بهترین نوع آسانسور در ایران
بهترین نوع آسانسور | قیمت انواع آسانسور در ایران |

آسانسورها دارای انواع مختلفی هستند.و نسبت به نوع پروژه ، مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرند.به طور قطع نمی توان گفت : بهترین نوع آسانسور کدام است.و آسانسورها نسبت به تعداد توقف ، ظرفیت ، ابعاد چاهک ، فضای موتورخانه و … برای پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.متداول ترین آسانسورها در کشور آسانسورهای کششی هستند که خود شامل سه نوع گیربکس دار ، گیرلس و MRL می باشند.در کشور از آسانسورهای هیدرولیک نیز استفاده می گردد.هر کدام از این آسانسورها دارای مزایا و معایبی هستند.و برای برخی از پروژه ها مناسب می باشند.در ادامه انواع مختلف آسانسور با خصوصیات آن ها شرح داده می شود.در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین نوع آسانسور

با توجه به گسترش جمعیت و فضای محدود برای ساخت خانه های ویلایی ، ساخت آپارتمان ها و مجتمع های تجاری و اداری با ارتفاع بالا نیاز به آسانسور بیش از پیش ضروری است.آسانسورها دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به ابعاد چاهک ، محل پروژه ، تراکم ترافیک و ارتفاع ساختمان بهترین نوع آسانسور در پروژه های نصب و راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر آسانسورهای کششی بیشترین استفاده را در کشور دارند.و متداول ترین نوع آسانسورهای کششی ، آسانسور گیربکس دار است.

بهترین نوع آسانسور کدام است

در تعیین بهترین نوع آسانسور چندین عامل باید در نظر گرفته شود.

  • ساختمان شما مسکونی یا تجاری است.
  • ساختمان شما ویلایی است.
  • فضای کافی برای موتورخانه در ساختمان تعبیه شده است.
  • ارتفاع ساختمان چقدر است.
  • سرعت آسانسور برای شما تا چه حد ملاک است.
  • میزان مصرف انرژی تا چه حد ملاک است.

بهترین نوع آسانسور

برای هر کدام از این موارد آسانسورهای مختلفی مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.

در صورتی که ساختمان شما مسکونی است و تعداد توقف شما بین 3 تا 10 توقف است استفاده از آسانسورهای گیربکس دار به شما توصیه می شود.

در صورتی که ساختمان شما تجاری است و تعداد توقف آن بالاست.بهترین گزینه استفاده از آسانسور گیرلس است.

در صورتی که ساختمان شما ویلایی است یا این که فضای کافی برای موتورخانه و چاهک آسانسور وجود ندارد، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی به شما پیشنهاد می شود.

انواع مختلف آسانسور

  • آسانسور هیدرولیکی
  • آسانسور روملس
  • نوع گیربکس دار
  • آسانسور گیرلس

آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهایی که با فشارروغن جابه جا می شوند را آسانسور هیدرولیک می گویند.این گونه آسانسورها به فضای کمی نیاز دارند و برای ساختمان های قدیمی که فضای کافی برای آسانسور وجود ندارد ، بهترین گزینه هستند.از مزایای آسانسورهای هیدرولیکی عدم نیاز آن به موتورخانه است.ساختار این آسانسورها به گونه ای است که با تحت فشار قرار دادن روغن، نیروی رانش ایجاد شده و به جک های هیدرولیکی منتقل و باعث حرکت آسانسور می شود.این گونه آسانسورها ، بهترین نوع آسانسور برای استفاده در ویلاها هستند.

چرا که قابلیت نصب شیشه در سه وجه کابین را دارا می باشد.گفتنی است در این نوع آسانسور از نیروی جاذبه زمین برای پایین آمدن آسانسور استفاده می شود. به همین دلیل مصرف انرژی بسیار کم است و آسانسور با سرعت بیشتری پایین می آید.حذف قاب وزنه در این آسانسورها باعث شده است کابین فضای کمتری اشغال کند.

بهترین نوع آسانسور

آسانسور روملس

زمانی که فضای کافی برای موتورخانه وجود ندارد.و تعداد ایستگاه های آسانسور زیاد است بهترین نوع آسانسور استفاده از آسانسور روملس یا بدون موتورخانه است.در این گونه اسانسورها موتور در داخل چاهک نصب می شود.

از مزایای آسانسور روملس می توان به نصب سریع آسانسور، کم حجم بودن قطعات و لوازم، انجام سرویس راحت، دسترسی آسان به تمام تجهیزات در داخل چاه آسانسور، کاهش چشمگیر در مصرف برق، صدای ترمز خیلی کم و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

آسانسور گیربکس دار

بهترین نوع آسانسور برای ساختمان های 3 تا 10 توقف که بهای تمام شده آسانسور برای آن ها در اولویت است.استفاده از آسانسور گیربکس دار است.این گونه از آسانسورها در کشور بیشترین استفاده را دارند.گفتنی است :حداکثر وزنی که آسانسورهای گیربکس می‌توانند تحمل کنند حدود ۱۳۶۰۰ کیلوگرم است. هزینه‌ی نصب این‌گونه از آسانسورها به نسبت نوع گیرلس کمتر است.

