اجرت تعویض فلکه موتور آسانسور
تعویض فلکه موتور آسانسور | خوردگی فلکه آسانسور

یکی از تفاوت های اساسی آسانسور نسبت به بالابر سیستم تعلیق آن است.در بالابر بار تنها به یک طناب فولادی وصل است و یک موتور طناب فولادی را به دور فلکه خود می‌چرخاند و طناب را جمع می‌کند تا بار بالا برود.در آسانسور اجزا دیگری وجود دارد ، تا ایمنی و حرکت مناسب انجام گیرد.این اجزا شامل وزنه تعادل ، فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد است.و به مجموعه این اجزا سیستم تعلیق آسانسور گفته می شود.فلکه موتور و فلکه هرزگرد در طول زمان و با توجه به فشار زیادی که از سوی کابین و وزنه تعادل به آن ها وارد می شود، دچار خوردگی می شوند و کارایی لازم را نخواهند داشت.تعویض فلکه موتور آسانسور زمانی باید انجام گیرد: که این فلکه دچار خوردگی شود.

برای تشخیص این مسئله بهتر است ، موضوع را با سرویسکار آسانسور در میان گذاشت.و در صورت نیاز فلکه را تعویض نمود.در ادامه این مقاله اطلاعاتی راجع به تعویض فلکه ، عمر مفید فلکه و اقدامات لازم برای تعویض به شما داده می شود.در ادامه با ما همراه باشید.

تعویض فلکه موتور آسانسور

فلکه اصلی موتور جزء سیستم تعلیق آسانسور است.و برای ایمنی آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است.این فلکه به مرور زمان و با توجه به فشارهایی که از سوی کابین و وزنه تعادل به آن وارد می گردد.مستهلک شده و کارایی لازم را نخواهد داشت.تعویض فلکه موتور آسانسور معمولا زمانی انجام می پذیرد، که خوردگی در آن قابل رویت باشد.

برای مشاهده خوردگی کافی است:

اطراف فلکه را جست و جو کنید.در صورتی که براده های آهن را مشاهده نمودید، بایستی تعمیرکار آسانسور را با خبر سازید.و به تشخیص او یا یک کارشناس آسانسور نسبت به تعویض فلکه اقدامات لازم را انجام نمود.

تعویض فلکه موتور آسانسور

تعویض فلکه موتور آسانسور توضیحات

 انتقال قدرت و نیروی موتور و حرکت به سیم بکسل توسط فلکه آسانسور انجام می پذیرد.این قطعه اساسی پس از چند سال ، بایستی به تشخیص کارشناس آسانسور تعویض گردد.تعویض فلکه موتور آسانسور کاری زمانبر است. و بایستی توسط نصابان و یا تعمیرکاران مجرب و با سابقه انجام گیرد.

عمر مفید فلکه به طور تقریبی بین 5 تا 10 سال است.و معمولا فلکه اصلی موتور در طول این دوره بایستی تعویض گردد.سرویس و نگهداری به موقع و در بازه زمانی مشخص می تواند نقشی اساسی در افزایش عمر مفید فلکه ایفا نماید.

دلایل تعویض فلکه آسانسور

تعویض فلکه موتور آسانسور به دلایل مختلف انجام می پذیرد.اما مهم ترین دلیل آن خوردگی فلکه آسانسور است.شما می توانید : برای تشخیص خوردگی اطراف فلکه اصلی موتور را مشاهده نماید.در صورت وجود براده های آهن در اطراف فلکه موتور و به تشخیص سرویسکار یا کارشناس آسانسور تعویض فلکه باید انجام پذیرد.

دلایل دیگر برای تعویض فلکه رد سیم بکسل بر روی شیارهای فلکه و فرورفتگی سیم بکسل داخل شیارها است.گفتنی است: فلکه اصلی موتور از اجزای اصلی سیستم تعلیق آسانسور است.و برای ایمنی آسانسور وجود آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعویض فلکه موتور آسانسور
دلایل خوردگی فلکه اصلی موتور آسانسور

  • عدم تناسب کشش سیم بکسل ها در هنگام نصب آسانسور
  • هم راستا نبودن فلکه موتور به نسبت کابین آسانسور
  • عدم رعایت تناسب میزان سختی فلکه موتور آسانسور و فلکه هرزگرد با سختی سیم بکسل. 
  • خشک بودن مغز کنفی سیم بکسل

هر کدام از این موارد باعث می شود:

تا فلکه اصلی موتور آسانسور دچار خوردگی شود.

و به مرور زمان بایستی تعویض فلکه موتور آسانسور انجام پذیرد.

نقش فلکه در آسانسور 

همانطور که گفته شد: فلکه ها از اجزای اصلی سیستم تعلیق به شمار می روند.و در ایمنی آسانسور نقش اساسی ایفا می نمایند. گفتنی است :در مورد طریقه متعادل شدن فاصله بین کابین و وزنه تعادل نکته مهم این است : که در فلکه های هرز گرد، شیارها نقش کشش ندارند. و فقط برای هدایت سیم بکسل ها استفاده می شوند.

