مشخصات کابین آسانسور
مشخصات کابین آسانسور | طراحی و ساخت کابین آسانسور|

کابین جزء 5 قطعه اصلی و مهم آسانسور می باشد. یکی از مواردی که در خرید آسانسور باید به آن توجه نمود، مشخصات کابین آسانسور است. طراحی و ساخت کابین آسانسور مستلزم دقت و مهارت بالایی است. ظرفیت، توان موتور آسانسور، تعداد طبقات و ترافیک آنها در ساخت این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد. نمایندگی رایا آسانسور انواع کابین آسانسور را با سطح کیفی بالا و بسیار زیبا طراحی و به سراسر کشور ارسال می نماید. 

مشخصات کابین آسانسور

کابین آسانسور را می توان به صورت دلخواه سفارش داد. این قطعه در طرح ها و مدل های متنوعی ساخته می شود. به طوری که گاهی انتخاب را دشوار می سازد. کابین باید با توجه به نوع کاربری آسانسور ساخته شود. کابین آسانسور در تعیین قیمت آسانسور نقش بسزایی دارد.

کابین باید دارای استحکام و مقاومت باشد.

ارتفاع کابین ها معمولا از 190 سانتی متر به بالا و کابین با سقف بلند دارای ارتفاع  بیش از دو متر می باشد.

در خرید آسانسور حتما از مشخصات کابین آسانسور اطلاع کسب نمایید.

چرا که این قطعه در انتخاب آسانسور و تعیین قیمت آن بسیار حائز اهمیت است. 

مشخصات بدنه کابین آسانسور

بدنه کابین آسانسور از جنس محکم و مقاوم و غیر آتش زا همچون فولاد ساخته می شود. در ساخت بدنه ابعاد چاه آسانسور به طور دقیق محاسبه شده و با توجه به آن بدنه کابین طراحی می شود. نکته ی مهم در ساخت بدنه این است که بدنه باید طوری ساخته شود که هنگام حرکت و یا لرزش به دیواره چاه برخورد نکند.

ورقه های فولادی که در دیواره بدنه استفاده می شود معمولا دارای ضخامت 1/5 سانتیمتر و سقف و کف نیز با ورقه های فولادی حداقل 2 سانتیمتر ساخته می شود. لبه ی ورقه های فولادی باید تا اندازه ای که بتوان آنها را به هم پیچ نمود به پشت تا شود.

پهنای این ورقه ها معمولا 40 سانتیمتر است.

ساخت کابین آسانسور را باید به افراد متخصص و باتجربه سپرد. 

برای اطلاع از مشخصات کابین آسانسور به نمایندگی رایا آسانسور مراجعه نمایید.

مشخصات کابین آسانسور

مشخصات پوشش داخلی کابین

کابین جایگاه امنی برای مسافرین است. این درست است که مسافرین مدت زمان کمی در آن بسر می برند اما باید دانست که کابین علاوه بر امنیت باید طوری ساخته شود که حس آرامش را به سرنشینان منتقل کند. همه ساله در نمایشگاه کابین آسانسور تهران انواع مدل ها و طرح های کابین از سراسر کشور رونمایی می شود. 

نوع پوشش داخلی کابین آسانسور در انتخاب آن مؤثر است.

سازندگان کابین برای زیبایی و جذابیت بیشتر کابین ها، فضای داخلی آنها را

با اجناس مختلف پوشانده و با قیمت های مختلف روانه بازار می کنند.

استفاده از ورقه های استیل، ام دی اف، فرمیکا و شیشه از رایج ترین مواردی هستند که در پوشش دیواره ها، سقف و کف کابین آسانسور از آنها استفاده می شود. در بیشتر کابین ها برای کف از سنگ و یا پارکت استفاده می شود که این خود جذابیت کابین را بیشتر می کند. 

مشخصات کامل کابین آسانسور

مشخصات کابین آسانسور استیل

کابین آسانسور استیل از نمونه کابین هایی است که طرفداران بسیاری دارد. این کابین به صورت تمام استیل و نیمه استیل طراحی می شود. فضای داخلی کابین آسانسور تمام استیل به صورت کامل از ورقه های استیل پوشانده می شود به طوری که حتی در تمامی زوایا و نوار های کابین از استیل استقاده می شود.

اما در کابین نیمه استیل به صورت ترکیبی از استیل و یک جنس دیگر همچون ام دی اف و فرمیکا پوشانده می شود. که بیشتر استیل و ام دی اف با هم ترکیب می شوند. جنس استیل مقاومت و کیفیت کابین را بالا برده و به لحاظ اقتصادی کابین هایی که با این جنس پوشانده می شوند گرانترند. 

  • کابین آسانسور استیل طلایی
  • کابین آسانسور استیل میرور نقره ای
  • کابین آسانسور استیل میرور دودی
  • کابین آسانسور استیل گندمی
  •  کابین آسانسور استیل شامپاینی

از نمونه مدل های این نوع کابین است. این کابین ها با طرح هایی از قبیل ضد خش، خشدار و طرح برجسته در بسیاری از آسانسور های لوکس بکار برده می شوند. کابین آسانسور تمام استیل طلایی بیشترین جذابیت و زیبایی را داشته و قیمت آن نیز بالاتر از سایر کابین ها است. 

لیست قیمت و مشخصات کامل کابین آسانسور را تنها از رایا آسانسور بخواهید.

