هزینه خدمات آسانسور
هزینه خدمات آسانسور | تعمیرات آسانسور در تهران |

هزینه خدمات آسانسور در ساختمان های مختلف متفاوت است. هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور با هزینه سرویس آسانسور نیز متفاوت است. خدمات رسانی آسانسور را باید به شرکت هایی سپرد که توان پی روی کردن از اصول و قوانین و استاندارد های آسانسور را داشته باشند. قبل از تعمیر یا سرویس آسانسور باید از هزینه آن و کیفیت کار شرکت مخاطب قرارداد اطلاع پیدا کرد. بهترین و دقیق ترین خدمات رسانی با مناسب ترین قیمت را از شرکت رایا آسانسور بخواهید. این شرکت در هنگام خدمات رسانی از بهترین و با کیفیت ترین قطعات در تعمیر آسانسور استفاده می کند. و این باعث می شود که تا مدت ها از خدمات رسانی و تعمیر آسانسور خلاصی یابید.

آسانسور

 آسانسور وسیله ای الکترومکانیکی است که به افراد برای طی کردن طبقات مختلف ساختمان به صورت عمودی کمک می کند. از انواع آسانسور ها می توان آسانسور های کششی ، هیدرولیک ، مغناطیسی و … را مثال زد. از آسانسور برای حمل و نقل بار نیز استفاده می شود. آسانسور ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. هر کدام از این قطعات وظایف خاصی را در به حرکت درآوردن آسانسور به دوش می کشد. قطعاتی همچون موتور ، تابلو فرمان، کابین ، درب، ریل و … در آسانسور مشغول فعالیت می باشند. ایجاد خرابی در هر کدام از این قطعات هماهنگی بین دیگر قطعات را از بین می برد. که در این صورت آسانسور نیاز به سرویس یا تعمیر پیدا می کند.

هزینه خدمات آسانسور

هزینه خدمات آسانسور

گاهی در اثر برخی بی احتیاطی ها و یا فاصله گرفتن از قوانین و استاندارد ها و  بی توجهی به ظرفیت آسانسور خرابی و مشکلاتی در آسانسور به وجود می آید که آسانسور نیاز به عیب یابی و تعمیر پیدا می کند. مطمئنا اکثر استفاده کنندگان آسانسور از هزینه خدمات آسانسور به طور کامل آگاهی و اطلاع ندارند. باید توجه داشت که در هزینه ی خدمات تعمیر آسانسور و  خدمات سرویس و نگهداری آسانسور تفاوت بسیار است. نرخ مصوب هزینه ی تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور توسط سندیکای آسانسور و پله برقی ایران به طور سالانه تعیین می شود. در ایران، سندیکای صنایع آسانسور و پله‌ برقی و خدمات وابسته یا ISEEI سالانه نرخ‌ نامه مصوبی را برای قرارداد های سرویس و نگهداری آسانسور و همین‌ طور پله‌ های برقی تدوین می‌کند.

هزینه خدمات آسانسور

خدمات آسانسور در ساختمان های مختلف

خدمات رسانی آسانسور در ساختمان های مختلف مانند ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی با هم تفاوت دارند. البته در اجرای خدمات تعداد طبقات نیز مورد توجه است. معمولا بین ساختمان ها و شرکت ارائه دهنده خدمات قرارداد هایی برای اجرای خدمات منعقد می شود. بعد از عقد قرارداد شرکت ارائه دهنده خدمات باید به صورت دوره ای در زمان های معین شده در قرار داد برای سرکشی و سرویس بخش های مختلف آسانسور اقدام نماید. و تمامی قوانین ذکر شده در قرارداد را در کار خود لحاظ نماید. معمولا ساختمان‌ های با تعداد بالای طبقات و واحد های اداری و مجتمع‌ های مسکونی، قرارداد های طولانی مدتی را با شرکت‌ های تعمیر و نگهداری آسانسور منعقد می‌ کنند. با رعایت نظم در بازدید ها و اقدام به موقع در خدمات رسانی هزینه خدمات آسانسور همانطور که قبلا تعیین شده است به شرکت مورد نظر پرداخته می شود.