و در واقع نیروی کششی ایجاد شده به وسیله فلکه گیربکس متناسب با کاهش یا افزایش زاویه پیچش زاویه ای که سیم بکسل ها بدور فلکه گیربکس می پیچند، کاهش یا افزایش می یابد بنابراین می توان متوجه شد که استفاده از فلکه هرز گرد، نیروی کششی فلکه گیربکس را کاهش می دهد و این یکی از اساسی ترین اصول سیستم تعلیق آسانسور می باشد.

اجرت تعویض فلکه موتور آسانسور

تعویض فلکه موتور آسانسور

تعویض فلکه موتور آسانسور به دلایل مختلف اتفاق می افتد.که مهم ترین علت آن وجود خوردگی در شیارهای فلکه است.که معمولا با براده ریزی همراه است.تعویض فلکه کاری زمانبر است. و معمولا بین 3 تا 5 ساعت به طول می انجامد.این کار بایستی توسط نصابان یا تعمیرکاران مجرب و با سابقه انجام پذیرد.

فلکه موتور وظیفه انتقال نیروی محرکه از سوی موتور به سیم بکسل را بر عهده دارد.و از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است.گفتنی است : یکی از بهترین موتورهای آسانسور وارداتی به کشور ، موتور ساسی آسانسور است.این موتور گیربکس در حال حاضر بهترین برند موتور گیربکس وارداتی به کشور محسوب می شود.برای قیمت این موتور گیربکس به همراه قیمت فلکه آن با ما در ارتباط باشید.

عمر مفید فلکه اصلی موتور آسانسور

سیم بکسل بر روی فلکه اصلی و فلکه هرزگرد در حال حرکت است.و فلکه بایستی فشار زیادی را از سوی کابین و وزنه تعادل تحمل نماید.عمر مفید فلکه اصلی موتور به نظر کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور بین 5 تا 10 سال است.

پس از پایان این مدت تعویض فلکه موتور آسانسور با یستی انجام پذیرد.

بدیهی است:

که اگر قرارداد سرویس منظم دوره‌ای آسانسور داشته باشید، در صورت وجود مشکلی برای فلکه موتور آسانسور، سرویسکار آسانسور به مشکل پی می‌برد. اگر آسانسور درست نصب نشده باشد، سرویسکار آسانسور که دلایل خرابی‌های متعدد را می‌داند، می‌تواند راهکار مناسبی فراهم کند.

(همچنین ببینید: کیفیت موتور آسانسور ایرانی)

نمایندگی فروش قطعات آسانسور

مجموعه رایا آسانسور کلیه قطعات و لوازم آسانسور را با کیفیت بالا و بهترین قیمت در اختیار متقاضیان در سراسر کشور قرار می دهد. این مجموعه یکی از بزرگترین نمایندگی ها و مراکز فروش لوازمات آسانسور در کشور شناخته شده است.

رایا انواع قطعات آسانسور را با بهترین قیمت به فروش می رساند. شما می توانید انواع قطعات آسانسور را از این مجموعه با قیمت منصفانه ای دریافت نمایید. کیفیت، امنیت و آرامش را تنها با رایا آسانسور تجربه نمایید.بازرگانی رایا آسانسور در کنار فروش انواع قطعات آسانسور ، قیمت موتور آسانسور ایرانی 99 را در اختیار سازندگان ساختمان در سراسر کشور قرار می دهد.

قیمت و انتخاب نوع فلکه

در آسانسور از دو نوع فلکه استفاده می کنیم.که با هم ارتباط مستقیم دارند.با توجه به این که فلکه اصلی موتور بر روی موتور آسانسور نصب است.برای نصب و راه اندازی اولیه آسانسور نیازی به خرید آن نیست.در هنگام خرید فلکه ها باید به جنس و کیفیت آنها دقت نمود. در آسانسور هایی که دارای ظرفیت بالا و پر تردد می باشند. برای استقامت بیشتر و به دلیل این که استفاده از آسانسور بیشتر می باشد. از فلکه های چدن ضد سایش استفاده می شود. در خرید فلکه آسانسور دقت نموده و آنها را حد الامکان از نمایندگی های معتبر و دارای مجوز خریداری نمایید.اما هر دو فلکه پس از چند سال عمر مفید خود را از دست می دهند.و نیاز به تعویض دارند.هزینه تعویض فلکه موتور آسانسور و فلکه هرزگرد تقربیا یکسان است.اما قیمت فلکه اصلی نسبت به فلکه هرزگرد به مراتب بالاتر است.گفتنی است: یکی از بهترین موتورهای گیربکس آسانسور ساخت داخل ، موتور الکو طرح ساسی است.

تعویض فلکه موتور آسانسور

هم راستا بودن فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد

بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور معتقدند :

که نصب فلکه هرزگرد باید طوری صورت گیرد که نیروی کششی مناسب توسط فلکه گیربکس ایجاد شود.فلکه هرزگرد وفلکه اصلی موتور باید طوری نصب شوند که هم جهت و در یک راستا قرار بگیرند.باید به این نکته توجه کرد که حداقل میزان زاویه پیچش به دور گیربکس ،صد و پنجاه درجه باید باشد.در زمان تعویض و نصب فلکه هرزگرد و فلکه اصلی موتور باید به این موضوع دقت نمود.یکی از بهترین برندهای فلکه ، فلکه هرزگرد آسانسور بهران است.