محاسبه قیمت آسانسور 
محاسبه قیمت آسانسور | لیست قیمت روز پک آسانسور |

آسانسور لازمه هر ساختمان است. با وجود آسانسور رفت و آمد در بین طبقات آسانتر شده و سروصدا در ساختمان ها کاهش می یابد. از آنجایی که این دستگاه در انواع و اشکال مختلفی ساخته می شود، قیمت آنان با هم متفاوت است. قیمت آسانسور برای سازندان ساختمان و استفاده کنندگان از موارد مهم در انتخاب و نصب آن است. محاسبه قیمت آسانسور بستگی به آیتم هایی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

محاسبه قیمت آسانسور 

قیمت آسانسور یک آیتم مهم در خرید آسانسور است. بسیاری از خریداران از نحوه محاسبه قیمت آسانسور اطلاعی نداشته و تنها به داشتن یک آسانسور برای ساختمان خود می اندیشند. به اعتقاد متخصصین  کلیه ساختمان های بالای سه طبقه نیازمند به آسانسور هستند. اما چگونه می توان یک آسانسور مناسب انتخاب و نصب نمود؟ جالب است بدانید که قیمت آسانسور در بهای تمام شده ساختمان تأثیر مستقیم دارد. چرا که قیمت یک ساختمان دارای آسانسور حدود 1/6 برابر بیشتر از یک ساختمان فاقد آسانسور ارزش دارد. قیمت آسانسور را از رایا آسانسور استعلام نمایید.

محاسبه قیمت آسانسور ،توضیح

موضوع مهمی که در تهیه آسانسور برای عموم مردم و مشتریان مهم می باشد، قیمت است.

برخی از محاسبه قیمت آسانسور اطلاعی ندارند.

باید گفت که محاسبه قیمت آسانسور به عوامل متعددی همچون نوع آسانسور، کیفیت، سرعت، ارتفاع، قدرت موتور، ظرفیت، نرخ ارز و … وابسته است. جالب است بدانید که قیمت آسانسور به صورت روزانه و گاها ساعتی محاسبه و تعیین می شود.

تغییر در کدام از این آیتم ها سبب نوسان و تغییر در تعیین قیمت ها می شود. بهتر است که قیمت ها را از مراکز و نمایندگی های معتبر جویا شد.

نمایندگی رایا آسانسور این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است که از طریق استعلام تلفنی ، یا ارسال پیام از طریق واتساپ برای اطلاع از مشخصات و لیست قیمت آسانسور اقدام نمایند.

محاسبه قیمت آسانسور 

نوع آسانسور

انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد.

که هر کدام دارای قیمت های خاص خود می باشند.

آسانسور کششی، هیدرولیک، مغناطیسی در سراسر دنیا در ساختمان های مختلف نصب و راه اندازی می شوند.

مکانیزم و طراحی آنها با هم متفاوت است.

آسانسور ها معمولا با توجه به نوع پروژه، منطقه پروژه، نوع کاربری و سایر موارد انتخاب می شودن. آسانسور باید با نوع ساختمان ها تناسب داشته باشد. آسانسور کششی بیشترین استفاده را در کشور دارد.

قیمت این نوع آسانسور از آسانسور های هیدرولیک و مغناطیسی کمتر بوده و استفاده از آن به صرفه تر است. در محاسبه قیمت آسانسور توجه به نوع آن بسیار حائز اهمیت است. معمولا در فرم استعلام قیمت آسانسور نوع آنها مشخص شده است.

آسانسورهای هیدرولیک هنوز در کشور بازار خود را به طور کامل پیدا نکرده است.

متاسفانه اکثر قطعات آسانسورهای هیدرولیک وارداتی است و قیمت آن به صورت پکیج می باشد. آسانسور های مغناطیسی دارای امنیت بیشتری نسبت به آسانسور های کششی و هیدرولیک می باشد و قیمت آن نیز بالاتر است. 

محاسبه قیمت روز آسانسور 

نقش کیفیت قطعات

این مهم است که حتما از قیمت ها مطلع شویم اما باید دانست که

یکی از عواملی که در محاسبه قیمت آسانسور دخیل است و بسیار هم مهم است، کیفیت می باشد.

کیفیت قطعات و البته کیفیت نصب آنها بسیار حائز اهمیت است.

در شرایطی که قطعات باکیفیتی تهیه شود اما نصب آنها صحیح و دقیق نباشد، آسانسور فعالیت نرمالی نخواهد داشت و این یعنی آسانسور دارای کیفیت نیست.

بنابراین علاوه بر کیفیت قطعات نحوه ی نصب آنها و کیفیت در نصب را باید جدی گرفت. نصب صحیح قطعات باکیفیت موجب داشتن آسانسور ایده آل و البته باکیفیت و مرغوبی خواهد شد.

قطعات وارداتی کیفیت بالاتری نسبت به تولیدات داخلی دارند. استفاده از این قطعات کیفیت، طول عمر و قیمت آسانسور را بالا می برد. برای مثال نصب یک موتور آسانسور وارداتی در تعیین و محاسبه قیمت آسانسور نقش بسزایی خواهد داشت. 