هزینه خدمات آسانسور

خدمات سرویس و نگهداری آسانسور: هیچ سیستم و یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند به سرویس و نگهداری و بازبینی دوره ای نباشد به خصوص وسایلی همانند آسانسور ها که ایمنی در آن ها نقش بسیار ویژه ای دارد. و نقص در عملکرد آن ها باعث به وجود آمدن خطرات جانی می گردد. سرویس و نگهداری آسانسور به صورت ماهانه توسط شرکت طرف قرارداد براساس موارد مشخص شده در چک لیست انجام می پذیرد. باید توجه نمود که شرکت سرویس و نگهداری آسانسور در این قرارداد ها هیچگونه مسئولیتی در قبال تعمیرات قطعات معیوب ندارد.

هزینه خدمات آسانسور

موارد مورد توجه در بازدید ماهانه از آسانسور

و هزینه خدمات آسانسور

1- آچارکشی قطعات و متعلقات

2- روغن کاری ریل ها و بازبینی

3- کنترل موتور گیربکس

4- وضعیت تابو فرمان آسانسور

5- وضعیت کابین، رنگ و تهویه

6- هم سطحی طبقات

7- کنترل و بازبینی وضعیت درب های کابین آسانسور

8- تست و بازبینی پاراشوت

9- بازبینی سیم بکسل ها

10- Black out

11- روغن کاری قطعات متحرک

12- چکاپ بخش های مختلف

یکی دیگر از نکاتی که باید در هزینه خدمات آسانسور در نظر گرفت، کیفیت و مرغوبیت قطعاتی است که در تعمیرات بکار رفته اند.

هزینه خدمات آسانسور

هزینه ی سرویس و نگهداری آسانسور با هزینه ی تعمیرات آسانسور متفاوت است زیرا سرویس و نگهداری به صورت دوره ای انجام شده ولی تعمیرات به صورت موردی مانند: سیم بکسل ها، موتور گیربکس و یا تابلو فرمان صورت می گیرد. گاهی تعمیرات به صورت اورژانسی  و یا بخاطر حوادث غیر مترقبه صورت می گیرد که این باعث بالا رفتن هزینه نسبت به خدمات سرویس دوره ای است. از دیگر مواردی که باید در خدمات رسانی آسانسور به آن توجه نمود عمر ساختمان است که با توجه به آن هزینه ی قطعات بکار رفته در تعمیرات توسط کارشناس تعیین می شود.

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور

شرکت رایا آسانسور متشکل از سرویسکاران مجرب و آموزش دیده است که با تمام تجهیزات در تهران و شهرستان های حومه آمادگی ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در اسرع وقت را دارد این مجموعه با داشتن فروشگاه قطعات آسانسور می تواند به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل خدمات نگهداری و تعمیر و جنرال سرویس را انجام دهد . از خدمات شرکت رایا آسانسور می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

1.سرویس و نگهداری آسانسور مطابق با استاندارد بین المللی آسانسور

2.سرویس و نگهداری آسانسور های خاص (پکیج های وارداتی،گیرلس ،هیدرولیک)

3.ارائه چک لیست سرویس و نگهداری به مدیریت ساختمان به صورت ادواری

4.اجرای جنرال سرویس در ابتدای قرار داد آسانسور

5.گارانتی یکساله قطعات نصب شده در سرویس و نگهداری آسانسور

6.اجرای تعمیرات ادواری توسط پرسنل متخصص و با تجریه شرکت رایا

7.ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور به صورت منظم و به موقع

8.رفع تضمینی انواع خرابی که دیگر خدمات دهنده های آسانسور از انجام آن سر باز می زنند.

رایا آسانسور با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کیفیت قطعات هزینه خدمات آسانسور را کاملا منصفانه ، منطقی و مناسب تعیین نموده است.