عیب یابی تابلو فرمان آسانسور | تعمیرات تابلو فرمان آسانسور |

عیب یابی تابلو فرمان آسانسور مستلزم داشتن اطلاعات و آگاهی از اصول سرویس کاری قطعات آسانسور می باشد. برای نصب تابلو فرمان آسانسور باید از نصابان ماهر و سرویس کاران باتجربه کمک گرفت تا به صورت دقیق این بخش مهم از آسانسور را نصب کنند. تعمیرات تابلو فرمان نیز باید دقیق و کامل صورت گیرد.  

عیب یابی تابلو فرمان آسانسور

مطمئنا بعد از نصب هر آسانسور ، نصاب یا سرویس کار آسانسور باید آز آسانسور نصب شده عیب یابی کند تا ممطمئن شود که آسانسور می تواند فعالیت نرمال و ایده آلی را داشته باشد یا خیر ؟ البته این کار نیاز به آموزش های تخصصی تعمیرات و سرویس کاری دارد که با شرکت در کلاس های آموزش نصب و سرویس آسانسور، نصب دقیق، تعمیرات تخصصی و عیب یابی آسانسور به طور کامل آموزش داده می شود. یک نصاب یا سرویس کار ماهر باید در زمان عیب یابی موارد زیادی را چک کند که تمامی این موارد در چک لیست عیب یابی و سرویس کاری آسانسور به طور کامل قید شده است. از جمله ی این موارد تابلو فرمان آسانسور است که یکی از بخش های مهم و اساسی در آسانسور می باشد. 

عیب یابی تابلو فرمان آسانسور توضیحات

یکی از بخش های حساس و مهم در نصب آسانسور تابلو فرمان آسانسور است.

که نصب دقیق آن بسیار مهم است.

زیرا اعلان تمام وضعیت های بخش های مختلف آسانسور به عهده ی تابلو فرمان آسانسوراست. نصب دقیق آن باعث می شود تا آسانسور عملکرد خوبی داشته باشد و همچنین در عیب یابی از آسانسور نقش بسیار مهمی دارد. گاهی با استفاده های نادرست از آسانسور و بی دقتی در نصب تابلو فرمان مشکلاتی برای خود تابلو فرمان پیش می آید. این خرابی ها و مشکلات با علائم خاصی مشخص می شوند. داشتن آگاهی و آشنایی با این علائم در عیب یابی تابلو فرمان بسیار کمک کننده است. که این کار یک تعمیرکار یا سرویس کار متخصص و باتجربه است. در ادامه برای مثال چند نمونه از علائم خطا های تابلو فرمان آریان را در عیب یابی تابلو فرمان آورده ایم.

مجموعه رایا آسانسور ، در انجام خدمات آسانسور همانند نگهداری آسانسور در تهران پیشرو بوده و با در اختیار گرفتن نمایندگی فروش آسانسور در بهران در فروش آسانسور نیز اقدامات شایانی را انجام داده است.

عیب یابی تابلو فرمان آسانسور

عیب یابی تابلو فرمان آسانسور (آریان)

-وضعیت غیر عادي فعال شدن یا غیر فعال شدن همه ورودیها error Main
-قطع مدار ایمنی ازنقطه ۷۱ هنگام حرکت ۷۱ on Error
-قطع مدار ایمنی ازنقطه ۶۶ هنگام حرکت ۶۶ on Error

-قطع مدار ایمنی ازنقطه ۶۸ هنگام حرکت ۶۸ on Error خطاي ناشی از عوامل خارجی Fault External
– خطا در عملکرد کنتاکتورها (تیغه کمکی کنتاکتورها) Error Contactor
– فعال شدن سنسور حرارتی موتور(گرم شدن فوق العاده موتور)Error FTO
– فعال شدن همزمان رویزیونهاي کابین و تابلو Error Crv&Mrv

– خطاي مربوط به حرکت Error Travel

-فعال شدن همزمان سنسورهاي اضطراري دورانداز Error Ca1 & Can

-Canو Ca1 اشتباه اتصال Direction Fault

-پل شدن مدار ایمنی Fault Bypass Safety
-خطای مربوط به طولانی شدن زمان بسته شدن درب Closing Time out

-خطای مربوط به طولانی شدن زمان بازشدن درب Opening Time out

-ظرفیت بیش از حد مجاز کابین Error Load Over
-نا معتبر شدن پارامترها در حافظه سیستم Error Fatal

