز به فضای زیاد برای نصب و راه اندازی موتور خانه
  • در هنگام شروع حرکت و هنگام ایستادن نمیتواند نرم و آرام عمل کند.
  • سر و صدای بیشترنسبت به آسانسورهای هیدرولیکی

آسانسور کششی چیست

متداول ترین آسانسورهای نصب شده در کشور آسانسورهای کششی هستند.در این آسانسورها از یک موتور به عنوان نیروی محرکه لازم برای حرکت آسانسور استفاده می شود.موتور آسانسور یا در موتورخانه یا دربالای چاهک آسانسور و یا در پایین چاهک مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.موتور دارای یک فلکه است.که بر روی این فکله سیم بکسل قرار می گیرد.

سیم بکسل از یک سو به کابین و از سوی دیگر به وزنه تعادل متصل است.وزن هر نفر در محاسبات مربوط به آسانسور75کیلوگرم است و دلیل قرار گرفتن این وزنه ها در سیستم آسانسور کمک کردن در بالابردن آسانسور است .اساس کار این آسانسورها بر اساس نیروی اصطکاک بین سیم بکسل ها و فلکه کششی موتور است .

از مزایای آسانسور کششی قابلیت نصب برای ساختمان های مرتفع و برج هاست.در حال حاضر آسانسورهای کششی در کشور بیشترین استفاده را دارند.و در نصب های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.بازرگانی رایا آسانسور انواع پکیج های آسانسور با قیمت مناسب را به سراسر کشور کشور عرضه می نماید.

مزایای آسانسور کششی

شما می توانید قیمت انواع پک آسانسور را از ما استعلام نمایید.

انواع آسانسور کششی

اسانسورهای کششی در سه مدل ساخته می شوند.و در پروژه های مختلف نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند.این گونه آسانسورها در کشور بیشترین استفاده را دارند.در زیر توضیحاتی درباره سه مدل آسانسورهای کششی داده شده است.

آسانسور کششی گیربکس

همانطور که از نام این آسانسورها پیداست.دارای گیربکسی هستند.که به موتور متصل است.طراحی این آسانسورها به گونه ای است: که می توانند 76 متر را طی نمایند.این گونه آسانسورها برای پروژه های 6 ، 8 و 10 نفره گزینه مناسبی هستند.و برای ساختمان های مرتفع بهتر از آسانسورهای کششی MRL یا گیرلس استفاده گردد.از مزایای آسانسور کششی گیربکسی بهای تمام شده کمتر آن نسبت به آسانسور گیرلس یا آسانسور MRL است.

مزایای آسانسور کششی

آسانسور روملس

این گونه آسانسورها نیازی به موتورخانه ندارند.و موتور آسانسور در داخل چاهک مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.کم حجم بودن ، سرعت بالا ، نصب آسان و انجام تعمیر و نگهداری به صرفه از مزایای این آسانسورها به شمار می روند.

در این آسانسورها در مصرف برق صرفه جویی شده و آسانسور دارای حرکتی نرم و بدون صداست.گفتنی است : هر آسانسوری مکانیزم خاص خود را دارد.و نوع موتور و تابلو فرمان در آن متفاوت است.

با مراجعه به لینک قطعات تابلو فرمان آسانسور اطلاعاتی در این خصوص کسب نمایید.

 

آسانسور کششی گیرلس

در ساختار آسانسورهای گیرلس از گیربکس استفاده نمی شود.

در واقع نام دیگر آسانسور گیرلس ، آسانسور بدون گیربکس است.

سیم بکسل در این مدل از آسانسورهای کششی به بالای کابین آسانسور متصل است و به دور فلکه برای به حرکت در آوردن آسانسور پیچیده شده ‌است. سر دیگر سیم بکسل نیز به وزنه برای به ‌دست آوردن تعادل و ثبات سیستم مکانیکی وصل شده است. سیستم آسانسور کششی را از نظر سرعت می توان به انواع تک سرعته، دو سرعته و کنترل سرعت هوشمند تقسیم کرد.

از مزایای آسانسور کششی گیرلس حرکت نرم و بدون صدا و بدون هیچ گونه شک حرکتی است.این مدل از اسانسور در ساختمان های مرتفع و پرترافیک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

شما می توانید قیمت اسانسور خانگی چهار نفره به همراه انواع قطعات آسانسور از صفر تا صد را از مجموعه رایا آسانسور قیمت بگیرید.

نمایندگی برندهای قطعات آسانسور

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور همواره سعی کرده تا رسالت خود که ارائه خدمت به هم وطنان عزیز در سراسر کشور است را حفظ نماید و با در اختیار گرفتن نمایندگی برندهای معتبر قطعات آسانسور ، در امر فروش قطعات به سراسر کشور گام های بلندی را بردارد.مجموعه را می کوشد به کیفیت ، گارانتی و خدمات پس از فروش اهمیت داده و باعث بهبود رضایتمندی مشتریان گردد.

این مجموعه با برآورد صحیح قیمت سرویس و نگهداری آسانسور ، در امر خدمات آسانسور گام های بلندی برداشته است.و در حال حاضر انواع خدمات آسانسور از صفر تا صد را به مشتریان عزیز در سراسر کشور ارائه می نماید.