بهترین روغن موتور آسانسور چیست؟

موتورهای گیربکس برای عملکرد بهتر و مناسب نیاز به روغن کاری دارند.دلیل اصلی استفاده از روغن ، نیاز چرخ دنده های موتور به روغن است.انتخاب بهترین روغن موتور آسانسور برای بسیاری از مدیران و سازندگان ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.روغن موتور مناسب ، باعث کاهش اصطکاک چرخ‌ دنده‌ها می شود.و عمر مفید موتور آسانسور را افزایش می دهد.در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد مزایای استفاده از روغن موتور ، روغن موتور مناسب و بهترین روغن موتور ارائه می گردد.با ما همراه باشید.

بهترین روغن موتور آسانسور چیست؟

یکی از دغدغه های مهم مدیران ساختمان ، انتخاب روغن موتور گیربکس آسانسور مناسب است.برای انتخاب بهترین روغن موتور آسانسور آیتم هایی وجود دارد.که بایستی در هنگام خرید روغن به آن ها توجه نمود.روغنی برای موتور گیربکس مناسب تلقی می شود.که باعث روانکاری بهتر چرخ دنده های گیربکس گردد.

ضمن این که باعث پیشگیری از زنگ زدن اجزای موتور گیربکس آسانسور شود.و در نهایت باعث افزایش عمر مفید موتور آسانسور گردد.

بهترین روغن موتور آسانسور توضیحات :

در انتخاب بهترین روغن موتور آسانسور نوع موتور آسانسور و تعداد دور موتور مهم است.اما به طور کلی روغن های موتور گیربکس سنتتیک گیاهی گزینه ای مناسب برای استفاده در موتور آسانسور هستند.

سنتتیک به این معنی است.که روغن در آزمایشگاه و تحت نظارت متخصصین صنعت آسانسور طراحی گردد.ضمن این که از مواد گیاهی برای طراحی آن استفاده شود.

بهترین روغن موتور آسانسور

خرابی روغن موتور آسانسور و علائم آن

علائم خرابی روغن موتور آسانسور می‌توانند نشانه‌هایی از وضعیت نامناسب روغن یا خرابی در سیستم باشند. این علائم معمولاً نشان‌دهنده نیاز به تعویض یا تعمیر روغن موتور می‌باشند. و می توانند در تعیین بهترین روغن موتور آسانسور چیست؟ به ما کمک کنند.

در زیربه علائم خرابی روغن موتور آسانسور می پردازیم:

  • حالت خمیری در روغن موتور:

اگر روغن موتور در واقعیت به حالتی شبیه به خمیر یا مواد غلیظ تبدیل شده باشد، این یک علامت خرابی است. روغن باید به عنوان یک ماده روان و شفاف در موتور باشد. وقتی روغن به حالت خمیری تغییر می‌کند، این ممکن است ناشی از تغییرات دمایی یا تخلخل در روغن باشد که نیاز به تعمیر دارد.

  • طلایی رنگ شدن روغن:

روغن موتور معمولاً رنگ شفاف یا سفید دارد. اگر روغن به رنگ طلایی تغییر کند، این نشانه‌ای از احتمال واکنش‌های شیمیایی داخل موتور و تجزیه‌شدن روغن است. این واکنش‌ها ممکن است به دلیل دما، آب یا مواد شیمیایی دیگر رخ دهند و نیاز به تعمیر روغن موتور دارند.

سایر علائم خرابی روغن موتور

  • مشاهده ذرات پودر شده برنز در روغن:

اگر در روغن موتور ذرات پودری با رنگ برنز یا مسی مشاهده شود، این نشانه‌ای از سایش و فرسایش قطعات داخلی موتور است. این ممکن است به معنای فرسایش بلبرینگ‌ها یا دیگر قطعات مهم باشد و نیاز به تعمیر و تعویض آن‌ها دارد.

  • مشاهده خرده‌های فلزی در روغن:

اگر در روغن موتور خرده‌های فلزی یا مقدار زیادی رسوب فلزی مشاهده کنید. این نشانه‌ای از فرسایش جدی در قطعات موتور است. این ممکن است به معنای خرابی قطعات مهمی مانند دنده‌ها، بلبرینگ‌ها یا شافت‌ها باشد و نیاز به تعمیر و تعویض فوری دارد.

در همه موارد فوق، تعمیر و تعویض روغن موتور ضروری است. تا عملکرد سیستم آسانسور بهینه باقی بماند. و خرابی‌های جدی جلوگیری شود. سرویسکار آسانسور معتبر و تخصصی می‌تواند با تشخیص و رفع مشکلات روغن موتور به ایمنی و کارایی سیستم کمک کند.

پیشنهاد میشود: به لینک فروش موتور آسانسور نیز مراجعه نمایید.

چرا روغن موتور آسانسور را باید تعویض نمود؟

تعویض به موقع و اصولی روغن موتور باعث کاهش ضربه و تکانه اجزا ، عملکرد بهتر چرخ دنده ها و پیشگیری از زنگ زدن اجزای موتور گیربکس آسانسور می شود.در صورتی که روغن موتور به موقع تعویض نشود.ضمن آسیب به چرخ دنده موتور آسانسور ، باعث استهلاک سایر اجزای موتور آسانسور می گردد.

