نصب آسانسور چند روز طول میکشد

به طور کلی فرایند نصب و راه اندازی آسانسور یک پروسه زمانبر است. که طبق یک برنامه دقیق و منظم و در یک بازه زمانی مشخص انجام می گیرد. اما نصب آسانسور چند روز طول میکشد . این که این مدت زمان چقدر است به آیتم ها و مشخصاتی بستگی دارد. در صورتی که شما اطلاعات خوبی در زمینه آسانسور کسب نموده باشید. و فرایند و مراحل آن را به خوبی بدانید. به طور تقریبی می توان یک پروژه نصب آسانسور کششی را حدودا یک ماه به پایان رساند. گفتنی است: فرایند نصب آسانسور شامل مکانیزم های مختلف و عوامل مختلفی است. که هر کدام از این عوامل تعیین کننده مدت زمان نصب و راه اندازی آسانسور است. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد مدت زمان نصب و راه اندازی آسانسور ارائه می گردد. با ما همراه باشید.

نصب آسانسور چند روز طول میکشد؟

نصب آسانسور چند روز طول میکشد

به طور کلی هیچ قانون خاصی و صریحی برای تعیین مدت زمان نصب آسانسور وجود ندارد. و براساس شاخص ها و آیتم هایی این مدت زمان تعیین می گردد. برای طراحی اولیه یک آسانسور تا پایان آهن کشی آن به طور تقریبی 7 تا 10 روز زمان لازم است. و مرحله درب و ریل نیز حدود 3 تا 5 روز زمان نیاز دارد. پس از آن بایستی ابعاد دقیق کابین آسانسور بررسی و در اختیار واحد ساخت کابین قرار گیرد.

ساخت کابین خود 10 روز زمان نیاز دارد. و با احتساب تقریبی 10 روز برای مراحل مکانیکال و راه اندازی ، یک پروژه نصب آسانسور کششی حدود 30 تا 40 روز زمان نیاز دارد. بنابراین در پاسخ به این سوال که نصب آسانسور چند روز طول میکشد به طور تقریبی یک ماه را می توان گزینه مناسبی دانست. 

پیشنهاد میشود: برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک مراحل نصب آسانسور صفر تا صد مراجعه نمایید.

عوامل مختلف در تعیین مدت زمان نصب آسانسور

همانطور که می دانید: به طور دقیق نمی توان مدت زمان نصب و راه اندازی یک آسانسور را تعیین نمود. و عوامل کلیدی و متفاوتی در تعیین مدت زمان دقیق نصب سهیم هستند. که بایستی به هر کدام از آن ها توجه نمود. از خود سازه تا نوع آسانسوری که نصب می‌شود. در این که نصب آسانسور چند روز طول میکشد دخیل است.

گفتنی است : عوامل تعیین کننده ای وجود دارد. که می توان به طور تقریبی زمانی را برای نصب آسانسور تعیین نمود. ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها برای تکمیل یک پروژه نصب و راه‌اندازی یک آسانسور، نیاز باشد. در زیر به بیان برخی از این عوامل می پردازیم.

نوع ساختمان به لحاظ نوساز بودن یا قدیمی بودن

به طور کلی در ساختمان های نوساز با توجه به نقشه ی ساختمان فضای کافی برای نصب آسانسور وجود دارد. و در برخی از آن ها فرآیند آهن کشی نیز از قبل انجام می شود. که این آیتم ها باعث کاهش مدت زمان نصب می گردد. گفتنی است: ساختمان‌هایی که تعداد طبقات کمتری دارند معمولاً نسبت به ساختمان‌های بلندتر زمان کمتری برای تکمیل نیاز خواهند داشت.

باید دانست: در برخی از ساختمان های قدیمی ممکن است فضای کافی برای نصب آسانسور وجود نداشته باشد. و فرایند برنامه ریزی برای نصب زمان زیادی تری را بگیرد. اگر آسانسور در یک ساختمان کاملاً جدید نصب شود، چاه و سیستم آسانسور یکی از اولین موارد تکمیل شده خواهد بود. تمامی این موارد در این که نصب آسانسور چند روز طول میکشد تاثیر گذار هستند. 

مرحله ای بودن نصب آسانسور

مرحله ای بودن نصب آسانسور

همانطور که می دانید : آسانسور در مراحل مختلف نصب می شود. و هر مرحله اجزا و قطعات خاص خود را نیاز دارد. که بایستی از قبل خرید قطعات هر مرحله به طور دقیق و منظم انجام گیرد. بنابراین زمان نصب رابطه مستقیمی با نصب هر یک از قطعات دارد. در ابتدا مرحله آهن کشی زمان خاصی نیاز دارد. و پس از آن مرحله ریل و درب قرار دارد. که خود ممکن است بین 3 تا 7 روز نسبت به نوع پروژه زمان ببرد. مرحله بعدی نصب قطعات مکانیکال است. که ممکن است یک هفته زمان نیاز داشته باشد. و در آخر نصب قطعات راه اندازی مثل تابلو فرمان ، تراول کابل و… زمانبر است.

