قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور | فروش قطعات آسانسور|

برای تهیه قطعات آسانسور و آگاهی از مشخصات و قیمت دقیق آنها حتما باید به بازرگانی ها و نمایندگی های معتبر و دارای مجوز مراجعه نمود. قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور را تنها از نمایندگی رایا آسانسور استعلام نمایید. این نمایندگی بهترین و مناسب ترین قیمت ها را برای کلیه قطعات آسانسور از جمله فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور در نظر گرفته است. با رایا آسانسور بهترین ها را تجربه خواهید نمود.

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور

موتور آسانسور اصلی ترین قطعه در آسانسور است که استفاده از نوع گیربکس دار آن رایج است. موتور گیربکس ها با توجه به برند و قدرت قیمت گذاری می شوند. اما جالب است بدانید که قیمت قطعات بکار رفته در آن همچون قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور در تعیین قیمت آن مؤثر است.

فلکه موتور نقش مهمی در آسانسور ایفا می کند. در حقیقت فلکه اصلی موتور همچون قرقره ای در جهت انتقال قدرت موتور و حرکت به سیم بکسل بکار برده می شود. یکی از قطعات مهم در ایجاد سیستم تعلیق آسانسور فلکه اصلی موتور است که البته در تهیه و نصب آن باید دقت بالایی داشت.

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور ،شرح

فلکه اصلی موتور گیربکس دقیقا بر روی گیربکس موتور نصب می شود. وظیفه اصلی این قطعه منتقل نمودن توان موتور و حرکت به سیم بکسل آسانسور می باشد. برای این کار می توان از یک فلکه بزرگتر استفاده نمود که البته مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل می توان از دو فلکه کوچکتر برای انتقال قدرت موتور استفاده نمود.

فلکه اصلی موتور آسانسور با توجه به قدرت و مدل موتور دارای شیار های متفاوتی هستند. تعداد این شیار ها نیز با هم متفاوت است. معمولا در تعیین قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس های آسانسور جنس و برند آنان در نظر گرفته می شود. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی بیشتر از مشخصات و قیمت دقیق این قطعه مهم به فروشگاه بزرگ رایا آسانسور مراجعه نمایید.

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور

 

موارد مهم در نصب فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور

داشتن یک آسانسور ایده آل صرفا وابسته به تهیه قطعات مرغوب و باکیفیت نیست، بلکه نصب صحیح و دقیق آنها است که اهمیت بالایی دارد. با ایجاد سیستم تعلیق مناسب در آسانسور تعادل در بین کابین و وزنه آسانسور برقرار شده و این مستلزم نصب دقیق فلکه ها است. در واقع باید در نصب فلکه اصلی و فلکه هرزگرد آسانسور دقت بالایی داشت.

محاسبه دقیق زاویه آلفا بین فلکه روی گیربکس موتور

و فلکه هرزگرد یکی از مواردی است که در نصب فلکه ها باید رعایت شود.

باید توجه داشت که بلبرینگ فلکه هرزگرد هیچ گونه لقی نداشته باشد.

اینکه ممکن است فلکه در اثر ماشینکاری دچار عیب و یا ترک شده باشد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

دیگر اینکه باید دقت نمود که بعد از فیکس کردن فلکه به روی شفت آن، هیچگونه لنگی یا لقی احساس نشود. نکته ی مهم در نصب فلکه اصلی هم راستا بودن محور بلبرینگ آن با محور بلبرینگ فلکه هرزگرد می باشد. باید دانست که روانکاری یاتاقان ها پس از نصب به عملکرد بهتر آنان بسیار کمک کننده است.

با رعایت این موارد سیستم تعلیق آسانسور بدون نقص خواهد بود.

برای آگاهی از مشخصات کامل موتور آسانسور و قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور 

به نمایندگی رایا آسانسور مراجعه نمایید.

قیمت روز فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور

ویژگی های فلکه مناسب

سیستم تعلیق آسانسور نیازمند فلکه هرزگرد مناسبی است، چرا که فلکه ها بیشترین نقش را در ایجاد این سیستم دارند. به همین منظور در ساخت آنها باید چند مورد را رعایت نمود. طراحی فلکه هرزگرد یکی از این موارد است که حتما باید متناسب با بار اسمی و سرعت آسانسور و نیز متناسب با قطر فلکه اصلی موتور آسانسور باشد.

فلکه هرزگرد باید از مواد مرغوب و باکیفیتی ساخته شود تا بتواند در برابر تنش های خمشی و پیچشی از خود مقاومت نشان دهد. که در این صورت آسانسور عملکرد ایده آلی خواهد داشت. باید دانست که شیار های فلکه حتما صاف و صیقلی و کمی بزرگتر از قطر سیم بکسل باشند، تا سیم بکسل ها کمتر دچار استهلاک شوند.

شفت فلکه باید صافکاری شود تا مشکلی در بلبرینگ بوجود نیاید. 

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور

و قیمت فلکه هرزگرد را از رایا آسانسور جویا شوید.