تقریبا 90درصد نصاب ها با مکانیزم آسانسورهای گیربکس دار آشنایی داشته و ترجیح می دهند از این مدل اسانسور نصب نمایند.ضمن آن که درصورت خرابی یک وسیله ، قطعات آن به راحتی در داخل کشور یافت می شود.گفتنی است : بازرگانی رایا آسانسور انواع قطعات آسانسور را با قیمت مناسب به سراسر کشور عرضه می نماید.

بهترین نوع آسانسور در ایران

شما می توانید قیمت کابین آسانسور 6 نفره و سایر قطعات را از ما استعلام نمایید.

آسانسور گیرلس

بهترین نوع آسانسور برای ساختمان های مرتفع و با ظرفیت بالا استفاده از آسانسور گیرلس است.

در این گونه آسانسورها گیربکس وجود ندارد.و سرعت آن‌ها می‌تواند به ۲.۵۳ متر بر ثانیه نیز برسد.

سیم بکسل در این مدل از آسانسورهای کششی به بالای کابین آسانسور متصل است و به دور فلکه برای به حرکت در آوردن آسانسور پیچیده شده ‌است. سر دیگر سیم بکسل نیز به وزنه برای به ‌دست آوردن تعادل و ثبات سیستم مکانیکی وصل شده است. سیستم آسانسور کششی را از نظر سرعت می توان به انواع تک سرعته، دو سرعته و کنترل سرعت هوشمند تقسیم کرد.

(همچنین ببینید بهترین مارک موتور آسانسور )

مزیت هر آسانسور

آسانسور هیدرولیک : نیاز به فضای کم 

نوع گیربکس دار : بهای تمام شده مناسب

آسانسور گیرلس : مناسب برای ساختمان های مرتفع و با تعداد ایستگاه بالا

آسانسور روملس : بدون نیاز به موتورخانه و مناسب برای ساختمان های مرتفع و با تعداد ایستگاه بالا

نمایندگی فروش قطعات آسانسور

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور همواره سعی کرده تا رسالت خود که ارائه خدمت به هم وطنان عزیز در سراسر کشور است را حفظ نماید و با در اختیار گرفتن نمایندگی برندهای معتبر قطعات آسانسور ، در امر فروش قطعات به سراسر کشور گام های بلندی را بردارد.مجموعه را می کوشد به کیفیت ، گارانتی و خدمات پس از فروش اهمیت داده و باعث بهبود رضایتمندی مشتریان گردد.

این مجموعه با برآورد صحیح قیمت سرویس و نگهداری آسانسور ، در امر خدمات آسانسور گام های بلندی برداشته است.و در حال حاضر انواع خدمات آسانسور از صفر تا صد را به مشتریان عزیز در سراسر کشور ارائه می نماید.

شما می توانید:

در کنار انواع خدمات قیمت روز ریل آسانسور چینی را از ما استعلام نمایید.

آنالیز ساختمان برای انتخاب آسانسور

برای انتخاب نوع آسانسور آنالیز ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.بر این اساس بایستی میزان ترافیک ساختمان ، تعداد توقف ، ابعاد چاهک ، نوع کاربری و برخی دیگر از آیتم ها را اندازه گیری نمایید. زیرا عدم توجه به این نکات می تواند موجب عدم تناسب آسانسور با ساختمان شود. لذا در مرحله اول می بایست برآورد صحیحی از شرایط داشته باشید.

برای مثال در ساختمان های قدیمی که فضای کافی برای موتورخانه وجود ندارد.و ابعاد چاهک آسانسور نیز کم است.بایستی از آسانسورهای هیدرولیک استفاده نماییم.در واقع بهترین نوع آسانسور در این ساختمان ها آسانسور هیدرولیک است.شما می توانید : قیمت فروش پکیج آسانسور را از ما استعلام نمایید.و با قیمت روز قطعات بیشتر آشنا شوید.

بهترین نوع آسانسور

معیارهای مهم انتخاب آسانسور

انتخاب آسانسور براساس معیارهای انجام می گیرد.اما مهم ترین این معیارها شامل : ابعاد چاه آسانسور ، نوع کابین آسانسور ، طول مسیر حرکت کلی آسانسور در چاه آسانسور ، مکان و ابعاد موتورخانه آسانسور ، نوع موتور آسانسور و نوع سیم بکسل ها و سایر موارد است.

هر کدام از این موارد از اهمیت بالایی برخوردارند.و در انتخاب نوع آسانسور تاثیر گذارند.با مراجعه به لینک قیمت فروش کابین آسانسور انتخاب مناسبی در خصوص این وسیله داشته باشید.و با قیمت و مشخصات فنی انواع کابین بیشتر آشنا شوید.