گفتنی است: آسانسورهای مسافربری نسبت به آسانسورهای باری بزرگتر زمان کمتری را برای نصب نیاز دارند. از سوی دیگر فرایند نصب آسانسورهای هیدرولیک نسبت به آسانسورهای کششی ، مدت زمان کمتری نیاز دارد. ساخت آسانسور از اجزای منفرد آن تا چیدمان و اجرای آن، یک فرآیند دقیق است. هر کدام از اجزا باید با دقت نصب شوند. تا عملکرد مناسبی داشته باشند. این موارد نیز تعیین کننده این است که نصب آسانسور چند روز طول میکشد و چه مدت زمان بایستی برای آن صرف نمود.

زمان آماده سازی و طراحی آسانسور

در بسیاری از موارد آسانسور قبل از فرایند نصب به زمان زیادی برای آماده سازی نیاز دارد. ضمن این که انجام هر گونه تعمیرات سازه ای می تواند مدت زمان نصب آسانسور را افزایش دهد. در ساختمان های جدید فضای کافی برای آسانسور وجود دارد. و از قبل چاله و چاهک آسانسور برای آن برنامه ریزی می شود.  در صورتی که آسانسور در ساختمانی نصب شود که قبلاً آسانسور نداشته باشد. باید ابتدا گودال بتنی طراحی شود. که همین کار باعث طولانی شدن روند اجرا و نصب می‌گردد.  

ضمن این که فرایند آهن کشی آسانسور در این مرحله قرار دارد. و آهن کشی خود زمان خاصی برای فرایند نصب می برد. گفتنی است: سازه یک ساختمان باید بتواند تمام نیازهای ضروری یک آسانسور جدید را پشتیبانی کند. به طور کلی نصب آسانسور در ساختمان قدیمی بیشتر طول می‌کشد. تمامی این عوامل نیز در این که نصب آسانسور چند روز طول میکشد تاثیر گذار است. 

مسائل پیش بینی نشده در فرایند نصب

ممکن است در فرایند نصب و راه اندازی آسانسور مشکلی پیش بینی نشده به وجود آید. برای مثال مدت زمان تحویل کابین آسانسور که قطعه کاملا سفارشی است. زمانبر شود. این امر می تواند زمان نصب آسانسور را تا چندین روز به تعویق بیندازد. 

برنامه‌ریزی دقیق و آگاهانه همراه با کار تیم حرفه‌ای نصب آسانسور می تواند باعث کمتر شدن مسائل غیر قابل پیش بینی شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید: که اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای در روند کار به وجود آید که همین کار باعث شود زمان طولانی‌تر شود. بهتر کاملا همه جوانب را برای فرایند نصب و راه اندازی آسانسور سنجید. و یک شرکت معتبر و با سابقه در این کار استفاده نمود. تا ضمن انجام شدن پروژه با بهترین کیفیت زمان نصب نیز کاهش یابد. 

بنابراین در مورد این که نصب آسانسور چند روز طول میکشد حتما زمانی را برای این مسائل پیش بینی نمایید.

پیشنهاد میشود: به لینک همه چیز در مورد نصب آسانسور نیز مراجعه نمایید.

اخذ تاییدات از ادارات مربوطه 

یکی دیگر از مواردی که در تعیین این که نصب آسانسور چند روز طول میکشد ، اخذ تاییدات از ادارات مختلف مانند شهرداری و… است. که در برخی از ساختمان های قدیمی این فرایند زمانبر است. بحث ایمنی هم یکی از عوامل مهم هنگام نصب آسانسور است. و تأئیدات ایمنی از مراجع مختلف به زمان نیاز دارد، به خصوص که گاهی اوقات امور اداری و مناسبات اداری آن بسیاری طول می‌کشد. 

در تعیین مدت زمان نصب بایستی به این عوامل توجه نمود. و زمانی را به صورت جداگانه به این نوع از مسائل اختصاص داد.

اجزا و قطعات آسانسور لازم برای نصب 

به طور کلی اجزا و قطعات زیادی در فرایند نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند. که هر کدام از آن ها به زمان خاصی در فرایند نصب احتیاج دارند. برای مثال نصب موتور ، درب ، ریل ، کابین و تابلو فرمان زمانبر است. و حتما بایستی از قبل زمان مشخصی را به این موارد اختصاص داد. َ

گفتنی است: هر کدام از این اجزا باید به طور دقیق نصب شوند تا آسانسور بتواند به راحتی بالا و پایین برود. مدت زمان راه‌اندازی آسانسور در آسانسور خانگی که از اجزای کمتری تشکیل شده اند خیلی کوتاهتر از مدت زمان نصب و راه‌اندازی آسانسور در انواع تجاری آن است. بنابراین در تعیین این که نصب آسانسور چند روز طول میکشد به این موارد نیز بایستی توجه نمود.

برنامه ریزی قبل از پروسه نصب

بهتر است قبل از شروع فرایند نصب و راه اندازی آسانسور از قبل برنامه ریزی مشخصی در مورد این پروسه داشته باشید. به هرحال پروژه نصب معمولاً هم در ساختمان‌های جدید و هم در ساختمان های قدیمی زمانبر است. و هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد. این فرایند به زمان بیشتری نیازمند است. 

قبل از برنامه ریزی فرایند نصب با چندین شرکت ، در این مورد صحبت کنید. یک تیم حرفه‌ای و مسئول را انتخاب کنید تا نصب آسانسور به خوبی، در کمترین زمان و با حداقل اختلال، پیشرفت کند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری