بهترین آرام بند آسانسور چیست

در آسانسور آرام بند یا دیکتاتور وسیله ای است.که باعث می شود درب به آرامی بسته شود.این قطعه در قسمت بالای درب لولایی نصب می شود.و طوری طراحی می شود که از به شدت بسته شدن درب پیشگیری کند.در حال حاضر برندهای زیادی از دیکتاتور در کشور موجود هستند.که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص و کیفیت مطلوب خود را دارند.بهترین آرام بند آسانسور به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، تعمیرکاران و نصابان آسانسور در کشور دیکتاتور آسانسور جان لیفت است.که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.و گزینه ای مناسب برای استفاده در طبقات همکف و پررفت و آمد است.در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در مورد این قطعه ارائه می شود.با ما همراه باشید.

بهترین آرام بند آسانسور چیست؟

در آسانسورها زمانی که از درب های لولایی برای طبقات آسانسور استفاده شود.از آرام بند به عنوان وسیله ای کمک کننده استفاده می گردد.این قطعه در قسمت بالای درب های لولایی نصب می شود.و از به شدت بسته شدن درب جلوگیری می کند.

برندهای زیادی از دیکتاتور در کشور وجود دارند.که به صورت داخلی تولید می شوند.و یا از کشور ترکیه وارد می شود.بهترین آرام بند آسانسور موجود در کشور دیکتاتور آسانسور جان لیفت است.این آرام بند ساخت کشور ترکیه است.و از کیفیت بالایی برخوردار است.

بهترین آرام بند آسانسور توضیحات :

آرام بندها به ازای هر ایستگاه در آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند.این قطعه جزء قطعات راه اندازی آسانسور است.و در آخرین مرحله از فرایند نصب مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین آرام بند آسانسور را می توان دیکتاتور آسانسور جان لیفت نام برد.اما برندهای دیگری مانند دیکتاتور آسانسور اونسا ، آرام بند تاپ لیفت و دیکتاتور سپاهان نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.و می توان از آن ها در پروژه های نصب و راه اندازی آسانسور استفاده نمود.

بهترین آرام بند آسانسور

اجزای دیکتاتور آسانسور

در آسانسور دیکتاتور دارای ظاهری ساده است.ولی برخلاف ظاهر ساده از اجزا مختلفی تشکیل می شود.برخی از این اجزا شامل : مخزن روغن ، سیلندر ، پیستون کوچک و یک چرخ غلتان است.

 چرخ غلطان آرام بند آسانسور ها بهتر است: از جنس پلاستیک نرم باشد. تا هنگام بسته شدن درب ، کمترین صدا تولید شود. علاوه بر این ها تعداد زیادی هم پایه فلزی برای نصب قطعات روی آرام بند و نصب خود آرام بند روی درب وجود دارد.در حال حاضر برندهای مطرحی از دیکتاتور آسانسور در کشور وجود دارند.که می توان از آن ها در صورت خرابی این وسیله استفاده نمود.

 

قیمت دیکتاتور آسانسور

آرام بند جزء قطعات مصرفی آسانسور محسوب می شود. و پس از مدت زمانی بین 2 تا 4 سال این وسیله کارایی خود را از دست می دهد.و بایستی آن را تعویض نمود.قیمت دیکتاتور آسانسور با توجه به برند آرام بند و  کیفیت آن تعیین می شود.در حال حاضر برندهای زیادی داخل کشور وجود دارند.که جزء بهترین آرام بند آسانسور محسوب می شوند.

از جمله آن ها می توان دیکتاتور آسانسور فوپا ، جان لیفت ، آرام بند اونسا ، تاپ لیفت و دیکتاتور سپاهان را نام برد.که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند.و می توان از آن ها در آسانسور ساختمان های مختلف استفاده نمود.

بهترین آرام بند آسانسور

بهترین آرام بند آسانسور

یکی از دغدغه های اساسی مدیران ساختمان انتخاب درست و اصولی قطعات مصرفی آسانسور است.قطعات مصرفی عمر مفید مشخصی دارند.و پس از پایان عمر مفید مستهلک می شوند.و نیاز به تعویض دارند.یکی از این قطعات آرام بند آسانسور است.

بهترین آرام بند آسانسور با توجه به عمر مفید آن مشخص می شود.به نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور دیکتاتوری که بیش از دو سال کار کند.از کیفیت بالایی برخوردار است.و جزء بهترین دیکتاتورها محسوب می شود.و گزینه ای مناسب برای استفاده در آسانسور ساختمان است.یکی از بهترین آرام بندهای موجود در کشور ، دیکتاتور آسانسور سپاهان است.

وظیفه دیکتاتور در آسانسور

آرام بند جزء متعلقات درب لولایی آسانسور است.که در آخرین مرحله از فرایند نصب مورد استفاده قرار می گیرد.در درب لولایی یک فنر بسیار قوی در داخل لولا وجود دارد. این فنر باعث می شود در به صورت خودکار و با سرعت زیادی بسته شود. و در این صورت به چهارچوب، در، قفل و دیگر قطعات آسانسور آسیب می زند. به همین خاطر از قطعه ای به نام دیکتاتور یا همان آرام بند استفاده می کنیم.

در واقع وظیفه اصلی دیکتاتور پیشگیری از محکم بسته شدن درب است.تا به قطعات دیگر آسیب نزند.راه دیگر برای انتخاب بهترین آرام بند آسانسور استفاده از نظر سرویسکار و یا تعمیرکار آسانسور است.حتی می تون خرید را به آن ها واگذار نمود.

متریال آرام بند آسانسور

جنس و متریال آرام بندها در عمر مفید آن تاثیر گذار است.به طور معمول دیکتاتورها از جنس آهن و فلزی ساخته می شوند. تا توانایی تحمل نیرویی که به آن وارد می شود را داشته باشند.داخل این آرام بند ها یک سیلندر وجود دارد که در داخل آن سیلندر روغن تعبیه می شود.که با فشار این روغن ضرباتی که به در زده می شود را کنترل کند.

گفتنی است : آرام بندها همچنین دارای 2 پیچ هستند.که یک پیچ تثبیت کننده پیچ تنظیم است.و با استفاده از آن می توان سرعت درب را تنظیم نمود. شما می توانید : بهترین آرام بند آسانسور را از مجموعه رایا آسانسور تهیه نمایید.

 

تنظیم دیکتاتور درب آسانسور

به طور کلی وظیفه تنظیم دیکتاتور درب آسانسور با سرویسکار است.اما مدیران ساختمان نیز می توانند به راحتی این کار را انجام دهند.گفتنی است : یک پیچ در قسمت فوقانی دیکتاتور آسانسور تعبیه می شود.که برای تنظیم سرعت درب مورد استفاده قرار می گیرد.به عبارتی این پیچ به شما کمک می‌کند که سرعت باز و بسته شدن قرقره آرام‌بند آسانسور را تنظیم کنید.

به‌طور معمول پیچ تنظیم روی دیکتاتور یا پیچ آلن‌ خور و یا پیچ دو سو است.با استفاده از دو ابزار پیچ‌گوشتی دو سو یا آلن می توانید سرعت درب را کنترل کنید.شما می توانید: با مراجعه به لینک فروش قطعات آسانسور با مشخصات فنی و قیمت سایر قطعات اسانسور بیشتر آشنا شوید.