در نتیجه موتور آسانسور همانند دیگر قطعات مانند ریل و سیم بکسل نیاز به روغنکاری دارد.روغن موتور باعث کاهش اصطکاک چرخ‌ دنده‌ها می‌شود.و عمر مفید قطعات موتور را نیز افزایش می دهد.

علت استفاده از روغن موتور مخصوص برای موتور آسانسور

بسیاری از قطعات مکانیکی آسانسور برای عملکرد بهتر نیاز به روغنکاری دارند.برای روغنکاری موتور بایستی از روغن مخصوص موتور گیربکس استفاده نمود.و نمی توان از روغن های شیمیایی یا روغن موتور خودرو و سایر وسایط نقلیه استفاده کرد.

استفاده از روغن مخصوص برای موتور باعث کاهش سایش قطعات ، کاهش زنگ زدگی ، کاهش دما و کاهش مصرف برق می گردد.و بهترین روغن موتور آسانسور که از نوع ستتیک گیاهی است.باعث بهبود عملکرد موتور آسانسور می گردد.

بهترین روغن موتور آسانسور

بهترین روغن موتور آسانسور چیست؟

یکی از سوالات متداول بسیاری از مدیران ساختمان ، انتخاب درست و اصولی بهترین روغن موتور آسانسور است.باید به این نکته توجه نمود : روغن های موتور گیربکس به صورت 4 لیتری طراحی می شوند.

این گونه روغن ها مخصوص موتور گیربکس و برای این منظور ساخته می شوند.و از استانداردهای لازم برخوردار هستند.گفتنی است : کیفیت روغن و میزان ویسکوزیته مناسب در انتخاب بهترین روغن تاثیر گذار است.با مراجه به لینک روغن گیاهی موتور آسانسور با این محصول بیشتر آشنا شوید.

انتخاب روغن مناسب موتور از روی پلاک موتور گیربکس

یکی از بهترین روش های انتخاب روغن مناسب برای موتور گیربکس ، از روی پلاک موتور است.در پلاک اطلاعاتی در مورد ظرفیت و میزان روغن مورد نیاز تعبیه شده است.ضمن این که میزان ویسکوزیته مناسب نیز مشخص شده است.باید به این نکته توجه نمود : در تهیه روغن موتور باید ابتدا پلاک موتور آسانسور را به دقت بررسی کرد و بهترین روغن موتور آسانسور را متناسب با مشخصات روغن موتور مورد نیاز تهیه نمود.

گفتنی است : سرویسکاران آسانسور در هر بار سرویس آسانسور ، روغن موتور را نیز مورد بررسی قرار می دهند.و به تشخیص سرویسکار و یا تعمیرکار آسانسور روغن را بایستی تعویض نمود.یکی از بهترین روغن های مخصوص موتور آسانسور ، روغن موتور گیربکس آسانسور تحت لیسانس راونول آلمان است.

چه زمانی روغن موتور گیربکس آسانسور را باید تعویض نمود؟

یکی از قطعات اساسی هر آسانسور موتور است. در هر بار سرویس آسانسور این وسیله مورد چکاپ و بازبینی توسط سرویسکار قرار می گیرد. گفتنی است : بهترین مرجع و راهنما برای زمان تعویض روغن موتور، کاتالوگ راهنمای موتور آسانسور است. در بسیاری از کاتالوگ ها زمان تعویض بین 2 تا 4 سال است. اما با توجه به شرایط آب و هوایی کشور و بر اساس تحقیقات میدانی در صورتی که دمای کارکرد موتور 85 درجه سانتی گراد باشد نیاز است که روغن موتور به تشخیص سرویسکار اسانسور تعویض شود.

لازم به ذکر است. در تمامی مراحل سرویس آسانسور، روغن موتور و کیفیت آن توسط سرویس‌کار آسانسور بایستی بررسی و سنجیده شود. و در صورت نیاز از بهترین روغن موتور آسانسور برای تعویض استفاده شود. شما می توانید : با مراجعه به لینک فروش قطعات آسانسور اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات فنی و قیمت سایر قطعات آسانسور کسب نمایید.

نمایندگی فروش موتور آسانسور

مجموعه رایا آسانسور نمایندگی برترین برند های موتور آسانسور را در اختیار داشته و کلیه محصولات ، را با بهترین قیمت به سراسر کشور توزیع می نماید. رایا با فروش موتور های ایرانی از تولیدات ملی حمایت نموده و همواره در راستای رونق تولید و اقتصاد صنعت آسانسور کشور گام برمی دارد.

این مجموعه با تکیه بر دانش فنی و تخصص بالای پرسنل خود صفر تا صد خدمات آسانسور را با حفظ نکات ایمنی و استاندارد ها با سرعت بالا و کاملا تخصصی و دقیق به انجام می رساند. رایا برای موتور های آسانسور خدمات پس از فروش مناسبی در نظر گرفته است.رایا آسانسور با کیفیت ترین موتورهای وارداتی و داخلی را به سراسر کشور عرضه می نماید.برخی از این موتورها شامل : موتور آسانسور ساسی ایتالیا ، موتور آسانسور الکمپ ، موتور آسانسور ایتال ، موتور آسانسور مونتاناری و سایر برندهاست.