علت باز نشدن درب آسانسور | تعمیرات درب آسانسور |

همانطور که می دانید آسانسور وسیله ای است که نیاز به بازرسی مداوم و دقیق افراد متخصص دارد تا از به وجود آمدن مشکلات آسانسور و خرابی آن تا حد زیادی جلوگیری شود. اگر به تمامی قطعات آسانسور به موقع رسیدگی نشود خیلی سریع دچار مشکل و خرابی می شوند. درب آسانسور از جمله قطعاتی است که حتما باید با رعایت نکات ایمنی نصب و بعد از آن به صورت دورهه ای سرویس شود. گاهی می بینیم که درب آسانسور بخوبی باز نمی شود. یک سرویسکار متخصص علت باز نشدن درب آسانسور را تشخیص داده و مشکل را به طور کامل بطرف می کند. با خدمات رسانی سریع و دقیق رایا آسانسور از فعالیت عالی آسانسور خود لذت ببرید. 

علت باز نشدن درب آسانسور

درب آسانسور:

درب های آسانسور از دو جنبه ایمنی و تزئینی برخوردار می باشند. نصب دقیق درب آسانسور باعث می شود تا از سقوط افراد و بار جلوگیری شود. درب های آسانسور در دو نوع درب طبقه ( به نسبت تعداد توقف های آسانسور و در محل ورودی کابین به طبقات نصب می شود) و درب کابین ( روی کابین نصب می شود ) در مدل های مختلف ساخته می شوند. درب های آسانسور معمولا لولایی و اتوماتیک می باشند. همانطور که گفته شد در نصب درب آسانسور باید بسیار دقت داشت که به صورت دقیق انجام شود زیرا کمترین بی دقتی موجب زیان های فراوانی خواهد شد.

علت باز نشدن درب آسانسور

علت باز نشدن درب آسانسور ، توضیحات

درب آسانسور برای جلوگیری سقوط مسافرین و بار تعبیه شده است. در نصب درب های آسانسور باید دقت کامل داشت. از مشکلاتی که برای درب آسانسور پیش می آید می توان باز نشدن کامل درب اتوماتیک کابین و طبقه را مثال زد. آیا تابحال با این مشکل روبرو شده اید؟ باید دانست که بعد از رخ دادن همچین مشکلی نباید خودسرانه و با عجله به درب کابین آسانسور فشار وارد کرده و یا از وسیله ای برای باز نمودن آن استفاده کرد. بلکه باید رفع این مشکل را از سرویس کاران باتجربه درخواست نمود. باز نشدن کامل درب اتوماتیک کابین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله ایراد در لته ها، ایراد در سیم کشی سردرب اتومات کابین، خرابی موتور سردرب اتومات کابین و … .

گاهی می بینیم که کابین سرطبقه توقف نموده ولی درب اتومات آن باز نمی شود. علت چیست؟ معمولا سرویس کاران به چسبیده شدن لته های درب اتومات کابین به روی ریل ها و یا به ضعیف شدن موتور سردرب کابین اشاره می کنند. گاهی هم برای رفع این مشکل سیم های C و COM را مورد بررسی قرار می دهند. ممکن است گاهی درب کابین در مواقعی که با مانع برخورد می کند دیگر باز نشود. مطئنا مشکل در تنظیم KP است که باید رفع شود.

تشخیص علت باز نشدن درب آسانسور خود را فقط به سرویس کاران متخصص و ماهر رایا آسانسور بسپارید.

عوامل مؤثر در خرابی درب های آسانسور

فشار وارد نمودن به درب ها حین بسته یا باز شدن
بستن درب های اتوماتیک  آسانسور به صورت دستی
وارد کردن ضربه به درب کابین و طبقه
استفاده از قطعات ارزان و بی کیفیت در نصب درب ها
نفوذ آب و مواد شوینده به داخل چاه و کابین و مکانیزم درب کابین آسانسور
تکیه دادن به درب کابین حین حرکت
جلوگیری دستی از بسته شدن درب های اتوماتیک آسانسور به علت نبود فتوسل (چشمی )
عدم تعویض قطعات فرسوده و تعمیرات بی نتیجه آنها به خاطر کم شدن هزینه
دعوت از سرویسکاران غیر متخصص برای رفع مشکلات و خرابی آسانسور

گاهی برخی افراد با شیطنت و استفاده های نامربوط از آسانسور باعث ایجاد مشکل در درب های آسانسور شده و آنان را از عملکرد صحیح باز می دارند. باید دانست که درب های آسانسور حفاظت از مسافرین و بار را به عهده دارند و نباید باعث ایجاد مشکل در آن ها شد. 

مشکلات و خرابی آسانسور

علت باز نشدن درب آسانسور

مطمئنا  رفتار نامناسب با درب های آسانسور آن ها را خیلی زود فرسوده کرده و از عمر مفید آن ها می کاهد. در این صورت به تعمیر و شاید در بعضی مواقع نیاز به تعویض پیدا کنند، که این نشانگر بی دقتی افراد در فرهنگ استفاده از آسانسور می باشد. همچنین استفاده از قطعات ارزان و بی کیفیت در نصب درب باعث می شود تا درب آسانسور زودتر دچار خرابی و فرسودگی شود. پیشنهاد ما برای تهیه بهترین درب های آسانسور مراجعه به فروشگاه رایا آسانسور می باشد. با مراجعه به این مرکز فروش خرید مقرون به صرفه ای را تجربه خواهید کرد.

مشکلات و خرابی آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور با بیش از دو دهه حضور موفق در صنعت آسانسور و پله برقی در حال حاضر با ایجاد واحد توانمند خدمات پس از فروش و نمایندگی فعال در مراکز استان ها دارای یکی از گسترده ترین خدمات می باشد. این شرکت با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و کارآزموده سرویس و تعمیرات انواع آسانسور را با رعایت نکات ایمنی و استاندارد به صورت حرفه ای و ماهرانه به انجام می رساند. رایا آسانسور با تمام تجهیزات در تهران و شهرستان های حومه آمادگی ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در اسرع وقت را دارد. این مجموعه می تواند به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل خدمات نگهداری و تعمیر و جنرال سرویس را انجام دهد.

استفاده صحیح از درب های آسانسور

به هیچ عنوان از قطعات ارزان و بی کیفیت در نصب و تعمیر درب ها استفاده نکنید، در استفاده از آسانسور هیچ گونه شئ ای را در لابلای درب ها قرار ندهید. همچنین از تکیه دادن به درب کابین در حال حرکت خودداری کنید. در مواقعی که درب ها نیاز به تعمیر یا تعویض داشتند، حتما از یک  سرویسکار متخصص و باتجربه برای خدمات رسانی دعوت کنید. البته باید دانست هر سرویسکار ماهر باید در مورد تعمیرات قطعات آسانسور اطلاعات خود را دائما به روز رسانی نماید. بسیاری از سرویسکاران آسانسور با  تکنولوژی جدید آشنایی نداشته و اطلاعات و دانش خود را به روز رسانی نمی کنند و در نتیجه به اشتباه رفتاری از خود نشان می دهند که جز صدمه به قطعات آسانسور هیچ دلیل دیگری ندارند.

بنابراین سرویسکاران بایستی هر ساله در دوره های مهارت آموزی شرکت کرده

و دانش خود را با تکنولوژی روز آسانسور منطبق نمایند.

مشکلات و خرابی آسانسور را فقط به سرویسکاران باتجربه بسپارید.