محاسبه قیمت روز آسانسور 

ظرفیت و ارتفاع آسانسور

جدا از موضوع کیفیت، نوع، ظرفیت و ارتفاع آسانسور در میزان استفاده از قطعات نقش داشته و در تعیین قیمت ها نیز تأثیر گذار است. هر چه ظرفیت و ارتفاع آسانسور بیشتر شود قطعات بیشتری بکار رفته و در نتیجه قیمت آن بالاتر می رود.

در آسانسور های مسافربر، ظرفیت برای هر نفر 75 کیلوگرم تعیین شده است. که این مورد برای آسانسور های بیمارستانی، حمل بار و … متفاوت است. با بیشتر شدن ارتفاع آسانسور میزان استفاده از ریل، درب، سیم بکسل، تراول کابل و متعلقات آنها بیشتر شده

که معمولا بعد از بررسی این موارد قیمت آسانسور محاسبه می شود.

محاسبه ظرفیت و ارتفاع آسانسور باید با دقت بالا صورت گیرد.

برای مثال برای یک کابین ۸ نفره توان موتور بایستی ۷٫۳ کیلووات در نظر گرفته شود.

و توان تابلو فرمان ۱۱ کیلووات باشد.

در صورتی که محاسبه دقیق نباشد مشکلات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

باید دانست :

برای یک کابین باربر از چه توان موتور آسانسوری باید استفاده گردد.

حتی اگر تعداد توقف محدود باشد.

توجه داشته باشید که قیمت روز موتور آسانسور در محاسبه  قیمت آسانسور نقش مهمی دارد.

زیرا موتور اصلی ترین قطعه در آسانسور است.

محاسبه قیمت آسانسور

شاید که درچند سال اخیر در تولیدات آسانسور و قطعات آن پیشرفت داشته ایم اما همچنان قیمت آسانسور سیر صعودی خود را طی می کند.

شاخص نرخ ارز در تعیین قیمت برخی از قطعات همچون موتور آسانسور، درب، ریل، تابلو فرمان، سیم بکسل، تراول کابل و … تأثیر داشته و از این رو قیمت آنان همراه با نوسانات نرخ ارز دچار تغییر می شوند. این تغییرات در محاسبه قیمت آسانسور نقش داشته و قیمت ها به صورت روزانه اعلام می شود.

بیشتر قطعات پکیج های آسانسور وارداتی است.

و قیمت آنان بیشتر است.

تولید قطعات داخلی می تواند این قیمت ها را کاهش دهد.

با توجه به شعار حمایت از رونق تولید ، با حمایت های بیشتر از این صنعت باید کاری کرد تا

بازار این صنف بتواند در جهت تحقق این شعار گام بردارد.

امیدواریم با تولید بیشتر قطعات مرغوب آسانسور در کشور این صنعت بزرگ را از گرداب وحشتناک گرانی درآوریم. 

نمایندگی رایا آسانسور با در نظر داشتن شرایط اقتصادی مردم

انواع قطعات با کیفیت آسانسور را با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه به سراسر کشور به صورت مستقیم عرضه می کند.

 

توجه:

گاهی عمر ساختمان نیز می تواند در محاسبه قیمت آسانسور مؤثر باشد.

مطمئنا نصب آسانسور در ساختمانی که در حال ساخت است

با نصب آسانسور در ساختمان قدیمی بسیار متفاوت است.

در نصب آسانسور برای ساختمان قدیمی هزینه های بیشتری باید برای تهیه قطعات پرداخته شود.

پس بهتر است نصب آسانسور در همان مراحل اولیه ساخت ساختمان صورت بگیرد.

با توجه به موارد فوق نباید در طراحی و انتخاب آسانسور هزینه مصرفی را ملاک قرار داد.

تنها باید به کیفیت قطعات و تجهیزات بکار رفته در ساخت و طراحی و قیمت نصب آسانسور توجه داشت.

برآورد قیمت آسانسور کششی و هیدرولیک

محاسبه قیمت آسانسور کششی و هیدرولیک براساس قطعات و ملزوماتی است.که در این دو نوع آسانسور استفاده می گردد.آیتم هایی مانند تعداد توقف و تعداد نفرات ، نوع قطعات و تجهیزات بکار رفته ، برند قطعات ، کشور تولیدکننده ، مدل نصب و… برای تعیین قیمت حائز اهمیت هستند. ولی در مجموع ازنظر هزینه ای می توان گفت که برای تعداد توقف های پایین (تا 3 یا 4 طبقه) و سرعت زیر یک متر بر ثانیه بهترین گزینه آسانسورهای هیدرولیک می باشد و برای تعداد توقف بالای 4 طبقه و سرعت 1 متر به بالا آسانسور های کششی بهترین گزینه می باشد.

 

انتخاب بهترین نوع و موتور آسانسور

برای انتخاب بهترین نوع آسانسور آیتم هایی مانند فضا و مکان مورد نظر برای آسانسور ، نوع کاربری ، نوع ساختمان ، تعداد توقف ، تراکم ترافیک و… حائز اهمیت است.اما از لحاظ موتور به لحاظ هزینه اولیه قطعات به صرفه ترین نوع موتوری که می توان برای آسانسور کششی پیشنهاد داد از نوع گیربکسی آن می باشد که در حال حاضر بالای 60 درصد آسانسورهای نصب شده را شامل می شود. ولی از نظر عمر طولانی و سرویس و نگهداری آسان، موتور از نوع گیرلس یا روملس را می توان پیشنهاد داد .