علت خرابی آسانسور | تعمیر و نگهداری آسانسور در تهران |

به جرأت می توان گفت که بزرگترین علت خرابی آسانسور بکار بردن قطعات نامرغوب، بی کیفیت و ارزان قیمت است. برخی از افراد برای کم کردن هزینه نصب آسانسور از این قطعات استفاده می کنند. استفاده از این قطعات نه تنها باعث کارکرد نرمال آسانسور نمی شود، بلکه باعث فرسودگی زود هنگام آسانسور شده و آن را برای تعمیر های پی در پی آماده می کند. گاهی استفاده های ناصحیح از آسانسور نیز باعث خرابی و بروز اشکالاتی در آسانسور می شود. با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات و استاندارد های آسانسور فقط باعث بروز حوادث ناگوار در آسانسور می شویم که در این صورت باید ضررها و دردسر های فراوانی را متحمل شویم. با سرویس و نگهداری به موقع آسانسور خود توسط افراد متخصص می توانیم سال ها با خیال راحت از آن استفاده کنیم.

علت خرابی آسانسور

امروزه آسانسور یکی از اجزای مهم و اساسی در ساختمان ها می باشد که در اشکال مختلف در ساختمان ها و بناهای گوناگون نصب می شود. همانطور که می دانید وظیفه این دستگاه حمل و نقل بار و مسافر را از طبقه ای به طبقه دیگر به صورت حرکت عمودی است. گاهی به دلایلی آسانسور دچار خرابی و اشکالاتی می شود. باید دانست سرویس و نگهداری منظم آسانسور می تواند از بسیاری از این خرابی های بی مورد ، که می تواند خسارت های مالی فراوان برای مدیران و استفاده کنندگان از خدمات آسانسور بوجود آورد پیشگیری نماید. در اسرع وقت سعی شود از شرکت های معتبر جهت سرویس آسانسور استفاده شود و در یک قرارداد سالیانه نسبت به این امر اقدام شود.

با مراجعه به شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور، از خدمات ارزنده ، سریع و بدون وقفه این مجموعه بهره مند شوید.

علت خرابی آسانسور

علت خرابی آسانسور

عوامل زیادی در خرابی آسانسور ها نقش دارند. البته باید توجه داشت که با وجود قطعات مختلفی که در آسانسور وجود دارد عیب یابی از آن بسیار کار مشکل و پیچیده ای است. و باید تعمیر کار علاوه بر شناخت قطعات آسانسور آگاهی کاملی نسبت به تأثیر متقابل هر کدام از قطعات نسبت به هم داشته باشد. آموزش عیب یابی مقدمه ای است بر یادگیری و تشخیص به موقع خرابی در آسانسور ، که باعث می گردد قبل از هر گونه اتفاق غیر مترقبه ، مسئول تعمیر و نگهداری ساختمان را مطلع سازیم تا هر چه زودتر نسبت به سرویس آسانسور و تعمیر آن اقدام نماید. این اطلاع به موقع علاوه بر کاهش هزینه های احتمالی ، از توقف آسانسور جلوگیری نموده و ایمنی آسانسور را افزایش می دهد.

برخی از عوامل خرابی آسانسور مربوط به فعالیت نادرست دستگاه آسانسور است. گاهی هم می بینیم که برخی افراد با استفاده های ناصحیح از آسانسور باعث ایجاد مشکل در آن می شوند. برای مثال استفاده بیش از حد مجاز از ظرفیت آسانسور (مثلا در اسباب کشی ها) که باعث ضعیف شدن موتور آسانسور می شود. عوامل دیگری مانند گیرکردن آسانسور که می تواند مربوط به ایراد فنی گیربکس و جمع شدن سیم های فولادی نگهدارنده و در برخی موارد مربوط به خارج شدن کابین از ریل و … باشد، می تواند مشکل آفرین شود. گاهی ممکن است در آسانسور آتش سوزی رخ دهد، که این اتفاق به دلیل نصب قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد و گاهی هم به خاطر فرسودگی قطعات می باشد.

 

علت های مهم خرابی آسانسور

  • جلوگیری از بسته شدن درب ها توسط افراد،
  • کشیدن درب قبل از رسیدن کابین به طبقه،
  • وارد کردن ضربه به درب ها و کف آسانسور،
  • توجه نکردن به صداها و لرزش های غیر عادی و صداهای هشدار دهنده،
  • توجه نکردن به ظرفیت آسانسور و حمل بار های سنگین ( مخصوصا در اسباب کشی ها )،
  • استفاده کودکان از آسانسور برای بازی،
  • فرسوده و قدیمی بودن قطعات،
  • استهلاک قطعات بر اساس نصب غیر اصولی،
  • نداشتن سرویس منظم و نیز نداشتن تخصص کافی تعمیر کار
  • خرابی در برد تابلو فرمان و برد درب

هرکدام از این موارد علت مهمی در خرابی آسانسور است که باید در هنگام سرویس و تعمیر آسانسور مورد بررسی قرار گیرد.