مشخصات کامل کابین آسانسور

کابین آسانسور پاناروما

پانوراما یکی از جذاب ترین مدل های کابین آسانسور است. این کابین در انواع دایره ای، نیم دایره ای و مکعبی از جنس شیشه ساخته می شود. لمینیت نام جنسی است که در ساخت شیشه های این کابین بکار می رود. شیشه لمینیت در برابر ضربه بسیار مقاوم است و در تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار است.

چیزی که مانع از ریزش شیشه هنگام شکسته شدن می شود، نوعی تلق VPB می باشد که در ساخت این نوع شیشه بکار برده می شود. یکی از ویژگی های خاصی که معمولا در لیست مشخصات کامل کابین آسانسور پانوراما دیده می شود این است که برای مسافرین خود دیدی ۳۶۰ درجه ای فراهم می کند. یعنی مسافرین به تمامی جهات تسلط بصری کاملی خواهند داشت.

این نوع آسانسور بسیار جذاب بوده و از زیبایی بالایی برخوردار است. و بیشتر در اماکن تجاری و اداری لوکس استفاده می شود.

امنیت کابین آسانسور شیشه ای بسیار بالا است،

طوری که استفاده کنندگان می توانند با خیالی آسوده در هر ارتفاعی

از مناظر پیرامون خود لذت ببرند و با امنیت کامل به مقصد برسند.

نکات مهم در ساخت کابین آسانسور

  • ضخامت دیواره کابین حداقل باید 1/5 سانتی متر باشد.
  • ضخامت سقف و کف کابین حداقل باید 2 سانتی متر باشد.
  • کف کابین باید غیر آتشزا بوده و سختی کافی در برابر فشار وارده توسط مسافر و بار را داشته باشد.
  • داخل کابین باید در حالت ایستاده بطور دائم روشن باشد و در حالت استندبای هم با نور کم روشن باشد.
  • آگاهی از ظرفیت و مشخصات کابین آسانسور استاندارد لازم است.
  • دکمه های زنگ هشدار یا توقف اضطراری باید در محل پایین ترین دکمه در کابین باشد.( در ارتفاعی برابر 890 میلیمتر نصب شود)
  • بالاترین دکمه در کابین نباید ارتفاعی بیشتر از 1370 میلیمتر از کف کابین داشته باشد.
  • با توجه به استاندارد EN81 اروپا بطور متوسط سطح لازم برای ایستادن یک نفر مسافر در داخل کابین 0/28 متر مربع می باشد.
  • جز درب ورودی کابین، دریچه اضطراری و محل تهویه هوا ، باقی باید کاملا پوشیده باشد.
  • کابین باید در تراز هر طبقه متوقف شود و در زمان ورود و خروج مسافر و بار در تراز کف طبقه باقی بماند.

با خرید اینترنتی کابین از رایا آسانسور خرید مطمئنی خواهید داشت.

درب کابین آسانسور

درب جزئی از کابین آسانسور محسوب می شود که انتخاب و نصب دقیق آن از اهمیت بالایی برخوردار است. درب کابین در مدل های تلسکوپی و سانترال به صورت دولته و سه لته و به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ساخته می شود. این قطعه در قیمت کابین و قیمت نهایی آسانسور نقش دارد. 

از نمونه برند های رایج در بازار می باشند. 

در خرید این درب ها باید به مشخصات کابین آسانسور توجه نمود.

طراحی کابین آسانسور تهران

مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور پیشرو و پیشگام در فروش قطعات و ارسال آن به سراسر کشور ، با داشتن واحد مجزا برای ساخت کابین آسانسور ،برای این قطعه اصلی در آسانسور اقدامات گسترده ای انجام داده است. لیست مشخصات کابین آسانسور و لیست قیمت کابین از نکاتی است که این مجموعه قبل از خرید مشتریان به آنها ارائه داده می شود.

این مجموعه با بکار گیری کادر کارآزموده و مجرب و بهره گیری از تکنولوژی مدرن ،

در امر خدمات رسانی و سرویس انواع قطعات آسانسور

بسیار سریع،

کاملا ماهرانه و حرفه ای عمل کرده و با حفظ امنیت

از قطعات باکیفیت در تعمیرات و نوسازی قطعات آسانسور استفاده می کند.

یوک در کابین آسانسور

یوک جزء اجزای اصلی کابین آسانسور به شمار می رود.در واقع چهارچوب نگهدارنده کابین یوک است.کف کابین ،ترمزهای ایمنی ،کفشک ها و سیم بکسل ها به یوک متصل می گردد.باید به این نکته توجه نمود: استحکم و مقاومت یوک نقش تعیین کننده ای در ایمنی کابین آسانسور بر عهده دارد.کابین شامل یوک بالا و پایین است.و در مشخصات کابین آسانسور بایستی به این بخش مهم در کابین اهمیت داد.

 

سکو و دیواره ها در کابین آسانسور

دیواره ها در کابین به عنوان محافظ مورد استفاده قرار می گیرد.برای ساخت و طراحی دیواره ها از ورق گالوانیزه 1.5 استفاده می شود.و برای تزیینات دیواره از ورق استیل نگیر و یا ورق MDF و یا تلفیق این دو استفاده می شود.سکو همان کف کابین آسانسور است.که برای ساخت آن از ورق گالوانیزه 2 میلی متر استفاده می شود.و برای دکور آن از کف سنگ یکپارچه استفاده می گردد.معمولا سنگ های گرانیت ، نهبندان و انواع سنگ های معرق بیشترین استفاده در کابین آسانسور را دارند.