تاریخچه موتور آسانسور | قیمت موتور آسانسور |

تاریخچه موتور آسانسور | معتبرترین برند موتور آسانسور | لیست قیمت موتور آسانسور | نمایندگی انواع موتور آسانسور |

تاریخچه موتور آسانسور های مسافربری و باری به قرون وسطی در استحکامات نظامی بر می‌گردد.

تاریخچه موتور آسانسور

هر نوع دستگاه و ماشین نیاز اساسی به یک نیروی محرکه برای حرکت نیاز دارد.

موتور عمل حرکت  هر دستگاه را انجام می دهد. در هر دستگاه آسانسور نیز یک موتور برای حمل وزن نفرات و بار وجود دارد. موتور آساسنور مرکز و قلب آسانسور است و در واقع یکی از مهمترین فاکتور در آسانسور موتور آن است. موتور ها در طرح های متنوعی در شرکت های مختلف سراسر دنیا در حال تولید هستند. معمولا در آسانسور ها از موتور های گیربکسی، گیرلس و مغناطیسی استفاده می شود. که در کشور ما بیشتر از موتور های گیربکسی و گیرلس در صنعت آسانسور استفاده می شود.

تاریخچه موتور آسانسور

تاریخچه موتور آسانسور جهان 

اولین آسانسور ها به صورت قرقره ای اختراع شدند. به این صورت که از یک قرقره و مقداری طناب برای کشش که توسط نیروی انسانی یا حیوانی کشیده می شد تا قرقره به حرکت در آید و عمل بالا و پایین بردن نفرات و بار توسط بالابر های اولیه صورت پذیرد استفاده می شد. اما تاریخچه موتور آسانسور نشان می دهد که همزمان با توسعه تمدن و با رشد اقتصادی و توسعه فنی و علمی کشور ها با همکاری فنی یکدیگر نیروی محرکه در آسانسور و بالابر ها تقویت شده و ارتقا یافت. بعد از این نیروی محرکه در آسانسور و بالابر ها از موتور هایی با جریان مستقیم برق استفاده می شد.

کمی بعد با از دور خارج شدن موتور های جریان مستقیم DC و رو نمایی از موتور های القایی سه فاز سال هاست که موتور الکتریکی سه فاز القایی یا آسنکرون و البته اخیرا از موتور های مغناطیس دائم PM یا سنکرون استفاده می شود. در این نوع موتور ها از نیروی اصطکاک یا همان لنت ترمز برای منع حرکت ناخواسته موتور در زمان توقف استفاده می شود.

History of the elevator engine

تاریخچه موتور آسانسور ، ادامه:

موتور های القایی به همراه گیربکس ( موتور های تک سرعته ) به کار می روند که البته این موتور ها نیز دارای اشکالاتی از جمله تکان های شدید در زمان حرکت بودند. چندی بعد موتور های دو سرعته راهی بازار شدند. این نوع موتور ها با دارا بودن دو استاتور جداگانه برای سرعت تند و کند مانع از لرزش های ناگهانی می شوند. اما با همه این تفاسیر موتور های القایی با گیربکس معایبی از جمله پایین بودن بازده الکتریکی موتور و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس را دارند که این باعث افزایش میزان استهلاک سیستم و همچنین موجب افزایش هزینه ها می شود. به همین منظور موتور های سنکرون ( با مغناطیس دائم ) کم کم رونمایی شدند. گشتاور بالای محور موتور باعث می شود که دیگر نیازی به استفاده از گیربکس در این نوع موتور ها نباشد.

برای آگاهی بیشتر از روند پیشرفت علمی و فنی در ساخت موتور آسانسور بهتر است تاریخچه موتور آسانسور را مطالعه نمایید.

تاریخچه موتور آسانسور

کیفیت و قیمت موتور آسانسور

موتور آسانسور اصلی ترین بخش آسانسور است.

پس باید از جنس مرغوب و با کیفیت ساخته شود تا دیرتر دچار اشکالات و فرسودگی شود.

همچنین در تولید موتور آسانسور باید همه مراحل فرایند استاندارد موتور آسانسور انجام شود و باید از استاندارد های جهانی در ساخت آنها پیروی شود. استفاده از موتور های آسانسور مرغوب از تعمیر بیش از حد آسانسور جلوگیری می کند و باعث می شود هزینه ی کمتری برای سرویس موتور پرداخته شود.برای انتخاب موتور آسانسور مناسب برای پروژه خودتان به صفحه جدول انتخاب موتور آسانسور بروید. 

معتبرترین و مرغوب ترین موتور های آسانسور متعلق به تولید کننده های ایتالیا است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در کشور ما نیز موتور های آسانسور با سطح کیفی بالا طراحی و تولید می شوند. برخی از این موتور ها قابلیت رقابت با موتور های وارداتی را دارند. غالبا به لحاظ کیفیت بسیار بالای موتور های وارداتی قیمت این موتور ها در مقایسه با قیمت موتور های تولید داخل کمی بیشتر می باشد. ناگفته نماند که با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشور قیمت موتور آسانسور نیز متغییر می باشد.

تاریخچه موتور آسانسور ما را با روند پیشرفت فنی در اختراع موتور آسانسور با کیفیت آشنا می کند.

تاریخچه موتور اسانسور

چند نمونه از معتبرترین برند های موتور آسانسور مورد استفاده در صنعت آسانسور کشور

برخی از برندهای موتور آسانسور وارداتی: 

موتور آسانسور ساسی ایتالیا ( آلبرتو ساسی ) معتبرترین برند موتور آسانسور وارداتی می باشد.

موتور آسانسور اکمپ ایتالیا

موتور آسانسور ساسی اسپانیا 

برخی از برند های موتور آسانسور تولید داخل:

موتور آسانسور بهران

موتور آسانسور پرگاس

موتور آسانسور یاران 

در تاریخچه موتور آسانسور می بینیم که دانشمندان بسیاری برای ارتقاء تکنولوژی در عملکرد موتور آسانسور تلاش نموده اند.

تاریخچه موتور آسانسور

نمایندگی رسمی انواع موتور آسانسور

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور با بهره گیری از تکنولوژی مدرن و دانش مهندسی محصولات خود را با بالاترین سطح کیفی و البته متناسب با خواسته های مشتریان ارائه می کند.

کلیه محصولات این مجموعه منطبق بر استاندارد های جهانی بوده و همچنین دارای کیفیت و راندمان بالایی است.

این مجموعه در طول فعالیت خود توانسته است از سیستم های مدیریتی کاملا مدرن و بروز شده بهره ببرد.

رضایتمندی مشتریان در فروش قطعات و سرویس و نگهداری آسانسور  نیز یکی دیگر از اهداف بلند این شرکت است که در کسب آن بسیار موفق بوده است.