سرویس و نگهداری آسانسور

عیب یابی آسانسور

همانطور که می دانید سرویس و نگهداری آسانسور کنترل و بازبینی قطعات اصلی آسانسور است. این کنترل به صورت ماهیانه توسط سرویسکار آسانسور انجام می شود. و عاملی است که موجب می شود عیب یابی آسانسور انجام شده و خرابی های بی مورد شناسایی گردد. اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور بسیار بالاست به طوری که این امر از بروز بسیاری از مشکلات در آسانسور جلوگیری می نماید. ممکن است در یک آسانسور سنسور ها دچار خرابی شده باشند. با وجود این برای باز و بسته شدن درب مشکلی بوجود نمی آید، اما این خرابی مکانیزم آسانسور را دچار مشکل می کند. عیب یابی به موقع باعث برطرف شدن چنین مسائلی می گردد.

توفقات بی مورد آسانسور

هر آسانسوری با بی تدبیری و عدم سرویس به موقع ممکن است موجب توقف های ناگهانی گردد. در عیب یابی این موضوع که توسط کارشناسان آسانسور انجام می گیرد، عامل اصلی خطاهای الکتریکی و معایب الکترونیکی نشان داده می شود. در آسانسور ها از دو نوع چشمی یا فتوسل استفاده می شود: فتوسل چشمی و فتوسل پرده ای. اگر آسانسور در طبقه ای متوقف شود و حرکت نکند ممکن است، چشمی آسانسور دچار مشکل شده باشد و یا به طور کامل معیوب است. در این صورت بایستی فتوسل آن را تعویض نمود.

سرویس و نگهداری آسانسور

مشکلات درب طبقه و کابین آسانسور

زمانی که درب کابین باز می گردد ولی درب طبقه آسانسور باز نمی شود در این مورد مسئله را باید در اختلال در عملکرد قفل درب باز کن مشاهده نمود. این زمانی اتفاق می افتد که دستگیره قفل طبقه با کمان درب بازکن فاصله زیادی دارد. گاهی می بینیم که کابین سرطبقه توقف نموده ولی درب اتومات آن باز نمی شود. علت چیست؟ معمولا سرویس کاران به چسبیده شدن لته های درب اتوماتیک کابین آسانسور به روی ریل ها و یا به ضعیف شدن موتور سردرب کابین اشاره می کنند. گاهی هم برای رفع این مشکل سیم های C و COM را مورد بررسی قرار می دهند. بعضی اوقات هم شاهد کند و یا تند حرکت کردن درب کابین می شویم که در این صورت به راحتی می توان از روی درب اتومات سرعت را تنظیم (کم یا زیاد) کرده و یا آن را ریست کرد.

علت خرابی موتور آسانسور

ممکن است این اتفاق بیفتد که موتور آسانسور روشن نگردد. در این صورت بایستی سیم های رابط، اتصالات و کلیدها، دوشاخه و پریز را بررسی نمود. باید دانست به احتمال زیاد قسمتی از مدار الکترونیکی قطع شده است. عموما اشکالات در موتور آسانسور در بخش گیربکس آن است. لرزش های اتاقک آسانسور می تواند یکی از عوامل خرابی در موتور گیربکس آسانسور باشد. که در اینجا تعمیرات موتور گیربکس آسانسور بسیار قابل توجه است.

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور متشکل از سرویسکاران مجرب و آموزش دیده است که با تمام تجهیزات در تهران و شهرستان های حومه آمادگی ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در اسرع وقت را دارد این مجموعه می تواند به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل خدمات نگهداری و تعمیر و جنرال سرویس را انجام دهد . رایا آسانسور با حفظ امنیت از قطعات باکیفیت در تعمیرات و نوسازی قطعات آسانسور استفاده می کند. از خدمات شرکت رایا آسانسور می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • سرویس و نگهداری آسانسور مطابق با استاندارد بین المللی آسانسور
  • سرویس و نگهداری آسانسور های خاص (پکیج های وارداتی،گیرلس ،هیدرولیک)
  • ارائه چک لیست سرویس و نگهداری به مدیریت ساختمان به صورت ادواری
  • اجرای جنرال سرویس در ابتدای قرار داد آسانسور
  • گارانتی یکساله قطعات نصب شده در سرویس و نگهداری آسانسور
  • اجرای تعمیرات ادواری توسط پرسنل متخصص و با تجریه شرکت رایا
  • ارائه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور به صورت منظم و به موقع
  • رفع تضمینی انواع خرابی که دیگر خدمات دهنده های آسانسور از انجام آن سر باز می زنند.

علت خرابی آسانسور خود را فقط از سرویسکاران متخصص و ماهر رایا آسانسور جویا شوید.

با خدمات رسانی سریع و دقیق رایا آسانسور از فعالیت عالی آسانسور خود لذت ببرید.