عمده ایرادات در تابلو فرمان آسانسور

در قسمت تابلوفرمان آسانسوربیشتر خرابی ها به دلیل فرسودگی و استهلاک قطعات مورد استفاده در تابلو فرمان می باشد. در این مورد می توان به مثال هایی از قبیل ورود و خروج ولتاژ و آمپر نامناسب از داخل قطعات تابلو فرمان که منجربه فرسودگی و ضعیف شدن قطعات داخل تابلو می شود اشاره نمود. همانطور که گفته شد، در تابلو فرمان آسانسور خطاهایی مشاهده می گردد که کد هریک از خطا ها علت آن خطا را شناسایی می کند. <

 

بسیاری از سرویسکاران آسانسور با این خطاها آشنایی داشته و نسبت به رفع مشکل اقدام می نمایند.

عیب یابی تابلو فرمان آسانسور

توجه:

باید این نکته را ضروری دانست که سرویس و سرکشی به تابلو آسانسور نیز به آسانسور کمک میکند تا عمر بیشتری داشته باشد. دقت شود خرابی های تابلو فرمان در زمانی که تابلو فرمان دارای گارانتی است باید به دست نمایندگان تابلوساز رفع شود و سرویسکار اجازه تعمیرات ندارد.

عیب یابی تابلو فرمان آسانسور

تعمیرات تابلو فرمان آسانسور در تهران

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور ، با در اختیار داشتن کادر مجرب و کارآزموده در زمینه سرویس و تعمیر انواع قطعات آسانسور از جمله تابلو فرمان آسانسور 24 ساعته در حال خدمات رسانی در شهر تهران است. سرعت در سرویس کاری و تعمیرات ماهرانه و حرفه ای این مجموعه زبانزد است. رایا آسانسور با سرویس دوره ای پیشرفته آسانسور، خدمات تعمیر اسانسور امنیت و آرامش خاطر خاصی را برای مشتریان رقم می زند. 

تعمیر و نگهداری آسانسور خود را به سرویس کاران متبهر رایا آسانسور بسپارید.

برخی از نکات مهم در عیب یابی تابلو فرمان آسانسور و تعمیر آن

DOOR IS OPEN 401- FL G MU01 MD01:

بیشتر مواقع مشخص می کند کنتاکت دو شاخه درب طبقات قطع می باشد.

یا یکی از سوئیچ های حد بالا و پایین و قارچی ته چاه و گاورنر بالا و پایین قطع شده است.

DOOR OPEN- FL 6 MU13 MD13:

مشخص می کند که یکی از دربها باز است یا احتمالا  دو شاخ یکی از درب های آسانسور جا نخورده است.

SAFTY_/_EO 420- FL 3 MU08 MD08:

مشخص می کند فیوز 110 ولت خراب شده یا یکی از سوئیچ های حد بالا و پایین و قارچی ته چاه و گاورنر بالا و پایین قطع شده و یا کنتاکت دو شاخ درب وصل نیست.

OPENING ERROR E8- FL 3 MU07 MD07:

مشخص می کند درب اتومات کابین باز نمی شود یعنی موتور ضعیف شده و توان باز کردن کمان را ندارد یا با چسبیدن لته های داخل کابین به کف امکان باز و بسته شدن درب وجود ندارد.

این نکته نیز قابل ذکر است :

که سیستم الکتریکی آسانسور فقط از تابلو فرمان تشکیل نشده است بلکه باید دانست قطعات الکتریال آسانسور کاملا متصل به تابلو فرمان می باشد. تابلو فرمان هم به تابلو برق سه فاز، هم به جعبه رویزیون، هم به موتور درب کابین، هم به دورانداز ها و کلید ها و … متصل است و وظیفه کنترل همه این ها با تابلو فرمان آسانسور است. با توجه به امکاناتی که تابلو فرمان دارد ، دارای ترمینال های مختلفی است که باید از روی نقشه راهنمای آن نصب تابلو فرمان را انجام داد. رایا آسانسور با بهره گیری از نیرو های متخصص و توانمند خود نصب تابلو فرمان ها را به صورت کاملا دقیق و حرفه ای انجام می دهد. 

شما می توانید قیمت روز انواع قطعات آسانسور ، همچون قیمت روز موتور آسانسور را از مجموعه رایا آسانسور استعلام نمایید.