آموزش تعویض روغن موتور آسانسور

در اکثر آسانسور ساختمان های کشور از موتورهای گیربکس دار استفاده می شود.این گونه موتورها به روغن نیاز دارند.در این موتورها چرخ دنده ها بایستی حرکتی نرم و بدون اصطکاک را داشته باشند.در این مقاله مزایای استفاده از روغن مخصوص موتور ، آموزش تعویض روغن موتور آسانسور و علت تعویض روغن به طور کامل ارائه می شود. با ما همراه باشید.

آموزش تعویض روغن موتور آسانسور

روغن موتور آسانسور بایستی بین 2 تا 4 سال یکبار توسط سرویسکار یا تعمیر کار آسانسور و به تشخیص او تعویض شود.جهت آموزش تعویض روغن موتور آسانسور ابتدا باید نوع روغن مخصوص موتور آسانسور را تهیه نمایید.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور بهترین روغن موتور ، روغن سنتتیک گیاهی است.این مدل از روغن ، داخل آزمایشگاه و تحت نظر متخصصین آسانسور طراحی می شود.و از نوع گیاهی است.و کاملا مطابق با موتور آسانسور و مخصوص موتور گیربکس آسانسور است.برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک روغن گیاهی موتور آسانسور مراجعه نمایید.

آموزش تعویض روغن موتور آسانسور توضیحات:

برای تعویض و آموزش تعویض روغن موتور آسانسور پس از انتخاب اصولی نوع روغن و تهیه آن ، بایستی از میزان دقیق روغن موجود در موتور مطلع شوید.پس از آن به منظور آغاز روند تعویض روغن موتور باید تابلوی برق آسانسور به صورت کامل از مدار خارج کنید.دریچه تخلیه روغن موتور را باز کنیم تا روغن موتور قدیمی کاملا از سیستم خارج شود. برای این مرحله از قبل یک ظرف 4 تا 5 لیتری تهیه کنید تا روغن قدیمی در آن جمع شود.

پس از این که روغن قدیمی را به طور کامل خارج نمودید.مجراهای موتور را بایستی به طور دقیق پاکسازی کنید.برای این کار می توانید از گازوییل استفاده نمایید.پس از پاک سازی مجراها بایستی دریچه تخلیه روغن را ببندید.بهترین راه برای وارد کردن روغن جدید استفاده از قیف است.پس از فراهم شدن مقدمات، روغن موتور جدید باید به آرامی و به میزان مجاز وارد سیستم نمایید.دقت کنید که روغن متناسب با موتور گیربکس آسانسور استفاده نمایید.

آموزش تعویض روغن موتور آسانسور

عامل اصلی تعویض روغن موتور چیست؟

در هر آسانسور چرخ‌دنده‌های موتور گیربکس بایستی بدون اصطکاک به یکدیگر حرکت کنند.و در صورت استفاده از روغن مناسب این عمل امکان پذیر است. با ریختن روغن به داخل موتور گیربکس از اصطکاک این چرخ‌دنده‌ها جلوگیری می‌شود.و این امر باعث افزایش عمر مفید موتور آسانسور می گردد.

گفتنی است : گاهی روغن برای مقاومت در برابر افزایش دمای ناشی از اصطکاک باید غلظت بیشتری داشته باشد. و گاهی نیز چرخ‌دنده‌های ریز و کوچک به روغن‌های کم غلظت نیاز دارند.اما به طور معمول استفاده از روغن موتور گیربکس گیاهی برای اکثر موتورها توصیه می شود.

 

قیمت روغن موتور آسانسور

استفاده از روغن موتور گیربکس باعث روانکاری و کاهش اصطکاک چرخ دنده ها می گردد.به طور کلی قیمت روغن موتور گیربکس سنتتیک گیاهی نسبت به نوع شیمیایی بیشتر است.این گونه از روغن ها مخصوص موتور گیربکس طراحی می شوند.و ضمن انتقال بهتر حرارت باعث پپیشگیری از زنگ زدگی قطعات موتور آسانسور می شوند.

جهت آموزش تعویض روغن موتور آسانسور اطلاعات آن توسط مجموعه رایا آسانسور در اختیار شما قرار می گیرد.گفتنی است : تشخیص زمان تعویض روغن با سرویسکار آسانسور است.و تعویض روغن نیز جزء وظایف سرویسکار محسوب می شود.

آموزش تعویض روغن موتور آسانسور

آموزش تعویض روغن موتور آسانسور

برای آموزش تعویض روغن موتور آسانسور بهتر است از یک سرویسکار آسانسور کمک بگیرید.اما به طور معمول ابتدا بایستی از محل تخلیه روغن ، روغن قدیمی را خارج نمایید.و پس از پاک سازی مجراهای موتور ، روغن جدید را جایگزین نمایید.

گفتنی است : روغن های سنتتیک گیاهی جزء بهترین روغن های موتور گیربکس محسوب می شوند.و در اکثر موتورها می توان از آن استفاده نمود.

تفاوت روغن سنتتیک و شیمیایی

روغن‌موتورهای آسانسور در دو نوع کلی سنتتیک و معمدنی تولید می شوند. نوع اول ترکیبی و شیمیایی و نوع دوم طبیعی است. نوع دیگر روغن‌های اتوماتیک هستند که با تغییر دما خود را وقف می‌دهند. روغن‌های معدنی که بیشتر در صنعت خودروسازی به‌کار برده می‌شوند، از تقطیر و فراوری نفت خام به‌دست می‌آیند و با مواد افزودنی ترکیب می‌شوند.

روغن‌های سنتتیک، که برای آسانسورها مناسب‌تر هستند، مخصوص موتور آسانسور تولید می‌شوند و تحمل حرارتی بالاتر، طول‌ عمر، و کیفیت بیشتری دارند.روغن موتور آسانسور آرامیس نمونه ای از این روغن ها است.که به صورت داخلی و با کیفیت مناسب تولید و به سراسر کشور عرضه می شود.یکی از بهترین روغن های مخصوص سیم بکسل ، روغن سیم بکسل پلاس فاخر است.

 

زمان تعویض روغن موتور آسانسور

به طور کلی تشخیض زمان تعویض روغن با سرویسکار آسانسور است.اما از روی ظاهر روغن می توان زمان تعویض آن را شناسایی نمود.به طور معمول بین 2 تا 4 سال زمان تعویض روغن موتور آسانسور است.که در آموزش تعویض روغن موتور آسانسور نیز به این نکته توجه نمودیم.

توجه شود که در صورت اینکه روغن تعویض نشود خاصیت خود را برای جلوگیری از اصطکاک دنده‌ها از دست می‌دهد. و حالتی خمیری پیدا می‌کند. در صورتی که دما متغیر است می‌توان از روغن‌موتورهای اتوماتیک استفاده کرد.شما می توانید : با مراجعه به لینک روغن سرویس آسانسور با این محصول نیز آشنا شوید.

مرکز فروش موتور آسانسور

مجموعه رایا آسانسور نمایندگی برترین برند های موتور آسانسور را در اختیار داشته و کلیه محصولات ، را با بهترین قیمت به سراسر کشور توزیع می نماید. رایا با فروش موتور های ایرانی از تولیدات ملی حمایت نموده و همواره در راستای رونق تولید و اقتصاد صنعت آسانسور کشور گام برمی دارد.

این مجموعه با تکیه بر دانش فنی و تخصص بالای پرسنل خود صفر تا صد خدمات آسانسور را با حفظ نکات ایمنی و استاندارد ها با سرعت بالا و کاملا تخصصی و دقیق به انجام می رساند. رایا برای موتور های آسانسور خدمات پس از فروش مناسبی در نظر گرفته است.