قیمت روز فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور

خوردگی فلکه

تمامی قطعات آسانسور به مرور زمان فرسوده شده و قابلیت های خود را از دست می دهند. فلکه اصلی و هرزگرد آسانسور به تدریج دچار خوردگی و سایش شده و باید تعویض شوند. اما چه چیزی باعث این مشکل می شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که نکته ی مهم در فرسوده شدن فلکه ها هم راستا نبودن یا در امتداد نبودن سیم بکسل ها می باشد.

گاهی دیده می شود که سیم بکسل ها از امتداد و راستای شیار های فلکه اصلی خارج شده و به یک سمت کشیده می شوند. به نحوی که انگار به دور خود پیچیده می شوند. این وضعیت باعث ساییدگی سیم بکسل ها و در نهایت خوردگی شیار های فلکه می شود.

موضوع دیگر بیشتر یا کمتر بودن قطر سیم بکسل از سایز شیار فلکه می باشد.

همچنین اگر از یک نوع سیم بکسل استفاده نشود نیز باعث خوردگی شیار فلکه می شود. لرزش ها و ارتعاشات غیر عادی سیم بکسل ها نیز باعث این مشکل می شود. نامرغوب بودن جنس سیم بکسل ها، عدم  روغنکاری سیم بکسل ها و خشک شدن هسته مرکزی آنها از دیگر مواردی است که موجب خوردگی فلکه اصلی موتور آسانسور می شود.

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور

فلکه یکی از بخش های مهم موتور آسانسور است.

همانطور که می دانید فلکه باید در برابر فشار بار کابین و وزنه تعادل مقاومت داشته باشد.

به همین منظور باید از مواد مرغوب ساخته شود.

جنس فلکه از مهمترین مواردی است که در انتخاب موتور آسانسور نقش دارد. فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور معمولا از دو نوع چدن خاکستری و داکتیل ضد سایش ساخته می شود. در آسانسور های پر رفت و آمد برای موتور از فلکه داکتیل ضد سایش و به طور معمول در آسانسور های کم تردد برای موتور از فلکه چدن خاکستری استفاده می شود.

قیمت این دو فلکه با هم متفاوت است.

فلکه های ضد سایش بهترین نوع فلکه موتور آسانسور می باشند.

عمر این فلکه ها طولانی بوده و چندین سال می توان از آنان بهره برد.

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور ضد سایش از نوع خاکستری آن بالاتر است. 

اجزاء موتور گیربکس آسانسور

از نظر متخصصین موتور گیربکس آسانسور به چهار بخش تقسیم می شود.

  • موتور الکتریکی
  • گیربکس
  • فلکه گیربکس
  • ترمز الکتریکی

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور از مواردی است که باید به آن توجه نمود.

همانطور که پیشتر اشاره شد،

فلکه یکی از مهمترین قطعه در ساخت موتور آسانسور می باشد.

هدایت سیم بکسل ها و کنترل آنها

در هنگام حرکت آسانسور و جلوگیری از پیچ خوردگی آنان

را می توان از وظایف فلکه موتور آسانسور دانست.

قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور را تنها از نمایندگی رایا آسانسور استعلام نمایید. 

نمایندگی فروش قطعات آسانسور

نمایندگی رایا آسانسور یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز فروش قطعات آسانسور در کشور است. به جرأت می توان گفت که این نمایندگی بیشترین سهم از فروش قطعاتی چون موتور آسانسور، سیم بکسل آسانسور، فلکه هرزگرد آسانسور، درب آسانسور، ریل آسانسور و … را در چندین سال اخیر به خود اختصاص داده است.

رایا آسانسور کلیه قطعات آسانسور را با بهترین قیمت در اختیار متقاضیان در سراسر کشور قرار می دهد. جالب است بدانید که قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور ، قیمت کابین آسانسور، قیمت سیم بکسل آسانسور و … در نمایدگی رایا آسانسور بسیار مناسب تر از سایر نمایندگی ها تعیین شده است.

امنیت کامل را با ما تجربه کنید.

هم راستا بودن فلکه آسانسور

نکته ای که در مورد فلکه موتور آسانسور حائز اهمیت است: هم راستا بودن و هم جهت بودن سیم بکسل بر روی فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد آسانسور است.در صورتی که سیم بکسل در یک امتداد قرار نگیرد شیار فلکه اصلی موتور دچار پوسیدگی و خوردگی می شود. از سوی دیگر سیم بکسل آسانسور نیز پوسیده می شود.باید دقت کرد: اگر سایز سیم بکسل بیشتر از سایز شیار باشد باعث می شود: سیم بکسل مستهلک و خورده  شود.اگر برعکس این اتفاق نیز بیفتد باز باعث کاهش عمر مفید سیم بکسل می گردد.شما می توانید : قیمت فلکه اصلی موتور گیربکس آسانسور را از مجموعه رایا آسانسور استعلام نمایید.

متریال فلکه آسانسور

جنس فلکه اصلی به دلیل تحمل فشار و مقاومتی که فلکه باید داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.این فلکه ها از جنس چدن ساخته می شوند.آلیاژ چدن از لحاظ جنس ، دارای مقاومت بالایی است.فلکه اصلی موتور در دو نوع چدن خاکستری و داکتیل ضد سایش ساخته می گردد.نوع داکتیل ضد سایش در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که ترافیک آسانسور بالا باشد.و آسانسور پی در پی مورد استفاده قرار گیرد.